Skocz do zawartości

Olej, Filtr Powietrza, Oleju I Kilka Pytań.


Gość wojtek1990
 Share

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie

nie chciałem was męczyć pojedynczymi pytaniami, więc czekał aż zbierze się ich kilka.

 

1) Pierwsza sprawa, wymiana oleju, filtra powietrza i filtra oleju.

Wleje mu motula 5100 10W40. Filtr oleju Hiflofiltro HF138 , a powietrza HFA3605.

Za wszystko wyjdzie 175 zł w jednym sklepie, niedaleko mojego miejsca zamieszkania. 175 to chyba dobra cena, nie?

 

olej - allegro

filtr oleju - allegro

filtr powietrza - allegro

 

Co do wymiany to większych pytań nie ma, tylko chce sie upewnić czy te filtry na pewno dobre.

 

A i przy okazji. Oceńcie w skali brudności (kwalifikowania się do wymiany) od 1 do 10 filtr który znalazłem w swoim dziorku - tak żebym miał orientacje :) bo jak dla mnie to widać że jest brudny i tyle:P

zdjcie0114b.th.jpg

 

2) Druga sprawa to opony, zdecydowałem się na Pirelli DIABLO STRADA.

Tylko zastanawiam się nad rozmiarem. Dużo ludzi poleca dla bandziora 170 na tył, jako że jest niby najoptymalniejsza. I pytanie czy dla świeżo upieczonego motocyklisty różnica między 160 na tyle a 170 będzie widoczna tzn odczuwalna? Jeśli tak to czy na plus czy na minus?

 

 

Teraz kwestia sprawdzenia płynu hamulcowego, oleju w lagach, klocków, tarcz.

 

3) Wszędzie jest napisane, że na tarczach i klockach są stosowne oznaczenia co do ich stanu grubości - zabijcie mnie ale ja nic takiego tam nie widzę.

Przód wydaje się dość świeży - bo czysty, no i wydaje się że okładziny jest tam trochę.

No tył, dosyć brudny, okładziny na klockach "chyba" mniej niż na przodzie.

Sprzedawca wspominał (już po dokonaniu transakcji) żebym u mechaników nie naciął się na niepotrzebne wymiany - m.in nowe klocki przód i że nowy łańcuszek rozrządu, jednak chciałbym to wszystko mieć pewne i sprawdzone samodzielnie. Pytanie: żeby ocenić stan klocków trzeba rozbierać zaciski? Wiem, że dobrze jest te zaciski przeczyścić, ale jeśli wyglądają na zadbane to chyba nie jest to potrzebne?

 

4) Jeszcze w sprawie hamulców. W moto stojąc w blaszaku na zimnie tak jakby zaciski tarcz nie odbijały - strasznie topornie było go ruszyć na początku. To kwestia zimna czy płynu hamulcowego czy czegoś innego?

 

5) Nie widać po lagach żeby ciekły, więc chyba lepiej wstrzymać się z ewentualną ingerencją do wiosny, jak już bandit pójdzie w użycie?

 

6) Świece, chciałbym sprawdzić ich stan. Jednak samo ich umiejscowienie dla mnie to zagadka hehe.

Domyślam się że są tu: zdjcie0097t.th.jpg

Pod tym kawałkiem gumy i wychodzącym od niego przewodzie? Jak mam się do nich dostać? Czy w zestawie kluczy jest klucz do świec, bo chyba takowy potrzebuje?

 

 

Sory, panowie za długą lekturę. Mam nadzieje,że znajdą sie ochotnicy do wyjaśnienia moich wątpliwości. Pozdrawiam!

Edytowane przez wojtek1990
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja filtr powietrza wymieniam na przebieg a nie na oko czy brudny czy nie. Najlepiej wymieniać razem z olejem, czyli 6 tys ale co 12tys tez jest dobrze. Olej dobry, filtry chyba też.

 

Co do opon to zdecydowanie 170. Różnica w jeździe jest dosyć spora. Jak nie jeździłeś wcześniej to nie będziesz widział różnicy.

 

Tarcze są opisane na krawędzi, jak spojrzysz od góry tarczy to będzie wytłoczona minimalna grubość.

 

Klocki z przodu wymień a nie na oko. Mogą być jakieś syfne założone i nie będą hamować, albo w gorszym przypadku może któryś wylecieć podczas jazdy (miałem taki przypadek w gs500).

Hamulce nie odbijają bo są brudne zaciski. Rozebrać, nasmarować i wymienić klocki. Co jak zrobić jest na forum.

Jak już robisz hamulce to płyn do wymiany.

 

Jeśli chcesz zrobić lagi to lepiej teraz a nie na wiosnę, bo wtedy się jeździ a nie grzebie w motocyklu.

 

Świece są dokładnie tam gdzie pokazałeś. Wystarczy zdjąć tą gumę razem z całą fajką i wykręcić kluczem do świec. Jak chcesz sprawdzić ich stan ?? Jedynie przerwę można sprawdzić. Świece się wymienia a nie ogląda.

 

Poza tymi wszystkimi czynnościami wymień filtr paliwa (chyba 10zł kosztuje) a znajduje się pod bakiem. No i koniecznie czyszczenie gaźników, regulacja zaworów i synchro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gaźniki i zawory są oczywiście w planie, tylko że tym sam się nie zajmę ( w przyszłości byc może ) wiec odstawie motocykl do mechanika.

 

Dzięki za radę z zaciskami. Poszperam na forum i rozbiorę je, wtedy ocenie faktyczny stan klocków. Ew powiedzcie mi ile będą kosztowały komplet klocków do przodu i do tyłu orientacyjnie?

Z wymianą płynu nawet jako laik też nie powinienem mieć chyba większego problemu. Rozumiem że do waszych bandziorów lejecie motula dot 4 lub 5.1?

 

Co do świec, to chciałem właśnie zmierzyć tą przerwe i looknąć czy jakichś nalotów nie mają. Ew myślałem nad zmianą na irydowe jeśli te postanowiły by sobie ze mnie jaja robić.

 

A z filtrami paliwa jak to jest? W moim bandziorze '96 jest ten filtr czy go nie ma? Musze poszperać:)

Edytowane przez wojtek1990
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Klocki tył ok 80zł przód ok 200zł. Można znaleźć taniej na alledrogo.

 

Moim zdaniem nie warto inwestować w irydowe. Chyba że masz jakoś taniej niż w necie.

 

Płyn hamulcowy dot4.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Klocki z przodu wymień a nie na oko. Mogą być jakieś syfne założone i nie będą hamować, albo w gorszym przypadku może któryś wylecieć podczas jazdy (miałem taki przypadek w gs500).

 

no bez przesady, jak się okaże ze klocki mają jeszcze spory zapas okładziny hamulcowej to po co wymieniać, że syfne? Że ktoś wcześniej jeździł to syfne założył? Tak jak piszesz można rozebrać, przeczyścić zobaczyć co za klocki ile ich zostało i wtedy podjąc decyzję. A tak jak od razu będziemy zakładać żeby wywalić bo nie wiadomo co tam ktoś włożył to się może okazać że kolega wywali w 100% nadające się do jazdy np. Nissiny i kupi jakiś badziew. Rozebrać, sprawdzić podjąc decyzję.

 

Notabene żeby wstepnie ocenić czy klocki nadają się do wymiany nie trzeba nawet ich sciągać wystarczy dobrze się przyjrzeć i widać dobrze ile zostało jeszcze okładziny na klocku.

 

Jak chcesz sprawdzić ich stan ?? Jedynie przerwę można sprawdzić. Świece się wymienia a nie ogląda.

weź pod uwagę, że po świecy dowiesz się co z gaźnikami, bo świeca prawdę Ci powie, czy mieszanka nie zabogata, nie za uboga etc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba trochę źle się wyraziłem z tymi klockami. Chodziło mi o to żeby sprawdzić, ale przez rozbieranie a nie oglądanie z wierzchu.

 

Wiadomo że świeca powie co z gaźnikami, ale gaźniki na pewno są do czyszczenia a więc i do regulacji. A świece się zużywają i się je wymienia :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

do sprawdzenia klocka hamulca nie musisz rozbierac zacisku - latarka swiecisz i widzisz ile zostalo materialu sciernego . co ci przyjdzie z ogladania go z bliska - nic . chyba ze chodzi hamulec topornie i widac ze tam jest duzo syfu -wtedy robieramy i czyscimy .

a filtr z pierwszeg oz djecia w skali brudnoci - przybierajac czysty za 1 a uj***ny w blocie za 10, to ten jest tak pod 6 - gdzie 5 kwalifikuje sie do wymiany :)

lagi jak nie ciekna i chodza gladko w jedna strone i gladko odbijaja bez strzelanai - zostaw nie ruszaj .

Edytowane przez jacekrysiek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie zgodze sie ze zdaniem ze akurat tylna opona MUSI byc 170 "bo jest najlepsza" - producent przewidzial 160 jako najlepszy kompromis miedzy stabilnoscia na prostej a zdolnoscia do skladania sie w zakrety + jest to opona idealna dla rozmiaru tylnej obreczy ( 4.5 cala ).

Szersza opona poprawia stabilnosc na prostej, ale wymaga wiekszego wysilku przy skladaniu moto w zakrety, co akurat dla kogos uczacego sie jezdzic moze miec jakies znaczenie.

 

Filtr powietrza nie jest tragiczny, ale mozesz go wymienic razem z olejem i filtrem oleju, jako ze moto ( jak zrozumialem ) jest swiezo kupiony.

 

Jesli nie ma wyciekow z przednich lag to warto tylko wymienic olej -- nalezy to robic co 2 lata a czesto nikt tam nie zaglada.

 

Luzy zaworowe trzeba sprawdzic, a gazniki czyscic i ustawiac tylko w przypadku gdy silnik nie chodzi wlasciwie.

Czy masz jakies zastrzezenia do jego pracy ?

Do swiec warto zajrzec bo ich kolor powie wiele o pracy silnika, wymiana na irydowe jest korzystna bo poprawia to odpornosc silnika na zalewanie sie i niesprzyjajace warunki atmosferyczne - oczywiscie jezeli masz na to pieniadze.

 

Jedyne co naprawde musisz zrobic to przeglad przednich hamulcow, jako ze klocki niechetnie sie cofaja.

W tym przypadku tez bym radzil sprawdzic najpierw co sie dzieje, czyli zdjac zaciski, wyjac klocki i sprobowac wcisnac tloczki palcami.

Dopiero gdy okaze sie to nie mozliwe jest koniecznosc rozbierania zaciskow.

Plyn oczywiscie warto wymienic w kazdym przypadku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak jacekrysiek mówiłeś to przyglądałem się. Jednak na tyle co się znam to po oględzinach mogę stwierdzić że: przód jest ładny, czysty, i jest trochę okładzin (nie wiem jak odwzorować wam te trochę), nie miał żadnych problemów z hamowaniem podczas próbnej. Sytuacja jest inna na tylnym: jest brudny, wydaję się być w gorszym stanie technicznym. Rozkręcę i przód i tył, wyczyszczę i przy okazji zaznajomię się z ich budową:)

 

Tak jak pisałem, motocykl po postoju na zimnie ciężko było wypchać z garażu, niemniej jak go "poprzepychalem" na równej powierzchni to nie było potem problemu z blokowaniem się zacisku. Tak więc to blokowanie hamulca to było chwilowe.

 

Co do gaźników, wskazówka obrotomierza na wolnych trochę faluję. Jak odpalałem zimnego na ssaniu to nie miał problemu, stopniowo schodziłem ze ssania, aż do końca. Potem przez jakiś czas trzeba było uważać żeby nie zgasł ( dać trochę gazu jak czułem że może przygasnąć) ale to przechodziło po czasie. Niemniej i tak obroty falowały trochę. Z tego wnioskuje że gaźniki i tak były by do zrobienia, zresztą to co sezonowa kwestia.

Gaźniki i zawory planuje zrobić, ale aż tak mi się nie pali. Najpierw muszę znaleźć mechanika który mi to zrobi dobrze, a nie zedrze ze mnie dużej kasy.

 

Edit/

Tak, filtry lecą do wymiany i to nie podlega wątpliwościom :)

Edytowane przez wojtek1990
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem

Opona najlepiej 160

Filtr do śmietnika (koszt nowego to 50 zł)

Lagi wymienić olej

Zawory sprawdzić

Łańcuszek sprawdzić przy okazji sprawdzania zaworów

Gaźniki -Tu trzeba zerknąć na świece-Jeżeli kolorek OK to składu mieszanki nie ruszamy tylko sprawdzić synchro.

Hamulce - Jako ze zacisk się blokuje najpierw je umyć i zobaczyć czy pomogło.Jeśli nie rozebrać i wyczyścić dokładnie oraz wymiana uszczelek.

Płyn hamulcowy zalej DOT4 bo nie sadze żebyś zbyt i męczył cały układ.

Przesmaruj tylny zawias

Sprawdź i przesmaruj łożysko główki ramy.

 

99% czynności zrobisz w domu sam bez specjalnych przyrządów.Jedynie synchro wymaga wakuometru.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A zawory szczelinomierzy, ale to groszowy wydatek w porównaniu z wakuometrami

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za pomoc. Najpierw zajmę się tymi hamulcami, filtrami i olejem. Ogarnę zaciski i wymienię płyn hamulcowy. Mam nadzieje, że nie zapowietrzę ich :)

Zaworami zajmę się w następnej kolejności, gdy będę miał szczelinomierz już i będzie, mam nadzieje, piękna wiosna!

Edytowane przez wojtek1990
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Co do gaźników, wskazówka obrotomierza na wolnych trochę faluję. Jak odpalałem zimnego na ssaniu to nie miał problemu, stopniowo schodziłem ze ssania, aż do końca. Potem przez jakiś czas trzeba było uważać żeby nie zgasł ( dać trochę gazu jak czułem że może przygasnąć) ale to przechodziło po czasie. Niemniej i tak obroty falowały trochę. Z tego wnioskuje że gaźniki i tak były by do zrobienia, zresztą to co sezonowa kwestia.

 

 

Absolutnie nie, raz ustawione gazniki trzymaja sie dluzej niz jeden sezon, no chyba ze robisz 30 tys km w sezonie.

Falowanie obrotow moze byc spowodowane nieszczelnosciami na kroccach mocujacych gazniki do glowicy, specjalnie w starszym moto np mikropekniecia gumy niewiedoczne golym okiem, lub wlasnie brakiem synchronizacji.

Wiekszosc ludzi zamiast placic za nowe i drogie krocce woli czesciej placic za synchronizacje :)

 

Aha, czy wiesz jak wymieniac plyn zeby nie zapowietrzyc hamulcow ?

Edytowane przez Adam M
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale zawory sprawdzasz ustawiasz na zimnym silniku :)

Koszt szczelinomierza to ja wiem 20-30 zł taki podstawowy więc żaden wydatek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za 20-30 to masz 5-6 szczelinomierzy dobrej firmy ;p

 

Zawory to wbrew pozorom prosta czynność

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, pytanie do was jeszcze jedno.

 

Smar miedziowy:

 

w sprayu : http://allegro.pl/nigrin-miedz-w-spray-u-smar-miedziowy-500-ml-i1413510835.html

 

vs

 

normalny: http://allegro.pl/carlube-cooper-smar-miedziany-500g-miedziowy-i1430068503.html

 

 

W konkurencjach: łatwość aplikacji, skuteczność, i wydatność. Kto wygrywa?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, film jest dobry, a sprawdzenie luzow zaworowych jest proste, ich regulacja w wypadku plytek umieszczonych pod szklankami juz nieco trudniejsza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla b6 pierwszej generacji producent przewidział rozmiar 150/70/17, więc ja bym założył maksymalnie 160/60/17 i ni więcej. Oprócz wyglądu szersza opona może jeszcze dodatkowo zaszkodzić

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z nieodpowiedzianych pytań:

- brałbym smar w puszce/tubce - w sprayu to jakieś takie rozrzedzone i mało skuteczne mi się wszystko wydaje

- filtra paliwa w swoim roczniku nie masz :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie

to trudne ruszanie może być spowodowane sprzęgłem

a nie hamulcami - łatwo to rozróżnić : hamulce przynajmniej

lekko słychać - jak szorują albo piszczą a sprzęgło jest bezszelestne.

 

Uważajcie też z wymianą uszczelniaczy w lagach - stara dobra zasada

mówi, że dopóki fabryczne działają to je tylko oczyścić (nawet bez zdejmowania)

i nie wymieniać !

 

Pozdrawiam

:vroom:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, pytanie do was jeszcze jedno.

 

Smar miedziowy:

vs

 

normalny:

 

Zależy do czego go stosujesz smar miedziowy jest stosowany

do wszelkich połączeń, które chcemy zabezpieczyć przed zatarciem

zablokowaniem tak aby można je było potem łatwo odkręcić.

 

Inne smary stosuje się do łożysk inne do uszczelniania pokryw itd...

 

To szeroki temat.

:mellow:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sorki za zmiane tematu ale jest jakas roznica miedzy filtrem powietrza HF a M-line ? czy to obojetne jaki filtr bedzie zamontowany ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla b6 pierwszej generacji producent przewidział rozmiar 150/70/17, więc ja bym założył maksymalnie 160/60/17 i ni więcej. Oprócz wyglądu szersza opona może jeszcze dodatkowo zaszkodzić

 

Co racja, to racja.

 

Przy okazji polecam zajrzeć także do innych wątków:

 

Rozmiar i profil opony

 

 

Opony Bandit 600

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 weeks later...

Siemacie!

 

Mam do was takie pytanko, bo nurtuje mnie jedna kwestia. Dziś obudziłem bandytę, może za pierwszym razem nie zagadał, ale wybaczyłem mu to. Chodzi o to, że tak jak wcześniej wspominałem obroty sobie falowały, ogólnie nie chodził równo, ale wspominałem już wam o tym. Po chwili pogawędki, rozruszałem go trochę po ogrodzie.

Zaobserwowałem w trakcie jazdy to, że po wciśnięciu sprzęgła wskakiwał na około 3k obrotów i niekiedy miał problem z zejściem. A na sam koniec jak już postawiłem na nóżce to zauważyłem że w ogóle nie schodzi na te obroty wokół których wskazówka oscylowała na początku.

No i przy całkowicie puszczonej manetce falował między 2-3 tys. obrotów. Natomiast gdy dokręciłem ręką manetkę do samego końca dopiero wtedy schodził na te obroty co miał przy uruchomieniu (czyli falował miedzy 1-1.5k). Gdy puszczałem manetke znów wchodził na 3k, dokręciłem manetkę do końca - wchodził na 1-1.5. Tak jakby nie była "wyregulowana". Od pozycji w spoczynku można było ją jeszcze dokręcić i wtedy spadały obroty.

 

Da się jakoś wyregulować manetkę, żeby odbijała "do końca"?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
 Share

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz regulamin oraz politykę prywatności.Regulamin Polityka prywatnościUmieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.