Skocz do zawartości

Suzuki Bandit Na Zdjęciach - 1. Generacja - Detale I Różnice


Christoph
 Share

Rekomendowane odpowiedzi

Powyższy wątek ma służyć każdemu użytkownikowi, który ma zamiar nabyć motocykl Suzuki Bandit, a potrzebuje pomocy w ocenie stanu wizualnego motocykla oraz oryginalności jego wyposażenia. Umieszczam w temacie zdjęcia poszczególnych generacji, wersji i modeli Bandziora wraz z komentarzem, na co zwrócić szczególną uwagę przeglądając aukcje internetowe oraz przy oględzinach motocykla na żywo.

 

Modele Bandit 600 i Bandit 1200 są do siebie bardzo podobne, choć różnią się zastosowanymi rozwiązaniami konstrukcyjnymi. Przy odrobinie spostrzegawczości można bez problemu nauczyć się rozpoznawać poszczególne modele i roczniki.

 

W przedstawionym temacie skupię się przede wszystkim na różnicach wizualnych, bez zagłebiania się w zagadnienia techniczne. Na razie pomijam mało znane modele GSF 250 i GSF 400 (choć jest ich kilka sztuk na naszym forum).

 

***************************************************************************************************

 

PIERWSZA GENERACJA Suzuki GSF 600N/S i Suzuki GSF 1200N/S.

 

Charakterystyczną cechą pierwszej generacji jest "garbata" rama. Chodzi o kształt ramy pod zbiornikiem i wygiętą górną rurę przechodzącą pod bakiem nad baterią gaźników i tuż nad pokrywami ozdobnymi obudowy filtra powietrza.

 

Na zdjęciu: Suzuki GSF 1200S Bandit z owiewką:

ihost_1366564354__2000suzukigsf1200sbandi.jpg

 

 

Na zdjęciu Suzuki GSF 600N Bandit w wersji nieobudowanej:

ihost_1370371317__suzuki-gsf-600-n-bandit-05.jpg

 

Suzuki Bandit 600S z charakterystyczną dla tej generacji owiewką:

641_0_2_3_gsf%20600%20s%20bandit_Bandito.jpg

 

Ciekawostka - Suzuki Bandit 750N:

ihost_1366564385__1996_gsf750_500.jpg

 

 

 

Oznaczenia modelu na naklejkach:

 

GSF 600N: Naklejka na zadupku [Bandit N600].

 

GSF 600S: Naklejka na zadupku [DOHC 16 VALVE IN-LINE-FOUR]. Naklejka na owiewce [Bandit S600].

 

GSF 1200N: Naklejka na zadupku [Bandit N1200].

 

GSF 1200S: Naklejka na zadupku [DOHC 16 VALVE IN-LINE-FOUR]. Naklejka na owiewce [Bandit S1200].

 

Ważna wskazówka: Pierwszą generację Bandita najłatwiej przebudować z wersji S na wersję N i odwrotnie, ponieważ obie wersje różnią się jedynie sposobem zamocowania lampy (N) oraz lampy i owiewki (S). W obu wersjach zegary są zamocowane identycznie na stałe do górnej półki i wraz z nią poruszają się za skręcającą kierownicą, w wersji S obracają się wewnątrz owiewki. To samo dotyczy mocowania lusterek do kierownicy - uchwyty obu wersji są identyczne.

 

 

Jak rozpoznać na pierwszy rzut oka 600 od 1200?

Kilka szczegółów i już wiemy, z którym Bandziorem mamy do czynienia:

1. Kolor silnika: Bandit 600 ma silnik w kolorze srebrnym, Bandit 1200 w kolorze czarnym

2. Sety pasażera: Sety pasażera w 600 są zespawane z ramą i lakierowane, sety pasażera 1200 są przykręcane do ramy zadupka.

3. Dźwignia sprzęgła - Bandit 600 ma uruchamiane linką, Bandit 1200 ma sprzęgło hydrauliczne - przy klamce jest pompa hydrauliczna ze zbiorniczkiem - tak jak do hamulca.

 

 

 

SUZUKI GSF 600N Bandit i GSF 600S Bandit

Pierwsza generacja - produkowana od 1995-1999

 

Rocznik 1995-1996:

1. Najstarsze roczniki Bandita posiadały matowe srebrne pokrywy obudowy filtra powietrza

2. Ten egzemplarz nie posiada uchwytów pasażera, które były wprowadzone później, jako wyposażenie opcjonalne. Bandit 1200 miał je od początku. Kanapa została obniżona.

3. Ten egzemplarz posiada centralną podstawkę, również jako wyposażenie dodatkowe. Bandit 1200 miał ją w standardzie.

4. Oryginalna naklejka modelowa na zadupku: [bandit N600]

 

ihost_1366564415__suzukibandit6001.jpg

 

Rocznik 1997-1999:

1. Na zdjęciu widać różnicę w stosunku do poprzednich roczników: Chromowane a nie matowe srebrne pokrywy obudowy filtra powietrza

2. Opcjonalne wyposażenie - uchwyty pasażera

3. Oryginalne podnóżki kierowcy są wyłożone gumą, w odróżnieniu do podnóżków pasażera

4. Oryginalny tłumik i widoczna chromowana osłona montowana w miejscu łączenia kolektora z rurą tłumika.

5. Oryginalny tylni błotnik w nadkolu.

6. Oryginalna kanapa z charakterystycznym paskiem (niby do trzymania pasażera)

7. Proszę zwrócić uwagę na wieńce tarcz oraz na sposób ich nawiercania - powtórzy się to w Bandicie 600 drugiej generacji.

ihost_1366564468__imag0003s.jpg

 

Bandit 600N - ujęcie z przodu - widoczne są:

1.Oryginalne kubki zegarów - z charakterystycznym wgłębieniem dla 600 (1200 miał zaokrąglone)

2. Oryginalne masywne kierunkowskazy

3. Oryginalne ciężarki kierownicy i manetki

4. Oryginalna lampa N-ki wraz z mocowaniem

5. Oryginalne i zadbane kolektory wydechowe - charakterystyczne połączenie rur 2-3 cylindra, oraz mniej widoczne 1-4 cylindra. Błyszczący tłumik ze stali nierdzewnej, z charakterystycznym dla GSF 600 zagięciem / spłaszczeniem, jest na stałe połączony z rurą wydechu. Bandit 1200 ma tłumik matowy (aluminium), okrągły i jest przykręcany za pomocą trzech śrub.

6. Bandit 600 posiada jeden klaskon zamontowany z lewej strony, a 1200 dwie sztuki.

7. Widoczna charakterystycznie wygięty dla 600 mostek łączący obie rury teleskopów (lagi), do którego przymocowany jest błotnik. Bandit 1200 posiada mostek prosty.

8. Na chłodnicy oleju zastosowano akcesoryjną nakładkę - kratkę.

9. Umiejscowienie i nitowanie oryginalnej tabliczki znamionowej motocykla.

10. Umiejscowienie i czcionka napisu SUZUKI na zbiorniku paliwa i kolorystyka:

a) bak niebieski - napis srebrny; b.) bak czarny - napis srebrny; c) bak czerwony - napis czarny; d) bak zielony - napis złoty

 

ihost_1366564484__imag0013tv.jpg

 

 

Bandit 600N ujęcie z lewej strony:

1. Oryginalne, okrągłe lusterka są masywne, i przy samym lusterku mają obciążenie - dla tłumienia drgań.

2. Bandit 600 posiada sprzęgło uruchamiane linką, a 1200 ma sprzęgło hydrauliczne i przy lewej manetce umieszczona jest zbiornik z pompą (tak jak do hamulca)

3. Odróżniający się w 600 wahacz oraz plasikowa osłona łańcucha. 1200 ma inny, dłuższy wahacz i metalową osłonę łańcucha.

4. Bandit 600 ma inną pokrywę skrzyni biegów (dziurkowana, groszki).

 

PS: Mały szczegół tego egzemplarza: przewrócił się na lewą stronę - skrzywiona klamka sprzęgła i lekko muśnięty dekiel (na takie szczegóły trzeba zwracać uwagę).

ihost_1366564499__imag0020kf.jpg

 

 

Bandit 600S - czyli wersja z owiewką

1. Bandit 600 S posiada półowiewkę z kwadratową lampą.

2. Napis Bandit S600 umieszczony jest na owiewce, natomiast na zadupku umieszczona jest naklejka: DOHC - 16 Valve - In Line Four

3. Lusterka w wersji S mocowane do kierownicy - identycznie jak w wersji N.

4. Mocowanie zegarów do górnej półki - identycznie jak w wersj N.

5. Pozostałe różnice między rocznikami 1995-1996 a 1997-1999 są takie same, jak dla wersji N: Uchwyty i srebrne matowe pokrywy obudowy filtra powietrza.

ihost_1366564538__sam0590l.jpg

 

Bandit 600S - z owiewką i "prostokątną" lampą (owiewka była malowana - nieoryginalne naklejki modelowe):

Najczęściej przebudowana jest pierwsza generacja Bandita z wersji S na N, albo ze względów estetycznych - bo wygląd owiewki to kwestia gustu, albo po wypadku. Warto zwrócić uwagę na oryginalne naklejki czy zgadzają się oznaczenia modelowe właściwe dla poszczególnych wersji.

ihost_1370372918__100-4157-7659452406956432849.jpg

 

Bandit 600S rocznik 1996 - owiewka i sposób mocowania lusterek zegarów. Na zdjęciu widać starsze zestawy przełączników, które zostały zmienione od modelu 1997.

Charakterystyczne grube obwódki oryginalnych lusterek. Lusterka najczęściej krzywią się po wywrotce. Cena w ASO powala, dlatego przy odbudowie stosuje się zamienniki. Ten egzemplarz ma nieoryginalne ciężarki kierownicy.

ihost_1366564670__bandit600s1996zegary01.jpg

 

Bandit 600N - nowe przełączniki (w egzemplarzu brak ciężarków kierownicy):

ihost_1366564693__15040731243.jpg

 

Bandit 600N - zegary:

Prędkościomierz wyskalowany do 240km/h, obrotomierz do 14 tys. obr./min

ihost_1367623742__gsf600c.jpg

 

 

Krzysztof

  • Upvote 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

SUZUKI GSF 1200N - SUZUKI GSF 1200S
Pierwsza generacja - produkowana od 1996-2000

Kilka szczegółów po których można odróżnić Bandita1200 od 600.
1. Silnik Bandita 1200 jest lakierowany w kolorze czarnym
2. Sety pasażera w 1200 są przykręcane do ramy zadupka, a podnóżki pasażera są bardziej masywne niż w 600 i wyłożone gumą.
3. Bandit 1200 ma sprzęgło hydrauliczne - przy klamce jest pompa hydrauliczna ze zbiorniczkiem - tak jak do hamulca.
4. Bandit 1200 ma bardziej masywny i wykonany z aluminium wahacz tylnego koła, inna jest też regulacja naciągu łańcucha.
5. Szersze rury przedniego zawieszenia z prostym mostkiem.
6. Pod lampą w N-ce zamocowane są dwa klaksony.
7. Trzy zegary z innymi tarczami - dodatkowy zegar wskaźnik poziomu paliwa. Kubki zegarów zaokrąglone, bez zagłebienia jak w 600.
8. Oryginalny tłumik w 1200 jest przykręcany do rury wydechowej i jest wykonany z aluminium.
9. Metalowa osłona łańcucha.

Suzuki Bandit GSF 1200N Bandit:
ihost_1367587867__motoimagescaradisiacco

Suzuki GSF 1200S Bandit:
Charakterystyczna dla tej generacji zaokrąglona tylna lampa, prostokątne kierunkowskazy i toporna owiewka z prostokątną lampą w 1200S.
ihost_1366564745__98bandit12001024.jpg

Bandit 1200N - zegary:
Inna "szata graficzna" zegarów, dodatkowy wskaźnik poziomu paliwa w 1200. Prędkościomierz wyskalowany do 260km/h, obrotomierz do 12 tys. obr./ min (dla 600 jest 240 i 14 tys.). Widoczny zbiorniczek pompy sprzęgła hydraulicznego. Akcesoryjne przewody hamulcowe w stalowym oplocie i włącznik grzania manetek Oxford. Typowe dla Bandita - wytarta od kluczy obudowa stacyjki i górna półka (spory przebieg).
PS: To był mój egzemplarz, stąd jestem zorientowany w temacie:D
ihost_1366564761__bantid1200nzegary01.jp

Bandit 1200 - osłona i regulacja łańcucha:
Na zdjęciu nowy zestaw napędowy, jeszcze nie jeżdżony (oryginalny biały smar).
ihost_1366564775__4acf38b1.jpg

Wersja limitowana Bandit 1200SA - z ABS-em - rocznik 1997:
Można ją rozpoznać na zdjęciach po zmienionych wieńcach tarcz przednich i zmianie mocowania tylniego zacisku - znajduje się nad wahaczem, a nie pod, jak w wersjach bez ABS-u.


ihost_1366564790__1997_gsf1200sa_bl-snet


Suzuki Bandit 1200 SA - z ABS-em:
ihost_1366564817__bandit1.jpg

Suzuki Bandit 1200SA - lewa strona:
Do wahacza przymocowany przewód i końcówka urządzenia smarującego łańcuch. Zamontowane stelaże kufrów wymagały przeniesienie miejsca mocowania kierunkowskazów na wysięgniki.

ihost_1366564860__gsf1200sa.jpg

Suzuki Bandit 1200SA - emblemat ABS:
ihost_1366564875__szrqsqb20kgrhqeokm4evy

Ciekawostka - Bandit 1200 P - wersja policyjna:
ihost_1366564887__suzuki_gsf1200p.jpg

 

A to inna wariacja w stylu retro-sport GS1200SS:

ihost_1392384799__suzuki-gs-1200-ss_whit

 

c.d.n.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 weeks later...

Zobacz także:

 

Suzuki Bandit 2. generacji został omówiony tu: Suzuki Bandit na zdjęciach - 2. generacja - detale i różnice

 

Suzuki Bandit 3. generacji został omówiony tu: Suzuki Bandit na zdjęciach - 3. generacja - detale i różnice

 

Suzuki Bandit 4. generacji został omówiony tu: Suzuki Bandit na zdjęciach - 4. generacja - detale i różnice

 

Suzuki Bandit 400 - różnice i zmiany modelowe: http://polishbanditc...iejszych-zmian/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
 Share

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz regulamin oraz politykę prywatności.Regulamin Polityka prywatnościUmieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.