Skocz do zawartości

Strzelanie Z Tłumika


Gość Sch4bik
 Share

Rekomendowane odpowiedzi

mój blue flame tak co chwila pufa :) mi się to podoba

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakiś taki cichy ten blue flame :P pewnie live lepiej "gada"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no bo jest cichy :) zresztą jak odłączyłem ostatnio tłumik i zostawiłem same kolektory to też cicho było coś mam z uszami :D

Edytowane przez esterboy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz przelot = zubożasz mieszankę = może wydech strzelać przy schodzeniu z obrotów

wyjmujesz DB killera = jeszcze bardziej "otwierasz" wydech = jeszcze bardziej zubożyłeś mieszankę = jeszcze bardziej strzela

Jak już zubożyłeś na tyle mieszankę swoim otwartym wydechem, że wtryski lub gaziory nie potrafią już wiecej "dolać" beznyny to aby zachować dobre proporcje mieszanki czyli innymi słowy utrzymać pierwotny (przed założeniem wydechu) stosunek stechiometryczny silnika potrzebna jest interwencja w objętość paliwa podawanego w garnki. W sportowych motocyklach na wtrysku zakłada się wiec dodatkowe moduły jak PowerCommander lub RapidBike za pomocą których można zmienić ilość podawanego paliwa przy odpowiednich obrotach. Przy otwartym wydechu czyli naszym "przelocie" należy więc zwiększyć dawkę paliwa aby wyrównać jego udział objętościowy w mieszance. Przy gaziorkach podnosi się iglice, zwiększa się dysze i zmienia przepustnice do tego własnie Dale Walker ma swoje słynne "kity" do gaźników Bandita - stopień ich modyfikacji zależy oczywiście w od stopnia przelotu naszego "przelotu" :)

To tak w największym jak się da uproszczeniu.

Wniosek z tego jest taki, że jak dałeś silnikowi więcej powietrza za pomocą filtra sportowego (też bardziej przelotowego od normalnego) i za pomocą wydechu "otwartego" to aby wrócić do równowagi stosunku stechiometrycznego należy "dolać" mu paliwa w jeden ze sposobów opisanych wyżej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie po zalozeniu przelotu jest za bogata mieszanka, dopala sie w tlumiku, stad strzaly. Na swiecach pojawia sie czarny nagar, kopci tez delikatnie na czarno. Iglic opuscic nie moge, bo nie ma na nich ani zawleczek, ani naciec. I nie bardzo mam pomysl co z tym zrobic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a filtr powietrza masz sportowy czy oryginał ?

Jak masz zbyt bogatą mieszankę to załóż filtr powietrza K&N-a albo BMC - dostanie więcej powietrza i powinno się trochę poprawić.

 

Chociaż z drugiej strony szczerze wątpię, że po założeniu przelotu masz bogatszą mieszankę. Zacznij od wyregulowania gaźników na oryginalnym tłumiku..

Ale przy bardzo otwartym przelocie może też zasysać trochę wachy w tłumik i tam się ona dopala.

Zacznij od założenia DB killera - przelot się zmniejszy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widze że sie pojawiły głebsze problemy opisane w temacie to może ja przedstawie swoje.

 

Mam założony filter K&N dysze zwiekszone z 102 do 112,5 i zmienione przepustnice na pół księżyce niejestem pewny czy to chodzi o to co napisał JackRM <zwiększa się dysze i zmienia przepustnice do tego własnie Dale Walker ma swoje słynne "kity" do gaźników Bandita - stopień ich modyfikacji zależy oczywiście w od stopnia przelotu naszego "przelotu"> i wydech bliżej mi nie znany ART

 

Te zmiany powodują że przybyło do 130PS sprawdzone na hamowni ale moto przy dobrym kreceniu troche kopci a jazda w korku czasem może irytować bo jest taka jakby turbo dziura na niskich obrotach i potrafi pochłonąć paliwa całe mnustwo ale czy to ważne za tą frajde jaka to daje jak juz sie odkręci już nie jeden "ścig" sie zdziwił co to potrafi ze świateł czy na dwupasie :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widze że sie pojawiły głebsze problemy opisane w temacie to może ja przedstawie swoje.

 

Mam założony filter K&N dysze zwiekszone z 102 do 112,5 i zmienione przepustnice na pół księżyce niejestem pewny czy to chodzi o to co napisał JackRM i wydech bliżej mi nie znany ART

 

Te zmiany powodują że przybyło do 130PS sprawdzone na hamowni ale moto przy dobrym kreceniu troche kopci a jazda w korku czasem może irytować bo jest taka jakby turbo dziura na niskich obrotach i potrafi pochłonąć paliwa całe mnustwo ale czy to ważne za tą frajde jaka to daje jak juz sie odkręci już nie jeden "ścig" sie zdziwił co to potrafi ze świateł czy na dwupasie :D

 

no widać, że Twojego Bandziora ktoś już tuningował... i widać, że rezultaty są hehe

Z tego co mówisz to został ustawiony aby mieć mocną "górę". Zobacz czy nie masz też czasem zainstalowanego przyspieszacza zapłonu: http://www.holeshot.com/bandit/bndt_advancer.shtml

 

Teraz zostaje Ci tylko porządne czyszczenie gaziorków i potem "fine tuning" na hamowni u speca..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no widać, że Twojego Bandziora ktoś już tuningował... i widać, że rezultaty są hehe

Z tego co mówisz to został ustawiony aby mieć mocną "górę". Zobacz czy nie masz też czasem zainstalowanego przyspieszacza zapłonu: http://www.holeshot.com/bandit/bndt_advancer.shtml

 

No jest różnica jest jakby zmieniona cała mapa zapłonu bo standardowy ma fajny dół a tu od 2500 jedzie normalnie ale od 5000-6000 budzi sie potwór a co do czyszczenia to fakt trzeba tego pilnować bo na tej przepustnicy jest taki zasys powietrza że szok jak jest otwarta obudowa filtra to słychać z kilku metrów ten ogrom powietrza który jest pochłaniany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobrze ustawiony silnik powinien miec dobra gore, ale nie miec dziury w dole obrotow, tyle ze kolejne sesje na hamowni w celu dobrania i wyregulowania wszystkiego kosztuja wiecej niz wstawienie nowych gratow do gaznikow, czy przelotowego wydechu.

 

Do kolegi, ktory narzekal na czarne swiece przy przelotowym wydechu :

Trzeba sprawdzic na jakich otwarciach przepustnicy masz te swiece czarne, albo od razu sprawdzic co masz w gaznikach.

Moze ktos zmienil np poziom paliwa i przestrzelil zdecydowanie wzbogacajac mieszanke w calym zakresie obrotow.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobrze ustawiony silnik powinien miec dobra gore, ale nie miec dziury w dole obrotow, tyle ze kolejne sesje na hamowni w celu dobrania i wyregulowania wszystkiego kosztuja wiecej niz wstawienie nowych gratow do gaznikow, czy przelotowego wydechu.

 

Do kolegi, ktory narzekal na czarne swiece przy przelotowym wydechu :

Trzeba sprawdzic na jakich otwarciach przepustnicy masz te swiece czarne, albo od razu sprawdzic co masz w gaznikach.

Moze ktos zmienil np poziom paliwa i przestrzelil zdecydowanie wzbogacajac mieszanke w calym zakresie obrotow.

 

Tak też właśnie zrobię, postaram się któregoś pięknego dnia wkręcić Colortune'a i zobaczymy co tam się pokaże. Chociaż dym wydobywa się z wydechu tylko podczas przejścia z obrotów niskich na średnie. Przy dużym otwarciu przepustnicy dymu już nie widać.

Druga sprawa - czy w ogóle można gdzieś kupić iglice do tych gaźników z rowkami do regulacji? Czy pozostaje mi tylko ewentualnie komplet z dyszami od Dynojet'a za jedyne 600zł z groszem :/ Zna ktoś wymiary fabrycznej iglicy, żeby dobrać coś z katalogu OEM Keihin'a?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Druga sprawa - czy w ogóle można gdzieś kupić iglice do tych gaźników z rowkami do regulacji? Czy pozostaje mi tylko ewentualnie komplet z dyszami od Dynojet'a za jedyne 600zł z groszem :/ Zna ktoś wymiary fabrycznej iglicy, żeby dobrać coś z katalogu OEM Keihin'a?

 

 

Obawiam sie że może byc problem żeby kupić to gdzieś indziej niż w salonie ale napewno jest możliwość kupienia tylko tego co potrzebujesz a nie kompletu. A co do wymiarów to japewniej sprawdzić w katalogu na forum są ksiażki techniczne to tam też powinno być podane.

 

 

 

Odpowiedz regulacje żeby nie było dziury już było robione 3 razy i nieco sie poprawiło ale niewiele sie da zrobić już w temacie, jedynie jak sie ustawi obroty na 1800 ale to znowu na światłach jest irytujące.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obawiam sie że może byc problem żeby kupić to gdzieś indziej niż w salonie ale napewno jest możliwość kupienia tylko tego co potrzebujesz a nie kompletu. A co do wymiarów to japewniej sprawdzić w katalogu na forum są ksiażki techniczne to tam też powinno być podane.

 

W Suzuki w oryginale występuje tylko iglica bez regulacji (sprawdzane w/g numeru częśći). W serwisówce wymiarów nie ma - jest tylko kod literowy, ale nie bardzo wiem jak go rozszyfrować...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie wszystko zaczęło się po zmianie tłumika na blue flame, moto zaczęło gasnąć na ssaniu, pochodził 30 sekund na 4-5k obrotów i gasł, pojawiły się dziury w gazie ( spadek mocy a po chwili kop np. dziura 7-8krpm), inne objawy to ja mu gaz a on traci moc i zwalnia dopiero jak odpuszczę gaz to jedzie ( tak jak by za dużo paliwa dostawał ), poniedziałek jak wracałem z tarchomina to gasł mi na każdych światłach podczas hamowania, we wtorek wymieniłem filtr powietrza na nowy to moto już na ssaniu zaczęło dobrze chodzić, wczoraj coś zepsułem w dziorze, z ciekawości wkręciłem colortune pokręciłem śrubkami ( płomień niebieski ) chociaż czy była wykręcona czy wkręcona to niewiele się zmieniało, potem podłączyłem wakuometry pokręciłem śrubkami i niby dobrze waku pokazują i teraz moto nic nie idzie, normalnie ze świateł fiat panda mnie wyprzedził, do setki to chyba z 15-20 sekund się rozpędza. W sobotę będę regulował zawory to co tam jeszcze obadać ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A mam takie pytanie czy ustawiłeś gazniki tak jak pisze w serwiówce pisze?

 

Bo jak tak to bład.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a co zaleca serwisówka chyba dwa i pół obrotu na śrubie od składu mieszanki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a co zaleca serwisówka chyba dwa i pół obrotu na śrubie od składu mieszanki

 

 

A coś koło tego a na innym wydechu musi być więcej niepowiem ci ile bo niewiem tak na sucho ciężko stwierdzić trzeba z przyżdem ustawić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale więcej powietrza czy benzyny :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pisalem juz o tym, ale waszym problemem jest ze nie czytacie tego co jest napisane w temacie, tylko piszecie nastepne posty.

Niestety nauka to jest przede wszystkim czytanie a nie pisanie, a jezeli to b konkretne.

Iglice bez rowkow mozna przerobic wypilowujac rowki w odleglosci 2mm na iglicy pilnikiem iglakiem i to nie cale okregi dookola iglicy tylko wglebienia po obu stronach iglicy zeby zawleczka miala za co zlapac ( jezeli oczywiscie nie chcecie kupowac drogich iglic akcesoryjnych ).

 

Przed jakakolwiek robota sprawdzilbym poziom paliwa ( czy jest fabryczny ), a jezeli tak to dymienie na srednich obrotach swiadczy o wyrobieniu dyszy iglicy, lub samej iglicy i moze to trzeba przede wszystkim zrobic tzn obejrzec te czesci ze szklem powiekszajacym i sprawdzic czy nie sa wyrobione.

Te elementy w gaznikach Mikuni zuzywaja sie juz po 30 tys km tak dla porownania.

Jaki przebieg ma twoj Bandit ?

Colortune niewiele ci pokaze bo sluzy glownie do ustawiania wlasciwego skladu mieszanki na wolnych obr, a ciezko ja obserwowac jadac moto na srednich obrotach :)

Spalanie przy odpowiednich obrotach, a wlasciwie odpowiednim zakresie uchylenia przepustnic bada sie sprawdzajac swiece, ale to osobny i dosc dlugi temat wiec tu f go nie bede meczyl.

 

Faris:

"Odpowiedz regulacje żeby nie było dziury już było robione 3 razy i nieco sie poprawiło ale niewiele sie da zrobić już w temacie, jedynie jak sie ustawi obroty na 1800 ale to znowu na światłach jest irytujące. "

 

Nie wieze w takie cuda, ale moze napiszesz co bylo robione ?

 

Easterboy - na poczatku miales zawalony brudem filtr, co zmieniles i dobrze.

Wszystkie "regulacje" jakie robiles, czyli krecenie srubkami odnosi sie tylko do zakresu wolnych obrotow, wiec od srednich silnik powinien isc normalnie. Jezeli nie idzie to podejrzewam jednak pana od zaworow ze cos zrobil nie tak np za male luzy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no ja się tak bawiłem tym czymś a zawory to w sobotę będę robił i potem resztę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Faktycznie odeszliśmy od głównego tematu ale całościowo nawiązuje do podobnego problemu.

 

 

W moim była robiona synchronizacja na warsztacie i na hamowni podczas testów u http://maxmotor.pl/ i na hamowni u http://www.ratka.com.pl/contact,a.html

 

no to widocznie nie zasugerowałeś fachowcom Twojego problemu tylko zestroili Ci go na full power na wysokich obrotach jak 90% motocykli.

 

Ale wciąż jesteś off-topic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to widocznie nie zasugerowałeś fachowcom Twojego problemu tylko zestroili Ci go na full power na wysokich obrotach jak 90% motocykli.

 

Ale wciąż jesteś off-topic.

 

 

 

Ostatnia moja odpowiedz w tym temacie. Wiedzie co jest grane i każdy stwierdził że są za duże dysze i nic sie nieda zrobić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
 Share

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz regulamin oraz politykę prywatności.Regulamin Polityka prywatnościUmieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.