Skocz do zawartości

Hamulce - Problemy Z Zaciskami I Tłoczkami


Gość gtriderxc
 Share

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, zauważyłem po zmianie klocków coś takiego:
https://zapodaj.net/88a6ce731150f.jpg.html

 

https://zapodaj.net/bfbcd62070b17.jpg.html

 

Jak można zauważyć jedna strona felgi jest czarna a druga prawie wcale. Czy mi się dobrze wydaje czy tylko 1 zacisk mi hamuje ? I coś mi dziwnie cyka,ociera przy hamowaniu.

Może jeden hamuje a drugi tylko ociera o tarcze. I wydaje mi się że podczas hamowania tak jak by pociągnęło mnie w jedna stronę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam wymieniales czy mechanik? Odkrec zacisk i sprawdz czy tloczki pracuja swobodnie, jak nie to do czyszczenia, jak tak to uklad do odpowietrzenia. Ewentualnie klocki w jarzmach zapieczone i nie maja luzu do pracy.

Edytowane przez kolczyk_1986
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zauważ, że na prawej tarczy zaznacza ci się rant - oczywiście to źle (chyba że to po starych klockach).

Czasem może się trafić felerny klocek, z nierównomiernej twardości okładziną. Część łatwo się ściera i efekt masz np. na w postaci czarnego nalotu na feldze, zaś pozostała część pozostaje mniej starta i bardzie zbiera tarczę (nierównoległy docisk do tarczy, koszenie klocka w zacisku).

Koniecznie należy wykonać zalecenie kolczyk_1986.

Edytowane przez kali
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 months later...

Mam pewne niejasności odnośnie tylnego i prosiłbym o wyjaśnienie kogoś kto ogarnia temat:

 

1. Na co zwrócić uwage przy rozbiórce na części pierwsze tylnego zacisku? 

2. Czy rozpoławiając zacisk na  łączeniu jest jakaś uszczelka , nie chciałbym jej uszkodzić ? 

3. Tłoczki wypchnąć najlepiej pompą hamulcową czy da radę sprężarką jeśli nie są zapieczone ?

4. Odpowietrzanie na tej samej zasadzie co przód czy gorzej  ?

 

Z góry dzięki za wszelakie odpowiedzi ! :)  :piwo:  

Edytowane przez nike166
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ad1. Zapamiętaj po prostu w jaki sposób były złożone.

Ad2. Jest gumowy o-ring. Ja go wymieniłem bo był w komplecie naprawczym zacisku. Przy rozbiórce z tego co pamietam ciezko o uszkodzenie.

Ad3. Jeśli nie są zapieczone to sprężarką pójdzie bez problemu.

Ad4. Odpowietrzanie tak samo, tylko z ciekawostek ja musiałem poluzować przewód tuż przy pompie bo tam jak sie okazało było zapowietrzone. Wczesniej pompowałem z 30 min i cały czas był problem ;)

powodzenia!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślałem o zaciśnięciu przewodu ściskiem żeby zapobiec zapowietrzeniu pompy jest sens ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A kiedy ostatnio wymieniales plyn? Moze warto zalac swiezym? To nie jest droga sprawa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Będę oddawał zaciski do malowania proszkowego i  z racji, że moto mam dopiero sezon nie zaglądałem do hamulców , nie wiem kiedy ostatnio ktoś tam zaglądał, a sugerując się zapieczonym przodem to bardzo długo nikt nic tam nie czyścił. Robię po prostu generalny przegląd żeby na sezon mieć pewność, że mnie nie zawiedzie w dłuższej trasie  :usmiech: Płyn też będzie nowy, ale przelewając nie musiałbym poświęcić tyle czasu na odpowietrzanie stąd chciałbym zacisnąć żeby nie spuszczać płynu z układu  czy mam rację ? 

Edytowane przez nike166
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak spuscisz cały płyn i zalejesz układ świeżym płynem odkrecisz odpowietrznik jeden aż poleci płyn później drugi do momentu az poleci płyn te nie namachasz się przesadnie wiele nie masz się czego bać. I po pojezdzeniu warto odpowietrzyć drugi raz żeby mieć pewność że wszystkie pęcherzyki wyleciały.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A od którego zaczynać odpowietrzanie czy nie ma reguły ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Generalnie bez różnicy tam gdzie masz dłuższy przewód teoretycznie, chyba że masz oryginalne rozwiązanie z trojnikiem to tam przewody są takiej samej długości więc nie ma różnicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko mi chodzi o tył bo na jednym zacisku są 2 odpowietrzniki dlatego pytam czy jest zasada jakaś, który odpowietrznik pierwszy :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

Mam problem z rozpołowieniem tylnego zacisku, nie moge odkręcić 2 śrub imbusowych którymi są złączone obie połówki. Połamałem już 2 klucze i nic, uderzałem w nie młotkiem jak i w klucz przy próbie odkręcenia ala udar i nic. Zlałem je odrdzewiaczem penetrującym i też nic. Macie jakiś patent na te je*ane śruby ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Torxa nabij i pneumat, jak nie pójdzie to przyspawaj jak jest miejsce nakrętkę i dobry gedor i odkrecaj. Anglika masz?

Edytowane przez benywariat
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tam jest zwykły gwint jakbym śruby uszkodził ? Nie, nie mam anglika ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jeszcze pytanie, czemu po odkręceniu przewodu nie zleciał mi płyn cały z tylnego hamulca ? W zbiorniku jest trochę poniżej minimum i nie wylatuje przy naciskaniu hamulca ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odepnij wężyk z pompki to zleci reszta, ten co idzie że zbiorniczka

Edytowane przez benywariat
  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Udało się odkręcić ale pneumatem ciężko szło musiałem dospawac nakrętki na lebki śrub i powoli poszło totalnie utlenione gwintu nie było aż widać ... śruby ogólnie do wyrzucenia .

 

Śruby to m10 1x25mm drobnozwojowe. Gdzie mogę dostać takie śruby ? Dodam że pod lebkiem są zrobione także są chyba ustalajace i zwykle nie zdadzą egzaminu dobrze myślę ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nike , sruby nie wiem gdzie dostaniesz ,ale tu masz stronke z rysnunkamie zebys nie pomylil przy skladaniu czesci http://www.bike-parts-suz.com/suzuki-identification-bike-model_nn.php?ChildNavID=2552

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wow zacna strona, dzięki! już ustaliłem, że śruby mają nr 59145-05C50-000 ale w PL chyba niedostępne przynajmniej na internetach. 

Będę musiał jakieś dobrać i tyle... I jednak ustalające one nie są. Może wie ktoś skąd mogę dobrać takowe ? Imbusowa M10 1x25mm 45mm twardość 10.9 z walcowym łbem.

Edytowane przez nike166
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Share

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz regulamin oraz politykę prywatności.Regulamin Polityka prywatnościUmieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.