Skocz do zawartości

Olej - Poziom Oleju - Za Dużo Oleju - Czym To Grozi


Gość FloRaS
 Share

Rekomendowane odpowiedzi

heh, moim zdaniem totalna bzdura..oleju włacznie z chłodnicą wchodzi 3,8 litra..nikt nie wie ile zostało zlane przy wymianie..200ml więcej oleju nie może wywalić simmeringów ani żadnych uszczelek

Edytowane przez wojtecki
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 114
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

  • qnerk

    5

  • Wojtuniunia

    5

  • Ezekiel

    4

Top Posters In This Topic

Posted Images

z wyciekiem z podkładek na klawiaturze ma problem co drugie moto we wrocławskiej ekipie-wymień uszczelki..wyciek z korka miski olejowej nijak się ma do wiekszego stanu oleju..bo chyba nie chcesz mi powiedzieć że przez 300ml tak bardzo zwiększyło się ciśnienie w bloku..rozumiem że masz zakryte całe oczko ? weź strzykawkę z wężykiem i odciągnij sobie z 200ml..sprawdź ponownie stan

 

No właśnie u mnie wcześniej nie było żadnych wycieków, spod uszczelki chyba nie poleciało nic, tylko spod 2 śrub tych 6 kątnych i 2 imbusowych ale nie oglądałem uszczelki dokładnie. Z korka też nigdy wcześniej nic nie kapało, moto stoi w garażu cały czas i nie było nigdy ani kropli na ziemi. Nie wiem co chce powiedzieć kolego dlatego proszę o pomoc, moze nie cały stary olej spłynął przy wymianie? ciśnienie jednak musiało być spore skoro olej wyszedł spod śrub. nie wiem, dlatego pytam

 

 

 

Olej będzie dziś oczywiscie upuszczony, już o tym pisałem. A pytanie brzmi co jeszcze mam kazać sprawdzic mechanikowi, czy coś się mogło uszkodzić i trzeba to sprawdzić?

Edytowane przez CzarnyBandit
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeśli robił zawory to wystarczy dociągnać śruby olejowe (te 6-cio kątne) i ew. delikatnie (bo lubią sie wyrabiać gwinty) te duże imbusowe - jak nie pomoże to uszczelki spod nich do wymiany, jak ukręcony gwint to gwint do naprawy - czytaj helicoil

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeśli robił zawory to wystarczy dociągnać śruby olejowe (te 6-cio kątne) i ew. delikatnie (bo lubią sie wyrabiać gwinty) te duże imbusowe - jak nie pomoże to uszczelki spod nich do wymiany, jak ukręcony gwint to gwint do naprawy - czytaj helicoil

 

Ok, dzięki za konkrety.

Edytowane przez CzarnyBandit
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, dzięki za konkrety.

 

dalej twierdze że masz w****ane podkładki pod śrubami i dlatego Ci olej cieknie a nie jakieś ciśnienie

www.google.pl i pierwszy linki..zajęło mi to 1,5 sek http://www.bollhoff.pl/produkty.htm minimum własnych chęci

Edytowane przez wojtecki
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dalej twierdze że masz w****ane podkładki pod śrubami i dlatego Ci olej cieknie a nie jakieś ciśnienie

www.google.pl i pierwszy linki..zajęło mi to 1,5 sek http://www.bollhoff.pl/produkty.htm minimum własnych chęci

 

 

Jeśli mam to po wizycie u mechanika bo wcześniej były ok jak już pisałem. Zobacz co cytujesz bo już tam nie ma pytania, znalazłem to samo a pytałem bo myślałem że helicoil to jakiś użytkownik forum co się zna na tym

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te 200 ml oleju za dużo może nie mieć jakiegoś wielkiego znaczenia ale w końcu po to jest wziernik i określony poziom by wiedzieć czy mamy go odpowiednią ilość dla spokoju sumienia wziołbym dużą strzykawę i kawałek wężyka i odessał bym przez wlew. Jeśli chodzi o wycieki pod śrubami pokrywy zaworów to w pełni zgadzam się z qunerkiem bo nie wierzę że gościu Ci te uszczelki wymieniał. Pisałeś też o wycieku z korka w misce olejowej tam też jest uszczelka tyle że metalowa z jakiegoś miękkiego odlewu coby się pod korkiem ładnie ułożyła. Możesz spróbować dociągnąć tylko z czuciem, gorzej jak trzeba będzie wymienić. Polecam samodzielne majsterkowanie przy moto, bo jak jest problem to koledzy zawsze pomogą. Nikt nie zrobi tego tak skrupulatnie jak Ty sam bo wkońcu to twoje moto :D

Edytowane przez sopotnia
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te 200 ml oleju za dużo może nie mieć jakiegoś wielkiego znaczenia ale w końcu po to jest wziernik i określony poziom by wiedzieć czy mamy go odpowiednią ilość dla spokoju sumienia wziołbym dużą strzykawę i kawałek wężyka i odessał bym przez wlew. Jeśli chodzi o wycieki pod śrubami pokrywy zaworów to w pełni zgadzam się z qunerkiem bo nie wierzę że gościu Ci te uszczelki wymieniał. Pisałeś też o wycieku z korka w misce olejowej tam też jest uszczelka tyle że metalowa z jakiegoś miękkiego odlewu coby się pod korkiem ładnie ułożyła. Możesz spróbować dociągnąć tylko z czuciem, gorzej jak trzeba będzie wymienić. Polecam samodzielne majsterkowanie przy moto, bo jak jest problem to koledzy zawsze pomogą. Nikt nie zrobi tego tak skrupulatnie jak Ty sam bo wkońcu to twoje moto :D

 

 

Zgadzam się w 100%, jestem przekonany że lepiej bym ten olej wymienił sam i na pewno za rok tak zrobię. Jak miałem ETZ 150 wszystko sam robiłem i zawsze było ok

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

suzuki zaleca wymianę tych metalowo-gumowych podkładek co odkręcenie śruby

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak wymieniłem olej w swoim moto to też przez jakiś czas kapało przy spuście i wokół filtra. Znajomy mechanik powiedział mi, że to dla tego bo silnik się rozgrzał i teraz spływa to co było napaciane do okoła. Faktycznie miał rację. Ale olej ponad stan to nic dobrego. Dla świętego spokoju odessij i pojeździj trochę, powinno przestać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi sie ze robisz z igly widly z tym olejem.

Chlopaki leja litra i wiecej ponad stan przy stuncie i nic sie nie dzieje, wiec Bandit te 300 ml tez jakos przezyje.

Nic sie nie popsuje, a jedyne co moze sie stac to wywalenie nadmiaru oleju odma do filtra powietrza.

Odessij troche strzykawa zeby obnizyc troche poziom w okienku i gra muzyka.

Tak jak qnerk napisal, jezeli cieknie ze srub pokrywy zaworow to trzeba wymienic uszczelki - maja dosyc.

Ugiely sie na stale i nie trzymaja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aja leje zawsze całą bańke 4l.i nic się nie dzieje.To duży silnik,olej ma się gdzie "podziać"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmień mechanika.

Za duży poziom oleju jest tak samo niebezpieczny jak zbyt niski. Olej spuść sam, to żadna filozofia a będziesz miał pewność, że wszystko jest ok.

Też bardzo dbam o swoje moto, ale poniekąd skromne doświadczenie nauczyło mnie, że trzeba wszystkiego pilnować osobiście.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Wniosek: samemu jednak najlepiej wszystko robić i nie wierzyć żadnemu mistrzowi świata, nawet jak go całe miasto zachwala pod niebiosa, ma być jak w instrukcji!

 

 

Można wiedzieć czy ten super mechanik to sakwa?

Edytowane przez zywiec
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmień mechanika.

 

 

zmień swoje źródło informacji

 

ktoś już o tym wspomniał..w stuncie leje sie min litr ponad stan i jeszcze nigdy nikomu nic się przez to nie stalo to raz..dwa ja zawsze wlewam praktycznie cała bańkę..myślę że zostało już wszystko wyjaśnione

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Qnerk napisał już - należy wymienić uszczelki na pokrywie zaworów - pewnie tego mechanik nie zrobił i stąd ten wyciek. Mało komu się chce myśleć o wymianie tych uszczelek za każdym razem, gdy odkręca się śruby. Zazwyczaj olewa się to dla oszczędności kasy i czasu na czekanie na uszczelki z ASO. "Panie, to jest jeszcze dobre". "Zrobi się to przy okazji, następnym razem".

 

2. Wymienić uszczelkę miedzianą pod korkiem spustowym - kosztuje grosze, a o tym się po prostu zapomina. Jeśli uszczelka jest już mocno sfatygowana, to dalsze dociąganie może tylko uszkodzić gwint.

 

3. Do Bandziora wchodzi 3,3l oleju + ok 0,2 do filtra i tyle samo do chłodnicy oleju. U mnie wchodziło 3,7-3,8 l. do poziomu maksymalnego. A ponieważ olej w olejakach służy także do chłodzenia - lepiej jak jest bliżej maksymalnego stanu. Bandzior i tak swoje przepali. Bez paniki i bez pochopnych wniosków.

 

4. Jeśli chciałbyś zalać filtr powietrza w Airboxie poprzez odmę olejową - to obawiam się, że nawet te pół litra nadmiaru by nie wystarczyło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Qnerk napisał już - należy wymienić uszczelki na pokrywie zaworów - pewnie tego mechanik nie zrobił i stąd ten wyciek. Mało komu się chce myśleć o wymianie tych uszczelek za każdym razem, gdy odkręca się śruby. Zazwyczaj olewa się to dla oszczędności kasy i czasu na czekanie na uszczelki z ASO. "Panie, to jest jeszcze dobre". "Zrobi się to przy okazji, następnym razem".

 

2. Wymienić uszczelkę miedzianą pod korkiem spustowym - kosztuje grosze, a o tym się po prostu zapomina. Jeśli uszczelka jest już mocno sfatygowana, to dalsze dociąganie może tylko uszkodzić gwint.

 

3. Do Bandziora wchodzi 3,3l oleju + ok 0,2 do filtra i tyle samo do chłodnicy oleju. U mnie wchodziło 3,7-3,8 l. do poziomu maksymalnego. A ponieważ olej w olejakach służy także do chłodzenia - lepiej jak jest bliżej maksymalnego stanu. Bandzior i tak swoje przepali. Bez paniki i bez pochopnych wniosków.

 

4. Jeśli chciałbyś zalać filtr powietrza w Airboxie poprzez odmę olejową - to obawiam się, że nawet te pół litra nadmiaru by nie wystarczyło.

 

 

No i włąśnie tyle odessałem strzykawką - ok 0,5l. Pewnie zostało trochę starego oleju przy wymianie. Teraz po rozgrzaniu jazdą i spłynięciu mam poziom równo maks. Nie sprawdzałem jeszcze filtra powietrza ale z rurki spustowej wykapało tylko kilka kropel oleju z wodą także mam nadzieję że nic tam się nie stało. Jutro sprawdzę. Natomiast wyciek ze śruby spustowej był spowodowany... niedokręceniem śruby!! Była wręcz luźna, palcami chyba tylko dokręcona. Cud że jej nie zgubiłem w czasie jazdy bo bym miał po silniku a może i po mnie jakby mi tak prosto pod tylne koło olej poleciał.

Zobaczę jeśli śruby dalej będą się pocić kupię nowe podkładki. Szkoda że wcześniej nie wiedziałem bo kupowałem ostatnio trochę części z serwisu. Polecam ludziom z pomorza serwis Inglot i Krawczyk z Gdyni - świetni fachowcy rewelacyjna obsługa i kontakt no i pomagają jak mogą ze wszystkim. Najlepszy serwis z jakim miałem do czynienia.

 

@zywiec - nie, to nie Sakwa. Ktoś lepszy podobno.

 

Wielkie dzięki wszystkim za pomoc.

Temat uważam za zakończony.

Edytowane przez CzarnyBandit
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Qnerk napisał już - należy wymienić uszczelki na pokrywie zaworów - pewnie tego mechanik nie zrobił i stąd ten wyciek. Mało komu się chce myśleć o wymianie tych uszczelek za każdym razem, gdy odkręca się śruby. Zazwyczaj olewa się to dla oszczędności kasy i czasu na czekanie na uszczelki z ASO. "Panie, to jest jeszcze dobre". "Zrobi się to przy okazji, następnym razem".

Mi wcześniej też pocił się na tych uszczelkach, niezależnie od tego ile miałem oleju zalane. Teoretycznie wiec powinienem zmienić uszczelkę bo widać było, że poprzednim razem ktoś też jej nie wymieniał. Jednak niedawno temu robiłem sobie sam zawory i przy tej okazji pięknie wypucowałem uszczelkę, usunąłem stary silikon i ładnie nałożyłem z obu stron uszczelki nowy silikon. Nie wiem czy ten mechanik o którym wyżej mowa zapomniał o tym, ale myślę że autor tematu mógłby to sprawdzić i w razie czego przejechać silikonem jeszcze tę uszczelkę. U kolegi zrobiłem podobnie. Jak mi się udało w ten sposób wyeliminować wyciek, to może i tym razem się uda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi wcześniej też pocił się na tych uszczelkach, niezależnie od tego ile miałem oleju zalane. Teoretycznie wiec powinienem zmienić uszczelkę bo widać było, że poprzednim razem ktoś też jej nie wymieniał. Jednak niedawno temu robiłem sobie sam zawory i przy tej okazji pięknie wypucowałem uszczelkę, usunąłem stary silikon i ładnie nałożyłem z obu stron uszczelki nowy silikon. Nie wiem czy ten mechanik o którym wyżej mowa zapomniał o tym, ale myślę że autor tematu mógłby to sprawdzić i w razie czego przejechać silikonem jeszcze tę uszczelkę. U kolegi zrobiłem podobnie. Jak mi się udało w ten sposób wyeliminować wyciek, to może i tym razem się uda.

 

 

Ok, dzięki, jak będzie ciekło może spróbuję tego sposobu. Podkładki pod śruby imbusowe tylko tak robiłeś czy pod 6-kątne też?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, dzięki, jak będzie ciekło może spróbuję tego sposobu. Podkładki pod śruby imbusowe tylko tak robiłeś czy pod 6-kątne też?

Pod imbusowe jestem pewien że kładłem silikon bo pod kilkoma również się pociło - głównie tymi z przodu, ale czy pod 6-kątne nie pamiętam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pod 4-cio kątne w porywach możesz wymienić podkładkę na nową miedzianą - tylko to i nic więcej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jak się sprawdza olej to 99% ludzi wie, autor zapewne też. Nikt za to nie napisał odpowiedzi na pytanie zadanie w temacie: Czym To Grozi?

Ile rzeczywiście trzeba przelać ponad miarę by czymś groziło bo jakoś wątpię by te 100/200ml miało większe znaczenie

 

Ja bym proporcje odwrócił i zakładał się, że przynajmniej 70% ludzi nie czytało w instrukcji obsługi motoru jak i kiedy sprawdzać olej. A to kluczowa sprawa i od niej bym zaczął.

 

Ponadto polecam swoje wypociny na temat grzebania przy pocącej się chłodnicy, chyba, że masz 3-5 stów na wywalenie na nową lub nową używaną. Miałbym przy okazji pytanie: czy wężyk wywalający brud z airboxu musi być zakneblowany? Gdzieś mi uciekła zatyczka i nie wiem czy on tylko pluje, czy też umie wciągać?

Edytowane przez gtriderxc
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam u siebie zawsze wlane jakieś 200 - 300ml ponad stan, bo latam trochę na kole. Wolę, żeby miał smarowanie...

Nigdy nic nie wyrzygało ani nie ciekło.

Chłodnicę mam od jajka 750, czyli większą.

Wlewam całe 4 l i sie nie piertentego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gtriderxc - zatkaj czymś bo będzie ci rzygało na wydech i całe moto obsmarka, poza tym chyba też powietrze zaciągnie do airboxu pomijając filtr. Zatkaj czymkolwiek. Jak kupiłem moto, zlałem prawie szklankę takiego 'rosołu' wodno olejowego :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyczyną wszystkiego były podkładki pod śrubami na pokrywie zaworów - są do wymiany po prostu i niedługo to zrobię. Dodatkowo śruba spustowa oleju była niedokręcona, luźna. Oleju było za dużo bo ściągnąłem strzykawką o,5 l i teraz na rozgrzanym silniku po jeździe i spłynięciu mam poziom równo max. I tak zostawiam. Ale dalej malutkie kropelki się pojawiają pod 2 śrubami dlatego wymienię podkładki. Czy przy od początku mniejszym poziomie oleju też by poleciało spod śrub nie wiem ale myślę, że tak.

No to dziś jestem po pierwszym w tym roku tak długim lataniu. Banan na twarz był w gratisie;):D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Share


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz regulamin oraz politykę prywatności.Regulamin Polityka prywatnościUmieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.