Skocz do zawartości

B6 95'-99' I Gaźniki Mikuni Od Gsxf 600


Gość Dalon
 Share

Rekomendowane odpowiedzi

Słuchajcie tak mnie naszło...

 

Silnik w bandicie pochodzi od GSXF 600 gdzie miał 86KM i gaźniki Mikuni,

w celu obniżenia mocy wstawiono gaźniki Keihn i zdławiono do tych 76KM

Przy czym w tym roczniku silniki i tak nie uzyskują deklarowanej mocy - potwierdziłem to przeglądając wykresy producentów wydechów i dysz - np tutaj dynojet w karcie produktu zamieścił wykres:

http://www.dynojet.com/pdf/3120.pdf

 

No więc tak sobie myślę, co by się zadziało gdyby obić dziorka w gaźniki Mikuni? :->

 

Z moich informacji wynika, że

GSXF 600 Katana miał 86KM ale w jajku 98' miał 80KM a manual od tegoż jajka (hanyes) wskazuje że ma 73KM

także chyba trzebaby szukać tych starszych gaźników

 

co o tym myślicie, może macie jakieś doświadczenia, może ktoś robił jakieś eksperymenta - jeśli bandzior miałby zyskać 10KM to jakby nie było +15% mocy - koszt znikomy, więc może gra jest warta świeczki :)

 

trafiłem na takie dwa tematy - niestety chodzi o jednego kolesia i ten sam problem opisany na forach przed dwoma laty - nie podzielił się czy rozwiązał sprawę

http://www.forumkierowcow.pl/showthread.php?t=6842

http://motoryzacja-24.info/grupy/zdlawiony_bandit_600_pomocy,watek,1554101.html

 

PS zaraz upload'uję gdzieś kartę z serwisówki Hanyes - tę z parametrami gaźnika - narazie do tej słabszej wersji jajka od 98'

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Według mojej skromnej wiedzy,to te gaźniki w bandicie są po modyfikacji...Właśnie ten zabieg zmniejszenia mocy pozwolił podnieść moment obrotowy i jego przebieg,co poprawiło walory użytkowe(turystyczne) naszych maszyn.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może zaraz mnie zjedzie ktoś, ale chcesz mieć mocniejszy motocykl to kup inny. Np b12.

Ja wiem, że to fajnie wygląda na papierze i świadomość dodatkowych 10KM daje podjarkę, ale na cholerę grzebać jak i tak pewnie różnicy nie poczujesz, bo te 10KM pojawi się w jakims tam zakresie i tyle. Od razu mówię, że nie mam doświadczeń z takimi przeróbkami i dzisiaj się czepiam wszystkich :[

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A i jeszcze bym zapomniał...Ponoć krzywki na wałkach rozrządu w bandycie są o minimalną wartość niższe...Nie pamiętam o ile(0,5-1 mm)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może zaraz mnie zjedzie ktoś, ale chcesz mieć mocniejszy motocykl to kup inny. Np b12.

Ja wiem, że to fajnie wygląda na papierze i świadomość dodatkowych 10KM daje podjarkę, ale na cholerę grzebać jak i tak pewnie różnicy nie poczujesz, bo te 10KM pojawi się w jakims tam zakresie i tyle. Od razu mówię, że nie mam doświadczeń z takimi przeróbkami i dzisiaj się czepiam wszystkich :[

 

spoko, dobrze gadasz - na pewno następna będzie cbr 1100xx (na dziorku mnie plecy bolą w lędźwiach bo za pionowo jest :/ )- już jeździłem kupować ale szroty się okazywały, w międzyczasie popłynąłem z siankiem na jednej inwestycji i z tego powodu wiem że najbliższy sezon będzie na moim B6 - i dobrze bo trochę za wcześnie wsiadać na taką lokomotywę jak Iks.

 

więc trochę mógłbym jeszcze dopieścić mojego emeryta przed sezonem, coby się milej śmigało - tym bardziej, że poniżej 5tyś obr to go nie męczę ;)

takie gaźniki to 200-250zł przy czym obecne można upłynnić - więc koszty wymiany znikome - tylko żeby był jakiś plan prac aby to zadziałało

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

można wstawić, ale pozostanie powiększenie otworów w airboxie. Co do krzywek - nie wiem - wypadałoby porównać serwisówki. Inna bajka że dziory z reguły mają więcej niż na papierze - oglądając pomiary producentów dysz bierz pod uwagę że w ich interesie jest przedstawić zaniżone wyniki. Pooglądaj wykresy chłopaków z motocyklowych niedziel.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też jestem ciekaw takiej podmianki, lecz tak jak ktoś tu już powiedział, może po modyfikacji załapie troche mocy, ale może też przy okazji siąść dolny zakres obrotów. Kiedyś jechałem na gsxf 93 bodajże i z tego co pamiętam dół miał tragiczny, ciągnął dopiero tak przy 7-8tys

 

Co innego dorwać gaźniki mechaniczne od gsxr 750 86-89.

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A i jeszcze bym zapomniał...Ponoć krzywki na wałkach rozrządu w bandycie są o minimalną wartość niższe...Nie pamiętam o ile(0,5-1 mm)

 

właśnie sprawdziłem fiszki na alpha sports

wałki rozrządu są te same w B6 96' oraz w GSXF600 98', Wałki były inne w poprzednim GSXF600 <98'

 

czyli gaźniki od jajka 98'-02' powinny przypasować bez problemu - tylko że gsxf w tych rocznikach również zszedł z mocą chyba - czy mam błędne info

 

Qnerk ale zastanów się - czy w interesie DYNOJET jest pokazywać że bandit z kompletem ich dysz stage 1 za 130$ osiąga maksymalnie 70KM mocy? (+2KM do serii) - chyba bym im wierzył w te wyniki

Edytowane przez Dalon
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak to 70? Przecież bandit ma 78 :) Nie tylko moc jest ważna. Dużo ważniejszy jest moment obrotowy i przebieg tych mocy. Tak jak wyżej napisane - co z tego że mocy dużo, jak wysoko na obrotach.

Miałem kawasaki KX125 (cross na tor) i wg danych miał 42KM - ok, możliwe, ale moc była tak wysoko na obrotach, że bez jazdy jak na pile nie dało się pocisnąć. To jest właśnie to wycoskanie mocy z małej pojemności. Dla tego b12 nie ma 200KM, ale za to ciągnie od samego dołu.

Edytowane przez MetalBeast
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak to 70? Przecież bandit ma 78 :) Nie tylko moc jest ważna. Dużo ważniejszy jest moment obrotowy i przebieg tych mocy. Tak jak wyżej napisane - co z tego że mocy dużo, jak wysoko na obrotach.

Miałem kawasaki KX125 (cross na tor) i wg danych miał 42KM - ok, możliwe, ale moc była tak wysoko na obrotach, że bez jazdy jak na pile nie dało się pocisnąć.

 

jak weszły czujniki położenia przepustnic w 2000 roku i zmienili mod. to faktycznie na wykresach w kartach produktu dynojet wychodzą na tyle - ale starsze roczniki nie wychodzą ;)

 

wiem co to znaczy mieć moment na dole ale jestem skłonny go poświęcić ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co do mocy to pozostaje też fakt gdzie ta moc mierzona - na kole czy na silniku :). Z tego co pamiętam to i starsze bandziory miały powyżej 78 kucy, ale nowsze z TPSem są nieco elastyczniejsze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co do mocy to pozostaje też fakt gdzie ta moc mierzona - na kole czy na silniku :). Z tego co pamiętam to i starsze bandziory miały powyżej 78 kucy, ale nowsze z TPSem są nieco elastyczniejsze

 

No w sumie też fakt - dynojet nigdzie nie podaje jak mierzył - chociaż jakiś standard pomiaru powinien mieć

 

Drugą sprawą jest fakt, że tak jak GSXF 600 miał 86KM to jednak tylko do 97' kiedy to suzuki (podobno przez zaostrzenie norm spalin) wstawiło do niego wałki rozrządu - te same w jakie wyposażało już bandytę i... moc zmalała - zajrzałem więc do tych cholernych wykresów dynojet - jako jedynego miejsca gdzie powinny być miarodajne pomiary różnych wersji i... faktycznie moce GSXF 600 98'-02' są takie same,a nawet mniejsze jak GSF 600 95'-99' czyli pod 70KM jako że hanyes podaje 73KM to chyba taka jest smutna prawda ;)

 

Reasumując z pierowtnych 86koni moc obcięto głównie na wałkach, co nie zmienia faktu że takie same silniki, z tymi samymi wałkami zasilane są gaźnikami dwóch różnych producentów i teoretycznie Mikuni powinny bezproblemowo spisać się w dziorku... tylko po co :->

 

przemyśle sobie tamt na spokojnie - nie ukrywam, że mnie korci - wymiana gaźników to robota na 15 minut, wstępne synchro to 10 minut po wygrzaniu silnika i wsio :)

 

gdyby kto miał jakieś wskazówki/uwagi to chętnie się zapoznam

włąśnie patrzę że są dwie konfiguracje tych gaźników - Model to Mikuni BSR32SS

Germany full power, K1, K2 mają main jet 115x4

all other models mają main jet 1 i 4=115 and 2 i 3=112,5

moze tu jest pies pogrzebany

 

w bandziorze mamy 2 i 3=100 and 1 i 4=98

w sumie to dlaczego występuje ta dyferyfikacja dysz - Qnerk - jesteś fachowiec of gaźników - oświeć mnie

co będzie jak włoże 4x98 albo 4x100 - pytam bo mam drugie gaźniki z dyszami :)

 

i może wiecie czym się różniły wydechy po 2000 roku? - bo nie wiem jaki kupić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w zasadzie niewiele się stanie jak włożysz 4 takie same - takie różnice są ze względu na różnice w temperaturach zewnętrznych i wewnętrznych cylindrów.

Można pomyśleć nad wałkami z czajnika, z tym że w tamtych silnikach miałeś zawory na płytkach i innaczej poprowadzony łańcuch rozrządu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

86 KM w GSXF 600 to byla wielkosc podana w literaturze producenta i bardzo koreluje z moca Junaka ( 19KM ) rowniez podana w literaturze fabrycznej, brana podobno na fabrycznym hamulcu z silnika, bez skrzyni i przeniesienia napedu.

W obu motocyklach nikt takiej mocy na kole nie widzial i nie zobaczy.

Japonczycy w tych czasach niezle zawyzali moc max podawana w literaturze, a egzemplarze motocykli dawane do testow byly z lekka dopieszczane.

 

Poza tym chodzi o moc max - wierz mi w normalnym zyciu wolisz te 70 KM Bandita ( badane przez DynoJet na kole ) z lepszym momentem z dolu niz 86 KM GSXF z wrazeniem ze nie jedzie na zadnym biegu, zreszta sam piszesz ze nie wjezdzasz pow 5 tys obr.

Nic nie wymieniaj, bo te wszystkie roznice to w 90% marketing, a ty chcesz dostarczyc sobie duzo niepotrzebnej roboty i w dodatku zamienic dobre gazniki na starsze Mikuni, ktore pewnie beda wymagaly co najmniej wymiany rozpylaczy, iglic i zaworkow komor zeby dobrze dzialac.

Taka moja opinia, a qnerk ci moze powiedziec ze troche sie w tych sprawach orientuje :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zreszta sam piszesz ze nie wjezdzasz pow 5 tys obr.

 

On nie schodzi poniżej 5 tys obr. :P

 

 

Dalon warto ci pakować kasę w tego dziadka ?? Może wymień filtr powietrza na K&N i będziesz miał odczucie, że jest 100KM między nogami :D

Dodatkowe 10KM mocy spowoduje tylko to, że szybciej pojedziesz a nie że szybciej będzie przyspieszał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No zaczynam Adam się przekonywać że gra nie warta świeczki, prędzej swap trza by zrobić, a zamiast swap można kupić gsxf a stąd już rzut kamieniem żeby dołożyć siano i kupić docelowego iksa

 

...

Temat wyczerpany (zostawie dla potomnych), właśnie otrzymałem informacje u źródła - od Lazura - to osoba która miała gaźniki Mikuni w Bandicie i borykała się z nimi w 2008 roku (linki w pierwszym moim poście) - rozwiązał problemy swojego bandita, dosłownie jednym ruchem - ostatecznie wstawił oryginalne gaźniki Keihn :D

po bojach przy najlepiej wyregulowanych Mikuni, subiektywnym zdaniem Lazura Mikuni miały lepszą górę, ale spalanie miały większe niż B12, z którym jedził wtedy w trasy :)

 

 

Edit:

No właśnie Jab chyba dosyć już w niego wpakowałem

 

Dodatkowe 10KM mocy spowoduje tylko to, że szybciej pojedziesz a nie że szybciej będzie przyspieszał.

 

Kiedy mi własnie prędkości brakuje - przyspieszenia są okey

-wiem, że będę się męczył jadąc z chłopakami w trasę

 

 

...może po prostu se szybkę pierdalne ... i schudne :D

 

...i po co mi lusterka - tylko niepotrzebny opór stawiają ;)

Edytowane przez Dalon
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 weeks later...

Co do gaźników to słyszałem (ale nie widziałem) może ktoś widział, do 1200 można założyć gaźniki z szerszą średnicą od GSX-R 1100 '89, można osiągnąć w tym silniku do 150KM, chyba takie coś jest mniej pracochłonne niż ostrzenie wałków rozrządu itp...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do gaźników to słyszałem (ale nie widziałem) może ktoś widział, do 1200 można założyć gaźniki z szerszą średnicą od GSX-R 1100 '89, można osiągnąć w tym silniku do 150KM, chyba takie coś jest mniej pracochłonne niż ostrzenie wałków rozrządu itp...

 

samymi gaźnikami 150hp? a to dobre :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

samymi gaźnikami 150hp? a to dobre :D

 

No nie wiem czy dobre... nie wiem czy nie dobre... nie widziałem, tylko słyszałem... powiem że od fachurów... ale sceptycznie na to patrze :lol:

:vroom:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

150 KM i znacznie wiecej mozna z tego silnika bez klopotow uzyskac, ale na pewno nie polega to na wymianie gaznikow.

Zwiekszenie osiagow zawsze zalezy tylko od tego ile pieniedzy chcesz na to wydac, przy czym efektywnosc tego ma krzywa malejaca ( coraz wiecej musisz wydac zeby coraz mniejszy przyrost mocy osiagnac ).

Akurat do 150 KM mozna sie zblizyc podmieniajac walki Z GSXR, tyle ze za tym trzeba zmienic sprezyny i miski zaworowe, zalozyc wydajniejsze gazniki i wszystko zestroic z wydechem o wiekszym przeplywie. To juz kosztuje troche kasy, a jak juz pisalem wyzej traci sie charakterystyke silnika Bandita ( czyli dobry ciag z dolu i na srednich obrotach ) a zyskuje charakterystyke GSXR ( lepsza gora z gorszym dolem i srednimi obrotami )

Nie wiem czy w normalnej jezdzie nie jest to typowe "zamienil stryjek siekierke na kijek " ???

Pisze oczywiscie o modelu 1.2

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Generalnie GSX-R w najmocniejszym wydaniu miał 149 koników, więc samymi gaźnikami 150 nie osiągniesz. Jak podaje literatura w 1989 była zmiana gaźników w 1100.

 

Mamy w domu ciut starszego ze 130 kucykami i powiem, że dołek jest przeciętny ale od 6 do 9 na obrotomierzu przeskakuje szybko...

W codziennej jeździe lepiej przyda Ci się mocniejszy dół, więc rzeźba na wałkach to chyba przerost formy nad treścią. Poza tym bandzior ma ciut większą pojemność, więc nie wiem, czy nie trzeba pobawić się dyszami w gaźnikach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
 Share

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz regulamin oraz politykę prywatności.Regulamin Polityka prywatnościUmieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.