Skocz do zawartości

Felgi - Polerowanie Rantów Felg


Matis
 Share

Rekomendowane odpowiedzi

Skoro jest zima, postanowiłem założyć wątek o polerowaniu rantów felg, może komuś się przyda smile.gif

 

Musimy sobie przygotować:

1)Scansol lub środek do usuwania powłok lakierniczych

2)Pędzelek

3)Papiery wodne 600 i 2000.

4)Środek do polerowania aluminium (np. automax)

5)Wiertarka, chyba że będziemy ręcznie polerować

6)Kółko polerskie lub po prostu jakaś szmatka z frotki lub filcu (dla ręcznej polerki)

7)Lakier bezbarwny (opcjonalnie, w ramach zabezpieczenia gotowej polerki).

 

Polerowanie rantów zaczynamy od usunięcia z nich lakieru, farby i podkładu - tak by zostało gołe aluminium...Do tego celu używamy specyfiku o nazwie SCANSOL (do zakupienia w sklepach z lakierami). Scansol ma konsystencję żelu który rozprowadzamy pędzelkiem po feldze..Oczywiście trzeba uważać na kontakt żelu ze skórą, dlatego polecam robić to w rękawiczkach.

 

Po rozprowadzeniu czekamy 10-15 minut aż nasz żel zacznie działać i następnie szpachelką zdrapujemy naszą farbę. Czynność tą powtarzamy kilka razy aż do "gołego" aluminium.

 

Teraz felgę możemy zacząć polerować. Polecam polerować najpierw papierkiem 600, do znikniecia jak najwiekszych rys i przejscie na papierek 2000. Mówię o papierkach wodnych, polerujemy do momentu uzyskania matowej powierzchni z niewielkimi ryskami, tzw. mgiełka.

 

Teraz najbardziej pracochłonna część zadania - przystępujemy do polerowania pastą i tu polecam Automaxa. Polecam polerowanie filcem założonym na wiertarkę na który nakładamy pastę, jeżeli nie mamy wiertarki musimy to robić ręcznie szmatką (Katorga). Polerujemy do uzyskania efektu lustra:

 

22047198429img2707.jpg

 

Konserwacja: wbrew pozorom osoby które zajmują się polerowaniem felg odradzają malowanie tychże clarem ponieważ:

-psuje to efekt polerki

-clar i tak się złuszczy i zacznie odpadać "płatami"

Felgi myjemy samą wodą bez jakichkolwiek chemikaliów - unikamy myjni automatycznych i aktywnej piany...po umyciu wycieramy do sucha.

 

Dlatego nie polecam Claru, moim zdaniem raz na sezon trzeba by przepolerwać szmatką porządnie naszą polerkę, wtedy utrzymamy efekt, a sól i tak nam nie zniszczy felgi no chyba ze ktoś jeździ w śniegu.

 

Filmik, który znalazłem (zobrazowana bardziej czynność polerowania):

 

http://www.youtube.com/watch?gl=PL&hl=pl&v=HquxkvrtM4I&fmt=18

 

 

Temat powstał z moich prywatnych polerek oraz z informacjami z sieci. Niestety nie mam zdjęć własnych polerki rantów, lecz niedługo je wstawię ponieważ zamierzam wypolerować "bandytę" smile.gif

  • Upvote 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też robiłem polering ranting :)

 

Przed

ihost_1330358585__87362530.jpg

 

Po

ihost_1330358610__52010464.jpg

 

 

Uważajcie na preparaty typu Autosol, w kontakcie ze skórą zaczyna robić się cieplutko :D

Edytowane przez jab2
Przeniesienie zdjęć na serwer PBC
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja już polerkę posiadam :D. Oczywiście pięknie to wygląda, ale co sezon trzeba niestety czynności powtarzać (odnawianie efektu i konserwacja)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 weeks later...

Witam, mam pytanie do Was odnośnie felg a chodzi mi dokaldnie o te spawy co są na rancie czy mozna je poprostu zeszlifowac ?? nie rozleci sie felga laugh.gif ?

 

 

ed7edafb7b9bde82med.jpg

 

 

 

50777c26510b1376.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z tego co mi wiadomo to też twierdzę iz nie można ... może sie mylę ale chodzi o wyważenie koła i to jest jakiś rodzaj wzmocnienia ale jak sie myle niechaj ktoś mnie poprawi ..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm nie wiem czy dokładnie widzę (zdjęcia zniekształcają) ale wygląda na to ze ta felga wykonana jest z dwóch profili z których jedna ma kołnierz wywinięty do środka a druga dochodzi do tego kołnierza i tam jest wspomiany spaw. Jeśli tak jest to, jest to przykład klasycznej spoiny pachwinowej, której grubość to wysokość trójkąta powstałego z przekroju prostopadłego spoiny. Zeszlifowanie tej spoiny sprawi, iż połączenie będzie osłabione a co za tym idzie awaryjne., a co za tym idzie z motocykla może Ci się zrobić trialka lub quad:)

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Generalnie to szlifuj, do odważnych świat należy, ja jestem ciekawy co z tego będzie, tylko równo bo za c***a tego później nie wyważysz.

A czy będzie to Twój ostatni szlif to tu nikt nie wie napewno, trzeba by zrobić badania, grupę doświadczalnych moto stworzyć, zrobić przebiegi w określonych warunkach, później crash testy, na studzienki, ronda najeżdżać i sprawdzać czy nie pęknie, szlifuj!

A na drugiej feldze tego nie ma bo to zupełnie inna felga, zapewne od starego gixa.

 

Trzeba coraz bardziej uważać przy kupnie używanego moto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pitbull ty jak zawsze potrafisz dobrze powiedziec co uwazasz:D i kazdy kto cie zna wie o co ci chodzilo:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

korzystając z okazji

zastanawiam się nad wycięciem tych trzech brzydkich szprych...

potrzebuję waszej rady

 

ps: czy to będzie bezpieczne i czy będę mógł zamontować koło ponownie?

 

pozdrawiam

wasz samobójca

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra chłopaki - syf się robi więc zamykam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 months later...

Zima jest. Garaz sie robi. No i coraz wiecej wolnego czasu mam. Wpadlem na taki genialny pomysl zeby sobie spolerowac do ladnego polysku felgi i polki.

 

Pytanie jest takie czy ktos to juz przerabial. Jak za to sie dokladnie zabrac i czym to potraktowac. Jakies srodki do sciagania farby? zabezpieczajace? I najwazniejsze. Wiem ze felgi to bedzie trzeba czesto czyscic zeby ladnie wygladaly:) ale slyszalem ze po polerce szybko rdzewieja. Prawda to?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

proponuje poszukac :D bylo juz mnostwo razy o tym ;P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rdzewieć to raczej nie będą bo są pewnie z jakiegoś stopu aluminium, mogą się utleniać/zmatowić , no ale parę osób na forum ma takie fele niech się wypowiedzą jak to wygląda w praktyce

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nic nie rdzewieje, anie sie nie utlenia jak prysniesz lakierem bezbarwnym...

Ja mam na lustro ranty i jest git bez malowania ani się utlenia. tylko posmarowałem taka pastą że jak smar z łanucha poleci to machne delikatnie palcem i juz czysto, co jest ważne, zeby nie jechac po tym jakimś rozpuszczalnikiem czy innym.

Półki w bandicie są malowane, ale nie dasz rady sam tego zrobic dobrze, zrobisz tzw "kupe" a nie na lustro ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat przerabiałem jak polerowałem fele do swojego samochodu. Polakierowana polerka traci część swojego błysku, w necie można znaleźć zdjęcia porównań i można podjąć decyzję. Dwa jak wiadomo lakier musi mieć odpowiednio zmatowione podłoże żeby dobrze się trzymać. Wypolerowana felga raczej tego nie gwarantuje bo jest zrobiona na lustro i z czasem lakier zacznie odchodzić. Jak szybko to kwestia warunków eksploatacji i pewnie innych czynników. Mam felgi BBS i w nich rant był oryginalnie frezowany tak że dał efekt zbliżony do polerki, jednak z czasem lakier pomimo tak przygotowanego podłoża zaczął się łuszczyć i odpadać (niestety nie wiem w jakim czasie to nastąpiło bo auto kupiłem jak miało 10 lat). W samochodzie trzeba dbać o polerkę i raz na 2 tygodnie umyć żeby nie zaśniedziała. Raz sobie odpuściłem na dłuższy czas (z dwa miesiące) i jestem właśnie na etapie ponownego polerowania papierem 2500 i pastą AUTOSOL porobiły się małe wżery. Myślę że w motocyklu tego problemu nie powinno być chyba, że robisz dużo km i masz mało czasu żeby przy tym dbać. Pamiętaj jak wypolerujesz felgi to musisz zrezygnować z mocnej chemii.

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 weeks later...
  • 1 year later...

Odgrzebie kotleta jakiego udalo mi sie wynalezc z czelusci forum .

Mam kilka pytan do tych co sobie polerke robili. Jakim srodkiem usunac farbe i ile tego potrzeba na dwie fele i 3 dekle od silnika (wiem wiem pewnie milion razy bylo). I jak robicie odciecie miedzy lakierem a rantem? tak na oko poprostu czy tasma papierowa czy jakis inny patent macie? A i jak najmniej sie nameczyc zeby efekt byl- wiertarka i filc zda egzamin?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Share

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz regulamin oraz politykę prywatności.Regulamin Polityka prywatnościUmieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.