Skocz do zawartości

Wydech - Czyszczenie Kolektora Wydechowego - Polerowanie


Gość kondziu
 Share

Rekomendowane odpowiedzi

albo filcem albo gąbką polerską, tylko uważaj z obrotami, co prawda lakieru nie przypalisz bo go nie ma, ale może rozwalić mocowanie filcu/gąbki na wiertare :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:trzepie:

 

 

 

Ja z kolei na wydechach mam takie jakby odpryski- czarne kropki. Tez nijak nie moge sie tego pozbyc. a probowalem uzywac do tego tej samej pasty ktora poleruje felgi- czyli sprawdzona i dobra.

 

 

 

Jeśli to smoła - potraktować rozpuszczalnikiem.

Edytowane przez termosik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurde dobrze, że znalazł się kolega, który nam doradzi jak "polerować nasze wydechy". Też mam zamiar przeprowadzić taki zabieg :oki:

 

 

PS. Nie mogę z tym "polerowaniem wydechu" hahah :trzepie::puknijsie:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurde dobrze, że znalazł się kolega, który nam doradzi jak "polerować nasze wydechy". Też mam zamiar przeprowadzić taki zabieg :oki:

 

 

wyczuwam ironie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Robota jest przyjemna i myślę, że każdy z chęciami sobie poradzi. Machanie ręką i szmatą jest dobre jak się ma czyste kolektory w trakcie sezonu. Pod koniec już miałem nieźle popzypalane robaki i tak zostało, więc trzeba znów przywrócić blask.

Zastanawia mnie tylko, jakim cudem u mojego kumpla w cb seven fifty kolektory są zawsze srebrne a nic z nimi nie robi? Chrom?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja swój wydech regenerowałem, czyli fleks iskry... potem wywaliłem kilka brzęczących siatek.. następnie spawanie metodą TIG malym prądem. Wiadomo jak to po spawaniu od wysokiej temperatury blacha czarnieje ale na wszystko jest sposób. Na fleksa zamontowałem specjalną polerkę do kwaski. Efekt super na koniec pasta G3 i śladu po spawaniu nie ma

 

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastanawia mnie tylko, jakim cudem u mojego kumpla w cb seven fifty kolektory są zawsze srebrne a nic z nimi nie robi? Chrom?

 

Podwójna ścianka?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

możliwe że podwójna ścianka - spotykane czasem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

możliwe że podwójna ścianka - spotykane czasem

 

No może być, choć średnica wygląda podobnie jak w bandziorze. Sam chrom pewnie by się przebarwił przy samym kolanku?

W każdym razie fajnie to wygląda i nie trzeba się tyle pałować, żeby utrzymać to w czystości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja polecam do tego OptGlanz na louis.de bez polerowania można uzyskać taki efekt

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja do kolektorów polecam pastę firmy Sonax(chyba produkcji niemieckiej). Na tubce napisane pasta do chromu i aluminium. Kupilem w castoramie. Bardzo dobrze czyści kolektory z tego żółtawo-złotego zabarwienia. Polerowałem nią sety, klamki i też ładnie wyszło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 months later...

Rownież jestem po sesji ze szmata i pasta Autosol metal polish, efekt złote kolektory znowu są srebrne, dzięki za polecenie tego specyfiku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

efekt złote kolektory znowu są srebrne

 

 

Do pierwszego wyjazdu :diabelek:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

heh ja tak samo niedawno wzialem sie za czyszczenie kolektorow. Kupilem jakas paste w bricomarche za 13 zl i nie powiem bo mimo ze musialem sie nameczyc to kolektory staly sie srebrne i wygladaly jak nowe:) Niestety nie na dlugo, bo z czasem nabieraja złotego koloru :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja spolerowalem taka gabka chyba ma grubosc 180, na srebrny czysty kolor. Po kilki jazdach juz pozolkly ;/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja spolerowalem taka gabka chyba ma grubosc 180, na srebrny czysty kolor. Po kilki jazdach juz pozolkly ;/

1200 już tak mają :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A gdzie foty z efektem twojej pracy :huh: Teraz jeszcze raz na jakiś czas je machnąć i efekt się utrzyma ;)

Nie robiłem fot bezpośrednio przed i po. Polerkę zrobiłem bez zdejmowania kolektorów, po tygodniu efekt jeszcze się trzyma, za jakiś czas jeszcze raz machnę.

post-4471-0-88135200-1341038355_thumb.jpg

post-4471-0-37935400-1341038358_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie robiłem fot bezpośrednio przed i po. Polerkę zrobiłem bez zdejmowania kolektorów, po tygodniu efekt jeszcze się trzyma, za jakiś czas jeszcze raz machnę.

No miodzio :good: Ja swoje po pełnej polerce przy wymianie uszczelek pod kolektorami co drugie mycie jadę mleczkiem do garów zeptera i efekt się utrzymuje ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co z silnikiem :)? Da się go jakoś wypucować i czym dojechać te żeberka :)? Ma ktoś foty z przed i po :)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co z silnikiem :)? Da się go jakoś wypucować i czym dojechać te żeberka :)? Ma ktoś foty z przed i po :)?

 

A co kupiłeś już jakieś moto z zasyfionym silnikiem czy tylko tak pytasz żeby temat nie upadł? ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pytam bo się uczę :) Moto jeszcze nie mam, chciałbym nauczyć się jak najwięcej zanim będę go miał :)

 

Kupienie moto to jedno, ale jazda nim i dbanie o niego to drugie :)

 

Czyści się go jakoś żeby uzyskać efekt podobny do kolektorów ? Oczywiste jest to że to inny materiał i tak błyszczał nie będzie no ale :) wartałoby pewnie zadbać o jego piękno :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

slyszalem o preparacie do mycia silnikow, ale nie wiem czy nie wplywa zle na lakier.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik jak nie cieknie to wystarczy w czasie mycia przelecieć myjką ciśnieniową i będzie czysty, przynajmniej mój tak ma :))

Jeśli chodzi o preparaty do mycia silnika to są przeznaczone do samochodów ale jak silnik nie cieknie to wystarczy raz na parę miesięcy przelecieć myjką ciśnieniową i silnik czysty, przynajmniej

tak było w moich byłych kilku samochodach :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i dziś też przyszło mi się zmierzyć z czyszczeniem kolektorów. Niestety z braku czasu a przede wszystkim chęci do zdjęcia ich, robiłem to na przykręconych. Do czyszczenia użyłem pasty K2 Aluchrom.

Efekt poniżej:

imag0026bb.th.jpg -imag0028bfn.th.jpg tu w trakcie czyszczenia;

Tu już po: imag0029tn.th.jpgimag0030um.th.jpgimag0031jv.th.jpg

 

Czyszczenie powtarzałem 2x, wszystko ręcznie, trochę czasu zeszło ale było warto.

Wiadomo zawsze tam coś jeszcze by się poprawiło :zeby: no ale i tak jestem zadowolony z efektu końcowego.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Share

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz regulamin oraz politykę prywatności.Regulamin Polityka prywatnościUmieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.