Skocz do zawartości

Narzędzia


Gość Marqs
 Share

Rekomendowane odpowiedzi

Przy takiej małej sprężarce i nie zbyt częstym zapotrzebowaniu na klucz udarowy kupił bym klucz elektryczny, w cenie porządnego pneumata masz już całkiem mocne udary, może nie jakieś firmowe ale np. zawieszenie w samochodzie idzie odkręcić, gdzie zwykły klucz i metrowa rura nic nie dawały.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O ile nie używamy zawodowo, to elektryk przy osobówkach i motocyklu w 90% daje radę. Czasami samo to, że uderzy kilka razy w śrubę/nakrętkę pomaga ją odkręcić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam takiego elektryka już jakiś czas  images?q=tbn:ANd9GcRlNPWOzb8UIde7MIxD9F7
naprawdę daje to radę, body+bateria+ładowarka coś koło 600 zł, bardzo przydatny na co dzień w "drobnej" domowej mechanice.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 months later...

Też się pochwalę mam taki klucz tylko na kablu I daje radę fest do 800 mm odkręcić potrafi dużo I w domowym uzytku wcale nie przeszkadza. Dodatkowo ma wbudowany od 120 do 500 nm pomiar niutonometrow ale o jego dokładność to chyba raczej już ciężko ,chodź nie sprawdzałem. 

Sory dynamometryczny. A i jesz,czy jedno czy taki klucz na początek do dziadziora wystarczy ??https://allegro.pl/oferta/klucz-dynamometryczny-3-8-7-112nm-certyfikat-kalib-8889022529?utm_medium=app_share&utm_source=facebook czy może lepiej troszkę dołożyć takie cudo tylko czy będzie ono dokładne I czy wszedzie wejdzie ??https://allegro.pl/oferta/bass-klucz-dynamometryczny-0-200nm-przystawka-lcd-9737787033?utm_medium=app_share&utm_source=facebook jak sądzicie ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

generalnie unikaj kluczy o zbyt dużym zakresie. mi już kiedyś koledzy wytłumaczyli jak sobie urwałem śrubę olejową na pokrywie zaworów. Takie 7-112 ma za małą dokładność na małych momentach. Nadaje się do dokręcania kół, ale silnika tym nie dotykaj. Ja po urwaniu tej śruby zainwestowałem w proxxona 6-30Nm i nie żałuję.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz znalazłem yato od 10- 60 nm I zastanawiam się nad nim 120 zł takie cos

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czym mniejszy zakres tym dokładniejszy.

 

Ps. Klucze dynanometryczne trzeba kalibrować raz na jakiś czas.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też się zastanawiam i może 10-60 nm będzie dobrym wyborem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te z widziałem tym bardziej z firmy  yato więc dużego zakresu nie ma także dokładność też powinna być w miare. Jeszcze nie zdecydowałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 weeks later...

Już zakupiłem dwa jeden od 5 do 25 drugi od 27 do 110

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month later...

Koledzy następne pytanko, może ktoś używa posiada I może się wypowiedzieć pod względem domowego majsterkowania przy moto?? Jak się sprawuje I jak wygląda nim dostępność do trudnych miejsc przy silniku ??chodzi mini ten klucz akumlatorowy. Dodam że jest do 40 Nm.

Screenshot_20201226-235010_AliExpress.jpg

Edytowane przez DominikDominik32
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli chodzi o elektroniczny klucz dynamometryczny to ja taki posiadam. Nie ten co podałeś, ale firmy Laser, od 20-110 Nm, jeżeli dobrze pamiętam. Wprawdzie jeszcze nic nim grubszego nie robiłem, ale sprawdziłem tak na sucho jak działa i jedną śrubę nim na próbę dokręciłem. Robi co ma robić. Fajne jest to, że można zapisać w nim kilka różnych momentów, ma pamięć, działa zarówno na dokręcanie jak i odkręcanie. Jak będzie w trudnych miejscach? Podejrzewam, że jeśli założy się przedłużkę to nie powinno być większego problemu. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie ja wszystko robię zwykłą grzechotką. Ten klucz dostałem jako prezent i od roku leży nieużywany. Nawet do śruby od spustu oleju nie chce mi się go wyciągać, wszystko robię ręką z wyczuciem.

Wysłane z mojego SM-G965F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy motocyklach wolę używać kluczy ręcznych.( Grzechotka, oczkowe itd. ) Przy autach za to dość często używam różnych wynalazków z uwagi na utrudniony dostęp do niektórych śrub.

A wracając do pytania. Ten klucz kątowy ma jedna podstawową wadę. Jest "wysoki" i tylko będzie psuł nerwy.

Lepiej sprawdzają się takie wynalazki

grzechotka.jpgproxon.jpgyato.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok dzięki bardzo koledzy za opinie , teraz już wiem że bubel I nie zakupie. Ale za to ta grzechotka na przegubie fajna.

Edytowane przez DominikDominik32
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, DominikDominik32 napisał:

Ok dzięki bardzo koledzy za opinie , teraz już wiem że bubel I nie zakupie. Ale za to ta grzechotka na przegubie fajna.

Płasko oczkowe z grzechotka i grzechotki kątowe to najczęściej używane przeze mnie klucze.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 months later...

Czy ktoś może polecić praskę do zarabiania przewodów hamulcowych na samochodzie STALOWYCH?Chodzi o to żeby była możliwość zarobienia odciętego przewodu na samochodzie.Czy to da rade?

https://allegro.pl/oferta/zestaw-do-zarabiania-przewodow-hamulcowych-typ-din-9235461787

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, klimek napisał:

Czy ktoś może polecić praskę do zarabiania przewodów hamulcowych na samochodzie STALOWYCH?Chodzi o to żeby była możliwość zarobienia odciętego przewodu na samochodzie.Czy to da rade?

https://allegro.pl/oferta/zestaw-do-zarabiania-przewodow-hamulcowych-typ-din-9235461787

 

Problem z tym narzędziem polega na tym, że jest spersonalizowane na 4,75. A gdzie 6,35 ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Tomek napisał:

Problem z tym narzędziem polega na tym, że jest spersonalizowane na 4,75. A gdzie 6,35 ?

W samochodach europejskich chyba jest 4.75 i to mi wystarcza.Chyba że się myle??Możesz Tomek sprecyzować do czego 6.35?I jeżeli masz jakieś doświadczenie to czy to poradzi sobie z oryginalnym przewodem hamulcowym tzn stalowym?Bo do miedzi kupisz byle co i będzie działało..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Citroenie 6,35 miałem. Potem był duży problem bo wszyscy 4.75

 

Druga akcja. Samochody Azjatyckie inaczej maja zarabiane końcówki. A tu tylko grzybek.

 

I trzecia. Jakoś nie widzę, co by tym stalową zarobić. Co najwyżej miedź lub miedzionikiel.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi wystarczy 4.75

Końcówkę w razie czego można dokupić do zarabiania płaskiego za parę złotych

Z opisu na aledrogo "Możliwość stosowania do rur miedzianych, stalowych, mosiężnych oraz aluminiowych"

 

Może znasz jakiś inny sprawdzony sprzęt?Ja się przy tym nie upieram tylko przykład podałem a szukam czegoś kto użył na stalówce i może potwierdzić że da się zarobić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ktoś może polecić praskę do zarabiania przewodów hamulcowych na samochodzie STALOWYCH?Chodzi o to żeby była możliwość zarobienia odciętego przewodu na samochodzie.Czy to da rade?

https://allegro.pl/oferta/zestaw-do-zarabiania-przewodow-hamulcowych-typ-din-9235461787

Spokojnie man podobny robi koncowki jak z fabryki . Ze stalowym przewodem radzi sobie bez problemu. Po za tym można bezpośrednio przy aucie robić bardzo poręczny przyrząd .

 

 

Gesendet von iPhone mit Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Share

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz regulamin oraz politykę prywatności.Regulamin Polityka prywatnościUmieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.