Skocz do zawartości

Spuszczanie Oleju - Czy Tylko Odkręcić Śrubkę?


Gość gtriderxc
 Share

Rekomendowane odpowiedzi

W zeszłym roku miałem przygodę z serii "jak coś stare i działa - nie ruszaj!" W mojej Zuzi pociły się od momentu zakupu dwie śrubki. Jedną przy klapie sprzęgła wyeliminowałem, drugim punktem było łączenie chłodnicy oleju z przewodem. Chłodnica wykonana jest z alu gdyby ktos nie wiedział, więc śrub nie wolno wkręcać zbyt mocno ORAZ UWAŻAĆ PRZY KUPNIE UŻYWEK (chłodnic)!!! (wszystkie małe ryski przy gwintach to nie "tylko brud czy ryski ale pęknięcia, przez które uciekać będzie olej!).

Ale do rzeczy. Łączenie się pociło, więc odkręciłem śruby, wyjąłem oringi, zwiedziłem cały Wrocław w poszukiwaniu odpowiedniego obwodu/średnicy (NAJLEPSZY SKLEP Z ORINGAMI - I INNYMI USZCZELKAMI - MAMY WE WROCŁAWIU na Trzebnickiej-polecam, bo ciężko jest z tym tematem). Zamontowanie nowych oringów nic nie pomogło, bo gwinty przy chłodnicy miały już ryski - pęknięcia od otworów gwintowych do miejsc przylegania oringów (chłodnica do wymiany). Powstały one przy ODkręcaniu przewodów. Zapieczone śruby rozerwały aluminium, tworząc mikropęknięcia. Odradzam zatem odkręcanie przewodów od chłodnicy, o ile nie jest to niezbędne(tak, używałem WD-40).

 

DO CZEGO ZMIERZAM:

 

Zabawy z chłodnicą miały miejsce jeszcze przed moją pierwszą w życiu wymianą oleju. Zadziwiło mnie jednak przy każdorazowym odkręcaniu od niej przewodów, jak dużo oleju zostaje w niej i przewodach! Zauważyłem przy tym, że olej nie spływa całkowicie do miski z niektórych elementów układu. Wymiana oleju kilka dni później trwała tydzień, bo nie miałem zbytnio czasu. Olej miał zatem po odkręceniu śruby i filtra kilka dni na spłynięcie. Zdziwilibyście się ile oleju wypluła moja Zuzia, gdy zapiąłem jej 5 czy 6 bieg i przepchnąłem po ulicy (pozostawiając za sobą i na oponie kilka tłustych plam, także kręćcie kołem ręcznie na stopce).

 

Moje pytanie zatem do starszych w branży specjalistów: czy wykręcanie śruby i filtra to wszytko? W żadnym poradniku nie znalazłem nic o przepchnięciu starego oleju za pomocą ruchu silnikiem z elementów, w których jest on uwięziony i czy taka praktyka, o ile stosowana delikatnie, nic nie uszkodzi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim skromnym zdaniem odkręcenie korka spustowego i filtra oleju w zupełności wystarczy. Dodatkowo odkręcamy jeszcze korek wlewu oleju aby sobie olej swobodniej spłynął.

Jak chcesz lepiej przepłukać silnik to gdzieś był ten temat już poruszany.

A tu jeszcze artykuł na temat wymiany oleju

Mój odnośnik

Edytowane przez bialy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozgrzać moto, odkręcić śrube i korek, poczekać aż spłynie i wykręcić filtr (rozgrzany olej łatwiej spływa). Nowy zalać i uszczelkę nawilżyć olejem oraz przetrzeć czystą szmatką miejsce styku z silnikiem po czym go wkręcić - ja wkręcam zawsze ręką na tyle na ile mam siły (serwisówka mówi że do pierwszego oporu i 2 obroty). Zakręcamy śrubę spustową (warto nową uszczelkę miedzianą dać) po czym wlewamy olej - odpalamy i po zgaśnięciu kontrolki gasimy, czekamy chwile i uzupełniamy niedobór. DO 600 wchodzi 3,5l z filtrem, po remoncie wchodzi 3,7 l (stąd ten olej w chłodnicy)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja po odkręcemiu korka spustowego czekałem trzy dni aż ścieknie,po tym czasie wziąłem sie za odkrecenie chłodnicy oleju i jak sie okazało tak siedzi dużo oleju który nie ścieknie bez odkrecania jednego z przewodów olejowych przy silniku:P

Nie ma dużo roboty a mozna z chłodnicy zlać stary olej:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może zostać za pompą.Żeby go zlać trzeba by pompa poruszać.Ale ta ilość jest tak nieistotna że szkoda sobie głowy zawracać.Ale jak już się upierasz to możesz dodatkowo odkręcić miske i tez ją wytrzeć jakaś 50-100 ml tam tez zostanie (budowa plastra miodu).Nie padajmy w skrajności w skrajność :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bez odkrecania jednego z przewodów olejowych przy silniku:P

 

 

 

to daj fotke ktorego - dociekliwi beda wiedziec na przyszlosc ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

qnerk opisał dokładnie zmianę

ja bym tylko dodał koniecznie nasączyć filtr olejem (tak jak tę uszczelkę)

przed zakręceniem. Suchy filtr "nie działa" i przez pierwszą min nie mamy

obiegu smarowania.

 

Pozdrawiam

Artur

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisałem że zalać nowy filtr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

albo można też tak jak mówił Qnerk rozgrzać, odkorkować, odfiltrować i wtedy bez ssania lub bez fajek na świecach zakręcić krotko rozrusznikiem - wystarczy aby pompa przepchnęła olej w chłodnicy i przewodach. Odczekać chwilę, zakorkować, zafiltrować (uszczelka na oleju), zalać olejem, zakręcić krótko rozrusznikiem, uzupełnić, odpalić, uzupełnić - wejdzie 3.7L świeżego oleju

Edytowane przez Dalon
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na pewno spuszczamy olej rozgrzany

wypychanie starego oleju z zakamarków silnka/chłodnicy nie ma sensu i tak zmieniamy olej co 6 tyś lub częściej

no chyba że zmieniamy markę oleju np. z castrola na motul i tu uwaga castrol nie lubi zmian czyli jak ktoś ma zalane castrolem to niech na castrolu lata bo ten olej słabo się miesza z innymi olejami odwrotnie nie ma problemu [sprawdzone na aucie]

kolejna sprawa nie zostawiamy moto na kilka dni i niech se olej kapie nie nie wolno

operacja zmiany oleju trwa ok5 minut

 

a dla czego nie wolno zostawiać moto z odkręconym korkiem spustowym na tak długi okres

bo stary olej ucieknie nam z różnych zakamarków silnika i ponowne odpalenie "suchego" moto/auta może narobić więcej szkód niż stary bardzo stary olej

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak po wymianie wyciągniecie wysprzęglik i uruchomicie rozrusznik to sporo starego oleju (ok 150ml) jeszcze wam wycieknie właśnie z tego miejsca. Można to zrobić nawet po wymianie, nowy olej wypycha stary tak więc od razu widać kiedy przestać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gwint 14 o ile dobrze pamiętam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jeszcze dobrze zdjąć dekiel zaworowy .Tam też będzie sporo starego oleju :)

A na poważnie.Nie wpadajmy w skrajności w skrajność.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zna ktoś może wymiary tej miedzianej uszczelki pod korek?

 

 

13.8 X 18.8 X 0.4

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba temat wyczerpany. Reasumując: nie polecam odkręcania starych chłodnic oraz przykręcania filtra tak, jak napisali w instrukcji :glupek2: Ręką do oporu na prawdę wystarczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba temat wyczerpany. Reasumując: nie polecam odkręcania starych chłodnic oraz przykręcania filtra tak, jak napisali w instrukcji :glupek2: Ręką do oporu na prawdę wystarczy.

no to kliknij na zamkniecie tematu i juz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
 Share

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz regulamin oraz politykę prywatności.Regulamin Polityka prywatnościUmieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.