Skocz do zawartości

Zabezpieczenie Motocykla Przed Kradzieżą - Disc Locki


kefirek
 Share

Rekomendowane odpowiedzi

Siema Pany !!!

 

Przejrzałem forum i wujka Googla, niestety nie znalazłem informacji, który z disclocków XENA z alarmem podejdzie na stówę do GSF 1200 K5. Nie mam moto żeby pomierzyć :/

Jak ktoś z Was wie lub ma może takową XENĘ do będę wdzięczny za podanie konkretnego modelu :usmiech:

 

 

 

Przyłączam się - też mnie interesuje ten temat....

Edytowane przez Marti
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak tarcze są takie jak w '98 to na pewno założysz '6', ale pewnie Wam się rozchodzi jaki najgrubszy bolec wciśniesz :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month later...

A co myślicie o opcji kupienia dwóch disclocków? Np. znaną i popularną (podchodzącą do każdej tarczy) Xena XX6 z alarmem i do tego Moto-detail dl33 (wygrał w tym teście MOTOCYKLA), bądz Oxford Guartz, który też miał wysoką wytrzymałość.

Xena bo alarm a ta druga bo dobra wytrzymałość.

Czy jednak lepiej za sumę kupić coś w granicach 300zł - tylko co? i tak żeby pasowało do B6 II generacji. 

Wg mnie ta pierwsza opcja nie jest taka głupia (pomijając podwójny czas na zakładanie i ściąganie), amatorzy cudzej własności mogą się nie zorientować od razu, że na tylnej tarczy schowana jest druga blokada.

Co myślicie???

Muszę coś kupić bo w maju po raz pierwszy mam kilkudniowy wypad, a czytając tematy o zabezpieczeniach nieco się przeraziłem. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może lepiej blokadę z alarmem i łańcuch do przypięcia.Większe utrudnienie = większa szansa że moto zostanie.Każde zabezpieczenie jest do obejścia jest to kwestia czasu a więc trzeba maksymalnie utrudnić złodziejowi życie ba obrzydzić.Z racji wykonywanego fachu powiem taką ciekawostkę średnio na ok. 200-250 otwieranych awaryjnie aut (zatrzaśnięte kluczyki) 1 osoba słownie jedna podchodzi i pyta co ja robię , czy to mój samochód itd. A raz 1000 zjawia się policja którą ktoś wezwał lub przejeżdżali lub przechodzili. Podsumowując tyle ludzi ma zainteresowanie zdarzeniem którego są świadkiem ,a w przypadku  motocykla obawiam się że jeszcze mniej , czyli każde utrudnienie dodatkowe do  pokonania przez złodzieja to możliwość że sobie odpuści . Trzeba zdawać sobie sprawę z elektronarzędzi których można użyć tj. popularna gumówka na baterię mamy taką w pracy i tnie jak złoto tyle że hałas ale cóż złodziej sie tym nieprzejmuje. Co założyć i zainstalować i gdzie jest istotne czyli aby było najtrudniej do usunięcia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak, łańcuch (czy U-lock) byłby dobrym zabezpieczeniem o ile jest możliwość przypięcia go do stałego i pewnego elementu. Poza tym porządny łańcuch też swoje kosztuje, a jaką ma masę - i to jest chyba największa bolączka, bo jadąc gdzieś dalej i na dłużej staramy się minimalizować masę całkowitą pojazdu i jego kubaturę.

A dwa nieduże disc locki można do kieszeni kurtki wsadzić.

Wracając do disc locków (trzymajmy się tematu skoro mod go uporządkował :))

Kwestia tego, czy przejście 2 blokad zajmie więcej czy mniej czasu od przejścia jednej w cenie tych dwóch :P Podkreślam, że jedna z tych dwóch była wg Motocykla nie do przejścia i wcale nie droga. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak, łańcuch (czy U-lock) byłby dobrym zabezpieczeniem o ile jest możliwość przypięcia go do stałego i pewnego elementu. Poza tym porządny łańcuch też swoje kosztuje, a jaką ma masę - i to jest chyba największa bolączka, bo jadąc gdzieś dalej i na dłużej staramy się minimalizować masę całkowitą pojazdu i jego kubaturę.

A dwa nieduże disc locki można do kieszeni kurtki wsadzić.

Wracając do disc locków (trzymajmy się tematu skoro mod go uporządkował :))

Kwestia tego, czy przejście 2 blokad zajmie więcej czy mniej czasu od przejścia jednej w cenie tych dwóch :P Podkreślam, że jedna z tych dwóch była wg Motocykla nie do przejścia i wcale nie droga. 

 

Czy jeden disclock czy 2 to chyba nie ma znaczenia... Jeśli ktoś wie co i jak to zwinie moto i tak, xena z alarmem powinna robić robotę (modele z alarmem od strony tarczy) do tego lokalizator, jeśli na prawdę się obawiasz utraty moto. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli ktoś wie co i jak to zwinie moto i tak...

Bez urazy Magpie ale ta informacja jest w co drugim poście w temacie-to znaczy, że można sobie darować wszelkie blokady?? Chyba nie.

Oczywiście, że nie chciałbym żeby ktoś zabrał moją własność, nawet gdyby była ona relatywnie małowartościowa. 

 

Może wiesz, czy Xena XX6 ma alarm od strony tarczy??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proxima, czytanie ze zrozumieniem się kłania. Nie mówię o tym, żeby nie zabezpieczać moto, ale o tym, że jedna blokada wystarczy i najlepiej mieć jeszcze coś w zapasie tak jak wspomniany lokalizator, który poinformuje Cię smsem, że coś Ci się dzieje z moto. ;] 

 

Tak, xena xx6 ma alarm od strony tarczy, ciężko go zakleić, zasłonić, zamrozić, bez uruchomienia wyjca, jest czuły i kurewsko głośny. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobrze Magpie,

W takim razie XX6 idzie na pierwszy rzut. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widziałem dziś xene xx14 na bandicie 1200 mk3 jakby ktoś kminił.

 

Widzę już, że na mk2 może nie podejść :(((

 

Sprowadzam swojego bandziora w kwietniu do Afryki i plan mam taki:

 

1) gruby łańcuch z w miarę dobrą kłódką (wozić ze sobą i kotwiczyć)

2) disclock xeny któryś (funkcja alarmu)

 

kiedyś tam później

3) tracker tk-102

 

Tu pytałem ludzi to mówią, że tu podstawa to łańcuch i przyczepianie do czegoś, generalnie na wielu moto tu widać po 2 zabezpieczenia. Często ładują tu na vana.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupiłem dzisiaj tą XX6 i nie mogę sobie z nią poradzić :( 

Mógłby ktoś mi wytłumaczyć zasadę działania tego alarmu, bo ja może zbyt niecierpliwy jestem....

Niezależnie od tego czy bolec jest wsadzony czy nie ona wyje i wyje .... nawet jak wsadzam kartkę do środka, imitując obecność tarczy ham, to jest tak samo  :zniesmaczony:  Jak ją przewozić ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... 

 

Xena ma czujnik podczerwieni czy inne gówno, z tego modułu alarmu nadaje, odbija się to w lusterku na blaszce, uzbraja się w chwili przecięcia wiązki, oznajmia o tym głośnym, pojedynczym piskiem, wtedy zmiana pozycji lub wibracja uzbraja alarm. To czy bolec jest zamknięty czy nie- uwagauwaga, w tym modelu nie ma znaczenia (w xx10 już chyba ma i jest dodatkowy rygiel bolca, jak nie w xx10 to xx14).

 

Jak przewozić? Jeśli jest prawidłowo poskładana tj. lusterko jest w linii (klapka metalowa zamknieta) i nie ma na nim m folii ochronnej i nie ma na nim syfu, po prostu ją zamykasz i wkladasz gdziekolwiek, ważne, żeby nie z innymi obiektami bo jak Ci coś przetnie wiązkę to się uzbroi, czyli wkładając papier tak na prawdę sam ją uzbrajałeś. 

 

Jeśli włącza się bez powodu to idź do sklepu i oddaj, jeśli baterie były włożone, to każ im dać Ci nową baterię. W xenie XX6 baterie są zapakowane osobno, nie są w samej blokadzie, jeśli bateria już pada może losowo zaczynać wyć.

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedz Magpie. 

Problem był w tym, że moja blokada nie miała tego lusterka. W sklepie zamienili mi całą blachę i teraz działa jak należy :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja Wam Szanowni Państwo powiem tak !

Wszystkie te blokady, łańcuchy i alarmy motocyklowe i inne głupoty są o kant dupy potłuc.

Jak będą chcieli gwizdnąć to nic nie pomoże.

Ja zamiast wydawać kasę na takie głupoty zainwestowałem w lokalizator GPS - KOSZT 500zł w zależności od jakości + 25zł rocznie GSM

Lepiej pojechać po motocykl z siekierą po odczytaniu gdzie stoi (bo nikt nie zauważa braku maszyny po 2 tygodniach a zazwyczaj po kilku godzinach) i go sobie odebrać pozbawiając (o ile jest na miejscu) Sz.P złodziejaszka jakiejś kończyny niż ma mi zostać w ręku kluczyk od blokady i liczenie na działania Policji...

Schować głęboko lokalizator się da, gdyż jego wielkość porównywalną jest do paczki papierosów a i własne podtrzymanie z akumulatorka posiada.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja zamiast wydawać kasę na takie głupoty zainwestowałem w lokalizator GPS - KOSZT 500zł w zależności od jakości + 25zł rocznie GSM

Lepiej pojechać po motocykl z siekierą po odczytaniu gdzie stoi

 

 

Zwłaszcza jak go wrzucą na busa i rozładują w dziupli pod dachem, to GPS będzie o kant stołu rozbić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zwłaszcza jak go wrzucą na busa i rozładują w dziupli pod dachem, to GPS będzie o kant stołu rozbić.

 Mam ławy pod domem prawie metr grube. stropy cienkie też nie są. Wstawiłem moto do piwnicy... PATRZ DZIAŁA. Póki sieć ma zasięg to go zlokalizuje. Grunt to operatort GSM który ma zasięg nawet w przysłowiowej D....Osobiście polecam T-MOBILE. Łańcuch czy blokada tarczy przy wrzucaniu na busa też nie pomoże. Kierownicy w sumie nie ma co blokować bo wyłamanie tej blokady to formalność.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lokalizator można i taniej mieć. Ale jak ktoś się zna i chce zajebać, to i tak zajebie, prosta sprawa. 

 

Warto jednak uprzykrzyć życie tym z których okazja czyni złodzieja, bo póki nie masz immo w motocyklu wystarczy wykopać blokadę a moto odpalasz śrubakiem. 

 

Dziękuję za uwagę.

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja Wam Szanowni Państwo powiem tak !

Wszystkie te blokady, łańcuchy i alarmy motocyklowe i inne głupoty są o kant dupy potłuc.

Jak będą chcieli gwizdnąć to nic nie pomoże.

Dokładnie- nawet ten Twój GPS nie pomoże :P Zawodowiec pierwszy ma w swoich łapach nowości by czym prędzej sobie z nimi poradzić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musze kupic takie ustrojstwo (do ubezpieczenia). Ktos posiada Oxford Quartz? Pasuje to do B 650(2006r) ?

Pzdr

 

Wysyłane z mojego GT-S6500 za pomocą Tapatalk 2

 

Edytowane przez belfer
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Posiadam takiego Oxforda:http://allegro.pl/blokada-tarczy-hamulcowej-oxford-screamer-hit-i4037815450.html trzpień wchodzi na styk w otwory tarczy , z tym że można wsunąć głębiej i też zamknąć lecz wtedy trzpień jest widoczny.Zakładana w 1250 .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodzi Ci o te male otwory, na powierzchni roboczej tarczy? Bo z tego co czytam to są rożne srednice trzpieni blokad a na tarczy są jeszcze otwory o większej średnicy.

EDIT:

Ok,juz wyczytalem w tym temacie,ze w gre wchodzi tylko mocowanie na te mniejsze otwory.

 

 

Wysyłane z mojego GT-S6500 za pomocą Tapatalk 2

 

Edytowane przez belfer
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie te mniejsze w tego właśnie wkładam :mrgreen:  tylko proszę bez podtekstów :stupid: .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nic mi o tym nie wiadomo znaczy się jest ok. masz parę sekund na zdjęcie blokady -wtedy pika ostrzegawczo .Jest to dobre nawet jak ktoś próbuję fotkę sobie walnąć :usmiech:  i oprze się o moto :zeby: to wtedy suprise się włączy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Share

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz regulamin oraz politykę prywatności.Regulamin Polityka prywatnościUmieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.