Skocz do zawartości

Bak Paliwa - Budowa I Obsługa


Gość gtriderxc
 Share

Rekomendowane odpowiedzi

Tydzień temu pierwszy raz w życiu zdjąłem bak paliwa w 600/2002. Teoretycznie wiem o co chodzi w kraniku, jednakże ciekawi mnie budowa baku paliwa. Nie rozumiem tej konstrukcji:)

Po pierwsze do czego ma służyć ta druga, ciensza rurka przy kraniku, zaraz obok grubszej, podającej paliwo do filtra?

Druga rzecz, jeśli ta cieńsza rurka to odpowietrzenie, po co są dodatkowe dwie rurki z tyłu baku, schodzące na dół koło wydechu? I dlaczego są dwie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kranik jest podciśnieniowy, więc ma dwie rurki: grubsza podaje paliwo, cieńsza otwiera kranika. Cieńsza rurka jest podłączona do gaźników, te w czasie pracy wytwarzają podciśnienie i "zasysają" poprzez tę rurkę membranę w kraniku, paliwo płynie. Gdy silnik nie pracuje paliwo nie wypływa w pozycjach ON i RES. Pozycja PRI powoduje stały wypływ paliwa, niezależne od pracy. Rurka z tyłu baku odprowadza wodę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszytko tak jak wyżej tylko

Te rurki z tyłu baku jedna jest odpowietrznikiem druga odprowadza wodę z kołnierza przy korku paliwa :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sory za Ot ale zapraszamy kolegę gtriderxc do Przywitalni

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ja się dopiszę z zapytaniem o swój bak w 650 SA K8

 

Pytanie jest o te dwie rurki, które sterczą wprost z baku. Jeśli tak jak mówi Tomek: Te rurki z tyłu baku jedna jest odpowietrznikiem druga odprowadza wodę z kołnierza przy korku paliwa, to proszę mi wytlumaczyć co siędzieje w takiej oto sytuacji:

 

Odkreciłem bak , w którym jest jeszcze paliwo. Nie miałem jak i gdzie zlać paliwa więc je tam zostawiłem i wykręciłem pompę. Bak leżał sobie do góry nogami. Wkręciłem później pompę i podniosłem bak by go przenieśćw inne miejsce. No i tu się zaczęło... z cienkiej rurki zaczęło się sączyć paliwo (bak był do góry nogami). Odkrecilem trzymajac bak w powietrzu śruby mocowania pompy. Usłyszałem syk wpuszczonego do środka powietrza, więc zakładam, że ciśnienie się wyrównało i paliwo przestało ciec przez rurkę. Tak wię pytam jak wyglada ta hydraulika tych rurek w baku?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bo ta cienka rurka od odpowietrzenia jest pod górną krawędzią zbiornika.Jak przekręciłeś bak do góry nogami to nalało się paliwo.Potem przekręcając wylała się zawartość :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bo ta cienka rurka od odpowietrzenia jest pod górną krawędzią zbiornika.Jak przekręciłeś bak do góry nogami to nalało się paliwo.Potem przekręcając wylała się zawartość :)

 

Nie nie nie... wlasnie napisałem że bak cały czas był do góry nogami. I jak wczoraj odkręcalem i wczoraj odlozylem bak do góry nogami. Dzis przychodzę, patrze a tam plama. Całą noc się paliwo powolutku wysączało przez tą cienką rurkę (cały czas skeirowaną w górę).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W korku jest dodatkowe odpowietrzenie zbiornika :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A właściwie jak spuścić jakoś wygodnie z baku odkręconego od moto? Może głupie ale wolę wykorzystac sprawdzone metody niż rozlewać paliwo po podłodze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ustaw na pri, krótki wężyk i samo zleci do bańki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma Kranika w wersji od 2005 roku :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to sorki za gafe ;), widać mam spore zaległości

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To staromodnie- otwierasz wlew i zasysasz przez rurkę i sru do baniaka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ew. strzykawka, wężyk 4mm i paliwo zlatuje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
 Share

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz regulamin oraz politykę prywatności.Regulamin Polityka prywatnościUmieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.