Skocz do zawartości

Wakuometr Domowej Roboty


jab2
 Share

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

jak widać na forum zrobiła się wiosna smile.gif Każdy bierze się za serwisowanie. Szukałem postów o wakuometrach ale każdy dotyczy jaki kupić, albo jak zrobić synchro. Na sprzęt trzeba wydać ok 350zł i to nie najwyższej jakości. Dlatego przeszukałem internet i znalazłem na forum Virago domowy sposób zbudowania wakuometrów:

 

Jest możliwość wykonania wakuometra za 5 zł.I to o czułości kilkakrotnie większej niż standardowe zegarowe.

Jak?

Ano ,idziemy do motoryzacyjnego i kupujemy wężyk przezroczysty fi wewn 5 mm grubościenny jakieś 3 m.

Następnie do apteki i fundujemy sobie 2 igły do strzykawek o jak najmniejszej średnicy wewnętrznej.Nie pamiętam rozmiaru,ale włos chyba nie przejdzie .Farmaceutki bywają sympatyczne ) . Można przy okazji zakupić strzykawkę 10 ccm.

Z igieł odcinamy końcówkę np nożyczkami ,tylko ostrożnie,żeby nie zmniejszyć światła/przekroju.Chodzi o to żeby przy wciskaniu w wężyk nie zrobić dziurki.Końcówkę plastikową docinamy nożykiem/żyletką tak żeby z trudem wcisnąć w końcówki wężyka tak na ok 5-10 cm .Przed tym jednak wstrzykujemy (ta strzykawka 10 ccm się przyda) olej silnikowy do wężyka ,taki jaki mamy aktualnie w motorze.

Rozpalamy sprzęta do normalnej temperatury.Gasimy i zdejmujemy zaślepki gumowe z króćców.Nakładamy nasz wakuometr i po uruchomieniu już wszystko widać.Regulujemy śrubką międzygażnikową lewo-prawo do czasu, aż olej w rurce pozostanie stabilny.Można wspomagać się śrubą obrotów gdyby gasł.

Nie jest to mój pomysł-wyczytałem gdzieś.Ale z igłami do strzykawek zamiast starych dysz gaźnikowych to chyba Trade Mark MÓJ ci on

Satysfakcja gwarantowana [...]

 

http://www.youtube.com/watch?v=xl91c_7ILKw&feature=related

 

A w zasadzie coś takiego:

 

http://www.youtube.com/watch?v=93k2aORSdNc&feature=related

 

 

Próbował ktoś czegoś takiego? Jaka będzie dokładność takiego sprzętu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrobiłem w zeszłym sezonie taki wakuometr, ale go nie przetestowałem :) znajomy kupił wakuometr słupkowy i u niego robiłem synchro. Może w tym sezonie przetestuję i podzielę się wynikami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój brat zbudował dokładnie takie coś do regulacji GS500 i muszę przyznać że dokładność bardzo duża, po podłączeniu carbtune II pokazywał idealnie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój brat zbudował dokładnie takie coś do regulacji GS500 i muszę przyznać że dokładność bardzo duża, po podłączeniu carbtune II pokazywał idealnie :)

 

 

A czym go wypełnił ?? Bo wyczytałem, że różnie ludzie robią, olej silnikowy, płyn hamulcowy, woda, denaturat itp.

 

Olej o tyle bezpieczny, że jak go silnik wciągnie to nic mu nie będzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

szczerze Ciekawe, ale z tego opisu nic nei rozumiem a trzezwy jestem :D

 

BTw : viragosy nie sa 2 gaznikowe ? U nas mamy 4 . jak to zrobic zeby dzialalo i fajne bylo ? bawil sie w to ktos kiedys ?

 

Znalazelm to : http://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:x8EXfz0o9nIJ:www.podkarpackie2oo.pl/forum/printview.php%3Ft%3D511%26start%3D0%26sid%3Dbf7bf97323a88475ca8ea5932e06214b+jak+zrobi%C4%87+wakuometr&cd=19&hl=pl&ct=clnk&gl=pl&source=www.google.pl

 

warto obadac

Edytowane przez cyb3rm4n
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten zestaw działa na zasadzie naczyń połączonych.Ot cała filozofia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zalał olejem silnikowym bo stwierdziliśmy że najbezpieczniej będzie w razie W. Dławiki z igieł od strzykawek ładnie tłumiły.

W GSie jest ten + że są tylko 2 cylindry łatwiej to zrozumieć i zapanować nad tym :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten zestaw działa na zasadzie naczyń połączonych.Ot cała filozofia.

 

No, wiadomo... po prostu połączone dwie "U rurki" ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok faktycznie ciekawe czy to dziala . Szczerze mowiac teraz mam sciagnieta pokrywe od zaworów moze i wypadalo by zrobic zawory, gazniki wyregulwoac, a taki wakuometr fajna sprawa . trza pomyslec :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O tyle fajne, że za 10zł można wszystko kupić a jakoś podobna albo nawet lepsza niż tych z allegro za 300zł. Jak zrobię to opisze co i jak :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam taki zrobiony wisi na ścianie :) Jak przestanie padać to ściągnę bak i zrobię test tych waku i wrzucę albo filmik albo opis :) Ja będę jechał na kujawskim, znajomy na tym robił i mówił, że sprawdza się idealnie :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdzie podłączyć te cztery rurki? Na krućcach? Może ma ktoś zdjęcie gdzie dokładnie? I którą śrubką kręcić?

Dziękii

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na gaźnikach masz 4 takie gumki od góry(na każdym gaźniku po jednej), ściągasz je i tam podłączasz 4 rurki od waku :)

 

 

Opis synchro, powinieneś się połapać. Nic trudnego :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki, to możliwe żebym miał na dwóch środkowych zamiast gumek wężyki? Jeden idzie do baku drugie gdzieś tam?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale idzie do baku czy do kranika? Bo gaźniki tworzą podciśnienie które otwiera kranik wtedy płynie paliwo ale u mnie w B4 ta rurka nie idzie z tych miejsc gdzie podłącza się waku tylko trochę inaczej choć u Ciebie na 95% jedna rurka z tego idzie jako podciśnienie do kranika. Nie wiem jak to jest w B650 ale tak przypuszczam, niedługo wypowiedzą się posiadacze tych bandytów to Ci odpowiedzą precyzyjnie :) A drugi to nie mam pojęcia gdzie może iść, scottoiler na takim rozwiązaniu widziałem ale wątpię żeby tak było u Ciebie jeśli faktycznie z tych miejsc wychodzą te wężyki.

 

 

P.S. Polecam ściągnąć sobie z naszego forum z działu download Service Manual do swojego motocykla, bardzo fajna i BARDZO przydatna rzecz :)

Edytowane przez �ukasz600
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki, to możliwe żebym miał na dwóch środkowych zamiast gumek wężyki? Jeden idzie do baku drugie gdzieś tam?

 

Tak zamiast gumek są wężyki.Jeden idzie do kranika, drugi do PAIR

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 weeks later...

Tak zamiast gumek są wężyki.Jeden idzie do kranika, drugi do PAIR

Panowie właśnie przymierzam się do synchronizacji gaźników za pomocą wakuometra zrobionego własnoręcznie i chciałbym zapytać właśnie o kwestię tej jednej rurki, u mnie idzie ona do kranika. Na trzech gaźnikach nie ma problemu z podłączeniem wakuometru, ale w tym przypadku jak to zrobić? Jak zdejmę wężyk to chyba odetnę dopływa paliwa do gaźników? Będę wdzięczny za pomoc i opis jak to zrobić. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ustaw kranik na "PRI" i z bańki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak odetniesz dopływ paliwa to się nie martw, w rurkach od paliwa i gaźnikach jest go wystarczająco dużo byś zdążył 5 razy zrobić synchro.

 

A ja inaczej powiem: Własnej roboty waku nie mają prawa nie działać jak zrobimy to dobrze ;) Dokładność będzie rosła wraz z zmniejszeniem średnicy igły, dzięki której poziom płynu nie będzie gwałtownie skakał. Jest to też pomiar dużo bardziej dokładny pomiar niż zestaw 4 wskazówkowych waku z racji tego, że mamy gwarancję że oleju w rurkach nie da się rozstroić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli jeśli dobrze zrozumiałem, podpięty do baku zostawiam tylko gruby wężyk, cienki demontuję i w jego miejsce zakładam wężyk od wakuometru. Dziękuję za pomoc.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak odetniesz dopływ paliwa to się nie martw, w rurkach od paliwa i gaźnikach jest go wystarczająco dużo byś zdążył 5 razy zrobić synchro.

 

A ja inaczej powiem: Własnej roboty waku nie mają prawa nie działać jak zrobimy to dobrze ;) Dokładność będzie rosła wraz z zmniejszeniem średnicy igły, dzięki której poziom płynu nie będzie gwałtownie skakał. Jest to też pomiar dużo bardziej dokładny pomiar niż zestaw 4 wskazówkowych waku z racji tego, że mamy gwarancję że oleju w rurkach nie da się rozstroić

masz rację, podpowiem tylko że najcieńsze igiełki jakie można dostać w aptece to 0,4mm. Zrobiłem taki wakuometr w zeszłym roku i pięknie wystroiłem silnik w Xj600. Trzeba tylko zadbać o 100% szczelność połączeń

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy mógłby ktoś troszkę więcej wytłumaczyć ocb z tą igłą? bo czytam czytam już naście razy to ale dalej nie rozumiem.. :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chodzi o to, że igła ma mniejszą średnicę od wężyka co powoduje że skoki płynu nie są tak gwałtowne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

igła to taki zaworek bezpieczeństwa oraz tłumik.Montuje się ją na końcu przewodu bliżej gaźnika wewnątrz rurki.Po prostu wciska się ja do środka.Po zamontowaniu igły nie skaczą tak wskazania.

 

Uwaga.Igłę odcina się od kapturka i montuje sam kapturek z zatopiona igłą,Nie wsadzamy całej igły.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Share

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz regulamin oraz politykę prywatności.Regulamin Polityka prywatnościUmieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.