Skocz do zawartości

Synchronizacja


Gość bandyta_b6
 Share

Rekomendowane odpowiedzi

witam , zamierzam przeprowadzić synchro gaźników ,niestety nie znalazłem podobnego tematu na forum

wiec pomyślałem że sie i przy okazji przyda :] wakuometr jaki posiadam to taki jak w aukcji , myślę że lepszy niż ten licznikowy, przynajmniej tak

słyszałem ;]

 

http://allegro.pl/hit-wakuometr-carbtune-ii-wakuometry-slupkowe-gw-i1446470480.html

 

mógł by ktoś z grubsza opisać jak przebiega i jak prawidłowo zrobić synchro

co należy zrobić przy okazji , czyli jak wyregulować gaźniki , miałem doczynienie wcześniej z gaźnikami , wiec poziom pływaków umiem ustawić ;]

być może ktoś z was posiada ciekawy link jak to zrobić ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proszę trochę naświetli sprawę

a mam pytanie z tego co przeglądałem aukcje sprzedający dostarcza materiały pomocnicze :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

owszem dostarcza , ale pewnie tylko swoim klientom, a ja mam taki waku z innych źrudeł ,narazie usiłuje coś znaleść na starym forum

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w jakiej cenie załatwiłęś ,może więcej chętnych się znajdzie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

300 zł + 15 zł przesyłka kosztował mnie waku wiec jeszcze taniej niż na allegro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podaj e-mail na priv to wyślę Tobie skan instrukcji od carbtune`a :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kurde panowie to wygląda na prostą ręczną robótkę ;) z angielskim na bakier u mnie ale z filmików zrozumiałem że ustawiamy najpierw dwa prawe gaźniki a potem do nich dwa lewe, nie zauważyłem na filmach ale jest jakieś pokrętełko przy gaźnikach którym je regulujemy ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rozumiem że pierwsze należy ustawić mieszankę i poziom pływaków , a nastepnie robimy synchro ?? czy na odwrót

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

synchro zawsze na końcu pracy z gaźnikami. I synchronizujemy 1z2 i 3 z 4 a potem obie pary względem siebie. Praktyka mówi że wtedy się wszystko rozjeżdza więc poprawki trzeba uwzględnić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma sie czym za bardzo podniecac, synchronizacja ustawia tylko przepustnice na jednakowym podcisnieniu tak zeby jednoczesnie ruszyly w gore w momencie dodania gazu i dziala tylko na wolne i ten moment ruszenia w gore.

Radze jednak sprawdzic czy naprawde ustawia sie wszystkie przepustnice na to samo podcisnienie, a to jest w serwisowce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Radze jednak sprawdzic czy naprawde ustawia sie wszystkie przepustnice na to samo podcisnienie, a to jest w serwisowce.

 

W przypadku Dziora ustawia się na to samo podciśnienie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gdzie jest ta śruba do ustawiania przepustnic bo nie moge znaleść ??

śruba znajduje sie pod każdym gażnikiem ??

Edytowane przez bandyta_b6
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o śruby do synchronizacji to są 3, od góry widoczne, pomiędzy gaźnikami. Główna jest w miejscu mocowania linki gazu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to jak to przebiega , mógł by ktoś napisać dokładnie??

 

z tego czo rozumiem to pierwsze trzeba synchronizować ze sobą 1 i 2 gażnik , czyli trzeba podłączyć tylko przewody do tych dwóch gażników ??

czy do wszystkich ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bandyta_6 na filmiku który ci podesłałem naprawdę dużo jest pokazane ,jeśli jednak za mało to proszę zapoznaj sie z tą stroną co prawda nie dotyczy motocykla suzuki ale pokazuje synchronizację dość dokładnie krok po kroku ,jest tam wiele innych ciekawych informacji dotyczących budowy motocykla naprawdę warto sie zapoznać :)http://hellontwowheels.blox.pl/html/1310721,262146,21.html?506949

Edytowane przez jarconbubu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak masz 4 wakuometry to podłączasz wszystkie i kręcisz. Najpierw jedna para między sobą, potem druga para między sobą i na koniec obydwie pary razem. Da się to zrobić i 2 zegarami, ale wtedy musisz zaślepić pozostałe 2 króćce i trzeba gasić silnik, żeby podłączać się kolejno w odpowiednie miejsca, dlatego z 4 jest najwygodniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to rozumiem że jedna śrubka miedzy dwoma gaźnikami ustawia dwie przepustnicę ?? dobrze zrozumiałem ,i jest jeszcze główna ragulacja przy lince gazu (tzn przy manetce, czy tam jak odchodzi od gaźników ) , a ta główna to wszystkie przepustnice reguluje ??? , niech ktoś napisze która śruba konkretnie które gaziory reguluje bo jak tam jest miedzy gaźnikami to nie wiadomo , przynajmniej ja nie wiem !!

Edytowane przez bandyta_b6
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

, niech ktoś napisze która śruba konkretnie które gaziory reguluje bo jak tam jest miedzy gaźnikami to nie wiadomo , przynajmniej ja nie wiem !!

podlacz waku - zobaczysz ktora srubka za co odpowiada patrzac na wskazania podczas krecenia ;P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najpierw synchronizujemy gaźnik pierwszy z drugim (od lewej strony silnika),

i kiedy wartości podciśnienia będą równe przechodzimy do synchronizacji

trzeciego z czwartym. Następnym etapem jest zsynchronizowanie gaźników

1-go i 2-go z 3-im i 4-ym.

Do ustawiania podciśnienia służą śrubki zaznaczone na zdjęciu nr 3.

Kiedy wartości podciśnienia będą jednakowe na wszystkich gaźnikach powinniśmy

ustawić wolne obroty. Służy do tego śruba zaznaczona nr 1.

 

i gotowe

 

Artur :vroom:

 

o sory zapomniałem zdjęcie wkleić...

Edytowane przez Ar2r
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do ustawiania podciśnienia służą śrubki zaznaczone na zdjęciu nr 3.

Kiedy wartości podciśnienia będą jednakowe na wszystkich gaźnikach powinniśmy

ustawić wolne obroty. Służy do tego śruba zaznaczona nr 1.

post-626-0-92226900-1297290091_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niezupelnie - wolne obroty ustawiamy przed synchronizacja, co polega przede wszystkim na ustawieniu skladu mieszanki w poszczegolnych gaznikach.

Po synchronizacji robimy korekte sruba pokazana na zdjeciu, ktora unosi / opuszcza wszystkie przepustnice naraz zeby dojsc do wartosci wolnych obrotow umieszczonej w serwisowce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w bandycie 00-04 gaźniki mają w tym samym miejscu regulacje do synchonizacji ??

bo ten gaźnik to jest chyba od starszej wersji

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w tym samym miejscu czy nie, na 99% procent będzie to jedyna śrubka pomiędzy gaźnikami. Jeżeli znajdziesz 3 takie same śrubki, na 1000% będzie to właśnie ta, którą szukasz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
 Share

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz regulamin oraz politykę prywatności.Regulamin Polityka prywatnościUmieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.