Skocz do zawartości

Gaźniki - Problemy Po Czyszczeniu Gaźników


Gość Bangout
 Share

Rekomendowane odpowiedzi

Zaraz mnie trafi drugi dzień się męcze. Wczoraj postanowiłem umyć gaźniki z zewnątrz i wewnątrz carb cleanerem czy tam jakimś innym podobnym specyfikiem.

Zabieram się do pracy, ściągam filtr powietrza i psikam wszędzie gdzię się da aby usunąć wszystkie syfy, również do środka tak jak pisze na opakowaniu. Następnym krokiem było zrobienie to samo ale przy odpalonym silniku. Niestety już nie zdążyłem, bo dzior nie odpalił. Po dość długim pałowaniu wyczerpałem aku i postanowiłem wyciągnąć gaźniki ,a aku poszło pod prostownik. Biorę cały korpus na warsztat, ściągam wszystkie komory pływakowe i zaglądam do środka przy okazji psikając ww środkiem. Poskręcałem wszystko otwieram górę. Po pierwszym odkręceniu i męczarni wsadzenia trochę rozciągniętej membrany na swoje miejsce stwierdziłem, że odpuszczam z pozostałymi.

Skręcam wszystko do kupy daję kranik na PRI i dupa. Po całodniowej nie udanej pracy idę do domu, ale po chwili wracam zastając kałuże benzyny pod sprzętem. Do airboxa przelała się benzyna i było jej tam dośc sporo. Zakręciłem kranik i pozbyłem się paliwa spuszczając je za pomocą wężyka, który idzie od airbopa.

 

Nazajutrz czyli dziś postanowiłem znowu wykręcić gaźniki aby sprawdzić czy się nie zawiesił pływak czy coś. Zalałem komory paliwem na warsztacie, nic nie ciekło to zabrałem się za montowanie. Próbuje odpalić, NIC. Rozrusznik kręci, motocykl się zachowuje jakby miał już załapać, ale kończy się na lekkim strzale z tłumika i tyle. Myślę sobie że już po takim dwu dniowym pałowaniu zalałem świece na pewno mimo tego że nie tykałem manetki przy odpalaniu czy to na ssaniu czy bez. Odkręcam wszystkie świecę, sprawdzam iskra jest. Dwie były wilgotne, ale nie wiem czy to już się kwalifikuje do zalania bo się nie znam.

 

Postanowiłem odpalić bandytę na pych, pobiegałem trochę, pomęczyłem się i nic. Mam już dośc! Prosiłbym o jakiekolwiek rady, oczywiście sporo tematów przeczytałem na forum i tylko jak mi coś wpadło to postanowiłem to sprawdzić ale bez większych efektów. Nie wiem co może być przyczyną, wcześniej palił na dotyk.

 

Próbowałem przed chwilą odpalić go na popych, niby zaskoczył ale jednak nie, a po 3s nastąpił głośny strzał z tłumika połączony z ogniem. Wcześniej próbowałem bez ssania z otwartymi na maksa przepustnicami i też nic tylko po chwili głośny strzał. Iskra jest na czterech świecach. Jakieś rady?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 82
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

  • qnerk

    9

  • nieaktywny7

    4

  • czala1

    4

Top Posters In This Topic

Posted Images

a nie zamieniłeś cewek miejscami ?.Nie tyle przewody na świecach co przewody zasilające cewki :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

qnerk świece prawie nowe może z 500km na nich jest zrobione, dodam że nic się wcześniej takiego nie działo czy prawdziwa przyczyna na prawdę leży w świecach? Zarżnąłem je tym piłowaniem czy co? świece NGK. Wszystkie na raz poszły? Iskra jest na wszystkich. Jeszcze jakieś inne sugestie? Proszę o rady bo już siły nie mam

 

edit: z przewodami nic nie było robione

Edytowane przez Bangout
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest takie powiedzenie: ruszysz gówno-zacznie śmierdzieć.

 

Miałeś powód ,żeby czyścić? Czy tylko zachciankę?

Jeszcze powiedz ,że grzebałeś przy moto w niedzielę i wszystko będzie jasne.

 

A tak serio, to znam ten ból. Nadgorliwość często szkodzi.

Powodzenia przy reanimacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gaźniki potrzebowały wyczyszczenia przed synchronizacją. Najbardziej boli, że miało być dobrze a nie jest. Robiłem wszystko według zaleceń producenta, was, serwisówek itp. itd., ale zawsze się uważałem za pechowego człowieka i najwyraźniej mi nie poszło:angry: . Zaraz spróbuje wkręcić inne świece z gsx-fa i mam nadzieję, że w tym jest problem tak jak mówi qnerk. Jeśli nie to nie wiem co zrobie :(

 

edit: nalanie paliwa nic nie dało poza tym zaczęło się wylewać przez takire szczelinki z przodu cylindrów.

Nie mogę wykręcić świec z gsx-fa także jadę po nowe. oby to było to

Jak mają być podłączone kable od cewek bo już zgłupiałem. Od lewej cewki do 1 i 4 cylinda a od prawej 2 i 3 czy jeszcze inaczej?

Edytowane przez Bangout
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na kablach masz numerki :) i o ile pamiętam to jest jak piszesz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

qnerk to jest dla mnie jakaś masakra. Zmieniłem świece na nowe tak jak mówiłeś i odpalił na dotyk. Zastanawia mnie tylko dlaczego tamte padły, z jakiego powodu bo były praktycznie nowe.

Druga sprawa jest taka, że chodził tylko na dwa cylindry. Przegazowałem go i zaczął chodzić trzeci, ale czwarty dalej nie daje znaku życia. Co może być tego przyczyną?

 

Jeszcze raz dzięki wszystkim!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przed montażem nowych świec trzeba było pokręcić chwilke rozrusznikiem żeby wydmuchało ewentualne paliwo z garów.Zagrzej silnik do temp.roboczej i zamień świece 1 i 4 miejscami,tą z 4 gara przedmuchaj.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może tamtych poprzednich nie wygrzałeś wystarczająco?

Piszesz, że chodzi na 2 cylindry a trzeci ledwo zaskoczył - to przy nowych świecach.

Przy starych nie palił, ale pisałeś, że 2 świece mokre, a dwie nie. Czy te suche to nie aby z tych cylindrów, na które nie pali?

Jeśli tak, to masz odpowiedź.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już nie pamiętam które były suche a które mokre. Motocykl chodzi chyba na 3 gary bo robią się dośc gorące, ten czwarty natomiast bardzo powoli się nagrzewa.

Jest jeszcze taki problem, że jak odpalam go na ssaniu to obroty są wysoko, ale gdy chce trochę je skorygować to potem powoli opadają aż motocykl gaśnie, zdarza się też strzał z tłumika.

 

Fajnie, bo już coś się dzieje pozytywnego bo odpalił wreszcie, ale jeszcze jednak to nie to co było wcześniej.

Spróbuje zrobić jak radzi kudłaty i napiszę czy coś się zmieniło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gaźniki potrzebowały wyczyszczenia przed synchronizacją. Najbardziej boli, że miało być dobrze a nie jest. Robiłem wszystko według zaleceń producenta, was, serwisówek itp. itd., ale zawsze się uważałem za pechowego człowieka i najwyraźniej mi nie poszło:angry: . Zaraz spróbuje wkręcić inne świece z gsx-fa i mam nadzieję, że w tym jest problem tak jak mówi qnerk. Jeśli nie to nie wiem co zrobie :(

 

edit: nalanie paliwa nic nie dało poza tym zaczęło się wylewać przez takire szczelinki z przodu cylindrów.

 

 

Dalo, bo pokazalo ze problemem sa nie gazniki a swiece.

Taki jest sens tego manewru.

 

Jesli zas chodzi o czyszczenie to kpisz czy o droge pytasz ?

Jakie to bylo czyszczenie polegajace na "opsikaniu" gaznikow z zewnatrz i wewnatrz ?

Gdzie wyczytales te bzdury, ze na tym polega czyszczenie gaznikow ?

Jest gdzies w Technice temat o tytule " jak to zrobic samemu i poprawnie", gdzie napisalem jak to powinno wygladac.

Radze znalezc i przeczytac, bo najwyrazniej dalej jeden lub dwa gazniki maja przypchany uklad wolnych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego Adamie wiem co to za temat, bo sam go założyłem. Na początku chciałem umyć gaźniki tylko z zewnątrz właśnie psikając na niego tak jak w instrukcji, ponieważ były całe ze smaru i tak dalej. Dalsze rozbieranie poczyniłem po tym jak nie chciał odpalić, bo myślałem że przez to czyszczenie do środka dostał się brud. W środku nic nie rozbierałem tylko oglądnąłem komory pływakowe, pływaki. Gdy rozebrałem górę to miałem problem z założeniem membrany i nie chciałem rozbierać tego dalej bojąc się że coś uszkodzę. Czyli czyszczenie odłożyłem na inny dzień gdy będzie przy mnie jakaś mądra głowa, ponieważ przypominam że jestem laikiem.

 

Teraz problem jest taki, że bandzior chodzi tylko na 1 i 2 cylinder. Wykręciłem świece z 3 i 4 i wyglądały tak jak je wsadziłem wcześniej czyli jak nowe. Z 1 i 2 natomiast były już okopcone. Zamieniłem 4 z 1 tak jak radził kudłaty, ale nic to nie dało, tylko to, że się trochę okopciła.

Sprawdzałem wszystkie świece i wyglądały na suche, nie wiem w czym tkwi problem.

Teraz nie mogę odpalić bandyty na ssaniu, ale bez ssania i z otwartymi przepustnicami zaskakuje od razu i czasem strzeli z tłumika.

 

Gdzie szukać przyczyny, że chodzi tylko na dwa? Gaźniki nie podają paliwa czy co?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wtopa-nie doczytałem...sorka...zrozumiałem,że nie pali na 4 gar.Ale z tego co piszesz to wygląda że,gazniki nie podają paliwa do 3 i 4 gara-sprawdz zaworki w gaznikach albo jak się Tobie nie spieszy to wytrwaj do poniedziałku-ma byc spoko pogoda to podjade Dziorem,uruchomimy Twojego sprzęta i się jakąś rundkę zrobi po okolicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rundka nic nie zmieni, trzeba sprawdzic 2 rzeczy - podawanie paliwa do komor plywakowych co najlepiej sprawdzic po zgaszeniu silnika przez pozyczke malego pojemnika ze skala na jedzenie dla niemowlat i spuszczenie paliwa ze wszystkich komor plywakowych porownujac ilosc w kazdej z nich ( poszczegolne ilosci zapisz na kartce ).

Jezeli tam ilosc paliwa bedzie jednakowa to trzeba sprawdzic uklad wolnych obrotow e w obu nie pracujacych gaznikach.

Potrzebny jest do tego carb cleaner w spray'u, ktory chyba masz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ze spuszczeniem paliwa jest problem, w komorach te małe śrubeczki są tak zapieczone, że nawet na warsztacie nie mogłem ich odkręcić. Jak się sprawdza ten układ wolnych obrotów?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a kable dobrze podłączyłeś? - bo coś mi mówi że nie szczególnie - i tu może być pies pogrzebany

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm a jak powinny być prawidłowo? Cyferkę mam tylko na jednym kablu dlatego też wcześniej pytałem.

Jakie są objawy złego podłączenia? Iskra jest na wszystkich świecach jak sprawdzałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

każda cewka ma długi i krótki kabelek (przynajmniej u mnie). Jak brak naklejek z kolejnością to krótki do najbliższego cylindra. W lewej cewce, krótki do 1, a w prawej do 3 jak dobrze pamiętam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurde, no to od początku ci pisałem że byś sprawdził czy paliwo do garków dochodzi. Jak świece są jak nowe, to jak myślisz co jest? Paliwa nie dostaje i tyle. Węże pewnie dobrze podłączone, ale sprawdź.

Szkoda, że spustu komór nie możesz ruszyć, bo to by ułatwiło diagnozę.

Jak zamieniłeś cewki, to iskra będzie w złym momencie, bo nie na tej świecy co trzeba. Ale to chyba nie to, bo sam piszesz, że świeczki są suche i ładne jak nowe na 3 i 4 garze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zamiana cewek jak wiem nie robi różnicy. Grunt by te same pary kabli były wpięte pod te same cylindy. Lewy 1-4, prawy 2-3

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rundka nic nie zmieni

 

 

To już po robocie ;) p*****ny nie jestem żeby moto na dwóch garach mordowac...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie: Czy rozkręcając gaźniki możliwe było, że pokręciłeś śrubki regulacji mieszanki, czy może wykręcałeś wszystkie śrubki w gaźniku?

 

Sprawdź czy pływak w gaźniku nie jest przebity i czy dysze się nie zapchały.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja kiedyś odwrotnie podałem zasilanie na cewki.Efekt .Kręci kręci i jak nie jebnie...

Wszyscy domownicy się zlecieli.

Już miałem moto rozkręcać i nawet rozkręcałem Wtedy zobaczyłem że cewki odwrotnie.Poprawiłem i jak ręka :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Share


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz regulamin oraz politykę prywatności.Regulamin Polityka prywatnościUmieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.