Skocz do zawartości

Wydech - Czyszczenie Kolektora Wydechowego - Polerowanie


Gość kondziu
 Share

Rekomendowane odpowiedzi

Ja bym polecil isc do rossmana i kupic domol do stali nierdzewnej za 6zl :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

PLAK - 17 zł  + 15 min.

Efekt na zdjęciach (przed i po)

 

post-8880-0-33309200-1430201465_thumb.jpg

post-8880-0-64353500-1430201570_thumb.jpg

post-8880-0-06778100-1430201651_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a moze gdzies stacjonarnie da sie to wyrwac? jakis real, stacje benzynowe, ktos sie spotkal ?

 

edit:

hehe dobra znalazlem na allegro sklep sprzedajacy to "cudo"

http://allegro.pl/autosol-anti-blau-125ml-do-pielegnacji-kolektorow-i5062443131.html

 

Lord_Nicon powiedz czy tlumik (ten co wstawialem wczesniej) tez moge tym smialo potraktowac?

   Zgodnie z tym co opisane jest w instrukcji można tą pastą potraktować każdy metal... Nie wiem tylko jak to jest z chromem bo akurat o tym nic nie pisało... Ja swój wydech przetarłem tą pasta i wszystko z nim wporządku (niechciane ślady znikneły, a na wydechu nie pojawiły się jakieś nieporządane ślady od pasty). Więc sądze że spokojnie możesz go tym potraktować, oczywiście zawsze lepiej dmuchac na zimne i dobrze jest wcześniej zrobić jakąś małą próbę w mało widocznym miejscu.

Edytowane przez Lord_Nicon
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 months later...

Wczoraj zaryzykowałem i spróbowałem usunąć przebarwienie na kolektorze wylotowym. Okazało się, że po kilku minutach polerowania pastą do usuwania rys wszelkie przebarwienia zniknęły. Przy okazji okazało się, że miejsce polerowania zmieniło barwę ze złotej na srebrną. I teraz mam dylemat czy kupić więcej pasty i polerować cały wydech od kolektorów do końca tłumika aby przywrócić Go do stanu "jak z fabryki", czy zostawić w "złotawym" kolorze i nie przejmować się tym zjawiskiem ?

p.s. moje pytanie nie wynika z powstałego srebrnego miejsca po polerce tylko z chęci przywrócenia do stanu poprzedniego. Myślę, że takie czasochłonne polerowanie może zakończyć się po pierwszej jeździe powrotem koloru wydechu do złotego - mimo, że nie jeżdżę agresywnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapodaj foto w wtedy będzie można coś doradzić ☺

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Złoty kolorek powróci jak bumerang :) to jest pewne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lepiej kupić złoty łańcuch napędowy i udawać, że to taki zestaw :) 

Kolektory szybko żółkną i szkoda życi ana ciągłe polerowanie, lepiej pojeździć :motorek: 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szkoda pieniędzy na pastę lepiej kup taką gąbkę do polerowania na wiertarkę troszkę pasty sporo wody 5 min i masz cały wydech z kolektorami spolerowany. Ja swój wydech co mycie poleruję. Mam taką poręczną malutką polerke do polerowania reflektorów w każdy zakamarek dochodzi ale wiertarka z niskimi obrotami tez da radę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jaką tarczą polerujecie? Wiem że filc, ale chętnie zobaczę jakieś zdj podglądowe czegoś, co dobrze z tym sobie daje rady :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie w galeri masz zdjęcie kolektorów z wydechem zabacz sobie, teraz już nie jest tak pięknie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

post-10077-0-28453600-1456334102_thumb.jpg

Ja mam ten zestaw, jest  dobry potrafi naprawdę wiele zrobić wypolerować itp. i nie tylko lampy bo generalnie do tego jest przeznaczony. a wydech jak jest mocno zasyfiony to najpierw tą niebieską cienką nakładką z wodą (odpowiada papierowi 3000) później tą niebieską gąbką z pastą nr 1 a na koniec tą czarną gąbką z pastą nr 2 i woda. i bardzo mało czasu czasu przy tym schodzi. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month later...

attachicon.gifSAM-Outillage_kit-renovation-optique-de-phare.jpg

Ja mam ten zestaw, jest  dobry potrafi naprawdę wiele zrobić wypolerować itp. i nie tylko lampy bo generalnie do tego jest przeznaczony. a wydech jak jest mocno zasyfiony to najpierw tą niebieską cienką nakładką z wodą (odpowiada papierowi 3000) później tą niebieską gąbką z pastą nr 1 a na koniec tą czarną gąbką z pastą nr 2 i woda. i bardzo mało czasu czasu przy tym schodzi. 

kolego podasz namiary na ten zestaw do polerki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 months later...

Pany, nie polerowałem kolektorów chyba ze 3 lata a nudzi mi się :P

pamiętam, ino znaleźć nie mogę info o jakimś magicznym płynie ? Wcale tanie to nie było, ale ponoć robi robotę. Podrzuć ktoś choć nazwę, bo skleroza nie boli.

Nie chcę rad typu: tempo, autosol, papier wodny

 

to było AutoSol Anti-Blau ? Robił ktoś tym ?

Edytowane przez chriss
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://allegro.pl/autosol-antiblau-do-kolektorow-125ml-i6612761661.html

O to Ci chodzi. Uwierz super środek, odwali całą robotę za ciebie.

A taka butelka wystarczy na kilka razy, więc wcale nie jest tak drogo.

Jednak po 3 latach to pewnie papier wody pójdzie na początek.

Edytowane przez adi234
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu masz linka ktoś z forum tylko właśnie nie mogę znaleźć kto tym robił i wystarczyło tylko spłukać

https://narzedziowa.com.pl/trawienie-kwasowki-porownianie-3-preparatow/

No ja też o tej paście na spawy myślałem, polerowałem kiedyś spawy w browarze i szło to błyskawicznie tą pastą.Wystarczyło nanieść, poczekać potem polerowałem takim materiałem ściernym na mokro, i błysk. Przywiozę to teraz z Niemiec i wypróbuję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja polerowałem tym:

 

 DSC00216.JPG

 

Koszt w Rossmanie 6 zł za butelkę, a efekt taki, że 3 ruchy szmatką i kolektor jak nowy bez przepaleń i przebarwień także polecam jeśli ktoś nie chce się wykosztowywać :)

Edytowane przez nike166
  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 months later...

Ktoś tu juz wspominał o takim środku firmy autosol anti blau. Kupilem i właśnie jestem po wypróbowaniu. Zanim napisze o skutecznosci to wspomnę ze moje rurki byly prawdopodobnoe od nowosci nie czyszczone, byly totalnie żółte z wykwitami rdzy. Jak sie juz domyślacie po formie "były", juz nie są. Obawiałem sie tej operacji i mozolnego polerowania. Jednak ten specyfik o którym mowa zrobił cała robotę za mnie, torche sie tu rozpisuje ale jeszcze jestem w szoku z jaką latwoscią moje kolektory sie swiecą.

Po przeczytaniu tego tematu i roznych sposobach wymyślnych przez was, spodziewałem sie mozolnego polerowania. Wiem ze brzmi to torche tutajk jak reklama ale uwierzcie że nie jest. Piszę to żeby zaoszczędzić wam czasu i roboty. To mleczko nakładamy, czekamy minutke i polerujemy, żółcizna znika w oczach, bierzemy jeszcze troszek i poprawiam miejsca gdzie byly plany po rdzy i włala. Kolektor jak nowy!

Moze ten środkiem nie jest najtanszy w porownaniu z cifem czy automaxem ale naprawdę sie oplaci. Szczerze polecam kazdemu kto lubi przeglądać sie w kolektorach. Moim skromnym zdaniem nie moze być łatwiej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@ Bont

 

A wiesz dlaczego?

Jednym ze skladnikow tego preparatu jest kwas solny, wiec nie dziwota.

Uzywanie kwasu do czyszczenia spawow w nierdzewce (bejcowanie) to stary kapec.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bont, wrzuć tutaj zdjęcie to sami ocenimy efekty.
Najlepiej jakbyś miał zdjęcie przed i po czyszczeniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem dokladnie co wchodzi w sklad tego specyfiku, calkiem mozliwe ze jakis kwas chociaż o zabezpieczemiu rąk nic nie pisze, ja to.robiłem gołymi rękami i tez nic mi sie nie stało takze nie wiem. Zdjęcia dodam jak tylko będę na kompie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem dokladnie co wchodzi w sklad tego specyfiku, calkiem mozliwe ze jakis kwas chociaż o zabezpieczemiu rąk nic nie pisze, ja to.robiłem gołymi rękami i tez nic mi sie nie stało takze nie wiem. Zdjęcia dodam jak tylko będę na kompie.

Zerknij na to, punkt 3.

 

https://www.google.de/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://www.motorradzubehoer-hornig.de/downloads/sicherheitsdatenblaetter/AUTOSOL-Anti-Blau.pdf&ved=2ahUKEwjwornXj8jZAhXO66QKHWIuDKQQFjAFegQIAhAB&usg=AOvVaw29Ry9cicULXFKrBxjaeDdb

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No zgadza się, jest kwas. Pewnie daltego pisze żeby po wypolerowaniu spłukać lub przetrzec wilgotną ścierką. Tak czy inaczej działa elegancko. Ten kwas to chyba jakiejś szkody nie robi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szkody nie zrobisz jak przemyjesz woda, no i na inne czesci uwazaj.

Ja mam taki jakis srodek, ktory kupilem od goscia z niemieckiego banditforum.

Zaplacilem  dyche za litr i mysle, ze tam tez jest jakis kwas. Moze fosforowy?

Ja musze ale podgrzac kolektory i juz przy smarowaniu widac jak syf schodzi a na koniec tez oplukac woda.

Koncowo ale pytam sie, ma to jakis ses? I tak w krotkim czasie robia sie "zlote".  ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a więc są i zdjęcia.

22035832167147f4med.jpg

96289c6dae8c977cmed.jpg

f6ce192270387580med.jpg

e2851a06e1c843e1med.jpg

Zdjęcia jeszcze w trakcie prac, niestety moto stoi na zewnątrz także korzystam tylko jak pogoda pozwala.

Pioter , pewnie masz racja, zżółkną predzej czy pózniej ale tak fatalnie jak przed chyba prędko wyglądać nie będą, poza tym takim nakładem pracy to ja je moge co tydzien czyścic albo przynajmniej przy kazdym większym myciu moto.

Została mi jeszcze ostatnia rurka, jak znajde pomocnika to nakręce krótki filmik jak fajnie szybko to idzie.

Edytowane przez Bont
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Share

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz regulamin oraz politykę prywatności.Regulamin Polityka prywatnościUmieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.