Skocz do zawartości

Wodniak Czy Olejak


Gość Kuzan_Luk
 Share

Rekomendowane odpowiedzi

tak czy siak jak kupisz wodniaka to uwazaj zebys zawsze mial paliwo w baku i na sucho go nie odpalal za dlugo, bo dwoch kolegow na forum mialo juz problem z pompa- zatarla sie bidula. w olejakach tego problemu nie ma hehe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak czy siak jak kupisz wodniaka to uwazaj zebys zawsze mial paliwo w baku i na sucho go nie odpalal za dlugo, bo dwoch kolegow na forum mialo juz problem z pompa- zatarla sie bidula. w olejakach tego problemu nie ma hehe

 

Nie rób z ludzi debili.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gigant i chyba Kaban załatwili sobie pompki jeżdżąc na rezerwie.

To pewnie dlatego, że mają takie same kaski! :)

 

A co do gaźnik vs. wtrysk to jeden lubi pipki drugi rybki :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gigant i chyba Kaban załatwili sobie pompki jeżdżąc na rezerwie.

To pewnie dlatego, że mają takie same kaski! :)

 

A co do gaźnik vs. wtrysk to jeden lubi pipki drugi rybki :)

 

Jak wygląda jeżdżenie na rezerwie, patrz avatar :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No. Czyli jak w mordę strzelił psują się przy normalnej eksploatacji hehe ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No. Czyli jak w mordę strzelił psują się przy normalnej eksploatacji hehe ;)

czyli przy drugim kole :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak czy siak jak kupisz wodniaka to uwazaj zebys zawsze mial paliwo w baku i na sucho go nie odpalal za dlugo, bo dwoch kolegow na forum mialo juz problem z pompa- zatarla sie bidula. w olejakach tego problemu nie ma hehe

Suzuki od paru lat ma problemy z pompą paliwa niezależnie czy to w skuterach czy w motocyklach. Ilość paliwa w baku nie ma tu znaczenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A przez co się psują te pompki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie tam. Akurat tak się złożyło że pozacieraliśmy te pompki. Gigant kręcił na sucho, a mi moto gasło przy każdym dłuższym stoppie. Gigant leje teraz do pełna, a ja nie robię stopali. Pompki śmigają jak ta lala. Każdą szlag trafi przy takim traktowaniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli w skrócie, gdy pompka z braku paliwa chodzi na sucho to się zaciera

bo nie ma smarowania i chłodzenia? :) Czyli jest c****wa bo normalna, czyli

dobrze zaprojektowana pompka przy chwilowym braku paliwa się nie zaciera? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli w skrócie, gdy pompka z braku paliwa chodzi na sucho to się zaciera

bo nie ma smarowania i chłodzenia? :) Czyli jest c****wa bo normalna, czyli

dobrze zaprojektowana pompka przy chwilowym braku paliwa się nie zaciera? :)

 

chyba nie do konca, bo ta przypadlosc dotyczy chyba wiekszosci zagazowanych aut z pompka w baku, ktora jezdzi z mala iloscia paliwa...

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A w innych motocyklach z wtryskiem też się tak zacierają zawzięcie przy gumowaniu itp. ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim prywatnym faworytem w wojnie olejak vs wodniak 650 jest: 1200 pierwszej generacji. Albo GSX 1400 :D

GSX 1400 to fajna maszyna, oj fajna. 11-to litrowy schowek pod siedzeniem i baaardzo fajny silnik. Tylko niestety już go nie robią.

 

A co do głównego wątku: wtrysk to współczesność, gaźniki to przeszłość. Przy -6 odpalam maszynę i nie zastanawiam się nad pierdołami ty ssanie. Do wtryskowców Suzuki dodało drugi wałek, który bardzo wydajnie tłumi wibracje.

Zawory kontroluje się dwa razy rzadziej niż w olejaku. To są dwa zupełnie inne silniki o porównywalnych osiągach umieszczone w podobnej ramie.

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A w innych motocyklach z wtryskiem też się tak zacierają zawzięcie przy gumowaniu itp. ?

Być może są w innym miejscu. W Bandziorze jest ona tuż przy jajcach, także mi moto zaraz gasło. Stało się tak kilka, kilkanaście razy a potem wysiadała powoli od normalnej jazdy. Ale kupiłem drugą, nie jeżdżę na rezerwie, nie robie stopali i zamiata :) Dla przykładu gsxr k6-k7 wyposażone są w czujnik przechyłu czy coś takiego. Jakby miało coś się stać niedobrego to odłącza zapłon. Kumpel stuntuje i jak moto glebnie to jakby z guzika go wyłączył. Pewnie to jest już powszechny gadżet... A, no i pompka jest taka sama w GSR, w gixie i nic się nie zaciera. Zwyczajnie umiejscowienie jest wrażliwe na małe ilości paliwa. Ale jak Daniel napisał, normalna kolej rzeczy, że bez wachy się zatrze. A już nikt nie pomyślał w Bandziorze że ktoś bedzie walił stopale po 15m

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyyyyyyyyyyyli :)........... jeżeli w innych produktach TEJ SAMEJ MARKI się dało zrobić na glanc

to rozwiązanie w bandycie chłodzonym cieczą jest.... No niech ktoś za mnie skończy :P:)

 

Hehe :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...niedostosowane do stopali 15-metrowych :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może inżynierowie z Suzuki nie przewidzieli, że taki Kaban będzie chciał kupić akurat dziora :P

i takie rzeczy nim wyprawiać :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

A co do głównego wątku: wtrysk to współczesność, gaźniki to przeszłość. Przy -6 odpalam maszynę i nie zastanawiam się nad pierdołami ty ssanie. Do wtryskowców Suzuki dodało drugi wałek, który bardzo wydajnie tłumi wibracje.

Zawory kontroluje się dwa razy rzadziej niż w olejaku. To są dwa zupełnie inne silniki o porównywalnych osiągach umieszczone w podobnej ramie.

 

Tia, wszystko pieknie dopuki pracuje.

Gorzej jak sie cos spitoli i kazde g.. kosztuje krocie a zdiagnozowanie usterki poza serwisem jest mozliwe tylko dla niektorych klientow.

 

100_0730.jpg

 

Co do "bezobslugowosci" ukladow wtryskowych mam swoje wlasne zdanie :)

Edytowane przez Adam M
  • Downvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wiem czym tu chcesz i kogo nastraszyć fotką starego grata...

Ten silnik z fotki, który przestali robić prawie 20 lat temu to już powinien dawno być kawałkiem szyny kolejowej gdzieś na Alasce.

 

A my tu mówimy o przewadze wtrysków w Banditach od roku 2007 nad gaziorami w codziennym użytkowaniu motocyklisty.

  • Upvote 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakby szyny robili z duralu to pewnie ten silnik by kawalkiem szyny sie stal.

Ale robia je na szczescie ze stali, wiec ta Supra Turbo jakos sie uratowala.

Poza tym problemem nie byl idealnie chodzacy silnik tylko stara elektronika.

 

Oczywiscie elektronika w Bandicie -07 and up jest na razie nowa, ale pytanie jak dlugo bedzie pracowala jest ja najbardziej zasadne, biorac chociazby pod uwage jak wiele pytan ma watek techniczny o F4i na stuntpoland.pl :)

W mojej opinii firmy motocyklowe kupuja coraz tansza elektronike robiona masowo w Chinach, nie przejmujac sie specjalnie ze okres jej 'zycia" bedzie znacznie krotszy od np japonskiej elektroniki uzywanej przez Supre ze zdjecia.

Przejmowac beda sie klienci, w momencie jak caly ten business zacznie sie kasztanic.

 

Dlatego ja osobiscie zawsze wole proste jak drut gazniki, razem z ich prostymi problemami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

owszem, lecz wez pod uwage, ze skonczyly sie juz definitywnie czasy gdy motocykl kupuje sie na 10 lat. Nawet nie na 5 wiec co kogo obchodzi czy elektronika wytrzyma 10 lat ?

 

A F4i to faktycznie dosc popularny motocykl do stuntu i jest do niego obecnie przeznaczany tylko wtedy gdy jego stan techniczny nie jest do zakwalifikowania jako Allegrowa "igielka"

czyli realnych km ma nalatanych min. te 100tysiecy i plastiki w kawalkach.

Uwierz mi, ze stuntowana F4i po 100k+ km przebiegu zanim sie psem stala - ma duzo wieksze problemy niz tylko wtryski :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
 Share

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz regulamin oraz politykę prywatności.Regulamin Polityka prywatnościUmieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.