Skocz do zawartości

Hamulce - Problemy Z Zaciskami I Tłoczkami


Gość gtriderxc
 Share

Rekomendowane odpowiedzi

Jak zakręcisz kołem to klocki mogą być słyszalne, ale nie powinny zatrzymywać koła - czyli muszą siedzieć jak najbliżej się da.

Ja bym dla pewności jeszcze raz odpowietrzył :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niestety zatrzymuje kolo . jutro moze troche pojezdze i zobacze czy sie uspokoi a jak nie to odpowietrze jeszcze raz ale watpie w to bo robilem to bardzo starannie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

za duzo nie jeezdzij jak Ci sie kolo blokuje bo spalisz klocki. Sprawdz w jakim stanie masz sworznie (te ktore tak ciezko wybic) Jak maja rowki i wglebienia to masz winowajce. Albo obrocisz o 180 stopni, albo wymien na nowe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

te sworzenie mozesz lekko papioerem sciernym pocinac zeby wyrownac,ale jak sa skrzywione to lepeij zapodac nowe - proste,

da rade obrocic kolem ze dwa razy , czy blokuje sie od razu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 months later...

U mnie był w sworzniu 1.5 milimetrowy dołek w miejscu klocka - tył prawie wcale nie hamował. Po delikatnym wygładzeniu sworznia i obróceniu działa jak należy - miło czuć przy hamowaniu jak abs pracuje :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ten hamulec na pewno Ci trzyma koło? Nie napisałeś jak doszedłeś do tego wniosku.

Jeżeli mając moto na centralce wcisnołeś pare razy tylny hamulec to normale jest, że klocki po puszczeniu hamulca będą lekko ocierały o tarcze.

Najprostszym testem jest krotka jazda nie uzywając tylnego hamulca. Jezeli po jeździe tarcza będzie zimna to wszytko ok.

Natomiast jeżeli po jeździe tarcza będzie ciepła to coś jest nie tak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 months later...

Witam
Mam problem z cieżko obracającym sie przednim kołem , zaciski blokuja .
Tłoczki czyszczone chodzą lekko , ptowadnice również czyszczone, przesówają się bez oporów .
Co jeszcze może być przyczyną sporego blokowania ?
Płyn wymieniony dokładnie odpowietrzony , plyn dot4

Może ktoś miał podobny problem ?
Z góry dziki za pomocne odpowiedzi .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

klamka nie odbija? tłoczki pracują wciskane palcami?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Klamke odkrecalem by sprawdzić , tloczki jak chwyce kombinerkami to ida leciutko przeważnie jak wciskam jeden to drugi wychodzi troszke .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

powinieneś móc wcisnąć je palcami - czyściłeś rowki pod uszczelniaczami?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Parę dni temu wymieniałem klocki, czyściłem tłoczki i bez większego trudu dają się wcisnąć dwoma palcami (czyli lekko), nie potrzeba do tego żadnych narzędzi. Żadnych problemów z hamulcami po wymianie nie mam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdejmowałeś koło? Może na ośkę dokuwriłeś 200 Niututków? :D

 

To dżołk, ale napisz co było jak dojdziesz, bo też będę klocki wymieniał i chcę być przygotowany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chciałem zakładać nowego tematu dlatego postanowiłem zapytać tutaj.zacisk tylny do bandita z 95 roku jest taki sam aż do roku 2000?można coś podebrać z nowszych modeli? w moim się utleniło aluminium i rowki na pierwszym o-ringu (przeciw pyłowy) są tak wyżarte ze o-ring ma luz i podczas wlania tłoczka się zawija do środka wiem ze już z tego nic nie będzie muszę kupić nowy zacisk.jak ktoś ma to pisać PW

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to wyczyść dokładnie rowek i nasmaruj i będziesz miał spokój

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wyczyszczone to jest ale jak zakładam na płynie hamulcowym to i tak zawija go do środka rozglądnę się jeszcze za tym smarem ale wątpię ze go tu znajdę.a co z zaciskami po 2000 roku pasują jakieś czy nie?bo te po 2000 roku można nawet taniej tu kopic

Edytowane przez robert88
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month later...

Witam , a wiec problem wystapił jakiś miesiąc temu motor miał przeprowadzkę z względnie ciepłej klatki schodowej (temperatura nigdy poniżej 0 C ) do Szopy na wsi ( tu już chłodniej ) . Po paru dniach w szopie chciałem go przestawić i okazało się że przednie koło się zablokowało . Doszedłem do wniosku że to wina starego płyny hamulcowego lub ewentualnej wody w układzie . Wiec wymieniłem płyn na nowy wcześniej oczyszczając wszystkie przewody benzyna . po zalaniu nowego płynu wszystko było git malina . DO CZASU . Motor odstał miesiąc i dziś chciałem go przestawić i znów przednie koło było zablokowane . słabiej niż ostatnio bo się kreciło ale z dużym oporem . I tu w odróżnieniu od ostatniego razu jeden zacisk był zablokowany na tyle na tarczy że żeby go zdjąć nie obyło się bez interwencji Młotka . Ktoś ma jakiś pomysł gdzie może leżeć przyczyna tej dolegliwości ? I jeszcze jedno pytanie mam zamontowane z przodu zaciski SBS jakieś ( jutro fotkę zrobię ) Może mi ktoś powiedzieć czy to oryginalnie montowane zaciski w tym roczniku ( Bandit 600 N 1997r ) . ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tłoczki się pewnie zastały, rozbierz zaciski, wyczyść zobacz jak wyglądają uszczelnienia i nasmaruj - tłoczki powinny chodzić na tyle lekko żebyś mógł je wcisnąć palcem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie tu mnie trochę zdziwiło bo nie zdejmowałem klocków do wymiany płynu ale żeby je spowrotem założyć to musiałem trochę wcisnąć klocki na tłoczkach i faktycznie opór był trochę większy niż na spokojne wciskanie palcami ale wtedy myślałem że tak właśnie ma być . Co do mojego drugiego pytania to wie ktoś co z tym SBS ? to ori czy jakaś podróba i mam szukać innych ? ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sbs to sa klocki mnie zaciski, zaciski powinienes miec nissina jest takie przetloczenie na zacisku

Edytowane przez benywariat
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam naklejkę taka na zaciskach obu i myślałem że to nazwa zacisku , sam zacisk z tego co widziałem nie ma wypisanej nazwy .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ma wypisana nazwe na 100% rozdzdial 6.3 w serwisowce pierwsze zdjecie od lewej u gory, oraz rozdzial 6.6 zdjecie 3.18 to twoj zacisk tu link do serwisowki http://polishbanditc...1200-1995-2001/

Edytowane przez benywariat
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A skąd pomysł na płukanie układu benzyną ?

Jesteś pewien czy nie uszkodziłeś w ten sposób uszczelniaczy ,pozatym benzyna nie łączy się z wodą ani z płynem hamulcowym.

Dlaczego ludzie nie stosują się do zaleceń manuala! Ne czytają instrukcji !

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Share

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz regulamin oraz politykę prywatności.Regulamin Polityka prywatnościUmieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.