Skocz do zawartości

Hamulce - Tarcze Hamulcowe - Pytania I Problemy


nezka
 Share

Rekomendowane odpowiedzi

A dlaczego wg. Ciebie zużycie tarcz miałoby świadczyć o przebiegu maszyny, przecież na to składa się kilka czynników. Waga kierowcy, technika jazdy (hamowanie silnikiem). Wg. mnie to nie jest wyznacznik przebiegu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też się nie zgodzę, że przebieg ma znaczenie w zuzyciu tarcz. Ja osobiście bardzo dużo hamuję silnikiem i klocki również starczają mi na długo. A znam ludzi co wymieniają klocki raz na półtora sezonu. Mój bandit ma 50tyś km i nawet rantu na tarczach nie ma, gdzie jak kupiłem GSa to już lekki rant był.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odpowietrzników to jest 4, przynajmniej u mnie po jednym na zacisk z przodu a dwa w tylnym zacisku, jeden od zewnątrz a drugi od wewnątrz od strony koła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakich odpowietrzników kolego? Co chcesz odpowietrzać hamulce? Bo jak hamulce to przy każdym kopycie jest zaworek czyli 3 :).

 

 

Raczej 4 bo z tyłu są 2 szt :)

 

 

EDIT: No spóźniłem się 4 min :)

Edytowane przez baldhead
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra to łącząc to wszytko wychodzi ze po prostu nie ma na to reguły w przeciwieństwie do GSa gdzie to niby producent zaleca wymiane przy 50k przebiegu oraz to ze poprzedni właściciele jeździli na twardych klockach lub często odwiedzali tory. No i chodzi mi o wszystkie odpowietrzniki w moto.

Edytowane przez Rafał S.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tarczami nie ma reguły, że tyle kilometrów i wymiana, bo prawdziwy "artysta" zjedzie tarcze w 20 tyś a drugi zrobi trzy razy tyle albo i więcej. Wszystko zależy od techniki jazdy czy rodzaju klocków.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No są tacy co oszczędzają klocki i tarcze

hamując silnikiem :lol:

 

Potem się dziwią dlaczego tak często

napędy włącznie z łożyskami im lecą !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ar2r - jak by tak się zastanowić, to lepiej nie wyciągać moto z garażu, bo to same koszty :) Ale tak poważnie, to należy wykorzystywać oba rodzaje hamowania, a to i tak nie wszystko bo jeszcze dochodzą inne czynniki jak choćby pogoda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc tak, pojechałem sobie wyważyć przednie koło, co się okazało po.. krzywe tarcze ;/

na wyważarce było ewidentnie witać że felga idzie prosto a tarcze falują..

teraz moje pytanie co z tym zrobić ? przy hamowaniu czuć

to na kierownicy, a jak jest na centralce to po prostu raz koło idzie lekko a za chwile trze ;>

grubość tarcz od 4.5 do 4.7

co powiecie na takie coś?

http://moto.allegro....1503481201.html

czy kupić nowe? co nie było by przyjemne dla mojego i tak cienkiego portfela tongue.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak inni ale ja jestem zdania ze takie rzeczy to tylko nowe powinno sie kupowac a nie kombinowac do nich czy uzywac uzywki. Nigdy nie masz pewnosci na co trafisz.

 

Chyba dzisiaj w jakims temacie widzialem jakis tanszy zamiennik (nowy) do sciagniecia. Poszukaj poszukaj. Nie ma co oszczedzac na takich rzeczach : )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

szukaj tu na forum- ktoś z naszych dorabia tarcze

a jak nie znajdziesz- to bierz nowe- zaoszczędzić można na kolorze owiewki a nie na podstawowym elemencie- np wyobraź sobie usterkę przednich tarcz podczas ostrego hamowania z 200 do zera...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a od czego Ci się te tarcze skrzywiły? Gleba?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a może Masz skrzywiony ten element mocujący tarcze? Mi kiedyś pękł i tarcze również falowały. Wymieniłem samo mocowanie i jest ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ta aukcja dotyczy regeneracji nitów. Connector podawał linka w innym wątku do tanich tarcz. Zobacz tamte. Materiał to sus 420 czyli stal nierdzewna.

Ja wolałbym poszukć czegoś z żeliwa.

Edytowane przez And'GP
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja osobiście nie zaliczyłem gleby, ale przy zimowej kontroli doszedłem do wniosku że kupiłem bajka po ślizgu

na prawą strone..

Widziałem tamten temat ale coś nie za bardzo polecali te tanie tarcze :/

 

Cuś takiego to niby te tanie?

http://moto.allegro.pl/tarcza-hamulcowa-wave-gsf-600-sv-650-gsxf-600-750-i1467875296.html

 

Co do tego elementu mocującego to się nie przyjrzałem, muszę iść zerknąć.

 

Ktoś chętny do przenitowania? ;>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak to są te tanie tarcze, takie same jak na poprzedniej aukcji. Wykonane ze stali nierdzewnej (zewnętrzna część) i stopu aluminium (wewnętrzna). Nie sprawdzałem tego dokładnie, ale oryginalne tarcze do Bandita zrobione są prawdopodobnie z żeliwa szarego. Jeśli tak, to dziwi mnie, dlaczego są takie drogie? Przecież żeliwo szare, jest często wykorzystywanym metalem, i do tego łatwym w obróbce. Stal nierdzewna ma problem z odkształcaniem się w wysokich temperaturach. Jak ogólnie widać, produkowane są tarcze ze stali nierdzewnej i pewnie i one dają radę, ale jeśli chodzi o lepsze tarcze, to zawsze jeszcze są kompozyty, no ale to inny temat..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jechałem intruderem z krzywą tarczą. Uwierz mi, że nie chciałbyś sprawdzać jak hamuje. Też był po ślizgu, albo raczej po spotkaniu bliskiego stopnia z czymś.

Czujesz na klamce, że są krzywe? Chodzi o takie pulsowanie albo bicie, lub robienie żabki (coś jak abs w aucie). Jeśli nic z tego nie występuje, to odpuść sobie wymianę, bo zacisk i tarcza są pływające, więc się układają do minimalnych nierówności.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czuć,ale przy "sportowej" jeździe.. Przy delikatnym hamowaniu nie wyczuwalne..

A że lubię wysokie obroty to lipa :>

Więc jak, próbował już ktoś tego przenitowania?

Dopiero co oponę musiałem zmienić z dobrym bieżnikiem a teraz to..

Zdecydowanie droga ta zabawa <_<

Muszę zmienić przedział w utrzymaniu sezonowym bajka :>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przenitowanie, to tylko zmiana/regeneracja nitów ;) Gość z tej aukcji nie wymieni zewnętrznej części tarczy, tylko zmieni nity, jeśli chcesz je zmienić... u ciebie trzeba wymienić tarcze, bo tam nie ma co regenerować, są krzywe i tyle.

Jeśli chodzi o koszty, to najtaniej wychodzą te stalowe. Może nie będzie źle ;) Sam zastanawiam się jakie kupić... zresztą, wiesz jak wyglądają moje... jak nic ciekawego nie znajdę, to prawdopodobnie kupię te stalowe, i przetestuję ;) Póki co, prawdopodobnie sezon zacznę na starych, ale ten temat i tak mnie nie ominie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiem,wiem ale może tarcze tak biją bo mają luzy na nitach, może tak być czy źle kminie? :>

Czyli nieźle znów mi ubędzie kasy, jak przyjdzie je zmieniać :/ Muszę i tak poczekać na jakąś fuszke..

And ile dałeś za przednią u Saka? Ja 320 wziąłem tą co ty, bo za to co mam teraz chciał 380

Aha, i jak polerka poszła?

Edytowane przez storm
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przodu w Saku nie kupowałem, tylko tył i dałem coś ok. 390 z założeniem.

Teraz kupowałem na Allegro, komplet tych Diablo co widziałeś (za 700zł).

 

Polerka wyszła pięknie :) pochwalę się jak już wszystko poskładam i podjadę ;) teraz jestem na etapie uszczelniania miski olejowej... został jeszcze wahacz do zrobienia i odpalam... ale to dopiero pod koniec marca ;(

 

Edit:

U ciebie jest bicie boczne, a wydaje mi się, że przy uszkodzonych nitach, będzie zbyt duży luz wzdłużny.

Edytowane przez And'GP
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month later...

Witam,

 

mam problem z tarczą hamulcową, niedawno wymieniałem przednią tarczę (prawą) na początku wszystko było ok. Tarcza była w bardzo dobrym stanie została sprawdzona w serwisie a teraz pojawił się problem mianowicie na nitach pojawiły się luzy i ta część hamująca trochę "chodzi" czuć to przy wciśnięciu klamki hamulca. Czy można to jakoś naprawić czy raczej tarcza do wyje......a?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

mam problem z tarczą hamulcową, niedawno wymieniałem przednią tarczę (prawą) na początku wszystko było ok. Tarcza była w bardzo dobrym stanie została sprawdzona w serwisie a teraz pojawił się problem mianowicie na nitach pojawiły się luzy i ta część hamująca trochę "chodzi" czuć to przy wciśnięciu klamki hamulca. Czy można to jakoś naprawić czy raczej tarcza do wyje......a?

 

 

po pierwsze nie wymienia się jednej tarczy !!!! chłopie to Twoje bezpieczeństwo - pomyśl co będzie jak przy 160 km szczelisz po hamulcach i jedna tarcza skuteczniej będzie hamowała od drugiej ?

Jak wymieniać to 2 - poszukaj w wyszukiwarce był gdzie temat o kupnie na alledrogo kompletu w rozsądnych pieniądzach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pomyśl co będzie jak przy 160 km szczelisz po hamulcach i jedna tarcza skuteczniej będzie hamowała od drugiej ?

 

Co będzie?

jedynie to droga hamowanie się wydłuży,

ale zgadzam się że wymienia się parami,

kupiłeś oryginalną tarczę czy jakiś zamiennik, nową czy używaną?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co będzie?

jedynie to droga hamowanie się wydłuży,

 

 

no na moje oko zacznie ściągać w stronę tą która ma skuteczniejszą siłę hamowania a to już jest niebezpieczne ale mogę się mylić... ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Share

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz regulamin oraz politykę prywatności.Regulamin Polityka prywatnościUmieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.