Skocz do zawartości

Zerwany Gwint Śruby Pokrywy Zaworów


Gość cyb3rm4n
 Share

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie, jakim momentem dokręcam mostek ???

 

Pozdrawiam

 

ihost_1447595894__beztytulu.jpg

 

chyba, że się mylę :) techniczny angielski to nie moja najmocniejsza strona :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za szybką podpowiedź.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zawsze można tez wymienić mostek...ale to w ostatecznosci

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zawsze można tez wymienić mostek...ale to w ostatecznosci

Myślę że dopóki jest sensowna możliwośc naprawy zerwanego gwintu - trzeba działać. 

Ratowałem się już kiedyś sprężynkami heli - było ok.

Masz rację mlody250 - wymiana mostków w silniku który już trochę przelatał...to jako ostateczność.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

najlepiej dokrecac ampulem typu T.z nowa uszczelka z wyczuciem....na krzyz po trochu...nie ma bata ukrecic.....

Edytowane przez Maryusz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki wszystkim za podpowiedzi i porady. Zgodnie z założeniem naprawa za pomocą heli - łatwa, prosta i przyjemna.

Gdyby ktoś miał podobny problem i sie jeszcze wahał:

 

1. Mostek po rozwierceniu wiertłem

ihost_1448017320__m_1.jpg

 

Ilośc materiału jest spora. Nie ma się co obawiać roboty w warsztacie wyposażonym w podstawowe narzędzia. Mostek jest oczywiście z miękkiego materiału. Rozwiercanie ostrożne, by nie przesadzić. Tym bardziej iż należy rozwiercić i nagwintować praktycznie na długość wykonanego wcześniej już gwintu, tak by weszła cała sprężynka.

 

2. Po nagwintowaniu i umieszczeniu sprężynki w otworze:

ihost_1448017389__m_2.jpg

 

3. Po zmontowaniu do silnika:

ihost_1448017440__m_3.jpg

 

Trzyma jak szalone. Przez chwilę miałem nawet "zapędy" by zdjąć wszystkie mostki i zrobić "na jak by co". Ale przypomniało mi się mądre powiedzenie - "najlepszym przeczywinikiem dobrego jest lepiej "!

 

Pozdrawiam

Edytowane przez pawelkielce
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mogles glebiej wkrecic.

Przy maszynach przemyslowych mialem juz duzo przypadkow, ze przy ponownym wykrecaniu sruby,

koniec sprezynki wychodzil bo nie ma sie czego trzymac i byla konieczna wymiana. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zajebiscie.mysle ze lepsze jak oryginal..,,,,

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 years later...

wszystko super tylko to zestaw na m6 czy m8? sama śruba ma m7

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wszystko super tylko to zestaw na m6 czy m8? sama śruba ma m7

Zestaw na M7 też można dostać ( np. V-Coil) tylko cena jest wyższa i trzeba poszukać.

1ab681faf64f2cce740e6cfc62a379bf.jpg

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zestaw na M7 też można dostać ( np. V-Coil) tylko cena jest wyższa i trzeba poszukać.

1ab681faf64f2cce740e6cfc62a379bf.jpg

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

czyli kupuje ten zestaw. z tulejką M7 wewnątrz a na zewnątrz jest wtedy 9?

na alledrogo jest v coli ale tylko M6

Edytowane przez Gardzin
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli kupuje ten zestaw. z tulejką M7 wewnątrz a na zewnątrz jest wtedy 9?

Z tego co pamietam na zewnątrz jest jakiś niepełny wymiar i trzeba korzystać z wiertła i gwintownika z zestawu.

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gwintownik w zestawie to M8.3x1   a sprężynka ma 8,2 po zewnątrz..  Gwintownikiem zwykłym M8x1 ciężko jest zrobić tą robotę ale i na to znalazłem patent (nie mogłem nigdzie dostać tego M8.3). No i ja ogólnie to nie polecam wiercenia bo można szkód więcej narobić. Ja zdrapywałem stary gwint śrubokręcikiem bo i tak sam odpadał i następnie gwintownik zestopniowany M8 i gotowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(...)No i ja ogólnie to nie polecam wiercenia bo można szkód więcej narobić.

Jak jest dostęp do wiertarki kolumnowej, to nic nie powinno się wydarzyć. Mogę się mylić, ale to aluminium i nadmiar materiału to większy wiór do odprowadzania i łatwiej ( oczywiście może się udać bez) uszkodzić gwint, który robisz albo mostek „rozpychając” go - otwór pod pierwotny gwint M7 to według tabeli Fi = 6 mm.

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 months later...

Wracając do tego tematu, w tym tygodniu jak dobrze pójdzie w piątek zabieram się za sprawdzanie i ewentualną regulację zaworów. Może ktoś napisać w jakiej kolejności powinny być dokręcane śruby i z jakimi momentami? Wiem że część ma inny moment a część inny. Wolę się upewnić żeby uniknąć później problemów.  Wczesniej na forum ktoś pisał o odpowiedniej kolejności i powolnym zwiększaniu momentu aż do końcowych wartości.  LwG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Periottt napisał:

Wracając do tego tematu, w tym tygodniu jak dobrze pójdzie w piątek zabieram się za sprawdzanie i ewentualną regulację zaworów. Może ktoś napisać w jakiej kolejności powinny być dokręcane śruby i z jakimi momentami? Wiem że część ma inny moment a część inny. Wolę się upewnić żeby uniknąć później problemów.  Wczesniej na forum ktoś pisał o odpowiedniej kolejności i powolnym zwiększaniu momentu aż do końcowych wartości.  LwG

 

Powiem Ci tak, że śruby pokrywy zaworów lepiej dokręcać z wyczuciem niż kluczem dynamometrycznym. Ja jak dokręcałem je dynamometrem to w dwóch zerwał mi się gwint i musiałem kupować drugie półpanewki wałków... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, Periottt napisał:

Wracając do tego tematu, w tym tygodniu jak dobrze pójdzie w piątek zabieram się za sprawdzanie i ewentualną regulację zaworów. Może ktoś napisać w jakiej kolejności powinny być dokręcane śruby i z jakimi momentami? Wiem że część ma inny moment a część inny. Wolę się upewnić żeby uniknąć później problemów.  Wczesniej na forum ktoś pisał o odpowiedniej kolejności i powolnym zwiększaniu momentu aż do końcowych wartości.  LwG

wystarczy poszukać na forum

serwisówka bardzo proszę: https://polishbanditcrew.pl/files/category/3-gsf600ns-2000-2004/

i jeszcze: 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

43 minuty temu, Asterix napisał:

wystarczy poszukać na forum

serwisówka bardzo proszę: https://polishbanditcrew.pl/files/category/3-gsf600ns-2000-2004/

i jeszcze: 

 

Wszystko fajnie dzięki za pomoc tylko z turotialu nie mogę pobrać pliku bo wyskakuje jakiś błąd a z linku do instrukcji po pobraniu jednej do reszty zamiast pobierz jest tylko "uzyskaj wsparcie" później idąc dalej jest link pobierz plik tutaj i klikając na niego znów wraca się do początku i tak w kółko.... 😡 więc o co chodzi? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najprawdopodobniej nie masz uprawnień do pobierania plików z forum.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście że nie ma. Trzeba napisać aż 5 postów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście że nie ma. Trzeba napisać aż 5 postów.
Mam na koncie zdecydowanie więcej niż 5 postów, a z ciekawości sprawdziłem i też nie mogę nic pobrać.

Wysłane z mojego LYA-L29 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, Louder napisał:

Mam na koncie zdecydowanie więcej niż 5 postów, a z ciekawości sprawdziłem i też nie mogę nic pobrać. emoji849.png

Wysłane z mojego LYA-L29 przy użyciu Tapatalka
 

U mnie działa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wracając do tematu - podstawa to pamiętać o wymianie gumowych podkładek pod śrubami na nowe. Po dokreceniu się "wygniatają" i śruba wchodzi głębiej niż powinna, co w większości przypadków kończy się zerwaniem gwintu, a nawet uszkodzeniem mostka. Ja bym nie negował używania klucza dynamometrycznego, tylko ważne żeby zrobić to właściwie - najbezpieczniej najpierw dokrecasz wszystkie śruby na 1/2 wymaganego momentu, później na 3/4 i na koniec wymaganym momentem.
Kolejności niestety nie pamiętam.

P. S.

U mnie działa
Trafiłeś na moją osobistą listę "Najlepszy komentarz dnia"

Wysłane z mojego LYA-L29 przy użyciu Tapatalka

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 6.03.2019 o 12:53, Louder napisał:

Wracając do tematu - podstawa to pamiętać o wymianie gumowych podkładek pod śrubami na nowe. Po dokreceniu się "wygniatają" i śruba wchodzi głębiej niż powinna, co w większości przypadków kończy się zerwaniem gwintu, a nawet uszkodzeniem mostka. 

 

Bez przesady.  Juź tu teorii spiskowych nie twórz :) na kilkadzisiąt regulacji zaworów w swoim. Tylko 2 razy wymieniałem te podkładki bo się zaczeło pocić. Przed zerwaniem gwintu w mostku przez użycie nadmiernej siły, nawet nowe podkładki nie pomogą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bez przesady.  Juź tu teorii spiskowych nie twórz na kilkadzisiąt regulacji zaworów w swoim. Tylko 2 razy wymieniałem te podkładki bo się zaczeło pocić. Przed zerwaniem gwintu w mostku przez użycie nadmiernej siły, nawet nowe podkładki nie pomogą.

Ja nie miałem tyle szczęścia, ale kłócić się nie będę . Jednak zauważ, że nawet w serwisówce zalecają każdorazowo wymianę.

 

Wysłane z mojego LYA-L29 przy użyciu Tapatalka

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Share

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz regulamin oraz politykę prywatności.Regulamin Polityka prywatnościUmieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.