Skocz do zawartości

qnerk
 Share

Rekomendowane odpowiedzi

Oryginalnie napisane przez Jacekrysiek

 

To tak tylko powiem zeby temat sie jakos ciagnal ze tarcze wymienione: ktos tam sie pytal wiec po krotce pisze co i jak :

 

1. Spuszczasz olej - najlepiej jak cieply ( moj byl goracy bo mi sie spieszy zawsze ) korek od gory odkrecamy lepiej scieka.

 

2.Okrecasz filtr oleju (do kosza)

 

3.Odkrecasz dekiel ten z okienkiem poziomu oleju ( 2 srubki maja podkladki -zapamietac ktore)

 

4. Odkrecasz 4 sruby blokujace sprezyny - wcale zadnych cudownych urzadzen co serwiowka proponuje nie uzywalem

 

5. Zdejmujesz ta metalowa plyte co dociska tarcze ( zaraz za nia sa dwie podkladki takze zdejmowac ostroznie zeby te podkladki sie najlepeij przykleily albo do tej plyty albo do tego jakby preta na ktorym siedza(mi zostaly na pręcie - nie mylic z prąciemn)

 

6. Te okragle kolka z zabkami to sa wlasnie te tarcze-poprzekladane na przemian przekladkami- przekladek sie zwykle nie wymienia - pisal maryjan wyzej.

 

7. Zdejmujac tarcze i przekladki nie pop*****lic kolejnosci ani strony na ktore sie zaklada najlepeij zdejmowac po jednym i wieszac na podnozku- jak znalazl jest tuz obok ( podpowiem jakby ktos jednak pomylil- ze przekladki czyli te metalowe kolka z zebami - maja zeby z jednej strony gladkie z drugiej ostre- tym ostrym na zewnatrz wiec,. podobno jakos sie zamienia te przekladki pierwsza z ostatnia, ale ja sie w to nie bawilem zalozylem tak jak bylo.

Ostatnia tarcza siedzi dosc gleboko - cienki srubokret i nie trzeba byc MacGyverem zeby to wyciagnac.Jak juz wszystko jest sciagniete mozna sobie zobaczyc ten kosz -czyli te takie wystajace bolce dookola obwodu z takimi lekkimi wyzlobieniami- ale doslownie lekkimi - wyczuc mozna je przejezdzajac palce m- jak sie ich nie wyczuje - to znaczy ze powoli mozna szukac na ebayu kosza do bandziora

 

8.Zakladamy tarcze - najpierw tarcza potem przekladka- podobno w innych motocyklach

jest strona lewa i prawa tarczy - w tym patrzylem i patrzylem i sie roznicy w stronach nie moglem napatrzec .Poza tym w instrukcji nie bylo nic o stronach wiec chyba jasne . No to lecimy- tarcza - przekladka (ostre na zewnatrz)

 

I tak dalej i tak dalej . Komplet ma 8 wiec jak ktos ma 9 albo 7 to nie ma bandziora tylko precha.maryjan mowil zeby przesmarowac przekladki nowym olejem. W instrukcji mowia zeby moczyc cala noc. Ja nie zrobilem ani jednego ani drugiego .Potem wytumacze co i jak.Ale pomoczyc mozna jak ktos ma ochote czas i gar z olejem.

 

9.No to mama tarcze i przekladki .Zakladamy te podkladki ( 2 ) ta plyte co dociska.Tam jest taki bolec dlugosci okolo 4cm. On lekko siedzi wiec jak siedzi to ok -a jak wypadnie to go wlozyc z powrotem i na niego te podkladki nakladamy.No i teraz ta plyta dopiero.Wkladamy 4 sprezyny - najlepiej nowe ale nie koniecznie . Na nie sruby i powoli metoda kriss kross dokrecamy.Dokrecamy nie na chama tylko dopoki sie caly ten bajzel nie zacznie chciec obracac.Te sprezyny i tak odpychaja te sruby wiec dzialaja na zasadzie sprezynujacych podkladek- wiec mamy to z czapy.

 

10. Uszczelka dookola dekla - wyrzucamy-chyba ze ktos zapomnial kupic to albo niech zostawi stara -jak wyglada na "nowke" albo pojechac silikonem dookola.Obydwie metody nie zalecam .Nowa pare groszy a masz zalatwione. Stara uszczelka czasem ladnie odchodzi z czasem lekko pomoc jej trzeba plaskim srubokretem.

 

11. No i zakladamy uszczelke, dekiel dokrecamy sruby ( nie zapomniec 2 podkladek do tych srub usytulowanych przy malym deklu)

 

12. Wkrecamy nowy filtr oleju- metody opisane sa w odpowiednim temacie - do odkrecania jako pomoc wymieniane nie byly chyba tylko damskie ponczochy .

 

13.I teraz- wlewamy powoli olej .Jak wlejemy z litr - dobrze bylo by miec jakiegos giermka zeby powoli naciskal sprzeglo a my w tym czasie wlewamy powoli.Wlac tak z litr i juz mozna giremka wyslac do stajni . Wlac tyle ile trzeba.3/4 podzialki 

 

14.Odpalany: Lapiemy za klamke od sprzegla i naciskamy starter. Trzymamy klamke przez okolo 10-15 sec zeby sie olej tam zapoznal z okladkami .

 

15.Regulujemy linke dla wlasnych potrzeb - wiadomo jak - pisane bylo 354 razy.Klamka bedzie chodzic ciezko jak sa nowe sprezyny - ja zakladalem jakies mocniejsze i rzeczywiscie lekko nie jest - ale to dobrze, bo podobno dociska lepiej i wysprzegla

Włala

 

PODCZAS GRZEBANIA PILNOWAC ZEBY JAKIS DOWCIPAS NIE NACISNAL PRZYPADKIEM NA SPRZEGLO BO DUPA ZBITA .

 

Reszta wiadomo -wsiadamy i jedziemy . Jezeli ktos ma jakies komentarze ( rowniez te niemadre) prosze sie podzielic .Jezeli cos zle napisalem to prosze mnie poprawic - tarcze wymienione dzieki pomocy mojego kumpla - giermek to JA.On robil - ja sie przygladalem i opisuje to co widzialem.

Tak czy siak bandzior chodzi ze hej .

 

Sorki ale zdjec nie ma - po pijaku aprat gdzies zostawilem

 

maryjan i Tolinek dzieki za wczesniejsze rady

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 year later...
  • 5 years later...

Oryginalny zestaw naprawczy do Bandita 650 K5 i K6 czyli 

Tarcze sprężyny przekładki i uszczelka maja kod

21400-37810-000 koszt na dzień 18/04/2016 595,91 zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Share

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz regulamin oraz politykę prywatności.Regulamin Polityka prywatnościUmieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.