Skocz do zawartości

Hamulce - Tarcze Hamulcowe - Pytania I Problemy


nezka
 Share

Rekomendowane odpowiedzi

klucha odezwij sie na pw jakby co chetnie obejrze te tarcze z toba jakby co - jak snieg stopnieje :)

albo dam ci namiary na sprawdzonego mechanika w londynie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

klucha odezwij sie na pw jakby co chetnie obejrze te tarcze z toba jakby co - jak snieg stopnieje :)

albo dam ci namiary na sprawdzonego mechanika w londynie

 

Hej

Z jakiej dzielnicy jestes? Ja z watford Tarcza jednak chyba jest juz do wymiany Ale jak chcesz sie spotkac to moze sie uda jak bedzie czas. Chyba ze mieszkasz niedaleko to podjade kiedys Jak masz dobrego mechaniora to mozesz zapodac kontakt Czy to polak?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tarcze pływające mają pracować na boki natomiast luz przód tył już jest niebezpieczny można poprawić nitowanie lecz przeważnie luz jest skutkiem uszkodzenia sprężyn talerzowych a nie samych nitów.

Każda tarcza ma minimalne bicie potrzebne do rozchylania klocków hamulcowych bo w przeciwieństwie do hamulców bębnowych nie ma tu sprężyn cofających okładziny cierne .

 

Gdzie Ty masz sprężyny talerzowe? Tarcza nie ma bicia, i mieć go nie powinna. Bicie jest od razu wyczuwalne w postaci pulsowania klamki hamulca. Tłoczki cofane są przez uszczelnienia gumowe. Klucha- Jeśli tarcza rusza Ci się w kierunku wzdłużnym, czyli przód tył to jak najszybciej to napraw. To już niestety grozi poważnym wypadkiem, w nawiązaniu do innego Twojego tematu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 weeks later...

Robi sie cieplo i zbliza sie przeglad wiec postanowilem sie zajac tematem. Co powiecie na komplet takich tarcz cena chyba dobra http://www.ebay.co.uk/itm/Front-Brake-Disc-Rotor-UK-SUZUKI-GSF-BANDIT-650-S-2005-2006-05-06-K5-K6-/300697097135?pt=UK_Motorcycle_Parts&hash=item4602f193af ewentualnie myslalem nad jak piszecie poprawieniem nitow bo rusza sie tylko jedna te podkladki z pod tych nitow powypadaly, ma ktos jakis namiar na kogos kto to ogarnie w londynie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak chcesz przerabiac tarcze to powodzenia. Podaj date pogrzebu.

 

Wyobrazasz sobie pieprzeniecie hamulcow w sytuacji, gdy ich najbardziej potrzeba? -Np, ktos ci droge zajedzie gdy cisniesz 150km/h.

-scenariusz 1 -zgina ci sie tarcza hamulcowa, zawieszenie i kierownica zachowuja sie niestabilnie -lub smarowanie asfaltu twarzą (pozycja na dzięcioła)

-scenariusz 2, tarcza peka, wariant "katapulta" lub smarowanie asfaltuu twarzą

Nie chce mi sie wiecej pisac, masz wyobraznie to jej uzyj.

 

za dużo filmów akcji oglądasz ;) nity seryjne są z knedla, cienkie delikatne, najlepiej je z miejsca wymienic i mieć spokój na lata.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Gdzie Ty masz sprężyny talerzowe? Tarcza nie ma bicia, i mieć go nie powinna. Bicie jest od razu wyczuwalne w postaci pulsowania klamki hamulca. Tłoczki cofane są przez uszczelnienia gumowe.

Phoenix ja cię proszę zanim napiszesz jakąś głupotę pomyśl, jak uszczelnacz może cofnąć tłoczki?

A jak nie wiesz jak jest zbudowana tarcza pływająca sprawdź.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A to nie jest przypadkiem tak, że w klamce jest sprężyna która odpycha tłoczysko, co powoduje podciśnienie które cofa tłoczki? Nie wiem to pytam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@ Magpie ,pompa w układach hamulcowych działa w jedną stronę ,sprężyna cofa tłok powodując spadek ciśnienia w układzie aby umożliwić tarczy rozchylenie klocków i odbicie klamki,gdyby było tak jak napisałeś to cofał by się tylko najluźniejszy tłoczek lub cofały by się nierównomiernie .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cholera sprawdziłem u siebie i jedna tarcza z przodu się rusza przód-tył i na boki chyba jednak trochę za mocno. Ma ktoś namiary gdzie mi zanitują ją na podlasiu? Bo poza tymi nitami jest w bardzo dobrym stanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 months later...

Witam serdecznie , nie wiem czy to co się dzieje z tarczami to normalne zjawisko czy też nie , tarcze z przodu po przejechaniu kilka kilometrów oraz hamowaniu specjalnie nadzwyczaj normalnym aby przetestować owe tarczę , jedna się nagrzała mocniej od następnej . Jedną tarczę mogłem swobodnie złapać ręką następną już nie z powodu wysokiej temperatury . Tarcze zakładałem nowe 3 dni temu wraz z klockami . Dwie z przodu oraz tylną wymieniłem z orginalnych na markę NG ,klocki zakupiłem EBC . Tarcze zostały prawidłowo zamontowane , śruby dokręcone równo kluczem dynamometrycznym , oraz zmierzone zostało bicie tarcz zrobionym specjalnie do tego celu czujnikiem zegarowym , tłoczki zostały wyciśnięte na maksa wyczyszczone , oraz pracują prawdopodobnie prawidłowo ponieważ po hamowaniu odpuszczają i klocki o tarczę nie trą z żadnej ze stron stale lub dłużej od następnej . Wielkie dzięki za podpowiedzi oraz jakiekolwiek sugestie które pomogą mi dojść do rozwiązania problemu .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się że klocki muszą ułożyć się do tarczy, jak zrobisz więcej kilometrów to powinno być już dobrze.

Mogę się mylić, więc poczekaj na opinie ekspertów :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tez zmieniłem tarcze. Nie mam klucza dynamometrycznego więc przykrecalem na wyczucie. Sprawdziłes czy tłoczki lekko chodzą po zmontowaniu w zaciskach? Może któryś sie delikatnie blokuje?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A tak na marginesie jaką mieliście grubość tarcz wymienianych i przy jakim przebiegu ?

Też się przymierzam do wymiany tarcz przednich ale jakoś czasu brak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To, że tarcza jest gorąca aż tak, że idzie się oparzyć to normalne, jeżeli zaraz po jeździe ją dotknąłeś. Klocki się muszą ułożyć, czasami możesz mieć wrażenie, że po zmianie na nowe klocki gorzej hamuje ale to normalny objaw i się poprawi po dotarciu.

Sprawdź czy tłoczki się lekko wysuwają na tym zacisku co tarcza jest chłodniejsza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tłoczki chodzą lekko , tomay jeżeli dokręciłeś równo bez dynamometrycznego nie ma sprawy , ale klejem śruby posmarowałeś ? drgania tam są mocne i bez kleju jest prawdopodobieństwo poluźnienia się ich . Tarcze miałem już w domu od zimy , w końcówce ostatniego sezonu miałem 4 mm , ale klocki miałem jeszcze w miare więc przejeździłem otwarcia sezonów , tor , zjechałem je do końca i dopiero teraz zamontowałem wszystko nowe elegancko , stare tarcze idą na zegarki , mechanizm już zakupiłem :P

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wg mnie to masz coś nie halo z zaciskiem tej tarczy co się prawie nie grzeje ale ja tam się nie znam ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uprzedzili mnie w odpowiedzi...

Edytowane przez AdrianR
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I może przed dotarciem nie walić mocno po klamce żeby nie przypalić klocków.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sa dotarte bo okolo 500 km juz zrobilem na nich teraz dopiero zauważyłem to .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wkrecałem na klej niebieski . Dokrecalem z czuciem, co by śrub nie poukrecac , w zaciskach wymienilem uszczelnienienia i wszystkie gumki, w gumki nalozylem smaru, tłoczki wyczyszczone i posmarowane przed włożeniem. Zrobiłem już 1000 i nic sie nie dzieje. Stawiam ze zacisk nie pracuje tak jak powinien

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wymieniałem tych cholernych gumek i uszczelek bo stwierdziłem że wszystko ok z nimi , jutro przejadę się dalej ,pohamuje i może się ułoży . Proszę osoby którym coś się takiego przytrafiło o poradę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem podobny objaw zaraz po zakupie swojego B6. Nic nie było robione, a lewa tarcza prawie nie hamowała. Po oglądnięciu sytauacji, stwierdziłem, że nie przesuwa się na "nitach" (poprawcie koledzy, jeżeli inaczej to się nazywa). Tarcza jest pływająca i ma dostosować się do zacisku. Ma przemieszczać się w osi(pomiędzy mocowaniem do felgi, a tarczą są takie kółeczka). Siła potrzebna do przesunięcia tarczy lewej w odpowiedznie miejsce widocznie musiała być większa niż siła dziłająca na tarczę prawą i wystarczającą do zatrzymania motocykla. Wniosek- na tarczę lewą działała siła tylko tłoczka od zewnętrznej strony (czyli jeden klocek hamulcowy), ale przez zapieczenie na nitach nie przemieściła tarczy do klocka wewnętrznego. U mnie tarczę musiałem ręką rozruszać, aby dobrze dostosowała się do zacisku. Nie obyło się bez niewielkich ilości WD40. Po zabiegu wszystko wróciło do normy. Ale to tylko mój przypadek. Ja jeszcze profilaktycznie sprawdziłbym wszystko dwa razy, ew. odpowietrzył bym układ.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

Witam.

 

Mam pytanko: jaka jest grubość nowej tarczy hamulcowej w gsf600 z 2001 roku?

 

Mam z przodu tarcze grubości 4,3mm, limit serwisowy to 4mm. Ile orientacyjnie jeszcze na tym przejade?

Edytowane przez Mariano91
Przeniesienie i połączenie postów. Wykorzystaj TAGI: np. tarcze hamulcowe.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pomyśl co będzie jak przy 160 km szczelisz po hamulcach i jedna tarcza skuteczniej będzie hamowała od drugiej ?

 

Zupełnie nic nie będzie.

Ale co do wymiany to się zgodzę. Najlepiej parami, chyba że tarcza się 'zegła' albo coś, to wtedy kupujemy używaną w takim samym, nie gorszym stanie.

Edytowane przez MetalBeast
  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Share

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz regulamin oraz politykę prywatności.Regulamin Polityka prywatnościUmieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.