Skocz do zawartości

Naprawy I Wymiany - Moje Wątpliwości


Gość lepko
 Share

Rekomendowane odpowiedzi

Wielkie dzięki za przewodnik, wszystko fajnie pokazane. Najprawdopodobniej jednak nie będę rozdzielał gaźników, będę robił jako całość. Zostały już tylko dwie śrubki :rolleyes:

 

No i sprawa, która mi nie daje spokoju czyli przeciek

http://img263.imageshack.us/i/zdjcie0230k.jpg/

jakoś super wyraźne zdjęcie nie jest, ale widać gdzie jest mokro. Jest to najprawdopodobniej uszczelka między blokiem a głową cylindrów - przewalone tego już nie zrobię sam :(

 

 

Serwis X powiedział za wymianę uszczelki, regulacje zaworów i synchro 600 zł - cena się nie zmienia choć mówię, że moto już w połowie rozebrane i regulacje chce zrobić sam :angry:

Autoryzowany serwis za te same czynności powiedział 1200 zł, a jeśli sama wymiana to 840 zł. Ogólnie mój ambitny plan przyoszczedzenia idzie się j***ć.

Czy ktoś w zna w Krakowie serwis, który zrobi samą wymianę po niższej cenie? Wiadomości może na priv żeby nie było kryptoreklamy ;)

 

I pytanie-smaczek: jak bardzo trzeba się namęczyć, żeby to zrobić samemu w garażu?? Patrzyłem do instrukcji, najbardziej bym się obawiał wyjmowania wałków rozrządu i kolektorów.

Edytowane przez lepko
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przede wszystkim ja na tym zdjeciu nic absolutnie nie widze, przede wszystkim nie widze wycieku.

Tak ze zrob lepsze zdjecie, zeby bylo cokolwiek widac.

Taki wyciek, ktory wyglada jak z uszczelki pod glowica moze byc naprawde z pokrywy zaworow, ale widzisz go pod glowica bo tam ten olej sie zbiera.

Na poczatek, zamiast chodzic po warsztatach umyj dokladnie przod silnika, potem zapal, rozgrzej i obserwuj skad dokladnie cieknie.

 

Jezeli rzeczywiscie jest to uszczelka pod glowica, to pierwszy ruch jaki robisz to sprawdzenie dokrecenia glowicy kluczem dynamometrycznym, czyli przelecenie wszystkich srub w kolejnosci jaka podaje serwisowka i takim momentem zeby byc pewnym ze nic sie nie poluzowalo.

W silniku 4 cylindrowym, takim jak w Bandicie cala gora pracuje i jezeli nie jest solidnie mocowana kolkami na bloku, tylko trzyma sie na samych szpilkach to po jakims czasie glowica sie luzuje w stosunku do cylindra, cylinder do bloku silnika i zaczyna sie pocenie olejem w tych okolicach.

 

Jezeli rzeczywiscie trzeba to bedzie zrobic to nie jest to jakis straszny deal - moge cie poprowadzic, ale najpierw musisz miec serisowke po angielsku, i porzadny zestaw narzedzi zeby nie bylo takich cyrkow jak z gaznikami.

Po prostu zamist placic za serwis inwestujesz w narzedzia, ktore przydadza sie pozniej do innych robotek recznych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Częsta przypadłość w Bandziorach- zakładając pokrywę zaworów zdarza się przytrzasnąć uszczelki kanałów na świece i efekt jest taki, że olej jest wywalany kanalikiem koło kolektorów, także jest wiele opcji uwalenia silnika olejem, niekoniecznie musi to być uszczelka pod głowicą czy cylindrami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ze zdjęcia widac że blacha w miejscu wgniecenia już się rozciągnęła, jeżeli jest to małe wgniecenie to radze zaszpachlować, każda mechaniczna interwencją, spowoduje korozję wewnątrz a co za tym idzie zanieczyszczenia w paliwie, japońskie zbiorniki od środka są pokryte jakąś powłoką antykorozyjną, niestety bardzo delikatną, wyklepałem dziesiatki zbiorników i wiem co mówię

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to w takim razie powinieneś wiedzieć też że są specjalne środki do zbiorników żeby nie rdzewiały

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Używałem do tego mojego naljepszego śrubokręta (naprawdę solidny), naciskając brodą pionowo w dół B) Ale jest tak, że jak lekko przeskoczy no to jest już lipa.

Spróbuję chyba z tym brzeszczotem, ale kurcze z wierceniem to już średnio będzie zabawne. Wykręcenie i przeczyszczenie tych komór jest ważne w ogóle?

 

Kroćcom nie przyglądałem się jakoś zbytnio, z góry wyglądają normalnie (nie popękane).

 

Kilka dni temu za 5zł w Carrefourze widziałem zestaw wykrętaków idealnie wyglądających jak ten:

wykr.jpg

Ja kupiłem 3 zestawy sobie na takie sytuacje. Zawsze to może byc mniej zabawy, więc warto mieć na zapas

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oki przekonaliście mnie, nie oddaje do serwisu. Zrobie lepsze zdjęcia i wkleje. Silnik miałem umyć jak będzie plus na zewnątrz, mam nadzieję że w ten weekend :rolleyes:

Co te wykrętaki mają niby robić? Wkręcam się w śrubę czy co? Jeśli chodzi o narzędzia za taką kasę to z doświadczenia wolę sobie odpuścić. Wczoraj poza tym odkręciłem ostatnią śrubkę więc finito, ale żal.pl co ci niektórzy mechanicy potrafią zrobić.

Co do baku to o nim jak na razie zapomniałem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

qnerk możesz coś więcej napisać o tych środkach antykorozyjnych do baku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te wykretaki, ktore Obiezyswiat tu pokazal maja zastosowanie gdy sruba urwie sie rowno przy podstawie, tak ze nie ma do niej zadnego dojscia, tylko rozwiert na wymiar wykretaka i po wkreceniu wykretaka mozna ja wykrecic.

Twoja sytuacja byla o wiele lepsza :)

 

Jesli chodzi o srodki do zbiornikow to stosuje sie je w zbiornikach juz z rdza w srodku.

Po oczyszczeniu zbiornika z luznej rdzy mechanicznie, neutralizujemy rdze na dnie i sciankach chemicznie a potem pokrywamy jedno lub 2 skladnikowym "lakierem" oddzielajacym paliwo od scianek zbiornika.

Oczywiscie podstawa jest dokladne oczyszczenie istniejacej rdzy.

Robilem tak 2 zbiorniki do mojej BSA z dobrym skutkiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jak te środki się nazywają bo szukam i znalazłem jeden ale kosztuje 134 zł macie coś tańszego??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlaczego uwazasz ze maja byc tansze ?

U mnie w Kanadzie sa o deczko drozsze.

Sprawdz sobie POR 15 albo Caswell.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja używałem ich jak przy zabytkach robiłem - a tam jak robić to porządnie. Generalnie zasada taka jak Adam pisze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra czas się przypomnieć ;)

 

Wyczyściłem już 2 gaźniki i jedna rzecz mnie zdziwiła. W jednym gazniku ta śrubka na sprężyce (od mieszanki czy coś) była odkręcona na 2 obroty, a w drugim na 1.75 - myślałem, że w każdym powinno być tyle samo. W dwóch pozostałych nie wiem jak jest jeszcze, jakto z tym jest?

 

A drugie pytanko to odkręciłem chłodnice oleju, żeby ją przeczyścić i naprostować żeberka. Wylało się z niej trochę oleju, czy przy zakładaniu powinienem ją napełnić olejem żeby się coś tam nie zapowietrzyło? (jeśli w układzie olejowym jest to w ogóle możliwe).

 

Silnik wymyty, w tym tygodniu chciałbym dokończyć czyszczenie gaźników, zrobić regulacje zaworów, wymienić oponę, odebrać bak od lakiernika i poskładać wszystko do kupy :vroom:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kazdy gaznik reguluje sie indywidualnie, bo kazdy inaczej sie zuzywa, chlodnice mozesz zalac olejem a ten uklad powinien odpowietrzyc sie automatycznie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co jest do roboty jeśli w oleju czuć delikatnie benzynę ? jakie są tego przyczyny ? dodam że poziom oleju się nie podniósł, czy delikatny zapach może być wyczuwalny czy w ogóle ma go nie być ?

 

Dzisiaj dziora odpalałem z opcji kranika PRI, często robię krótkie przeloty takie około 10km ale zazwyczaj zanim ruszę to od odpalenia moto do odjazdu jakieś 3-4 minuty silnik chodzi.

Edytowane przez esterboy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nic się nie dzieje z benzyną w oleju

benzyna wyparuje jak polatasz dłużej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nic się nie dzieje z benzyną w oleju

benzyna wyparuje jak polatasz dłużej

 

 

Nie jestem pewny ale wydaje mi się, że w takiej sytuacji należy wymienić olej. Zresztą ten temat był kilka razy wałkowany na forum.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiem że był ale nie potrafię znaleźć :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skończyłem czyszczenie gaźników, i dopiero teraz wpadłem na to, iż chyba źle uszczelki powkładałem.

 

http://img848.imageshack.us/i/tikitaki.jpg/

 

Zielona to ta mała metalowa, a czerwona to ta grubsza gumowa - z rysunku wynika iż najpierw idzie gumowa, a potem metalowa (patrząc na to co się nakłada na śrubkę)

Ja wkładałem na odwrót tzn metalowa a potem gumowa, ponieważ tak już chyba miałem - po odkręceniu śruby patrzyłem no i metalowa była pierwsza, z resztą ona zawsze samoczynnie wypadała a gumowa zostawała w środku i jej nawet nie wyciągałem.

 

Jak to ma być? Ma to jakieś znaczenie?

 

 

Sprawdziłem w tym manualu zdjęciowym od Adama i tam układ uszczelek jest taki jak mam aktualnie, no ale tam są troche inne gaźniki.

Edytowane przez lepko
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma wiekszego znaczenia, tyle ze jest tam chyba sprezyna i lepiej zeby ona opierala sie na podkladce metalowej niz na gumowej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolejność

Sprężyna, metalowa podkładka, gumowy oring

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli mam ok, to w takim razie zdjęcie w serwisówce wprowadza w błąd.

 

Dziś ciężki dzień za mną, prawie cały w garażu ale na reszcie - zawory wyregulowane, świece wyczyszczone i wyregulowane - oby prawidłowo :)

Koło przednie ściągnięte i jutro wymiana oponki na diablo strada :]

 

 

btw: prawie wszystkie zawory wydechu były do regulacji (3 na pewno), a jeśli chodzi o dolotowe to tylko jedne - jest to jakaś reguła czy przypadek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Abstrahując od tego że jestem lekko podk**wiony faktem, iż najprawdopodobniej zj***łem sobie gwinty od pokrywy silnika prosiłbym o opinie na temat stanu hamulców

 

Lewy: http://img859.imageshack.us/i/zdjcie0247.jpg/

 

Prawy: http://img683.imageshack.us/i/zdjcie0253e.jpg/

 

zdjęcia nie są super jakości, ale na prawym ni c***a widać tego rowka (na żywo też)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawy wygląda na lekko zdupczony, bo klocek tnie pod kątem. Wyczyść i nasmaruj porządnie prowadnice zacisku, a także sprawdź tłoczki czy równo chodzą. Warto wszystko porządnie wyczyścić przy okazji. Na forum jest mega tutorial jak czyścić więc dasz radę. Lewy wyglada ok, ale profilaktycznie wyczyść wszystko. No i klocki oczywiście do wymiany...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
 Share

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz regulamin oraz politykę prywatności.Regulamin Polityka prywatnościUmieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.