Skocz do zawartości

Odpalanie Bandziora - Ssanie


Gość BENDIT_TRANS_AM
 Share

Rekomendowane odpowiedzi

Witam 

Mam pytanie w sprawie ssania w B6 95r. Rano jak silnik jest zimny to dźwigienkę od ssania daję do oporu silnik zapala od razu ale obroty na ssaniu są w okolicy 4000obr/min czasami nawet  do 4500. To wydaje mi się za dużo więc próbuje je zmniejszyć ale regulacja dźwigienką  jest trudna bo zakres jej działania jest jakby 0-1, chociaż zakres ruchu jest duży .  Silnik popracuje chwilę i bardzo, bardzo delikatnie przesuwając dźwigienkę można je zmniejszyć do ok. 2000. Zawory są wyregulowane, gaźniki wyczyszczone i  zsynchronizowane, świece zapłonowe nowe. Żadnej regulacji cięgna ssania nie ma. Pytanie jest czy można jakoś wyregulować ssanie żeby rano nie kręcił tak wysoko?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A listwa pracuje płynnie ? Zobacz najpierw czy zmienia położenie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A listwa pracuje płynnie ? Zobacz najpierw czy zmienia położenie

Tak jak ciągnę za dźwigienkę to listwa się płynnie przesuwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko grzebie w moim B12 sam. Najpierw było VW polo z 78r. To tu nauczyłem się czyszczenia, regulacji gaźnika, ssania i tego wszystkiego. Z dziorem radzę sobie tak:

Wysuwam ssanie zależnie od temp. Zewn. Im zimniej - tym pardziej. Zapalam bez gazu. Jak nie zapali to albo za mało, albo przepałowałem. Zawsze na drugi raz przyjmuję opcję, że przepałowałem, więc zamykam całkiem ssanie, daję lekko gaz a jak zatrybi to ujmuję od razu gaz i wstawiam ssanie, konteolując jedynie manetką jak sie wkręca (czy go nie zalewa).

Na cieplym palę bez niczego a na gorącym (olej ok. 100C)palę z gazem. Sprawdzone z gaźników aut i działa ta metoda.

Nie mniej jednak mam problem w dziorze ze ssaniem. Muszę doczytać opis po eng. a może ktoś kto już to przerabiał podpowie. Na zimno na pełnym ssaniu ksiąźkowo powinien zagadać i wkręcić się na 2-3tys. U mnie tego nie ma. Owszem od razu zagada, ale zaraz go zalewa. Nie wkręca się nawet na 2k. Startuje z obrotami cca 1k i czuję jak się zalewa. Muszę wtedy ująć ssania i kombinować manetką. Jeśli ssanie daje dodatkową porcję paliwa jakimś kanałem to wygląda mi to na to jakby nie miał skąd brać powietrza, ale nie wiem ktorędy to dodatkowe powietrze miałoby iść. Kwestie filtrów zostawmy. Jestem na 100%pewien ze gdzies jest problem w gazniku i dotyczy to tylko ssania. Gaźnik ma 3 teyby pracy: urządzenie rozruchowe (czyli ssanie) bieg jałow i przyspieszanie. Wszystko pracuje bez zarzutu. Świece pięknie wypalone, tylko z rozruchem mam problem. Nie mogę go po rozeuchu pozostawić na tych 2-3k do lekkiego rozgrzania, bo ich na ssaniu nie trzyma nie wkręca się. Ewidentnie przytkane powietrze, tylko ktorędy to powietrze idzie?

Czasem jak dodam gaz to się wkręci i trzyma przez ok 30sek po czym waraca na te 1k, zaczyna go przylewać, obroty spadają wiadomo aż zgaśnie (zalanie).

U kolegów ładnie się wkręca a u mnie nke i zalewa. Co jest. Gdzie szukać? Z sezonu na sezon coraz gorzej (mimo własnoręcznego czyszczenia, patrzenia, sprawdzania, synchro, itd.) Bandzior 1200S rocznik 2001. Wyregulowany tak, że przy średniej 140-160 na trasie 500km łyka 6.3 także wszystko git prócz ssania.

Edytowane przez Yaro
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zaglądnij z powrotem do przywitalni bo chłopaki narzekają, że maaałłłłooooo :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zaglądnij z powrotem do przywitalni bo chłopaki narzekają, że maaałłłłooooo :)

Czego Wam mało???? Zalogowalem sie jakis tydz. temu albo i lepiej. Przywitalem się od razu, ale jak krecicie na to nosem - sorki. Wczoraj chcialem dodac fotke moto, to napisalo ze zly format pliku. Obsluguje to forum z teleconu z androidem bo szkoda mi czasu na odpalanie Pc. Coz jeszcze powinienem napisac na przywitanie? Nawet poczytalem instrukcje jak powinienem sie przywitac. Jeszcze zle???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czego Wam mało???? Zalogowalem sie jakis tydz. temu albo i lepiej. Przywitalem się od razu, ale jak krecicie na to nosem - sorki. Wczoraj chcialem dodac fotke moto, to napisalo ze zly format pliku. Obsluguje to forum z teleconu z androidem bo szkoda mi czasu na odpalanie Pc. Coz jeszcze powinienem napisac na przywitanie? Nawet poczytalem instrukcje jak powinienem sie przywitac. Jeszcze zle???

 

I po co te nerwy :) Chcieliśmy Cię lepiej poznać i tyle. Z resztą chłopaki Ci napisali: dużo o moturze - skromnie o sobie. Peace.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy możecie mi podpowiedzieć czemu mój bandzior na ssaniu chodzi na 1200 obrotów , a nie na 2 np czy 2.5 ? :) wyłączam ssanie po 2 minutach i schodzi na 800-1000 jakby miał zgasnac ale chodzi. Co mam nie tak ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy możecie mi podpowiedzieć czemu mój bandzior na ssaniu chodzi na 1200 obrotów , a nie na 2 np czy 2.5 ? :) wyłączam ssanie po 2 minutach i schodzi na 800-1000 jakby miał zgasnac ale chodzi. Co mam nie tak ?

Mam tak samo. Szybciej to ogarnę niż przeczytam tu podpowiedzi kolegów :) dla których przywitalnie jest chyba najważniejszą częścią tego forum :)))

Jak na coś wpadnę dam Ci znać. Muszę znaleźć chwilę na przeanalizowanie manuala i pogrzebanie przy tym. Musisz posłuchać silnika jak sie zachowuje. U mnie daje na ssaniu dodatkową porcje paliwa, ale jakby nie dostawał wraz z tym dodatkowej porcji powietrza. Muszę poszukać gdzie to powoetrze ma lecieć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moze to ci pomoze 

nie mniej przywitanie to najwazniejsza rzecz jaki ty dla nas tacy my dla ciebie  Edytowane przez benywariat
  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy możecie mi podpowiedzieć czemu mój bandzior na ssaniu chodzi na 1200 obrotów , a nie na 2 np czy 2.5 ? :) wyłączam ssanie po 2 minutach i schodzi na 800-1000 jakby miał zgasnac ale chodzi. Co mam nie tak ?

po takim przedstawieniu problemu możemy napisać - skąd my to ku... mamy wiedzieć??  :D

 

napisz kiedy był serwis gaźników, kiedy zmieniany był filtr powietrza, czy sprawdzałeś linkę ssania?, czy sprawdzałeś czy jak paluchem dopchniesz ssanie czy obroty ida w górę?

 

może potrzeba zrobić serwis gaźników, może filtr powietrza należałby wymienić, sprawdzić poziom paliwa, napisz coś więcej wtedy będziemy radzić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie, ile tego ssania ciagniesz? Do oporu?

Moze jest po prostu za cieplo, a silnik po 2 minutach napewno nie ma jeszcze potrzebnej temperatury pracy czyli okolo 90°C.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tak jak pisałem wcześniej. zawsze daje na Max jak stoi dłużej jak 1 godzina. I po odpaleniu z gazem lub bez powoli odpuszczam aż obroty osiągną 2000-2500. Wsiadam i ruszam. Jak prosta ssanie wyłączam. Jak korek lub skrzyżowanie, turlam się tak parę metrów i wyłączam. Ot cała filozofia ssania

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moto mam od 4 miesięcy i według mowy sprzedającego czyszczenie i regulacja były robione w tamtym roku. Nie odpalam na full ssaniu bo od razu gaśnie nieważne od temperatury , tak na 3/4 ssania chodzi właśnie na 1200 obr i tak cały czas aż go nie wyłączę , wyłączam tak po 2 minutach i pyrka sobie na wolnych obrotach. Filtr już dłuższy czas pewnie nie był wymieniany przynajmniej tak wygląda jak jakiś czas temu do niego zaglądałem i przedmuchalem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moto mam od 4 miesięcy i według mowy sprzedającego czyszczenie i regulacja były robione w tamtym roku. ....

Każdy sprzedawca tak mówi :(

Potem śmietnik w gaźnikach, gumy sparciałe, a filtr czystszy mam  w odkurzaczu.

Pewnie jeszcze wszystkie zewnętrzne prowadnice upi.... syfem. Świece pewnie jeszcze wypalone nad kuchenką.

 

Musisz sobie w zimę komplecik zrobić i wtedy zobaczysz co to za przyjemność Dziorek na gaźnikach. Odpala kiedy chcesz i jeździ na wszystkim co mu wlejesz. Gorzej lepiej ale się turla :)

 

Gaźniki to przekleństwo obecnych mechaników.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Gaźniki to przekleństwo obecnych mechaników.

true story bro  :rotfl: :rotfl: :rotfl:

 

w tym tygodniu jeszcze do swoich zaglądnę, pochucham, podmucham :zeby:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra, przestudiowałem manual od rocznika 96-99. Wiem dokladnie co jak którędy w teybie ssania. Niestety mam inne gaźniki w moim 2001 ale pewnie bedzie bardzo podobnie. Jak chcesz wysle ci screeny z manuala z opisem i sobie pogrzebiesz/posprawdzasz.

Koegom, których wciąż boli to i owo i chcieliby koniecznie wiedziec z kim spię zapraszam do przywitalni. Uzupełnię info o sobie i będą mogli spać spokojnie, że nie jestem uspiinym agentem talibów czy jak im tam.

Edytowane przez Yaro
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten twoj gaznik wyglada inaczej,  pracuje ale tak samo, screeny nie musisz mu wysylac bo w "plikach" moze sobie sam manuala sciagnac a co do przywitania, chcesz nam nazucac jak my mamy prowadzic forum? Nie podoba sie, proste jak budowa cepa. Do widzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Share

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz regulamin oraz politykę prywatności.Regulamin Polityka prywatnościUmieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.