Skocz do zawartości

Hamulce - Naprawa Zacisku Hamulcowego


Mauro22
 Share

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

To co postaram się tu pokazać to naprawa zacisku hamulcowego - tył w suzuki Bandit 1200.

 

1. Odkręcenie zacisku od motocykla

 

 

W tym celu należy odkręcić dwie śruby mocujące zacisk oraz jedną śrubę, która mocuje ramie pozycjonujące zacisk.

 

 

ihost_1330690804__zac1x.jpg

 

 

2. Demontaż zacisku hamulcowego

 

 

W tym celu wyciągamy z bolców prowadzących klocki hamulcowe sprężynę 1. Następnie wysuwamy dwa bolce prowadzące klocki 2. Następnie wyciągamy sprężynki 3 oraz blaszki 4. W następnej kolejności wyciągamy klocki hamulcowe (w zasadzie to same wypadną).

 

UWAGA : Jeśli miałeś / miałaś zapieczony zacisk to aby wyciągnąć tłoczki należy wypchnąć je poprzez naciskanie dźwigni hamulca. Staramy się zrobić to w taki sposób aby w pierwszej kolejności wyleciał tłoczek z cylindra zaślepionego - czyli z tego do którego nie jest przykręcony przewód. Tłoczek z drukiego cylindra możemy po odkręceniu przewodu hamulcowego śmiało wybić jakimś trzpieniem.

 

 

ihost_1330690846__zac2n.jpg[

 

 

3. Czyszczenie zacisku oraz zakładanie nowych uszczelnień

 

Jeśli zacisk był zatarty no należy go dokładnie wyczyścić. W tym celu najlepiej użyć środek z rodziny WD-40. Dokładnie powinniśmy wyszorować kanałki pod uszczelnienia. W tym celu można użyć starej szczoteczki do zębów. Po prostu należy spryskać zacisk środkiem i szorować.

 

Kiedy zacisk jest czysty można w nim umieścić nowe uszczelnienia. Komplet uszczelnień na jeden tłok to kwadratowy ring wchodzący do wewnątrz cylindra oraz uszczelniacz dwu wargowy wchodzący do zewnętrznej części cylindra.

 

ihost_1330690900__zac3u.jpg

 

ihost_1330690933__zac4.jpg

 

 

4. Montaż tłoczków w zacisku

 

 

Przed przystąpieniem do wciskania tłoczka do cylinderka należy dokładnie wypełnić przestrzeń pomiędzy dwoma uszczelniaczami specjalnym smarem. Jest on dołączony do zestawu uszczelnień.

 

Po nasmarowaniu możemy wciskać równomiernie tłoczek.

 

 

ihost_1330690966__zac5.jpg

 

 

5. Montaż zacisku

 

Kiedy udało nam się wsunąć tłoczki do cylinderków możemy rozpocząć składanie zacisku. Robimy to dokładnie w kolejności odwrotnej od demontażu

 

 

ihost_1330690993__zac6.jpg

 

ihost_1330691023__zac7d.jpg

 

 

Po złożeniu zacisku przykręcamy go do motocykla, a następnie odpowietrzamy cały układ. Pamiętajmy o mosiężnych podkładkach uszczelniających podczas przykręcania przewodu hamulcowego.

 

Odpowietrzanie należy rozpocząć od uzupełnieniu płynu hamulcowego w zbiorniczku DOT-4. Następnie naciskamy kilkukrotnie dźwignie hamulca, przytrzymujemy go i jednocześnie odkręcamy jeden z odpowietrzników w korpusie zacisku. Czynności powtarzamy tak długo aż przestanie się wydobywać powietrze z zacisku.

 

 

THE END

  • Upvote 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zupelnie slusznie, zbyt duza ilosc smaru skutecznie lapie brud z jezdni i tworzy z niego paste scierna.

 

Natomiast wprowadzil bym korekte w metodzie czyszczenia rozebranego zacisku - wnetrze zacisku czyscimy tylko plynem hamulcowym i szmata, nie zadnym WD40. Plyn swietnie czysci i rozpuszcza brud zostawiajac potem powierzchnie cylinderkow zabezpieczone przed natychmiastowym zlapaniem wilgoci i ulatwia montaz uszczelek nawet w braku oryginalnego smaru.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Share

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz regulamin oraz politykę prywatności.Regulamin Polityka prywatnościUmieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.