Skocz do zawartości

Quiz


qnerk
 Share

Rekomendowane odpowiedzi

Tak jest odpowiedz na 1 pytanie to przede wszystkim obnizka kosztow.

Z 2 And'GP trafil w sedno - pelnoprzeplywowy filtr oleju zwiekszyl przebiegi silnikow z 20 tys do 200 tys.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Ja dodam ze w 4 suwach ten zabieg rowniez nie zwiekszy mocy, a wprost przeciwnie.

 

To już temat rzeka i dlatego nie podałem 4 suwa :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To teraz coś ode mnie:

kto i kiedy wymyślił rozrząd desmodromiczny?

oraz może trudniej: kto go zbudował

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeciez to jest w wikipedii, wystarczy przeczytac :)

Lepiej powiedz jaki motocykl mial glowice z rozrzadem desmodromicznym przed pojawieniem sie jej w Dukacie w 68r ?

A przy okazji, ktora firma motocyklowa wykorzystywala 4 zaworowa glowice w masowo produkowanych motocyklach turystycznych w latach 30 tych ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ktora firma motocyklowa wykorzystywala 4 zaworowa glowice w masowo produkowanych motocyklach turystycznych w latach 30 tych ?

 

Rudge, w modelu Ulster.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a w motocyklach napewno umieścił to Norton

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No AndyGP chyba masz wiecej wiadomosci na tematy techniczno / historyczne niz 99 % motocyklistow.

Tak Norton w latach 50 tych zrobil silnik DOHC z glowica desmo, ale w modelach "produkcyjnych" Manxa dalej wykorzystywal sprezyny.

Tak to bylo zbudowane:

 

manx1.jpg

 

i tak wygladalo

 

manx2.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a w 1954 Arnott przerobił silnik JAP na desmo :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, w latach 50 tych wydawalo sie ze rozrzad desmodromiczny to jedyne rozwiazanie problemu zaworow nie wyrabiajacych sie na wysokich obrotach w glowicach motocykli wyscigowych.

W trakcie prob nad Gold Starem okazalo sie jednak ze jest firma, ktora potrafila rozwiazac problem ( S & W ze Stanow ), robiac sprezyny tak wysokiej jakosci ze urywanie sie sprezyn i plywanie zaworow na wysokich obrotach zostalo opanowane.

Drugim problemem byly zawory wydechowe, ktore nie wytrzymywaly wysokich obrotow urywajac sie dosc czesto.

Oto co pisze o tym Roland Pike, pracownik wydzialu R & D koncernu BSA:

 

"Goldstar w tym

czasie uzywal Jessups G2 zaworow wydechowych, ktore co jakis czas

urywaly sie demolujac gore silnika.

Mielismy kupe klopotow z tymi zaworami starajac sie uzyskac wlasciwy

ksztalt i wykonczenie ich powierzchni, pilnujac wlasciwego luzu na

prowadnicach. Zmieniony zostal ksztalt wkladek mocujacych je w

sprezynach, zmieniony zostal ksztalt krzywki rozrzadu pozwalajacy na

lagodniejsze siadanie zaworu w gniezdzie. Zmniejszylismy rowniez

napiecie sprezyn, mimo to dalej urywaly sie one wygladajac w dodatku na

przegrzane.

Na szczescie zawor o zmniejszonym wymiarze z moich eksperymentow, po

bardzo intensywnych testach wytrzymywal obciazenie i nie grzal sie tak

bardzo.

Ostatecznym rozwiazaniem tego problemu okazalo sie zastosowanie zaworu

Nimonic na wydechu Goldstara ".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to może kiedy opatentowano pierwsze fazy rozrządu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 months later...

I co...taka fajna akcja była ale Qnerk przysadził z pytaniem i ludzie popękali.... co do faz rozrządu to nie wiem...

 

A tak w ramach aktywności twórczej może walne coś własnego.

 

W którym roku Suzuki wygrało pierwszy raz mistrzostwa na wyspie MAN?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

W którym roku Suzuki wygrało pierwszy raz mistrzostwa na wyspie MAN?

 

1963 kierował Mitsuo Ito .Miał nr 8 i był pierwszym Japończykiem, który wygrał ten wyścig.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie....w kat 50ccm... ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ja pójdę dalej.

W którym roku po raz pierwszy Suzuki wystawiło zawodnika do mistrzostw na wyspie MAN?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ja pójdę dalej.

W którym roku po raz pierwszy Suzuki wystawiło zawodnika do mistrzostw na wyspie MAN?

 

1960

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
 Share

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz regulamin oraz politykę prywatności.Regulamin Polityka prywatnościUmieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.