Skocz do zawartości

Wymiana Łożyska Główki Ramy - Pytania I Porady


Gość Majkel902
 Share

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, wolę się upewnić przed wymianą, czy jeżeli przy hamowaniu przednim hamulcem czuć takie szarpanie i gdy postawie na centrala to jest luz gdy ciągnę za lagi to łożysko główki jest do wymiany? Czy może wystarczy skręcić, jak sądzicie? I prosiłbym o podanie wymiarów dolnego i górnego łożyska do Bandita 650. Z góry dzięki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odkręć przeciwnakrętke (tą 60 Nm) potem dokręć nakręke kołnierzową czy jak jej tam tak by nie było dużego oporu i tak by nie było luzu (o ile się da, bo jeśli dalej będą te wspomniane luzy to rzeczywiście jest problem z łożyskiem). Wg mnie to miejsce rzadko ulega awarii i raczej tylko wtedy gdy jeździmy ze zbyt dużym luzem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Okej, ale dokręcić trzeba po prostu 'na wyczucie'? Czy jest jakiś złoty środek na to jak bardzo dokręcić?

Wszystko można zwykłymi kluczami nasadowymi robić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie było podobnie , przy lekkim hamowaniu telepotało kierownicą, dokręciłem łożysko jak wyżej napisano i jak ręką odjął, po problemie. Dokręć na wyczucie, tak aby kiera nie miała dużego oporu jak będziesz nią kręcił.

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No okej, a jeżeli pomimo wszelki starań będzie nadal ten luz to do wymiany łożysko?

I tu pytanie, te uszczelki przeciwpyłowe, dobiera się rozmiarem czy jak?

Bo rozumiem, ze w komplecie znajdują się dwa łożyska, dwie bieżnie i uszczelka przeciwpyłowa?

A ja chciałbym kupić osobno(i o wiele taniej) te elementy.

 

W piątek się za to wezmę i sprawdzę co jest grane, dzięki!

Edytowane przez Majkel902
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 months later...

Dzisiaj ja zmieniałem łożysko w główce. Zdziwiłem się trochę, jak zobaczyłem jakieś odciśnięcia na bieżniach od kulek, dla tego poszło do wymiany. Widać, że nigdy tam ruszane nic nie było, więc łożysko siedziało od nowości i trochę się dojechało. Cała wymiana poszła wg tutoriala z forum bardzo sprawnie. W dwóch godzinkach się zamknąłem, gdzie sporo czasu poszło na drobiazgi i oglądanie :)

 

No i troche się zawiesiłem na etapie regulacji luzu. Dokręciłem ręką ile się dało ten ząbkowany pierscień, dociągnąłem ile się dało i poluźniłem kawałek. Po złożeniu nie mam luzu, a kierownica chodzi lekko. Oczywiście tylko na oko jestem w stanie ocenić swoją robotę i obawiam się co jeśli skręciłem za mocno? Da się to jakoś podczas jazdy wyczuć?

 

ps. qnerk bandzior ma kulkowe łożyska,nie tak jak pisałeś kiedyś, że stożki. Takie były i takie mi przysłali z larssona do mojego rocznika. Stożki na bank są 1200 i chyba we wszystkich po 2004r.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja w b4 z 91 r mam stozkowe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to cieszę się, że macie ;] Ale nikt mi nie może odpowiedzieć na zadane pytanie? Co jak za mocno skręcę stery? Niby kiera chodzi lekko jak koło jest w powietrzu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak za mocno skrecisz to od razu poczujesz - nie da sie prosto jechac motocyklem, bedzie go walilo albo na jedna albo na druga strone.

I to w sytuacji gdy kierownica bedzie sie obracala w miare lekko z kolem w gorze.

Takim sprawdzianem jest wlasnie podniesienie moto z kolem w powietrzu i kierownica ma swobodnie opadac w obie strony, bez zaciec.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dokładnie będzie cię waliło na jedną stronę tez tak miałem ale tylko przy pewnej prędkości nie pamiętam jakiej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to nie pozostaje nic innego jak przejechać się i sprawdzić zachowanie moto. Dzięki za podpowiedzi. Mam nadzieję, że będzie git, bo nie chce mi się już tego ruszać :unsure:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 weeks later...

ja mam z kolei takie pytanie czy kierownica na samym srodku czyli jak jest prosto ma takie swoje miejsce,w które delikatnie wpada??dokręcałem ostatnio łozysko,kierownica obraca sie bez zadnych oporów w całym zakresie ale czuc wyraznie jak jest na srodku,ze wpada jakos tak dziwnie.Czy tak powinno być,czy akurat bieżnia w tym miejscu jest wybita od kulek?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raczej bieżnia jest wybita. Dosyć ciężko stwierdzić zużycie tego łożyska z kołem. Najlepiej zdjąć koło i szarpać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to jest ewidentnie w****ane lozysko :D nie tolinek ?:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do wymiany... rozbierz, a się przekonasz ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam z kolei takie pytanie czy kierownica na samym srodku czyli jak jest prosto ma takie swoje miejsce,w które delikatnie wpada??dokręcałem ostatnio łozysko,kierownica obraca sie bez zadnych oporów w całym zakresie ale czuc wyraznie jak jest na srodku,ze wpada jakos tak dziwnie.Czy tak powinno być,czy akurat bieżnia w tym miejscu jest wybita od kulek?

 

Bieżnia wybita

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam z kolei takie pytanie czy kierownica na samym srodku czyli jak jest prosto ma takie swoje miejsce,w które delikatnie wpada??dokręcałem ostatnio łozysko,kierownica obraca sie bez zadnych oporów w całym zakresie ale czuc wyraznie jak jest na srodku,ze wpada jakos tak dziwnie.Czy tak powinno być,czy akurat bieżnia w tym miejscu jest wybita od kulek?

 

mialem ten sam problem. zuzyta bierznia lozyska. Po wymianie lozysk jak reka odjal.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 years later...

Odgrzeje troche kotleta.

Gdzies kiedys rzucilo mi sie w oczy jakie dokladnie idą lozyska w głowkę.

SLyszalem ze te sprzedawane w Larss... to zwykla chińszczyzna. Wolał bym zakupić jakieś dobre.

Interesuje mnie jakie dokladnie idą do B12S - 2002r. Czy to będą takie : 47x25x15 oraz 55x30x17 stożkowe ? I co z uszczelniaczami ? Jezeli ktoś oprócz wymiarów ma wszystkie symbole łożysk wraz z biezniami oraz uszczelniaczami to bardzo prosze o napisanie.

Tak jak pisalem na samym początku,kiedys widzialem wszystkie te informacje w jednym miejscu , lecz teraz jak potrzebuje to nie mogę znaleźć. Wydaje mi się że u mnie może być jeszcze oryginal , bo po dokręcaniu nic nie zmniejszam luzu. Jest bardzo malutki , nic w sumie jeszcze sie nie dzieje, ale tak być nie może.

Z góry dziekuje za odpowiedz bądz linka do konkretnej odpowiedzi.

Edytowane przez Albin
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oryginalnie  są łożyska kulkowe które  teraz bedzie raczej cięzko dostać, ale jest to możliwe chyba  tolin  kupował  ale  sporo $$ go to wyszło.

uszczelniacze zakładaj stare, no chyba że nie masz  albo uszkodzone  to chyba  najlepiej w aso, albo larsson ale wątpie że będą mieli.

wymiary łozysk:

(30X55X17)

(25X47X15)

 

jak powiesz  że potrzebujesz łozysko stożkowe i podasz wymiary,   to  w sklepie wiedzieli o co chodzi ni musisz podawać konkretnych oznaczen

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oryginalnie  są łożyska kulkowe które  teraz bedzie raczej cięzko dostać, ale jest to możliwe chyba  tolin  kupował  ale  sporo $$ go to wyszło.

uszczelniacze zakładaj stare, no chyba że nie masz  albo uszkodzone  to chyba  najlepiej w aso, albo larsson ale wątpie że będą mieli.

wymiary łozysk:

(30X55X17)

(25X47X15)

 

jak powiesz  że potrzebujesz łozysko stożkowe i podasz wymiary,   to  w sklepie wiedzieli o co chodzi ni musisz podawać konkretnych oznaczen

Spoko,nie muszą być takie jak oryginal. Mogą być stożkowe. chyba wszyscy takie zakladają więc skoro u wszystkich jest OK to napewno są dobre.

Wymiary łożysk OK. A co z bieżniami ? Pewnośc 100% ze do takiego rozmiaru łożyska będzie odpowiednia średnica bieżni ? Nie chciał bym kupic i przy montażu okazalo by sie że jest większa.

Uszczelniacze mam , ale skoro to jakies grosiki,mozna przy okazji zmienic na nowe. Przy okazji moze pomyślę czy nie zmienic oleju w lagach (jeszcze tego nie robilem-ale chlopaki na forum napewno pomogą)

hmmmm ostanie łożyska jakie zmienialem z bieżnią były w 126p ;)

 

rozmiary dotyczą K2 ?

Edytowane przez Albin
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://www.bike-parts-suz.com/suzuki-recherche-bike-pieces_nn.php?compteur=1026&PartsListID=3031737

 

 

kupujesz  całe kompletne łożysko dwie bieżnie i rolki,  i wszystko powinno pasowac

Spoko , znajdę sobie gdzies indziej bo tutaj ceny z Marsa jakies są ;)

Mam u siebie kilka sklepików z łożyskami , więc coś zamówię na miejscu.

 

edit:

Dla potomnych.

Łożyska idą z oznaczeniami :

32005

32006

Ja założyłem Timken-a. Koszt 80 zł .

Wrażenia po zmianie bezcenne.U mnie siedziały jeszcze kulkowe oryginaly ;)

B12 K2

Edytowane przez Albin
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 year later...

Odgrzewam obiad...

Ostatnio podczas jazdy na wybojach słyszę stuki w okolicach główki ramy/stacyjki. Stawiam moto na centralkę, druga osoba siedzi na nim, aby koło było w górze i trzyma hebel. Ja ciągnę do siebie (nie w dół) za lagi to słychać właśnie te stuki. Czy to łożysko główki ramy czy coś innego? Dokręciłem pół obrotu nakrętkę, ale zniknęło tylko lekkie shimmy, które miałem po założeniu kufra MAXXIA 3. Stuki pozostały.

Jakie łożyska polecacie do Bandita 650 S rocznik 2005 - olejak?

:)

Jeszcze pytanko, czy można tak jeździć przez jakiś czas, czy coś jeszcze może się uszkodzić? Moto dojeżdzam do pracy 40km w jedną stronę, więc zanim przyjdzie łożysko to pewnie w przyszły weekend będę mógł oddać do wymiany...

No chyba, że ktoś z forum chce zarobić i piwko wypić na działce przy robocie :P

Edytowane przez Turos
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Share

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz regulamin oraz politykę prywatności.Regulamin Polityka prywatnościUmieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.