Skocz do zawartości

Zerwany Gwint Śruby Pokrywy Zaworów


Gość cyb3rm4n
 Share

Rekomendowane odpowiedzi

1 godzinę temu, Louder napisał:

Ja nie miałem tyle szczęścia, ale kłócić się nie będę emoji6.png. Jednak zauważ, że nawet w serwisówce zalecają każdorazowo wymianę.

 

Wysłane z mojego LYA-L29 przy użyciu Tapatalka

 

 

 

Czysto tepretycznie co regulacja zaworów powinny iść nowe: Uszczelka dekla zawprowego, misie, podkładki pokrywy zaworowej. Tak zaleca serwisówka :)

W praktyce za każdym razem oglądasz jaki jest stan i jeżeli coś niepokoi to do wymiany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej chłopaki macie te serwisówki w formacie pdf albo co? Ja mam dwie jedną tą ogólną a drugą na necie przeglądałem Haynes'a ale nie widziałem tam nigdzie właśnie wzmianki o uszczelkach i podkładkach 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Periottt napisał:

Hej chłopaki macie te serwisówki w formacie pdf albo co? Ja mam dwie jedną tą ogólną a drugą na necie przeglądałem Haynes'a ale nie widziałem tam nigdzie właśnie wzmianki o uszczelkach i podkładkach 

Nie komplikuj sobie życia :) Jak wadliwa to się wymienia. Jak dobra zostawia. Wadliwa znaczy - wygnieciona, popękana, spurszała, zesztywniała, zdeformowana.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak Tomek mówi, wiele razy wymieniałem, jak przed regulacją było ok to zwykle jest dobrze również po regulacji. Częściej się spotkałem że po wymianie było nawet lepiej dzięki temu że uszczelka była lepiej wyczyszczona, lepiej ułożona. Raz u siebie wymieniłem uszczelkę zaworów i tylko dla zasady, nie temu że ciekła

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 years later...

Zerwałem i ja...🥲

 

Odkopuje bo nie znalazłem info, czy po odkręceniu mostka/półpanewki/Uchwytu czopu wałka rozrządu(jak to ładnie przetłumaczył translator z manuala😂) muszę skontrolować luzy zaworowe?

Gdzieś mi się taka teza obiła o uszy, a niedawno to było robione w serwisie i jeszcze nie chce mi się bawić.

 

Doczytałem, że wymiana półpanewki nawet na używkę to kiepski pomysł, więc zakupiony zestaw helicoil i będę działać. Może nawet pokuszę się o wszystkie mostki dla świętego spokoju.

 

Ku przestrodze:

już 2 gwint ukręciłem nie tyle stosując stricte zbyt duża siłę, a wydaje mi się że przez to że gwint był w oleju. Mam wrażenie, że przez mniejsze tarcie na gwincie dużo mniejsza siła jest potrzebna do ukręcenia urwania
-Przed zimą, po zalaniu cylindrów olejem dokręcam ostatnią świece i cyk, gwint został w głowicy świeca wyszła...udało się uratować wykrętakiem.

-Teraz chciałem sprawdzić uszczelkę pod 1 śruba, odkręciłem, obejrzałem uszczelkę przetarłem tylko pokrywę i dokręcam z powrotem... oczywiście kluczem dynamometrycznym 14Nm i cyk...🤯

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z tymi śrubami nie ma co dokręcać  nie wiadomo jak ponieważ śruba  ma podtoczenie które siada na mostku więc nie ma co ciągnąc, pewnie miałeś już przeciągnięte wcześniej.

Ja juz kiedyś wymieniałem podkładki gumowe pod śrubami na nówki i tak po sezonie pociło sie, teraz wszystkie podkladki gumowo metalowe dałem na masie uszczelniającej i dokrecałem recznie  do oporu mimo ze klucz dynamo też mam :)

a co do oleju na gwincie to oglądałem sporo materałów np jak dokręcają głowice w samochodach i zawsze właśnie smaruje sie gwint śruby olejem podkładkę i pod łbem śruby i w miejscu styku z głowica właśnie żeby tarcie było mniejsze.

naprawiaj na helicoil i sie nie przejmuj, luzy zaworowe raczej nie powinny sie zmienić.

ja  tydzień temu walczyłem z urwaną śrubą od kolektora wydechowego, przejebane dojście, spawanie nakrętki nic nie dało tak siedziała i musiałem rozwiercać i też helicoila dałem
obraz.png.86ca7a69abc296672b33a12b886b6871.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, Perceptron napisał:

Zerwałem i ja...🥲

 

Odkopuje bo nie znalazłem info, czy po odkręceniu mostka/półpanewki/Uchwytu czopu wałka rozrządu(jak to ładnie przetłumaczył translator z manuala😂) muszę skontrolować luzy zaworowe?

Gdzieś mi się taka teza obiła o uszy, a niedawno to było robione w serwisie i jeszcze nie chce mi się bawić.

 

Doczytałem, że wymiana półpanewki nawet na używkę to kiepski pomysł, więc zakupiony zestaw helicoil i będę działać. Może nawet pokuszę się o wszystkie mostki dla świętego spokoju.

 

Ku przestrodze:

już 2 gwint ukręciłem nie tyle stosując stricte zbyt duża siłę, a wydaje mi się że przez to że gwint był w oleju. Mam wrażenie, że przez mniejsze tarcie na gwincie dużo mniejsza siła jest potrzebna do ukręcenia urwania
-Przed zimą, po zalaniu cylindrów olejem dokręcam ostatnią świece i cyk, gwint został w głowicy świeca wyszła...udało się uratować wykrętakiem.

-Teraz chciałem sprawdzić uszczelkę pod 1 śruba, odkręciłem, obejrzałem uszczelkę przetarłem tylko pokrywę i dokręcam z powrotem... oczywiście kluczem dynamometrycznym 14Nm i cyk...🤯

 

 

 

bo tam jest 10 a nie 14

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, bald napisał:

pewnie miałeś już przeciągnięte wcześniej.

Taka opcja też jest możliwa bo już wykręcało za pierwszym razem się ją dziwnie. I właśnie takie kwiatki po ostatnim serwisie zewnętrznym znajduje i naprawiam od końca zeszłego sezonu...człowiek płaci 2 raz😐

 

Dobrze, że olej wymieniłem i przy swoim szczęściu śruby w misce nie ukręciłem...😅 bo i kolektory by mnie też czekały

3 minuty temu, benywariat napisał:

bo tam jest 10 a nie 14

Ja tam z serwisówką nie dyskutuje

 

serv.PNG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, BAN napisał:

Ludzie posiadajacy piecyki i ogrzewacze wody na gaz oszczędza 50zl na czujniku tlenku wegla a potem placą parenascie tys za pogrzeb. Interes życia!

Stary, klucz dynamometryczny nie kosztuje majatku. Ale remont silnika juz tak.

 

I tak, popieram odtłuszczanie śrub i gwintów przed skręcaniem.

 

Kolega napisał że dokręcał z kluczem dyno.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 weeks later...

Hej,

Niestety też mam zerwany jeden gwint pod pokrywą zaworów. Czy ktoś z wielkopolskiego ma może zestaw do zrobienia helicoil'a i pomógłby ogarnąć temat?

Jedna ze śrub zewnętrznych ale mam wersje S więc chyba trzeba zdejmować owiewkę aby podejść od góry.

 

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Share

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz regulamin oraz politykę prywatności.Regulamin Polityka prywatnościUmieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.