Skocz do zawartości

Miska Olejowa


artur
 Share

Rekomendowane odpowiedzi

2min temu postanowiłem dokręcić korek od miski olejowej co spowodowało ukręcenie gwintu w misce. Planuje wkręcić Heil-coil tylko nie wiem jaki rozmiar ma gwint w misce w (B1200 rok 99). Jeśli ktoś posiada takie info bardzo proszę o pomoc. Z góry serdecznie dziękuję.

 

W mojej 600 jest taki jak na świecy.Czyli te reperaturki do gwintów w głowicy uratowały moja miskę:):)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month later...
  • Odpowiedzi 59
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

  • artur

    6

  • jab2

    5

  • Kukuryku

    5

Niedawno co kupiłem bandytę i wymieniałem olej. Korek był okręcony pakułami i silikonem:/ okazało się że gwint jest częściowo zerwany i wyrobiony. Z podkładką śruba delikatnie łapała a bez podkładki troszkę jakby mocniej. Ale dalej kiepsko. Rozważałem gwintowanie, uszczelniacze do gwintów itp. Ale dopiero sąsiad podpowiedział mi żeby zakręcić śrubę o 5mm dłuższa od oryginalnego korka. Ale niestety nigdzie nie mogłem dobrać takiego korka z powodu nietypowego skoku gwintu (1,25 z tego co pamiętam). Dopiero taką śrubę z pręta dotoczyłem w zakładzie koszt 20zł. Założyłem podkładkę miedzianą za 50gr. Wcześniej wygrzałem ją i schłodziłem w wodzie. Według rady ojca i sąsiada ślusarza. Zakręciłem i trzyma.

 

Tą metodę można stosować przy zerwanym gwincie. I z tego co patrzyłem to gwint w misce jest dłuższy od gwintu na korku. Najlepiej wsadzić palec w otwór i sprawdzić jak sprawa się ma.

 

Mam nadzieje że pomogłem :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miskę olejową się rozwierca i gwintuje, a korek wymienia na nowy - o oczko większy.

 

Nie musi to być korek motocyklowy - samochodowy, ciągnikowy czy z kombajnu też się sprawdza.

Jedyny, moim zdaniem, rozsądny powód do nie przegwintowywania miski to wiek maszyny. Jeśli mamy jakiegoś "zasłużonego emeryta" to lepiej nie niszczyć istniejących części...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Wiem z góry że zostanę skrytykowany za moja naprawę ale cóż... Oczywiście jak kupiłem moto wymieniłem olej już wtedy zauważyłem że na korku jest ślad z gwintu ale jakoś się zakręciło potem jeszcze raz i jeszcze raz. Niestety przy ostatniej wymianie już się nie udało. Ponieważ miałem nóż na gardle a olej zlał się bardzo dobrze bo chyba 2 tygodnie stał i z niego kapało wytarłem dokładnie resztkę gwintu rozpuszczalnikiem i na moim ulubionym silikonie-kleju DIRKO osadziłem korek za 2h zalałem moto nowym olejem. (Już nie piszę o tym jak wielce byłem zadowolony że w nowym moto przekręciłem gwint, ale widzę że nie tylko ja mam taki problem ale jest to problem współczesnej gównianej motoryzacja). Ale ponieważ wybierałem się dość daleko i bałem się że korek mógłby wypaść albo coś to i tu proszę raczej nie naśladować: Przewierciłem te żeberka na dole w misce dokręciłem od dołu blaszkę która dociska korek. Wiem że postąpiłem jak rzeźnik ale działa. Teraz ja będzie mi się chciało to ściągnę miskę i chyba wkleje na cx80 kleju do metalu tulejkę stalową z gwintem. A mam pytanie jeszcze do posiadaczy B12,5 jak wykręcacie filtr oleju nie ściągając kolektorów ja jak odkręcam filtr to dochodzi do kolektorów nie ma szans go wyciągnąć bo siedzi jeszcze sporo na gwincie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 years later...

Mam to samo.

Pytanie czy ściągać miskę czy kłaść na boku (nie mam kanału)?

Jeśli ściągać to;

- jak śruby kolektorów wydechowych bez rdzy to będzie problem z odkręceniem?

- uszczelki kolektorów zamawiać od razu nowe czy spokojnie stare?

- skoro nie ma uszczelki do miski to składać potem na silikon?

Sama naprawa gwintu;

- lepiej sprężynka czy tulejka?

- dawać klej do gwintu?

Myślę nad jakimś patentem żeby ten drucik sprężynki nie wbijać do środka. Wkręcać bolcem z dziurką żeby po stuknięciu drucik został w bolcu i dał się wyjąć? Może ktoś już wymyślił na to swój patent? Dlatego też rozważam tulejkę zamiast sprężynki ale jak ją się wkręca? Czy nie wkręci się z korkiem do środka?

A miałem wczoraj już jeździć...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W zyciu nie ukrecilem gwinta w misce... korek wkrecamy palcami. Lekko dociagamy kluczem.. w wykonaniu np.motocykla wazne jest z jakiego materialu wykonany jest.wole ten oryginalny. Ni z LARSONA CHINSKI.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszyskim z radami typu "jak można było to ukręcić" itp. z góry dziękuję za rady ;-)

Olej wymieniałem nie pierwszy raz ale pierwszy raz  z pośpiechu pomyliłem kierunek odkręcania i zerwałem przy odkręcaniu :-) I nie, nie kręciłem tak długo aż się zerwał, wystarczyło ruszyć delikatnie w złą stronę i już było pozamiatane.

Proszę o odpowiedzi na zadane w moim poprzednim poście pytania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A nie da rady wysysać olejku, tak jak można to zrobić w samochodach? Włożyć giętką sondę tam gdzie się wlewa olej i odessać. Następnie gdy już część oleju wyssa się, odkręcić filtr oleju i przez jego otwór resztę odessać. Może to i głupie, a może i nie? Tak mi przyszło do głowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W moto to słaby pomysł gdyż spuszczamy olej z silnika i skrzyni biegów. Co za tym idzie jest większa szansa na opiłki w oleju. A co do naprawy gwintu był niedawno temat obszernie opisujący co i jak. Wystarczy użyć szukajki :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Klucz 21 na grzechotke . Trzymamy blusko nasadki co by nie ukrecic...

Mozna posmarowac łojem......

I g...em swojem

Edytowane przez Maryusz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Share


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz regulamin oraz politykę prywatności.Regulamin Polityka prywatnościUmieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.