Skocz do zawartości

Świece


szoter
 Share

Rekomendowane odpowiedzi

Proszę o ocenę... po wykręceniu były całkiem nijakie (żadnego kolory ani nagaru) a spalanie wyszło 4,97 (duży bandit). Teraz podkręcone po pół obrotu na każdym gaźniku wyglądają tak

 

20110612380.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skład mieszanki. Teraz spaliło 5,6.... mniej się silnik grzeje zauważyłem i świeca już bardziej kawowa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 years later...

nie wiem czy to tyczy się też irydowych ale normalne to :

 

 

swiece.png

 

 

Cześć,

 

Wybaczcie że odgrzewam kotleta,

 

Chciałbym teraz zakupić świece, nie zamierzam oszczędzać więc pewnie będą to irydowe, standardowo dla 1 GEN (99 rok) powinienem wsadzić CR9EK lub U27ETR?

 

Dzięki za wskazówki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obojętne, różnią się tylko producentem, a obaj dobrzy.

Ja mam NGK i jest dobrze. Inni biorą Denso i jest dobrze.

Część ludzi narzeka, że NGK kiepskie i wolą Denso, a inni narzekają, że Denso kiepskie i wolą NGK - i nie wiadomo komu wierzyć.

Bierz tańsze/łatwiej dostępne w okolicy :) 

 

Przepraszam, że moje rady można o kant dupy roztrzaść :lol: 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

świece byle jakie i nie najtańsze z allegro tylko np z IC i tylko dzapanis.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z IC?

 

Moje wątpliwości dotyczą modelu :) CR9EK lub U27ETR nie żadne CR10EK czy U24ETR :)

 

Standardowo będzie ok CR9EK lub U27ETR dla 1 GEN bandyty :)?

Edytowane przez Pain
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

IC-intercars czy tam nawet larsson.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wybaczta za spam,

 

obczaiłem już że CR9EK to świece "zwykłe" a CR9EIX to irydowe odpowiedniki (poprawcie mnie jeśli się mylę)

 

Nie znam jedynie różnicy między oznaczeniem 8,9,10 i które z nich wybrać - myślę że przyda się to również innym osobą wymieniającym pierwszy raz świece

 

Pytanie też jaki jest model odpowiedników irydowych dla denso

 

Dzięki za wskazówki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie znam jedynie różnicy między oznaczeniem 8,9,10 i które z nich wybrać - myślę że przyda się to również innym osobą wymieniającym pierwszy raz świece

 

Pytanie też jaki jest model odpowiedników irydowych dla denso

 

Dzięki za wskazówki

 

Wybierz standard czyli CR9.

 

CR8 - przeznaczone na zimny klimat

CR10 - przeznaczone do motocykli eksploatowanych przy (ciągłych) dużych prędkościach

 

Wg katalogu Denso:

 

Iridium Part: IU27A

Iridium Racing Part: IU01-27 --->cena kosmos :)

Edytowane przez zoozka
  • Upvote 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tańsze pakowane 1szt, droższe w blister po 2szt, ot różnica.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może się przyda oznaczenie kodowe świec NGK . odległość elektrod 0,7 do 0.8.  a świeca ciepła to ta ,która ma niższą wartość numeryczną,zimna to ta o wartości wyższej.

 

Natomiast autodata podaje przerwę DLA NGK CR9E :GSF600 95-99    0,6-0,7mm

                                                                        99-02    0,6-0,7mm

                                                                     0d 2003   06-0,7mm

                                                                   GSF650  od 2007   0,7-0,8mm

 

        GSF1200   1995 DO 2007 DLA NGK  JR9B   PRZERWA 0,6-0,7MM

 

CZYLI STANDARDOWA CR9EK dla 600

C-10mm średnica gwintu

R-opornik przeciwzakłóceniowy

9-wartość cieplna świecy

E-długość gwintu 19mm(gwint pełen na całej długości)

K-dwie elektrody masy.

ngk_code_zuendkerzen_pl.pdf

Edytowane przez mokry vel prezes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 years later...

Mam już prawie 10-letnie doświadczenie z dwoma olejakami i przejrzałem chyba wszystkie możliwe opinie na forum co do tego co ile wymieniać świece. Zmieniam zawsze co 18 tys km. Wczoraj zaglądałem i pokazuję jak wygląda świeca CR9EK po 12 tys. km.

Podobnie jest np. z filtrem powietrza. Po 12 tys. km, przedmuchałem go sprężonym powietrzem i jeżdżę dalej jeszcze 6 tysięcy. Nie jeżdżę w dużym zapyleniu, ani non stop na 10 tys. obrotów, nie mam problemów i cieszę się, że sam mogę to wszystko widzieć i zrobić, zamiast oddawać motór do serwisu, gdzie bezmyślnie po prostu wymienią mi czysty filtr i dobre świece, bo "tak trzeba". Trzeba zmieniać olej i filtr oleju oraz pilnować zaworów. Na resztę można moim zdaniem patrzyć z lekkim dystansem. 

 

ihost_1531057929__img_20180707_160809.jp

 

ihost_1531057775__img_20180707_160152.jp

 

ihost_1531057736__img_20180707_160202.jp

Edytowane przez gtriderxc
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie filtr powietrza po 4 tys nadawał się do wymiany. Tyle że moto jeździło codziennie polna drogą odcinek 4 km.(Problem rozwiązałem stosując KN .Myje kiedy jest potrzeba)

Dlatego wszelkie tabelki są dobre dla serwisu, a praktyka pokazuje co innego. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie filtr powietrza po 4 tys nadawał się do wymiany. Tyle że moto jeździło codziennie polna drogą odcinek 4 km.(Problem rozwiązałem stosując KN .Myje kiedy jest potrzeba)

Dlatego wszelkie tabelki są dobre dla serwisu, a praktyka pokazuje co innego. 

 

 

Przecież serwisy i tabelki też są po to aby nabijać kasę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przecież serwisy i tabelki też są po to aby nabijać kasę

I tak i nie.

Serwisant nie wie jak użytkowany będzie motocykl. Dlatego tabelki  "założenia producenta" są dla niego podpowiedzią.

 

Trzeba czasem spojrzeć od tej drugiej strony.

Oddzielnym tematem jest kompetencja pracowników serwisu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oddzielnym tematem jest kompetencja pracowników serwisu.

 

 

O tym to można by założyć osobny wątek..... Może nawet warto ku przestrodze dla innych :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ewentualnie też po to abyś się nie zabił bo koło wylatało bokiem

 

zastanawia mnie jak to jest, że w samolocie (prywatnym) robi się przeglądy jak leci z tabelki i się nie marudzi bo jak się zepsujnie to można zabić i siebie i innych

a w moto ludzie mają na to wywalone :P

 

 

Przecież serwisy i tabelki też są po to aby nabijać kasę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 weeks later...

Kurcze mam problem byłem dzisiaj w intercars i chciałem kupić świece do Bandziora 600s z 1997r, poprosiłem o NGK CR9EK , ale nie mieli chciał mi sprzedać NGK5600 bo powiedział że, to jest ta sama świeca. Czy faktycznie to jest to samo czy lepiej czekać aż, ściągną mi CR9EK lub Denso U27ETR

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Share

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz regulamin oraz politykę prywatności.Regulamin Polityka prywatnościUmieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.