Skocz do zawartości

Scottoiler Vs. Motooiler


pk38a
 Share

Rekomendowane odpowiedzi

Ktoś z was posiada takową i jakie wrażenia użytkowe, polecacie takie ustrojstwo?? Motooilera można dostac za 350 zł nowego i jest on sterowany elektrozaworem przy podawaniu oleju natomiast scottoiler nie posiada elektryki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam motooilera. przekonalo mnie:

 

+ wygodny sterownik. wbrew pozorom używasz go czesto: miasta/korki/swiatla - na min. albo wrecz na off, lecisz trase - na min., deszcz - zwiekszasz, itd..

+ mosiężna igła

+ instalacja banalnie prosta

 

a reszta chyba nie ma znaczenia...

 

 

 

i wyglada to tak u mnie -

 

_DSC5846_resize_exposure.JPG

 

_DSC5847_resize_exposure.JPG

 

_DSC5850_resize_exposure.JPG

 

_DSC5863_resize_exposure.JPG

Edytowane przez Daniel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

posiadam scottoiler od prawie 2 sezonów, dla mnie rewelacja.

Jak dziś by miał bym go kupić, to zapłacił bym nawet dwa razy tyle.

Posiadam dokładne taki zestaw scottoiler_universal_kit.jpg

leje niebieski olej i jest OK.

Raz tylko zgubiłem igłę, warto kupić kilka sztuk przy jednej wysyłce. Raz na jakiś czas przecieram felgę szmatką, ale lepsze to niż pucowanie łańcucha i ręczne smarowanie.

Ogólny czas na napełnienie zbiorniczka i czyszczenie felgi może 5 minut :D. Porobiłem dodatkowe uchwyty z "kwasiaka" mocowane do wahacza, bo te opaski plastikowe brzydko wyglądały.

 

Edit:

 

Tu macie link do zestawu. http://www.scottoiler.com.pl/uni_kit.html

Edytowane przez suzikala-Marcin
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam motooilera. przekonalo mnie:

...

Również posiadam i bardzo sobie chwalę. Zalewa się zbiorniczek zwykłym hipolem i na 2000 km i zapomina o łańcuchu.

Przez 9 000 km nie musiałem go ani razu naciągać. Instalacja jest banalnie prosta, nic ingeruje się w silnik, nie gubią się żadne igły.

 

"Panel sterowania" jest mały i bardzo wygodny, można go obsługiwać nawet w zimowych rękawicach.

Doskonała inwestycja jak dla mnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też obstawiam za motooilerem ale interesuje mnie jeszcze sprawa uzytkowania w deszczowa pogodę??Nie ma z tym żadnych problemów oraz mam jeszcze pytanie o elektrozawór na który sygnał musi chyba iść z instalacji elektrycznej, więc jeżeli akurat przekręcimy zapłon to nie zrobi nam sie po chwili plama oleju koło moto??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też obstawiam za motooilerem ale interesuje mnie jeszcze sprawa uzytkowania w deszczowa pogodę??

W pogodę, czy w deszcz, w nocy, czy w dzień, zasada działania tego urządzenia jest taka sama.

Nie ma z tym żadnych problemów oraz mam jeszcze pytanie o elektrozawór na który sygnał musi chyba iść z instalacji elektrycznej, więc jeżeli akurat przekręcimy zapłon to nie zrobi nam sie po chwili plama oleju koło moto??

Po chwili na pewno się nie zrobi. Po godzinie stania w miejscu, na uruchomionym silniku może.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak jest z ta igla na jedna strone? jest wystarczająca ? Chlapie odpowiednio na dwie strony o-ringow lancucha ?

Od pewnego czasu mysle wlasnie nad zrobieniem sobie olejarki we wlasnym zakresie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Olej pod wplywem sil odsrodkowych i ruchu lancucha powinien dotrzec gdzie trzeba. Sa oczywiscie koncowki dual (Scot), ale skoro z jedna dysza wzrasta zywotnosc lancucha to znaczy, ze ten system dziala dobrze.

 

Pytanka do Daniela lub Stefana czy podczas jazdy nie przestawiaja sie nastwy na potencjometrze od wibracji i wstrzasow?

I czy ten max czas miedzy otwarciami elektrozaworu (ok 1 min) jest wystarczajacy?

 

Tez planuje zbudowanie olejarki we wlasnym zakresie. Wymyslilem taki zestaw:

Zbiorniczek od ciagnika C-330(660) ma od razu wyprowadzenie pod wezyk.

Elektroniczny sterownik (timer) elektrozaworu kit AVT-1459

obudowa sterownika

elektrozawor do paliwa z allegro

Wezyk 4mm, przewody el., zaciski itp drobiazgi.

dysza z rurki przewodu hamulcowego lub wtrysku

zaworek do napowietrzania dla bezpieczenstwa

 

Dodatkowo mysle jeszcze o zalaczaniu olejarki w momencie wrzucenia biegu a nie przekrecenia zaplonu. Znalazlem obwod musze tylko w wolnej chwili pomierzyc napiecia i prady i albo wstawie przekaznik albo przez tranzystor.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam jedną rurkę w swoim scottoilerze i ładnie rozprowadza.

Co do pytania zasadniczego scottolier tez robi wersję sterowaną elektronicznie.

LINK

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie że robi ale za jaka kasę...1k a 350 zł to jednak różnica.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Dodatkowo mysle jeszcze o zalaczaniu olejarki w momencie wrzucenia biegu a nie przekrecenia zaplonu. Znalazlem obwod musze tylko w wolnej chwili pomierzyc napiecia i prady i albo wstawie przekaznik albo przez tranzystor.

 

Na forum było kilka opisów jak zrobić to samemu. Ja w swoim zrobiłem tak, że elektrozawór się otwiera razem z zapaleniem tylnego światła.

 

 

Przewagą elektronicznego otwierania jest to, że olej nie leci podczas nagrzewania silnika przed jazdą a w zimowych warunkach trochę to trwa :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month later...

Witam

 

Motooiler podłączyłem pod tylne światło pozycyjne.

Zaczyna pracować po włączeniu świateł a więc nie ma problemu z kapaniem przy dłuższym postoju z uruchomionym silnikiem.

W razie takiej konieczności zawsze można na sterowniku przełączyć na OFF.

 

Wlewam do niego syntetyczny olej przekładniowy - ponoć lepszy od mineralnego z uwagi na mniejszą wrażliwość na wahania temperatury, a co za tym idzie nie ma konieczności ciągłej regulacji dozowania (rano zimno w południu upał).

 

Zeszły sezon ponad 10 000 km i tylko jedno uzupełnienie zasobnika.

 

Jak zauważyłem jedna dysza wystarcza w zupełności.

 

 

Poniżej kilka zdjęć po zamontowaniu Motooiler -a na moim Bandziorku:

 

 

suzukibandit1200motooil.jpg

 

suzukibandit1200motooil.jpg

 

suzukibandit1200motooilp.jpg

 

suzukibandit1200motooil.jpg

 

suzukibandit1200motooil.jpg

 

suzukibandit1200motooil.jpg

 

suzukibandit1200motooil.jpg

 

suzukibandit1200motooil.jpg

 

suzukibandit1200motooil.jpg

Edytowane przez Bandito
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

Pytanka do Daniela lub Stefana czy podczas jazdy nie przestawiaja sie nastwy na potencjometrze od wibracji i wstrzasow?

I czy ten max czas miedzy otwarciami elektrozaworu (ok 1 min) jest wystarczajacy?

Nic się przestawiło przez 14 kkm, ani razu. Czas otwarcia zaworu jest jak najbardziej odpowiedni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Poniżej kilka zdjęć po zamontowaniu Motooiler -a na moim Bandziorku:

 

 

suzukibandit1200motooil.jpg

 

Wymień płyn hamulcowy :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jaki widzisz z tym problem? :rolleyes:

Odkręcasz dekielek (wg mnie na zdjęciu widać, że dostęp do obydwu śrubek jest zachowany - uchwyt lusterka przysłania na tym zdjęciu dalszą część dekielka z drugą śrubką) i zdejmujesz go razem z przyklejonym na wierzchu diwajsem, który jest przecież na elastycznym przewodzie elektrycznym.

 

O co zatem biega? :rolleyes:

 

:)

Edytowane przez goramo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O co zatem biega? :rolleyes:

 

o to, ze Bandito ma juz wyruch*ny plyn hamulcowy i zeby zalal sobie czegos swiezego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

o to, ze Bandito ma juz wyruch*ny plyn hamulcowy i zeby zalal sobie czegos swiezego.

 

 

 

Płyn na ten sezon (2011) został wymieniony w marcu - zalany Motul DOT 4 - przy okazji zmiany przewodów na oplot.

Powyższe zdjęcia są przed wymianą płynu.

 

Płyn na zdjęciu (Shell) jest po jednym sezonie a w zasadzie ma jakieś 8 miesięcy.

 

Płyn Tomku zmieniam co sezon, jest za tani aby na nim oszczędzać.

Edytowane przez Bandito
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 years later...

Odkopię wątek żeby nie zakładać nowego.

Z racji tego, że dopiero zaczynam i obawiam się, że z racji braku nawyku, mogę zapomnieć posmarować łańcuch, pomyslałem o zakupie scottoilera.

Powiedzcie, czy takie coś jest kompletne i warto kupić: http://olx.pl/oferta/scottoiler-olejarka-smarownica-zbiornik-najtaniej-olej-oliwiarka-CID5-ID3N6zl.html#3dc7aa6246

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

napisali że cały komplet choć na zdjęciach tego nie widać. Ściągnij sobie instrukcję i zerknij co powinno być. potem telefon do gościa i ustal co jest a czego nie ma.

 

Krzyś D.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to skoro temat odkopany, to czy ktoś wie, gdzie mozna teraz kupić motooilera? Ich strona coś nie działa. Na www.motochallenge.pl też tego nie mają. Teraz maja w ofercie coś o nazwie lubrixa - wyglada ok, ale czy ktoś miał z tym styczność?

 

O toto: http://www.motochallenge.pl/sklep/product_info.php?products_id=3495

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem lubrixe w poprzednim moto - jak dla mnie rewelacja. Żadnych problemów. Bardzo fajny sterownik z wieloma nastawami oraz możliwościami regulacji. Polecam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kokos, z tym motooilerem może być problem. Ludzie narzekają na producenta(słaby kontakt, uwzględnienie reklamacji, terminy). Poczytaj trochę w sieci (np na forum vstromclub ;) )

 

Może warto poszukać alternatywy? Po co się męczyć?

pozdrowienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kokos, z tym motooilerem może być problem. Ludzie narzekają na producenta(słaby kontakt, uwzględnienie reklamacji, terminy). Poczytaj trochę w sieci (np na forum vstromclub ;) )

 

Może warto poszukać alternatywy? Po co się męczyć?

pozdrowienia

ja sie tam nie mecze, załadowałem tylko dual injector od scotta i wszystko działa jak powinno :D

a i sugeruje nie wierzyć we szystko co pisza na v_strom_club

 

:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month later...

No to skoro temat odkopany, to czy ktoś wie, gdzie mozna teraz kupić motooilera? Ich strona coś nie działa. Na www.motochallenge.pl też tego nie mają. Teraz maja w ofercie coś o nazwie lubrixa - wyglada ok, ale czy ktoś miał z tym styczność?

 

O toto: http://www.motochallenge.pl/sklep/product_info.php?products_id=3495

 

Odradzam motooilera. Sam szukałem olejarki i przeczytałem prawie cały internet na ich temat i strasznie każdy jedzie po motooilerze więc lepiej się w to nie pchać ;) Ostatecznie zakupiłem scottoilera i w poniedziałek będę go montował.

Olejarka kosztowała mnie : 415,00 zł

Jeśli chcesz wiedzieć gdzie kupiłem napisz priva żeby nie było że reklamuję jakiś sklep :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Share

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz regulamin oraz politykę prywatności.Regulamin Polityka prywatnościUmieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.