Skocz do zawartości

Filtr Powietrza - Wymiana - Jaki Filtr - Pytania I Problemy


Gość Kornelio
 Share

Rekomendowane odpowiedzi

... Jedynie filtr ma nalot ponad 10tyś. Możliwe, że coś się z nim porobiło...

Wyciągnięcie filtra to dwie śruby od baku i dwie śruby od pokrywy filtra. Możesz jeszcze baterię wyciągnąć, gdyby Ci było niewygodnie. W sumie 7 minut roboty. Nowy filtr to ok. sześć dych z przesyłką.

Zamów i wymień. Może rzeczywiście trochę zamulać.

Edytowane przez KG B12
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z tego co kojarzę to zasyfiony filtr = za bogata mieszanka i czarne świece. No ale nie wiem jak to w bandziorze i z jego humorami to możliwe, że przy szybkim odkręceniu manety się zamula przez przytkany papierowy filtr hiflo?

Oczywiście jest to delikatne przymulenie i nie występuje zawsze.

Myślałem, ze ktoś miał identyczną sytuację...

A pojawilo się to to z nikąd. Tak po prostu w trasie wyczułem, że zaczął się zastanawiać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam szanownych forumowiczów mam pytanie odnośnie filtrów. Kiedyś na forum widziałem że ktoś miał filtry owalne na każdy gaźnik osobno chciałem zapytać czy wie ktoś gdzie te filtry kupić i jak ich szukać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://www.knfilters...px?prod=SU-7592

 

na allegro znajdziesz tez badziewia za 20-40zl

 

edit.

poczytaj sobie: http://polishbanditcrew.pl/topic/4381-wymiana-filtru-powietrza-na-kn/

Edytowane przez krynio
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jako że chcem jechac do naszego forumnowego mechanika bo po ostatnim moim wypadzie sam poprawiałem po mechaniku z mojej miejscowości, a mam do niego 250km. Jadę na swrwis zawory gaźniki i co tam trza jeszcze, chcem wymienic na K&N nie oczekuję przyrostu mocy momentu bo to 600 wystarczy. Narazie mam inne zmartwienia, doprowadzenie go do stanu w jakim był pomalowac przepolerowac bandzior stał się moim środkiem transportu do pracy gdzie mi go zajechali rowerami skuterami i czym tam jeszcze, oraz brakiem dostępnoci częsci zamiennych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 year later...

Witam!
Przychodzi pora na zmianę filtra powietrza w moim Bandicie 650 (wtrysk).
Zastanawiam się nad filtrem K&N. I teraz mam pytanie, bo w poprzednich postach była mowa tylko o gaźnikowcach.
Jak zmienię filtr na K&N to mogę spotkać się z jakimiś problemami? Będę potrzebował jakiejś regulacji wtrysków czy przez komputer jakoś same się doregulują?
W bliskiej przyszłości planuję jeszcze zmienić wydech na Ixil Hyperlow.

Z góry dzięki za pomoc :)

Edytowane przez PanDoktor
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Przychodzi pora na zmianę filtra powietrza w moim Bandicie 650 (wtrysk).

Zastanawiam się nad filtrem K&N. I teraz mam pytanie, bo w poprzednich postach była mowa tylko o gaźnikowcach.

Jak zmienię filtr na K&N to mogę spotkać się z jakimiś problemami? Będę potrzebował jakiejś regulacji wtrysków czy przez komputer jakoś same się doregulują?

W bliskiej przyszłości planuję jeszcze zmienić wydech na Ixil Hyperlow.

 

Z góry dzięki za pomoc :)

 

Komputer sam dobierze parametry przy wymianie filtra powietrza. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 years later...

Wg instrukcji wymiana filtra powietrza jest co 18 kkm, inspekcja co 6 kkm.

Ten filtr ma najechane niecałe 2 kkm. 

W aucie wymieniam zgodnie z przebiegiem i tam faktycznie widać, że filtr jest umęczony i trzeba go wymienić. Tu nie mam doświadczenia, zwłaszcza, że w Bandziorze miałem wkładkę K&N.

 

Co sądzicie, usunąć trupy, przedmuchać i można dalej jeździć czy nadaje się już do wymiany?

ihost_1491378304__20170401_160502.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzepnąć żeby trupy wypadły zamontować i zajrzeć za rok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 years later...

Taki żem archeolog, ale pytanko za mikre na nowy temat.😅

digger.gif.a5303580e6909899b47b1bb24a1fb05c.gif
Do Bandyty do tej pory wkładałem filtry powietrza od Hiflofiltro, modele HFA3610 albo HFA3615, obydwa czerwony papier i były ok.
Teraz patrze w katalog producenta i dla Bandyty dedykowany jest HFA3621 i ten już jest inny, nie jest to sam papier i ma chyba domieszkę włókniny.

I drążąc temat dotarłem m.in na forum Vstroma, gdzie ludzie narzekają na ten biały, że szybko się zapycha mniejszy przepływ powietrza itp.

 

Specjalnie znalazłem i zamówiłem na alledrogo HFA3615 (są ogólnie droższe od HFA3621), a dziad sprzedawca wysłał HFA3621 tłumacząc się, że to to samo i HFA3615 nie jest już produkowany.

Sprzedawce sobie oczywiście wyjaśnię😈, ale macie jakieś spostrzeżenia z jednymi albo drugimi filtrami?

Czy może uciec od Hfilo do innego producenta?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja od samego początku używam 3621 (z resztą taki wg wszystkich katalogów do mojego 650 z 2012r. przychodzi) i złego słowa powiedzieć nie mogę. 125k na tych filtrach przejechałem i nic niepokojącego nie stwierdziłem.

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ostatnio zmienialem filtr i okazuje sie ze sa dwa czerwony normalny suchy i biały lekko nasączony jakimś olejem, wziałem ten biały

na stroni hiflo:

obraz.png.8e38d5ddd6ba3e0eba361eef72106a89.png



a ten o którym piszesz na stronie producenta został wycofany

obraz.png.b7f0962036c2186febc0c05ba3985063.png

  • Upvote 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, bald napisał:

ostatnio zmienialem filtr i okazuje sie ze sa dwa czerwony normalny suchy i biały lekko nasączony jakimś olejem, wziałem ten biały

Nie wiedziałem, że biały jest dodatkowo nasączony. Ciekawe jak się w praktyce sprawuje tak długoterminowo, bo to nie K&N, który się wyczyści nasączy i bangla, a ludzie narzekali właśnie, że się względnie szybko zapycha.

Znalazłem sprzedawce, który potwierdził, że ma jeszcze HFA3615 i nie będę narazie eksperymentował. 😅

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też nie dalej jak wczoraj zamawiałem i wziąłem czerwony 3615 jak zwykle. Jeszcze jak widzałem są jakieś dwie odmiany tego czerwonego: 9022 i 9024. Nie jestem pewien czym się różnią, możliwe, że jeden ma to takie sitko po stronie airboxa dodatkowo jeszcze. Z jednej strony spoko, ale z drugiej gorzej jak się chce przedmuchać bo ciężej się dostać do tej strony (a od wewnętrznej powinno się dmuchać przecież, żeby wydmuchać syf a nie wbijać go jeszcze bardziej w filtr). Jak mi przyjdzie to dam znać który mam i czy ma to sitko czy nie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3621 ma sitko metalowe. On faktycznie czymś musi być nasączony, bo ma trochę inną strukturę niż sam czysty papier. Ale nic się złego przez to nie dzieje. Generalnie ze dwa razy do roku zmieniam filtr. Jedyną rzeczą, którą zauważam (ale to chyba normalne zjawisko), że gdy filtr jest już dość zawalony, to trochę spalanie wzrasta. Jeśli ktoś chce się pozbyć 3621 to chętnie go odkupię, bo przed urlopem letnim i tak będę musiał go wymienić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, seebst napisał:

Generalnie ze dwa razy do roku zmieniam filtr.

To chyba często.🤔 Wiadomo, zależy też ile i gdzie się zrobiło kilometry. Ale ja obecny(HFA3610) wymieniłem ponad rok temu i dopiero pod koniec poprzedniego zauważyłem za bogatą mieszankę i sporą dziurę w mocy. Zeszły sezon zrobione 7 tys km poprzedni 9 tys.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja zawsze zamawialem ten ktory byl tanszy i czasem mialem bialy , czasem czerwony i czasem sie trafila czerwony z siateczka metalowa... i mysle ze najblizszy ori to chyba jednak ten bial byl bez zadnego wydziwiania... ja to mysle ze te kolorowe to dla picu sa zeby wygladaly ze takie ''lepsze'' 

Ja osobiscie nie widzialem roznicy bialy czy czerowny - jak byl nowy to i jeden i drugi byl spoko. a jak sie zabrudzil -  do kosza i nastepny. To nie Pagani Zonda :) 

a do B6 2001 jak wlozylem K&N to dziure mialem w mocy i nie dalo sie tego wyregulowac , takze wrocilem wtedy do zwyklego papierowego. i w b12,5 juz nie kombinuje tylko daje jak fabryka nakazala

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Perceptron napisał:

To chyba często

Były lata, że i po 23k km rocznie robiłem, więc trzeba było (nie wspomnę, że 4 razy w roku olej wymieniałem 😉 ). Wymieniam na krótko przed długim urlopowym wyjazdem (z reguły średnio około 10k km) i po powrocie raz jeszcze. Ja wyznaję zasadę, że lepiej wymienić częściej, niż pchać się w potencjalne kłopoty, a nie kosztuje to przecież majątku. Ale są też tacy, że tylko jeżdżą i dziwią się, że w ogóle to trzeba wymieniać?

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 20.05.2024 o 13:43, Krzych napisał:

Jeszcze jak widzałem są jakieś dwie odmiany tego czerwonego: 9022 i 9024

Przyszedł HFA3615 i jest z kratką, podobnie jak obecny(chyba HFA3610). Podobnie zresztą jak biały HFA3621. Nie widzę, żadnego dodatkowego oznaczenia 902x. Może to inny producent tak robi?

Ta kratka to w sumie niepotrzebna w airboxie jest i tak wbudowana, więc w sumie fajnie by było namierzyć model bez takowej☺️

 

W dniu 20.05.2024 o 18:15, jacekrysiek napisał:

i mysle ze najblizszy ori to chyba jednak ten bial byl bez zadnego wydziwiania...

Nie miałem ori, ale z tego co czytałem Suzuki wrzucało najprostsze papierowe. Całkiem papierowe są w przypadku hiflo te "stare" czerwone właśnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie, też mi przyszedł czerwony 3615 z kratką (hiflo). Te MF9022 i MF9024 to jest jakiś inny producent (motofilto czy coś). Sporo tego w sieci.

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, Krzych napisał:

Te MF9022 i MF9024 to jest jakiś inny producent (motofilto czy coś). Sporo tego w sieci.

Nom i tańszy...trzeba się będzie zainteresować przy kolejnej wymianie o ile będą pasować to do Hiflo nie ma co dopłacać.

Japońskie Meiwa podobno nie pasują dobrze do Bandita.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 months later...

Dzisiaj wymieniałem olej i filtr powietrza. Oto, jak wygląda filtr po 8000 km. Po lewej stary, po prawej nowy. To jest ten 3621

 

20240727_104923.jpg

20240727_104912.jpg

Na zdjęciu jakoś wygląda, że nie na tragedii, ale w rzeczywistości jest trochę już zmęczony.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Share

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz regulamin oraz politykę prywatności.Regulamin Polityka prywatnościUmieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.