Skocz do zawartości

Hamulce - Wymiana Klocków Hamulcowych - Przód


qnerk
 Share

Rekomendowane odpowiedzi

Oryginalnie napisał Tomek

Jako że niektórzy mieli z tym problem oto kilka fotek z opisem.
Ja preferuje zdemontowanie zacisków z motocykla co znacznie ułatwia prace oraz pozwala dokładnie wykonać
ich czyszczenie.Jeżeli ktoś trzyma motocykl
pod chmurka może zabrać je do domu.

Przód:

Tak wygląda zacisk przedni po zdemontowaniu z motocykla.
W celu ułatwienia czyszczenia przed wyjęciem starych klocków naciskamy hamulec co by tłoczki wysunęły się bardziej.

ihost_1330972815__bikepics-1599600-full.

Czyścimy za pomocą nafty lub denaturatu wszystkie elementy zacisku.Nie stosujemy żadnych ostrych narzędzi.Ja do czyszczenia używam pędzel oraz ręcznik papierowy.Jeżeli nafta nie daje rady można do czyszczenia użyć środka do czyszczenia zacisków hamulcowych.Ale uwaga.Na rynku
są dwa rodzaje!Jeden do czyszczenia hamulców i sprzęgieł-(Ten niszczy gumowe uszczelki). Oraz płyn do czyszczenia zacisków hamulcowych.

ihost_1330972849__bikepics-1599604-full.

Następnie sprawdzamy czy zakupione klocki mają taki sam kształt

ihost_1330972876__bikepics-1599607-full.

Do składania zacisku używam smaru miedziowego którym smaruje styk tłoczka z klockiem.Uwaga.Trzeba uważać co by nie zabrudzić sobie warstwy ciernej.Tłoczek przed wciśnięciem smarujemy pastą ceramiczną (Taka mała tubka do tłoczków do nabycia w każdym motoryzacyjnym), a prowadnice smarem sinteritowym (można też tym do tłoczków)

ihost_1330972903__bikepics-1599610-full.

Tak wygląda zacisk gotowy do ponownego montażu

ihost_1330972940__bikepics-1599611-full.

Montujemy zaciski do motocykla.Śruby trzymające zacisk przykręcamy na preparat zapobiegający odkręcaniu śrub.Ja używam Loctite niebieski.
Teraz jeżeli płyn ma kilka latek ( w moim przypadku 3 latka). Producent jak i ja zalecam wymianę.Odkręcamy pokrywkę zbiorniczka płynu hamulcowego zdejmujemy plastikową podkładkę i wyciągamy gumowy mieszek.Za pomocą strzykawki wysysamy zawartość i zalewamy nowy płyn do zbiorniczka.Teraz na odpowietrznik zakładamy przewód przezroczysty i pompujemy klamką odkręcamy zakręcamy odpowietrznik i tak aż zobaczymy czysty płyn w wężyku.To samo robimy z drugim kołem.

ihost_1330972973__bikepics-1599614-full.

Oto zawartość mojego układu hamulcowego.Ten płyn ma tylko 3 lata

ihost_1330973004__bikepics-1599615-full.

I oto po wymianie
i skręceniu wszystkiego w jedną całość cieszymy się takim oto widokiem

ihost_1330973035__bikepics-1599617-full.

Chciałem jeszcze mniej doświadczonym kolegom powiedzieć że płyn hamulcowy strasznie niszczy lakier.Trzeba z tym uważać i natychmiast czyścić.

Tył:

A tu robimy wszystko analogicznie do przodu.Oto fotki przedstawiające poszczególne elementy zacisku tylnego
Zmontowany zacisk

ihost_1330973074__bikepics-1589706-full.

Po zdjęciu plastikowej osłony mamy taki oto widok

ihost_1330973100__bikepics-1589709-full.

Odpinamy zawleczkę trzymającą trzpienie

ihost_1330973129__bikepics-1589710-full.

I wyjmujemy wszystko ze środka obudowy zacisku

ihost_1330973156__bikepics-1589712-full.

Wszystko myjemy klocki wymieniamy i składamy w odwrotnej kolejności.
Miłej zabawy
Tomek

  • Upvote 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 months later...

Podałem przykłady modeli klocków pasujące do B600 00-04 oraz B650 05-06 bez ABS
W tabelach podane są pasujące do innych modeli

TRW Lucas
Przód MCB682 i MCB681
Tył ......

SV - okładzina sintermetalowa,
SRQ - okładzina sintermetalowa z domieszką karbonu,
CRQ - klocki karbonowe stosowane na tory wyścigowe


EBC -Tabela klocków
Przód 229 i 231 najlepiej HH
Tył ......

Seria klocków FA......- Podstawowy typ klocków hamulcowych zbudowany na bazie Kevlaru firmy Dupont, całkowicie bezazbestowe i nietoksyczne. Pozwalają ograniczyć zużycie tarcz hamulcowych praktycznie do zera!

Seria klocków TT
Moto-Cross, Sport oraz Enduro. Mieszanka okładziny oparta na Karbonie z przeznaczeniem do sportu moto-cross, oraz ATV. W błoto, piasek lub trudny mokry teren polecamy nasze mocniejsze sinterowe mieszanki, w celu osiągnięcia dłuższej żywotności.

Seria klocków Double-H HH
Stworzone przez Amerykański odział firmy EBC. Seria HHFA to:
Doskonała siła hamowania oraz żywotność.
Miedziany stop podkładki okładziny ciernej, w celu lepszego rozkładu temperatury.
Podkładki radiacyjne (w wybranych referencjach) ze stali nierdzewnej, które redukują oddawanie ciepła do hydrauliki układu hamulcowego.

Seria klocków MXS
Moto-Cross Race. Najwyższej jakości klocki hamulcowe z przeznaczeniem do bardzo ciężkich warunków. Wykonane w unikalnej technologii, dzięki czemu ułatwia zwiększenie siły hamowania i jej dozowanie. Ponadto w zestawie znajdują się sworznie wymagane do zamontowania klocków hamulcowych.

Seria klocków R ATV oraz Moto-Cross, Sport. Sinterowe klocki hamulcowe wykonane w Stanach Zjednoczonych z przeznaczeniem do sportu oraz jazdy rekreacyjnej w średnim oraz ciężkim terenie. Szczególnie polecane do warunków takich jak błoto, piasek lub trudny mokry teren


SBS -Tabela klocków
Przód 704 i 705 Tu też różna klasa HS lub HF
Tył ......

  • SBS Street Excel - do współczesnych motocykli szosowych i sportowych, sinterowe (mocne). Na przód HS (high friction - wysoki współczynnik tarcia) oraz tył LS (low friction - niski współczynnik tarcia)
  • SBS Street - szosowe. Do turystyki i codziennego użytku. Na przód HF i tył LF


NISSIN -Tabela klockówPrzód B6(95-99) 2P202, B6(00-04) i B6.5(05-06) bez ABS 2P260 i 2P257
Tył B6,5 2P264, wszystkie B6 2P213

RS(czerwone)
= sport, bardzo ostre i skuteczne ale lubią zjadać tarcze.
ST(złote) = sportowo-turystyczne, skuteczność na przyzwoitym poziomie, lżejsze życie tarcz.
NS (niebieskie) = małe, lekkie, słabe sprzęty lub na tył.


FERODO - Tabela klocków
Przód .........
Tył ......


P - seria Platinum - najlepsza do codziennego użytkowania. Łączy znakomitą siłę hamowania oraz dobrą wytrzymałość - całość za rozsądną cenę. Skuteczność hamowania jest równie dobra na suchej drodze, jak i na podczas deszczu.
ST- seria Sinterowa - Klocki z dodatkiem miedzi w materiale ciernym, pasujące zarówno do stalowych, jak i żeliwnych tarcz hamulcowych. Gwarantują lepszą siłę hamowania niż seria Platinum, choć okupione jest to trochę krótszą żywotnością.
CP- seria CP- do zastosowań wyścigowych. NIE mogą być stosowane na drogach publicznych.


Carbone Lorraine -Tabela klocków
Przód .........
Tył ......


SBK5 - sportowe przednie (na ulicę do mocnych motocykli)
A3+ - szosowe przednie
RX3 - szosowe tylne (do użycia w parze z SBK5 i A3+)
S4 - do lekkich motocykli
A także: ATV1 (quady), C44 (wyścigowe przednie), MSC (maxi scooter), SC (scooter), SM3 (supermoto), X1 (off-road ciężki teren), X2 (off-road lekki teren), X43 (off-road wyścigowe)

BREMBO Tabelka klocków
Przód 07KA19SA 07KA18SA
Tył 
07SU25SP

Zwykłe(Niebieskie) - Carbon-Ceramic
Szosowe(Czerwone) Na przód SA i tył SP (Sinterowe)
Sportowe(srebrne)(tylko przód)-SC(Sinterowe) i RC-(Carbon-Ceramic)

  • Upvote 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
 Share

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz regulamin oraz politykę prywatności.Regulamin Polityka prywatnościUmieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.