Skocz do zawartości

Wydech - Czyszczenie Kolektora Wydechowego - Polerowanie


Gość kondziu
 Share

Rekomendowane odpowiedzi

 

Przekonałeś mnie.. Ten anti blau powinien dac rade + pasta metal polish i powinno być piknie :)

 


Beny te sruby od kolektorów moich pewnie będą zapieczone znając życie, srodek typu WD coś pomoże? A i jeszcze jedno z tymi manetkami w bandit 400 będą pasować manetki 22mm?

Edytowane przez krynio
  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tia, nie poszukales, a wujek kwinto radzil domol i welna stalowa po taniosci

A tym solem se wykonczysz na finiszu

Nadal uwazam, ze to tematy na zime ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Środek WD to się nadaje na komary

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Autosol powinien sobie poradzic. Same przebarwienia schodza piknie czyszczac kwasem solnym.

(Takze skladnik Autosolu) Co do manetek, jaka masz kierownice?

  

 

Ps.

 

Ile tego zycia znasz majac mlodzienczych 18 wiosen!  ;)

Dalem tobie + bo slipia mi sie zamykaja i palec po tablecie sie usuna ale, czemu nie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Tia, nie poszukales, a wujek kwinto radzil domol i welna stalowa po taniosci
A tym solem se wykonczysz na finiszu
Nadal uwazam, ze to tematy na zime ;)
W sensie chodziło ci na starych jesZcze kolektorach ? Już zamówiłek te kolektory.. Będzie prościej.. Uzywał ktoś tego autosolu?

 


Środek WD to się nadaje na komary
To srodek podobny na zasadzie działania.. Nie pamiętam firmy. W Takim razie co byś polecił co odkręcenia tych zapieczonych śrub, łatwo pewnie taką śrubę ukruszyć a wtedy będzie kłopot

 


Autosol powinien sobie poradzic. Same przebarwienia schodza piknie czyszczac kwasem solnym.
(Takze skladnik Autosolu) Co do manetek, jaka masz kierownice?

 


Ps.

 

Ile tego zycia znasz majac mlodzienczych 18 wiosen! ;)
Dalem tobie + bo slipia mi sie zamykaja i palec po tablecie sie usuna ale, czemu nie?

Tani ten Autosol nie był więc cosik musi działać :) kierownica ? Raczej oryginalna.. Na zdj trochę będzie widac jaka to, innych zdj aktualnie nie posiadam na dzien dzisiejszy. Dzięki wujek , a co do 18 wiosen to nie jednemu mógłbym pozazdrościć Bezproblemowego życia, myśli i sytuacji w których nie chciałby się znaleźć
P20180603_qehnnea.jpg Edytowane przez krynio
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sensie chodziło ci na starych jesZcze kolektorach ? Już zamówiłek te kolektory.. Będzie prościej.. Uzywał ktoś tego autosolu?

używałem autosol metal polish - nadaje się :D 

To srodek podobny na zasadzie działania.. Nie pamiętam firmy. W Takim razie co byś polecił co odkręcenia tych zapieczonych śrub, łatwo pewnie taką śrubę ukruszyć a wtedy będzie kłopot

Na pewno psikaj po śrubach dużo wcześniej niech podejdzie sobie środek na spokojnie, im lepszy penetrator tym lepiej bo na pewno się trafią zapieczone, do tego dobrze stuknąć te śruby przed odkręcaniem (uderzyć w nie) i nie kręcić na siłę, jak już idzie ale ciężko to troszkę wykręcasz, psikasz wd czy innym środkiem kilka obrotów w 2 stronę (przykręcając) żeby oczyścić gwinty i znów odkręcasz i tak aż do czasu jak pójdzie lekko albo wyjdzie, lub ewentualnie ukręci się śruba :p: jeszcze można kombinować z grzaniem śrub ale to wg. mnie już ostateczność.  

a jak ma się już ukręcić śruba to najlepiej tak żeby jej jak najwięcej wystawało :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie praktykowałem co prawda z zapieczonymi śrubami, ale można spróbować - nafta. w zeszłym roku potrzebowałem wybić ośkę wahacza z wsk (nie ruszana od 1979) i ani prośbą ani groźbą nie dało rady, jak zaspawana - no to wziąłem sobie kawałek szmatki, nasączyłem dobrze naftą, ramę położyłem na boku tak, żeby ściekało sobie ze szmatki w tą ośkę i tak zostawiłem na kilka dni (w między czasie nasączałem szmatkę ze 2 czy 3 razy). po tych paru dniach ośka wyszła po lekkim puknięciu młotkiem przez deskę bez prawie żadnego oporu. 

w przypadku śrub do kolektorów może być trudniej bo raczej nie postawisz moto do góry nogami i pod kątem żeby zrobić to co ja z tą ośką, ale może przy częstszym nasączaniu   :niepewny:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

VmaxEr: nie piszemy posta pod postem. Ta zasada obowiązuje wszystkich.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czytam ze koleg juz inną obcje wybrał jesli chodzi o polerowanie kolektora ale napisze jak by ktoś kiedys miał potrzeba. Ten anti blau przetestowalem i naprawde daje rade, caly kolektory to kwestia 30 min może godzinki na spokojne i dokladnie przy piwko. Bardzo fajnie ssie tym robi bo od razu widac efekt, żółte i inne przebarwienia schodzą jak lala.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na pewno psikaj po śrubach dużo wcześniej niech podejdzie sobie środek na spokojnie, im lepszy penetrator tym lepiej bo na pewno się trafią zapieczone, do tego dobrze stuknąć te śruby przed odkręcaniem (uderzyć w nie) i nie kręcić na siłę, jak już idzie ale ciężko to troszkę wykręcasz, psikasz wd czy innym środkiem kilka obrotów w 2 stronę (przykręcając) żeby oczyścić gwinty i znów odkręcasz i tak aż do czasu jak pójdzie lekko albo wyjdzie, lub ewentualnie ukręci się śruba :p: jeszcze można kombinować z grzaniem śrub ale to wg. mnie już ostateczność.  

 

Są jeszcze klucze udarowe, które bardzo dobrze się sprawdzają w takich przypadkach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie trzy godziny na 4 kolektory efekt jest taki :D wrzucam zdjęcie do podglądu jak było prędzej bez auto sola tylko papier 2tys, i poprawka polerka z woskiem bo nie miałem pasty haha iszsss38zxc5_t.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czytam ze koleg juz inną obcje wybrał jesli chodzi o polerowanie kolektora ale napisze jak by ktoś kiedys miał potrzeba. Ten anti blau przetestowalem i naprawde daje rade, caly kolektory to kwestia 30 min może godzinki na spokojne i dokladnie przy piwko. Bardzo fajnie ssie tym robi bo od razu widac efekt, żółte i inne przebarwienia schodzą jak lala.

Właśnie wybrałem tego anti blau :) będę nim czyścił, i na koniec  pastą Metal Polish , powinno fajnie wyjść. Jak wyjdzie to dam efekty :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Naucz się też pisać o danym problemie w odpowiednich tematach. Ten temat jest o czyszczeniu kolektorów a nie o tym ile oleju wchodzi do Twojej 1/3 bandita i co wybrać poza motulem - masz temat o olejach, pisz tam.
Chcesz sobie potrenować "obsługę forum", poćwicz w Melinie. Nadmiarowy post został usunięty. Zrobię to z każdym Twoim kolejnym napisanym w ten sposób w działach Technika/Tuning.
 

Edytowane przez krynio
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Naucz się też pisać o danym problemie w odpowiednich tematach. Ten temat jest o czyszczeniu kolektorów a nie o tym ile oleju wchodzi do Twojej 1/3 bandita i co wybrać poza motulem - masz temat o olejach, pisz tam.

Chcesz sobie potrenować "obsługę forum", poćwicz w Melinie. Nadmiarowy post został usunięty. Zrobię to z każdym Twoim kolejnym napisanym w ten sposób w działach Technika/Tuning.

 

dzięki dobrze że ktoś siedzi na forum i tego pilnuje :) tak jak mówiłem nie mogę edytować posta Więcej niż dwa razy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pewna dziewczyna w tamtym roku zaczęła pisać na forum podobnie jak Ty i obczaiła jak się odpowiada na ileś postów równocześnie już drugiego dnia. także ten... ;)

klikasz przycisk Odpowiedz przy każdym poście na który chcesz odpowiedzieć, cała filozofia.  poćwicz w jakimś temacie z działu Melina. 
 

Edytowane przez krynio
  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chuja daje ten anti blau i tyle. wyczyści przebarwienia a po dwóch dniach znów jest tak samo.

może w twojej 4setce będzie inaczej, może grzeje mniej.

 

polerka i tyle w temacie. nie ma drogi na skróty

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Darek, czytales post krynia?

 

 

krynio, dnia 07 Cze 2018 - 15:46, napisał:

Naucz się też pisać o danym problemie w odpowiednich tematach. Ten temat jest o czyszczeniu kolektorów a nie o tym ile oleju wchodzi do Twojej 1/3 bandita i co wybrać poza motulem - masz temat o olejach, pisz tam.

Chcesz sobie potrenować "obsługę forum", poćwicz w Melinie. Nadmiarowy post został usunięty. Zrobię to z każdym Twoim kolejnym napisanym w ten sposób w działach Technika/Tuning.

 

Po co walkujecie znow ten temat tutaj?

Tutaj z tym

 

https://polishbanditcrew.pl/topic/17328-olej-olej-do-bandita-jaki-olej-wybrać/

 

albo tu

 

https://polishbanditcrew.pl/topic/3977-olej-ubytek-oleju-dolewka-jaki-olej-na-dolewkę/

 

 

Kam, dnia 08 Cze 2018 - 00:06, napisał:

chuja daje ten anti blau i tyle. wyczyści przebarwienia a po dwóch dniach znów jest tak samo.

może w twojej 4setce będzie inaczej, może grzeje mniej.

 

polerka i tyle w temacie. nie ma drogi na skróty

 

Pisalem przecie, ze nie ma sesu. Czyszczenie i polerke kolektorow robi sie w zime bo jak pies nie ma co robic to jaja lize a my pucujemy! ;)

Edytowane przez pioter
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niezle wyglada. ciekaw jestem ile się utrzyma ten efekt. u mnie jest jeszcze jako tako, ale w przyszłości też pewnie bede się musiał za coś podobnego zabrać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5h roboty ale chyba było warto..:)201806082_qeheahq.jpg

 

Jak to mówią: Sztos :D Pięknie wyszło

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 months later...

Podczas montażu stopki centralnej musiałem wyjąć kolektor wydechowy, a że był bardzo zaniedbany postawiłem go trochę odświeżyć.

 

Wyglądał on tak:

 

f82e82b997002cdecf1f6bc27ec025d1.jpg

 

Niestety nie ruszała go żadna chemia, więc wymyśliłem że go wypiaskuje. Pomysł był na wyczyszczenie polimerami a skończyło się na śrutowaniu default_sad.png. Efekty niestety dość nieoczekiwany. Po śrutowaniu wydech cały szary z dość dużymi wgłębieniami po czysciwie. Koniec końców powoli udaje się temat ogarnąć. A wygląda to tak:

 

 

 

Wysłane z mojego fona

 

 

 

188958aaa1f462b9ed6b44dad10c8da8.jpg

 

fb27f3cc49e621db134b2582c8d5e584.jpg

 

1218145ac1c93f8fdf684a8b88b4f81a.jpg

 

56f855670a6c6668f2ff109494791da5.jpg

 

3b751ea2d07ec04eb1284bd96d2480c7.jpg

 

f769dfd8df2e5dcb5983cdf9e1bdcd32.jpg

 

Roboty jeszcze moc przede mną ale efekt powinien być zadowalający. Pierwsze ścieranie zacząłem od zwykłego papieru 150 w celu pozbycia się wgłębień, potem wodny 240, 360, 600 i jak na razie 800. W planie jeszcze 1500 i 2000 no i oczywiście pasta i polerka. Rury robi się dość prosto, przerąbane są powierzchnie płaskie z jakimiś wytloczeniami jak np. osłona katalizatora.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Share

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz regulamin oraz politykę prywatności.Regulamin Polityka prywatnościUmieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.