Skocz do zawartości

Hamulce - Problemy Z Zaciskami I Tłoczkami


Gość gtriderxc
 Share

Rekomendowane odpowiedzi

brud spod uszczelek należy usunąć - ja używam do tego płynu hamulcowego i patyczka od lodów :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie kolego, nie moze tak byc ze kolo natychmiast sie zatrzymuje - dawaj snaczala i wyczysc brud spod uszczelek bo on powoduje ich zaciskanie.

Sposob jaki podal qnerk.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tłoczki wkłada się na płyn hamulcowy, a nie na zaden smar miedziowy.

Smar miedzowy możesz dac tylko na suwaki w zacisku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurde ...mechanik popsikał to wszystko właśnie takim sprayem :blink: Hamulce są dobre, czy musze to rozbierac i czyścic???

 

Dokładnie to wyciągnoł klocki i napirdzielił tego brązowego "lakieru" do środka.

Edytowane przez TomekGSF
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to pewnie nasmarował powierzchnie styku klocka i tłoczka, tylko ze na klocku powinna byc blaszka z kwasa która eliminuje przyklejanie sie kocka do zacisku, ale tak to może być posmarowane.

Oby smar nie był w płynie hamulcowym

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurde ...mechanik popsikał to wszystko właśnie takim sprayem :blink: Hamulce są dobre, czy musze to rozbierac i czyścic???

 

Dokładnie to wyciągnoł klocki i napirdzielił tego brązowego "lakieru" do środka.

Smaru miedzowego nie może być na powierzchniach pracujących cylinderków, tym bardziej między uszczelkmi a cylinderkami i wewnątrz układu ciśnieniowego. Brud z pod uszczelek należy wyciągnąć a w przypadku gdy widać, że uszczelka wystaje z kopyta to nadaje się ona tylko do wymiany- nie wsadzać starych uszczelek! Co do wyciągania cylinderków to musi podziałać ciśnienie a nie kombinerki. Wtedy nie uszkodzimy powierzchni pracujących cylinderka. Cylinderki składamy na płyn hamulcowy(po uprzednim czyszczeniu i wydmuchaniu sprzężonym powietrzem całego elementu). Do składania zacisków są też preparaty ale dot 4 wystarczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyściłem właśnie płynem hamulcowym i szczoteczką do zębów, później wytarłem cienkim śrubokrętem owiniętym chusteczką i tak po 2 razy z każdym cylinderkiem ale chyba trochę brudu i tak tam zostało,

do składania użyłem pasty do tłoczków i cylinderków za 3zł,

teraz się przejechałem i po jeździe gdy kręcę kołem słychać że klocki obcierają ale już nie ma takiego oporu, koło można obracać bez większego problemu, więc jest ok.

 

czy nawet te pierwsze uszczelki przeciw kurzowe nie powinny wystawać poza gładź cylinderka? u mnie wszystkie 4 trochę wystawały.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Caly cylinderek i tloczek powinien byc wymyty plynem hamulcowym i sciera, tak zeby sie swiecil.

Zaden brud nie moze zostac wewnatrz cylindra, specjalnie w miejscach przeznaczonych na uszczelki.

Uszczelki mozna wlozyc stare jesli nie wykazuja sladow zuzycia, oslony przeciwkurzowe zawsze warto wymienic na nowe.

Tloczki wkladamy po przesmarowaniu uszczelek plynem hamulcowym - powinny wchodzic pod naciskiem kciuka i dopychamy do dna cylinderkow,

potem zakladamy oslony przeciwkurzowe.

Smar miedziowy stosujemy na prowadnicach klockow bedacych czescia "jarzma" zacisku

Jezeli mamy zaciski plywajace to zdejmujemy oslony z prowadnic zacisku i smarujemy prowadnice smarem molibdenowym.

Potem zakladamy oslony.

Napisalem to wszystko bo widze ze jest wielu uzytkownikow nie pewnych tego jak to powinno byc robione.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i mam tak jak sie spodziewałem. Zacisków jeszcze nie rozbierałem, ale poświeciłem i całe zaciski, tłoczki są wysmarowane na brązowo. Rozbierac i czyscic??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wg mnie tak, pomijam już fakt że alu i miedź tworzą ogniwo i wszystko koroduje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No chyba mu jeb.... B) W czwartek szykuje mi sie dłuższy wyjazd, a do czwartku nie ogarne tego. Mam nadzieje, że nie istnieje ryzyko zablokowania tłoczków itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no niestety, ludzie odkryli smar miedziany i nawet do zupy by go dodawali jakby można było - podobnie swojego czasu było z wd40, ale to powoli zaczyna się zmieniać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No nic wyczyszcze na weekendzie. Z mechaniki blady jestem-mam rozmiec,że tłoczki mają być czyste, suche, niczym nie smarowane???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

smarem do tłoczków/cylinderków ew. płynem hamulcowym

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlaczego nie ogarniesz ?

Zdejmujesz same zaciski z lag bez zdejmowania kola, wyjmujesz klocki, sprezyny i blachy antywibracyjne, wycierasz powierzchnie tloczkow i wszystko inne co jest zasmarowana smarem i skladasz do kupy i gra muzyka.

Jak masz oslony przeciwkurzowe na tloczkach to smar nigdzie sie oprocz powierzchni tloczka nie dostal, jak nie masz to wlozylbym kawalek drewna miedzy tloczki zeby nie wypadly z cylinderka i troche bym je wycisnal zeby sprawdzic czy nie ma smaru miedzy tloczkiem a cylinderkiem - to wszystko.

Niech bedzie 2 godziny roboty dla kogos niezorientowanego robiacego powoli i sprawdzajacego wszystko po 2 razy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlaczego nie ogarniesz ?

Zdejmujesz same zaciski z lag bez zdejmowania kola, wyjmujesz klocki, sprezyny i blachy antywibracyjne, wycierasz powierzchnie tloczkow i wszystko inne co jest zasmarowana smarem i skladasz do kupy i gra muzyka.

Jak masz oslony przeciwkurzowe na tloczkach to smar nigdzie sie oprocz powierzchni tloczka nie dostal, jak nie masz to wlozylbym kawalek drewna miedzy tloczki zeby nie wypadly z cylinderka i troche bym je wycisnal zeby sprawdzic czy nie ma smaru miedzy tloczkiem a cylinderkiem - to wszystko.

Niech bedzie 2 godziny roboty dla kogos niezorientowanego robiacego powoli i sprawdzajacego wszystko po 2 razy.

 

Tak, tylko z tego co wiem to pajacowi powypadały tłoczki przy zmianie klocków i pewnie zasmarował też cylinderki.

Blach tez mi raczej na klocki nie załozył.

No nic jutro sie zabieram za to. Dzieki koledzy za pomoc.

Kolega widział jak mi cos tam szurał papierem sciernym....

Edytowane przez TomekGSF
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wg mnie tak, pomijam już fakt że alu i miedź tworzą ogniwo i wszystko koroduje

 

Wedlug mnie to koroduje tylko przy połączeniach elektrycznych, zobacz na przykład radiatory na procesory masz miedziano aluminiowe i nic się nie dzieje ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Korodowac to będzie na bank (odsyłam do literatury- chemia).

 

 

to ciekawe czemu robią takie rzeczy, ale w sumie to się nie znam :D

 

wentylator-vga-zalman-vf700-alcu%5B2%5D.jpg

Edytowane przez baldhead
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do korozji potrzebna jest wilgoć. Nie przesądzam czy będzie czy nie korodować, ale faktem jest, że w zaciskach woda pojawia się częściej niż na radiatorze w kompie ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy taka blaszka kwalifikuje się do wymiany czy ją spróbować poodginać i wystarczy?

 

Zdj%C4%99cie0266.jpg

 

Zdj%C4%99cie0264.jpg

 

 

A co do korozji - pod uszczelką przeciwkurzową znalazłem brązowe plamki korozji, ale czy to wina miedzi to nie wiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak blaszki jebnij z młotka i będzie...

 

Uszczelki dużo taniej dorobiłem sobie w firmie na ul.wodnej. W larssonie chcieli dużo za dużo za takie gumki :)

 

Łukasz600 dzwoniłem do tego Vtechu i za jedną uszczelkę przeciwkurzową krzyknęli mi 45 zł wstępnie, ale najpierw muszą zobaczyć zaciski no i nawet do 10 dni roboczych na wykonanie. Zatem nie wiem za ile Ty wziąłeś te uszczele bo w larssonie zestaw naprawczy na oba zaciski z wszystkimi uszczelkami i gumkami coś 180 zł. Chyba już założe stare, nie są takie złe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 year later...

Witam,

po zimie zauwazylem ze w ogole nie dziala tylny hamulec - tloczki nawet nie drgna. Dzisiaj wszystko rozebralem wyczyscilem i zlozylem do kupy i hamuje super - kolo blokuje bez problemu ale pojawil sie taki problem, ze hamulec gdy nie jest wcisniety lekko trzyma to kolo.

Czy to sie "dotrze" ? Czy tak ma byc czy jest jakas regulacja ? A moze za slabo przeczyscilem te tloczki i maja ciezko sie schwac ?

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmieniales klocki? Ja teraz zmienialem i mam to samo , moim zdaniem to kwestia kilku zachamowan i sie ladnie dotrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Share

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz regulamin oraz politykę prywatności.Regulamin Polityka prywatnościUmieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.