Skocz do zawartości

Preloading - Technika Zmiany Biegów


qnerk
 Share

Rekomendowane odpowiedzi

jak zmienisz bez zgrzytniecia to nic nie dostaje , a jak z mocnym p*****lnieciem to dostaje jak c**j

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 months later...

ja do 14 tys- wtedy praca silnika zagłusza zgrzyty skrzyni biegów

Edytowane przez mercyful
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jeśli chodzi o przygazówkę podczas zmiany to do jakich (oczywiście orientacyjnie) obrotów doprowadzić silnik??

 

okolo 5-6 tys

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jeśli chodzi o przygazówkę podczas zmiany to do jakich (oczywiście orientacyjnie) obrotów doprowadzić silnik??

 

Do takich jakie powinny byc na biegu, do którego redukujesz przy prędkości z jaką aktualnie jedziesz ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja stosuje preloading idąc w górę i jak chcę pocisnąć. W dół też idzie. Jak wejdzie to miodzie, ale czasem jak mi nie wejdzie, to uuuuu... zaraz łapię za sprzęgło :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 months later...

No to ja sie pochwale pierwsza jazda eLka zrobilem jeden raz trase, przy drugim podejsciu zmiana biegu i zonk. Linka sprzegla sie skonczyla. Instruktor pyta czy dam rade wrocic a ja jak nie jak tak. pchnal mnie z 2 i 3 km przez miasto sie bujnalem i dojechalem. W gore biegi fajnie wchodzili bez zgrzytow. w dol juz byl problem 2 razy bylo zzzzzzzzzz, ale dojechalem:)

No scigacz.pl opisane jest ta technika ale w tak ciezki sposob ze jak ktos nie ma pojecia co to jest to nie zaskoczy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 years later...

pojawiły się jakieś nowe okoliczności, badania, wydumki, itp w tym temacie? w szczególności jazda z quickshifterem, który umiejętnie zarządzi obrotami - psuje skrzynie, czy nie psuje?

 

 

:trzepie:

 

http://www.youtube.com/watch?v=oAlK7S4U1UU

 

 

http://www.youtube.com/watch?v=X9peEoViUrA

Edytowane przez Daniel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nawet gazem niby nie trzeba operować tylko maneta na maxa i nóżka chodzi. a czy skrzynia dostaje to się pewnie w przyszłości okaże.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze sobie automat do moto wsadzcie :p: jakies quickshiftery srery.... to nauka techniki operowania gazem do zmiany biegu w gore i redukcji już nie w cenie ? zbyt mainstreamowe jest ? :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze sobie automat do moto wsadzcie :p: jakies quickshiftery srery.... to nauka techniki operowania gazem do zmiany biegu w gore i redukcji już nie w cenie ? zbyt mainstreamowe jest ? :D

 

Zależy komu do czego służy motocykl. Pewnie do urywania setnych ułamków sekund na torze taki bajer się przydaje. Na ulicę i do korzystania z jazdy nie widzę sensu tego ustrojstwa. Dobrze prawisz, niedługo w moto automat wsadzą i komuputer co będzie za nas hamował przyspieszał i parzył herbatę. Jazda będzie..... no jak to daniel ujął "th_yawn.gif"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A mi dla odmiany bardzo mi się podoba, wygoda i szybkość :driving_moto:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

powiedzieli Ci co QS widzieli tylko na obrazku... Panowie, nie interesuje mnie Wasz zdanie - co to będzie robić, jaka będzie jazda, i czy będę na tym cokolwiek urywał... tym bardziej Wasze wizjonerskie przepowiednie. nie musicie też wszystkiego rozumieć i akceptować.

pytanie było proste - czy faktycznie konstrukcja skrzyni b. pozwala bezsprzęgłowo zmnieniać biegi w 100% bezpiecznie? bez nadmiernego zużycia kół zębatych, czy czegoś...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A QS to jest siłownik + czujnik położenia dźwigni czy tylko czujnik położenia dźwigni?

Nie liczę tej część QS która rozłącza zapłon.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to co piszesz z siłownikiem to juz nie same QSy, tylko jakieś air-shiftery itp (w zależności co napędza siłownik)..

ja chce po prostu quick-shifter wykrywający "chęć" zmiany biegu i robiący mikro-odcięcie.. tylko nie taki tradycyjny - mechaniczny jak robi np. dynojet, ktory reaguję na pokonana drogę dźwigni biegu.. chcę tensometryczny - mierzący siłe nacisku.. są one mega precyzyjne, bardzo żywotne, odporne na drgania itp.. ogólnie ponoć szau macicy..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

miałem okazję ostatnio kupić QS z dynojeta za dobrą kasę....ale darowałem sobie bo to tego jeszcze potrzeba PC a to kolejne $ no i pewnie bym nie wykorzystywał potencjału QS :P:P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za dużo tu widzę TEORETYCZNYCH minusów. Jedno jest pewne: jeżeli już i tak zmieniasz biegi bez sprzęgła to dzięki QS ewentualne usterki skrzyni spowodowane nietrafieniem w kolejny bieg, mocno odwleką się w czasie. A że raczej przy tym samym moto nie wysiedzisz za długo to.... MONTUJ :) BTW. Mój czarnowidzyzm spowodowany jest tym, że w tym roku wymieniłem 4 koła zębate i 2 wodziki bo ktoś uważał, że można biegi zmieniać bezkarnie (i najprawdopodobniej nieumiejętnie) bez sprzęgła. Wszystko się kiedyś skończy prędzej (bez sprzęgła) czy później, skrzynia kłowa również.

Edytowane przez Tolinek
  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te technologie wchodzą na razie powoli, ale sądzę że wkrótce będzie to standardem.

 

Jeden z naczelnikow chwalił się ostatnio swoją bmw s1000rr,która z fabryki wyjeżdża wyposażona w ten mikronanosekundowy odcinacz zapłonu na zmianę biegów... Oprócz tego oczywiście abs, kontrola trakcji jakieś kosmiczne zawieszenie... Elektroniki ogrom.

 

Pytam gościa - a gdzie fun całej mechanicznej obsługi, potrzeby wyczucia mocy, przyspieszenia, przyczepnosci na hamowaniu, klamkowania sprzeglem itp... A on, że w jego wieku (64), to chce sobie odmóżdżająco pozapierdalac :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

QS to fajna sprawa, i trafił do mojej kolejki na mody bandyty. Zdecydowanie przedłuży żywot

kłów i wodzików przy normalnej exploatacji o wrzucaniu biegów bez sprzęgła nie wspomnę.

 

A'propos tensometr VS. microswitch, jak się kształtują różnice w cenie? Samemu trzeba kleić

tensometry na dźwignię czy dostaje się całą, nową dźwignię?

Edytowane przez Tolinek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Standardowo masz czujnik do dźwigni, po wykryciu odpowiedniej siły QS odcina zapłon na kilka setnych sekundy żebyś mógł wbić bieg w idelanym momencie kiedy prędkość obrotowa silnika jest mniej więcej równa prędkości obrotowej skrzyni. Najniższe obroty kiedy można go użyć itp można regulować.

 

IMHO jeśli można kupić moto z QS w salonie to chyba świadczy samo za siebie, że założone i zestrojone prawidłowo skrzyni męczyć nie będzie, samo to, ze skrzynia sekwencyjna przy np. powolnej zmianie z użyciem sprzęgła męczy się bardziej niż przy przebijaniu bez niego.

 

Tolinku- są też takie co majo siłownik i pozwalają jeździć na zwykłych moto tym co nie mogą zmieniać biegów stopą, ale to jeszcze insza inszość.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aaaaaa, no właśnie nie można kupić motocykla z QuickShifterem w salonie, tylko jak to ładnie napisał

DonVictorio z "mikronanosekundowym odcinaczem zapłonu" który najprawdopodobniej ma służyć przedłużeniu

żywotu skrzyni i bardzo ograniczyć możliwość nietrafienia w bieg co jest -sami przyznacie - niezwykle denerwujące.

 

Nie szukałem zapisu ale nie wierzę że producent pozwala na zmienianie biegów bez sprzęgła bo jeżeli tak to siłą rzeczy

bierze na siebie wiekszość usterek skrzyni biegów (przynajmniej w okresie gwarancyjnym i do momentu aż ktoś mu nie

udowodni sądownie [a znajdą się tacy] że wbijanie biegów bez sprzęgła [co oficjalnie nazwał poprawną exploatacją]

doprowadziło do jej awarii). Z mojej perspektywy - puki co - ekonomiczny strzał w kolano.

 

Jeżeli jednak jest taki zapis w JuzerGajdzie, albo SerwisBuku to odszczekuję to co napisałem.

 

Nie chcę abyście pomyśleli że jestem zbyt ofensywny w narzucaniu własnego zdania ale jak już mówiłem, ja wydałem kupę

siana na remont skrzyni która przy normalnej exploatacji powinna przeżyć 3 żywoty silnika. Jestem pewien, że wysrała

się przez któregoś z poprzednich właścicieli, który uczył się zmieniać biegi bez sprzęgła.

 

Daniel, jak już napisałem, na Twoim miejscu bym założył QS. Ja, na pewno też to zrobię.

Edytowane przez Tolinek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Magpie, dziękujemy Ci es-si-dżonson icon_salut.gif

 

 

Toli, słuchaj... masz już wszystko gotowe, to jest po prostu inna filozofia konstrukcji, a także montażu - w tym wypadku QS jest elementem układu "przełączającego" czyli dźwigienka -

 

plus2.jpg

 

HM1Medium.jpg

 

 

nie ma żadnych strat na pomiar, zbędnych oporów dla stopy, jest w pełni adjustowalny - poza czasem "odcinki", ustawiasz czułość, i czas zwłoki.. no i to wszystko co pisałem w poprzednim poscie.

jedyna wada to cena.. jest trochę droższy od tradycyjnych QSów. jednak z drugiej strony nie potrzebuje żadnego piggybacka, tylko wpinasz przelotowo na cewki i ma to swoj komputerek.

 

 

HMwireorder.jpg

 

 

ludzie chwalą pod niebiosa, jeżdżą po kilka lat i panuje jedna opinia - "jeśli raz sprobujesz z QS - nigdy nie bedziesz chciał już bez"..

 

ten, którym ja jestem zainteresowany to firmy HMQuickshifter - http://www.hmquickshifter.com/ - kosztuje cos 200-300 funciaków.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Demyt :D odpowiedziałem na posta rano a temat załadowałem wieczorem :D Dziękuję :D

 

Toli: możesz kupić nowe triumphy z QuickShifterem i nazywa się to quickshifter i można to dokupić i samemu założyć i używać gwarancji nie tracąc :

 

http://www.triumphinstructions.com/ProdDocs/A9930222-EN.pdf

 

I tak w sumie najlepsze jest to, że ECU jest pod to przygotowane jak wychodzi z fabryki i tylko podpinasz czujnik heh.

Edytowane przez Magpie
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Share

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz regulamin oraz politykę prywatności.Regulamin Polityka prywatnościUmieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.