Skocz do zawartości

Jaka Wartość Nm Dla Śruby Spustowej Oleju?


Gość konrad87
 Share

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, jakoż nie chcę popełniać błędu poprzedniego właściciela bandita - ukręcać czy niedokręcać śruby spustowej oleju, chce zakupic jakiś w miare tani i dobry klucz dynamometryczny. Stąd moje pytanie jakie są ustawienia klucza dla śruby spustowej oleju w bandit 600 ?

Aha może ktos ma jakis fajny klucz i może polecić, na alledrogo.pl chodzą od 80 zł do 300 zł i nawet więcej, jaki zakres wartości/rozmiarów powinien mieć taki w miare dobry klucz do normalnego urzytkowania (sporadycznego, nie przemysłowego)


Błagam nie odsyłajcie mnie z hasłem "to już było" albo "wygoogluj", szukałem długo i nie znalazłem ( choć kiedyś , jak pierwszy raz przeglądałem forum to widziałem taki post w temacie o miskach olejowych i urwanych gwintach, ale nie moge odszukać za Chiny ludowe) i guuglowałem tez i nic nie ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja kupiłem jonneswaya z 2 letnią gwarancją i certyfikatem - i takiego polecam - koszt jakiś 180-200 zeta

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja kupiłem jonneswaya z 2 letnią gwarancją i certyfikatem - i takiego polecam - koszt jakiś 180-200 zeta

 

najlepiej jaki rozmiar 1/2 czy 3/8 czy może 1/4? i od jakich wartosci patrzeć 35-300 Nm? czy niższe wartości opłaca się brać ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bierz do 30nm, powyżej poza dokręceniem ośki czy głowicy Ci się nie przyda

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam dwa klucze jeden proxona 20-100Nm i przy domowych pracach to przydaje się jedynie do dokręcenia koła ... Drugi to chyba taki sam jak ma "qnerk" zielono-pomarańczowy i nim praktycznie można zrobić wszystko (przynajmniej z tego czego moje łapy się dotknęły) w motocyklu bo ma moment do 30Nm. Do niego trzeba dokupić przejściówki na rozmiar nasadek jaki posiadasz. Standardowo klucz ten ma 1/4cala

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znajdę gdzieś wartości z jakimi trzeba dokręcać w dziorach śruby i nakrętki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23Nm nie zapomnij o nowej podkładce miedzianej. Najlepiej ściągnij sobie instrukcję Haynes i słownik do niej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23Nm nie zapomnij o nowej podkładce miedzianej.

 

 

A co ze starą? czy musi być nowa? to jakaś specjalna - amortyzująca czy zwykła miedziana?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z salonu oryginalna nie jest miedziana i ma taką konstrukcję, która podczas zgniatania jakby się dopasowywała. Niestety wczoraj nie mieli jej w salonie suzuki ale powiedzieli, że miedziana też będzie ok. Generalnie zawsze spotykałem się tylko z miedzianymi tyle że w samochodach, ale skoro w ASO powiedzieli, że miedziana będzie dobra więc wczoraj poszła miedziana pod korek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Marqs - obyś się nie przejechał. GSem cały sezon z kapiącą miską przejezdziłem, bo przy wymianie zaoszczędziłem 2zł na tą podkładkę...

No ale teraz w bandicie też założyłem starą, bo te co mi zostały były innej średnicy i na szczęście nic nie kapie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepiej wziąć korek podejść do motoryzacyjnego i dobrać podkładkę, wydać parę groszy i mieć święty spokój.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepiej wziąć korek podejść do motoryzacyjnego i dobrać podkładkę, wydać parę groszy i mieć święty spokój.

 

i najlepiej kupić sobie z 10 od razu :) bo jak się nie ma pod ręką to się później zawsze składa na starej (jak ja)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Patenty na podkładkę są różne: kupić ory, kupić w żelaznym "mniej więcej taką samą", przekręcić tą co była na drugą stronę, wygrzać starą nad kuchenką (żeby wróciła do pierwotnego kształtu i się uplastyczniła).

 

Grunt, żeby jakaś była...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hehe nawet nie wiedziałem, że trzeba podkładkę wyminiać,i powiem szczerze, że przy wymianie tego nie zrobiłem i nie wiem nawet czy jakąś tak podkładkę mam ;-) nie mówiąc o kluczu dynamometrycznym, "na oko" poszło, ale oczywiście nie polecam ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

praktyka mówi że na starej podkładce nic się nie stanie - tych podkładek w zasadzie nikt nie zmienia - chyba że już widać że jest cieńsza od papieru

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie nawet nie ma podkładki bo nie miałem pod ręką i nic nie cieknie ale już się zaopatrzyłem na następną wymianę ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak cos sobie przypominam, ze kiedys z braku laku wygotowywalo sie w wodzie podkladki miedziane.

 

 

co do wygotowania to na raczej nie pomorze , starą podkładkę miedzianą aby zreanimować trzeba wyżarzyć najprościej nad kuchenką gazową a zrobi się miękka i ułoży się pod śrubą

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Marqs - obyś się nie przejechał. GSem cały sezon z kapiącą miską przejezdziłem, bo przy wymianie zaoszczędziłem 2zł na tą podkładkę...

No ale teraz w bandicie też założyłem starą, bo te co mi zostały były innej średnicy i na szczęście nic nie kapie.

 

Jak się kontroluje to się jeździ z niekapiącą ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
 Share

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz regulamin oraz politykę prywatności.Regulamin Polityka prywatnościUmieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.