Skocz do zawartości

Uchwyt Do Aparatu Własnej Produkcji


Denzel
 Share

Rekomendowane odpowiedzi

Pochwalę się :D

 

Wpadłem ostatnio na pomysł żeby skonstruować uchwyt do aparatu, co by w sezonie jakieś fajne filmiki nakręcić ;)

 

Wyszło mi takie coś

 

1a.jpg

1b.jpg

 

Powstała obawa że konstrukcja będzie mało wytrzymała z uwagi na to że w aparacie gwint do statywu jest plastikowy. Druga sprawa że baterie są dokładnie po drugiej stronie niż mocowanie co pewnie powodowało by wibracje.

Wczoraj zamiast sprzętać mieszkanie, wbiłem do garażu, stuningowałem mocowanie i powstało coś takiego

 

2a.jpg

2b.jpg

2c.jpg

 

zdjęcia słabej jakości bo robione telefonem przy słabym świetle.

Zamontowany aparat robi takie zdjęcia

 

2d.jpg

 

Akumulator mam już w domciu, więc nie sprawdziłem jak nagrywa przy odpalonym moto.

Jestem dobrej myśli, mam nadzieję że drgania nie będą za mocne :)

Nagrałem testowy filmik i chyba nie jest najgorzej ;)

Te stuki to dźwięk hamulca, odpychałem się nogą i wciskałem hamulec. Na filmiku w ogóle nie widać pracy przedniego zawieszenia.

 

http://www.youtube.com/watch?v=6ObqdwnLE5s

 

Jak ktoś chciałby coś podobnego to potrzebuje:

 

1) Trójnik z rurki PCV + korek do tego - 5zł

2) Dorobienie śrubki i nakrętek z gwintem takim jak w aparacie (śrubka nie do kupienia w sklepach) - 2 piwka

3) Opaski - 2szt - 2zł

4) Kawałek blachy, opaska z rzepem, pozostałe śrubki - 7zł

5) Robota ok. 1 godziny z przerwami na bro - bezcenna :D

Edytowane przez Denzel
  • Upvote 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gwint śruby statywowej stosowany w aparacikach ma wymiary

Czyli gwint 1/4" ma średnicę około 6 mm oraz skok 20 zwojów na cal lub 1,27 mm.

Ajak ktoś chce dorobić dokładnie to proszę

Średnica nominalna: 1/4"

Średnica rdzenia: 4,724

Liczba skoków na 1": 20

Skok gwintu: 1,270

Głębokość gwintu: 0,813

Średnica gwintu śruby: 6,2

Głębokość nośna gwintu: 0.646

 

 

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm, ja tak daleko nie wnikałem ;) Gwint zrobiłem 1,25 i pasuje :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdaje się że coś podobnego zmontował wcześniej kra4us;) Trzeba by go zapytać na co zwracać uwagę co by sobie sprzętu nie zniszczyć i nerwów oszczędzić..

 

Ps. Denzel świetna relacja!

Edytowane przez THOMAS
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

2) Dorobienie śrubki i nakrętek z gwintem takim jak w aparacie (śrubka nie do kupienia w sklepach) - 2 piwka

 

 

No nie przesadzajmy.... :-)

 

śrubka: http://www.allegro.pl/item848906440_sruba_do_statywu_1_4_16mm_okazja.html

nakrętka: http://www.allegro.pl/item851196281_nakretka_do_sruby_od_statywu_1_4.html

 

z przesyłką wyjdzie ze 12 zł....

 

jj

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akumulator mam już w domciu, więc nie sprawdziłem jak nagrywa przy odpalonym moto.

Jestem dobrej myśli, mam nadzieję że drgania nie będą za mocne :)

No i tu jest pies pogrzebany....dopoki moto stoi w miejscu to wszystko jest git.

Prawdziwym problemem beda wlasnie wibracje w czasie jazdy a nawet przy zapalonym silniku stojac na swiatlach.

Ich natezenie oczywiscie bedzie sie zmieniac wraz z obrotami silnika wiec nie jest powiedziane ze podczas jazdy akurat nie

trafisz w zakres "niewielkich drgan"..

Ja juz probowalem przeroznych patentow na roznych motocyklach i powiem Ci, ze najlepsze "jakosciowo" pod tym wzgledem sa rozwiazania montazu aparatu/kamerki na bak motocykla.

A jedyny "setup" na moto w 100% bezwibracyjny to taki montowany na kasku ;)

 

Do twojego uchwytu podpowiem Ci, jako "stage 1 tuning ;) :

w miejscu mocowania srodkowego owin kierownice pianka izolacyjna do rur o grubosci min.2-3mm a dopiero potem na to zamontuj ten trojnik z rurki PCV.

Efekty "na drodze" z taka "izolacja" beda juz duzo lepsze od sztywnego mocowania do kiery.

Jako "stage 2" do tego pionowego preta ktory trzyma aparat dospawalbym dwa male boczne rownolegle uchwyty zamocowane do kierownicy za pomoca takich samych trojnikow PCV rowniez przez pianke.

Wtedy zyskasz w zasadzie max stabilnosc jaka mozna uzyskac z mocowania na kierownicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jack dobrze mowi, wibracje jakie sa przy pracujacym silniku to tragedia

tutaj z mojego testu bardzo zblizonego uchwytu jak twoj, http://www.youtube.com/watch?v=TnlQjC_chhA

i z aparatem w kasku

http://www.youtube.com/watch?v=SkNH6JkwcY4

http://www.youtube.com/watch?v=GVqAi47m-t4

 

 

myslalem jeszcze nad takim rozwiazaniem:

http://forum.scigacz.pl/viewtopic.php?t=16845&highlight=kamera

ale tego juz nie testowalem

Edytowane przez serch
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month later...

ja robiłem w wakacje taki uchwyt z trójnika, wibracje były straszne, a podczas przyspieszania obraz rozmazywał się jak w Need For Speed :D ale może jakby podłożyć jakąś gumą lub pianką to mogłoby trochę pomóc. Na spryciarze.pl było opisane jak zrobić taki uchwyt. Na nowy sezon będę starał się to ulepszyć i wtedy może wrzucę jakiś filmik :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 weeks later...
Napisano (edytowane)

Odświerzam temat, bo dzisiaj przetestowałem uchwyt w akcji. Faktycznie, rewelacji nie ma. Kolejne filmiki wrzucę po tuningu uchwytu ;D

 

 

PS. Przy okazji przetestowałem nowe buty i kask. Na początku trochę "dziko" ale szybko się przyzwyczaiłem i jest gitara :D

Edytowane przez Denzel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
 Share

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz regulamin oraz politykę prywatności.Regulamin Polityka prywatnościUmieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.