Skocz do zawartości

Bandit 600 - Zdławiony Silnik - Jak Odblokować ? By Sopel


Matis
 Share

Rekomendowane odpowiedzi

Tekst ze starego forum, autorem jest Sopel, ja tylko kopiuje i poprawiłem ortografię smile.gif

U mnie po tym zabiegu to do 12500 się wkręca. Trzeba zobaczyć w pierwszej kolejności jaki mamy nr na kopułkach od gaźników keihin te plastikowe od góry ja mam 946 i tu tkwi problem ponieważ jak wyciągniemy przepustnice plastikowe te z membranami i zobaczymy że nie mają otworów gdzieś z boku ( od strony iglicy patrząc na nią z góry mają być 2 otworki po prawej i po lewej stronie jakieś 2-3mm od iglicy. Ich nie ruszmy jak są fabrycznie, ale jak są jakieś w innym miejscu szczególnie z boku na pionowej ściance to należy zakleić).

Teraz musimy sprawdzić kopułkę od strony wewnętrznej tam gdzie jest komora i jeśli mamy tam takie 2 rurki równe z powierzchnia styku kopułki z gaźnikiem to musimy je usunąć. Są to króćce ograniczające ruch przepustnicy, najlepiej to sprawdzić zanim gaźniki rozkręcimy ściągamy filtr powietrza następnie wkładamy palec do gaźnika od strony filtra i próbujemy podnieść przepustnice tą plastykową ma się schować całkiem tak aby było widać cały prześwit gardzieli.

Jak czujemy że przepustnica podnosi się tylko trochę i dalej nie da rady to mamy właśnie zablokowaną przepustnice nic na siłę wszystko lekko chodzi. W takim wypadku albo idziemy do serwisu i płacimy za nowe kopułki, lub do tokarza i każemy mu je stoczyć.

Najtańsza wersja taką jak ja zrobiłem to wyłamałem te rurki do samego dołu. uważajcie potem jak zakładacie te membrany aby ich przy skręcaniu nie poprzebijać. Teraz to tylko synchronizacja zostaje mi do zrobienia bo obroty trochę na wolnych falują i nierówno pracuje silnik.

Zastanówcie się co nieraz ci z serwisu gadają aby kasę wyciągnąć od nas klientów jak może być moduł zblokowany to nie jest silnik na wtrysku i tu nie ma takiej blokady jest tylko mechaniczna. Moduł w naszym przypadku będzie odpowiadał za układ zapłonowy a nie za skład mieszanki paliwowo powietrznej. A możemy się jeszcze spotkać z 2 blokadami zobaczyć trzeba czy się przepustnica ta metalowa co odpowiada za kręcenie manetka czy się całkiem otwiera jak nie to jest wina albo linki gazu. Albo mamy założoną zwężkę na wlocie do do gaźnika lub w króćcu przed głowicą a między gaźnikiem na tym gumowym. I to by było na tyle.

Zauważycie po tej operacji jak na wolnych po odpaleniu silnik się wkręca różnica zauważalna i odgłos podobny do ścigacza. Pozdro i życzę miłego śmigania. Tu na fotce widać kopułkę i te 2 rurki co musimy je usunąć

ihost_1330365177__dscf0895xd2.jpg

a na tej fotce poniżej macie jak wygląda dobra kopułka, której nie trzeba przerabiać bo jest ok a podziękowania dla tomka za pomoc fotkę tej kopułki i że zechciał wykręcić z moto.

ihost_1330365190__dsc00075ft9.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 months later...

Witam,ostatnio doradziłem znajomemu aby przeskoczył z gs500 na Bandita ,kupił żyletkę jak na 99 r, bardzo zadbany nie ma mowy o zajechaniu,wszystko szczelne,brak jakichkolwiek oznak przygody lub zaniedbania. Wszystko było ok do czasu kiedy ja się nie przejechałem i moc jego a mójego to niebo a ziemia. Na forum wspominał już ktoś że jest wersja zdławiona, ale on w dowodzie ma 57 kw. Pomijając kwestie techniczne czy może być tak że w dowodzie ma 57 kw a motocykl jest zdławiony??

Szukając w necie znalazłem nawet zdławionego oraz 600 o mocy 86km????

 

beztytuuffff.jpg

Edytowane przez RabuÅ›
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

600 i 650 były tylko w wersji 78 kucy, 86 miała GSX-F za sprawą innych gaźników.

Jeżeli jest blokada to do 34 kucy - najpiej sprawdzić przez V-MAX. Blokowane są na krućcach (MK1). W dowodzie piszą co diagnosta nabazgrał

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie rozkręcimy, a wyciągniemy i wydłubiemy zwężke w krućcu - mówimy o dziorach <=99r

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja u siebie zauważyłem też coś dziwnego , na kopułkach od góry napisane jest na 2 szt : 901 1 i na pozostałych 2 szt : 901 2 . Ma ktoś jakiś pomysł co to możne oznaczać ? Odblokowane są niby 901 1 czy to może oznaczać , że mam dwie kopułki jakoś zblokowane a dwie odblokowane ? :P Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

600 i 650 były tylko w wersji 78 kucy, 86 miała GSX-F za sprawą innych gaźników.

Jeżeli jest blokada to do 34 kucy - najpiej sprawdzić przez V-MAX. Blokowane są na krućcach (MK1). W dowodzie piszą co diagnosta nabazgrał

 

 

Bartek, nie chce podważać Twojej wiedzy ale pamietam jak dzis jak ktos z forum na stacji bp hamował b6,5 na akcesoryjnym wydechu i wyszlo 90 albo 92 juz nie pamietam..czyli ewidentnie miał 86 to raz a dwa jak moj by mial 76 to nie jechał by tak jak jedzie, zreszta 16 maja jadziemy do kato, moze uda sie z hamowac to bedzie wszystko wiadomo..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

JA mówię o tym co producent powiada, a to co wyszło na hamowni to inna bajka. Z tego co pamiętam to wszystkie dziory zhamowanie miały moc ponad serie - więc albo się cieszymy (jestem za tym), albo hamownia zawyżała

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak to lubicie się podniecać tymi cyferkami :P

Dla mnie po prostu ma jechać.Być sprawny.I sprawiać mi frajdę ;)

A to czy ma 78 czy 90 kompletnie mnie nie interesuje.

Wolał bym poznać jak przebiegają krzywe.I w jakim zakresie obrotów będzie najbardziej ekonomiczny a w jakim najbardziej dynamiczny :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja u siebie zauważyłem też coś dziwnego , na kopułkach od góry napisane jest na 2 szt : 901 1 i na pozostałych 2 szt : 901 2 . Ma ktoś jakiś pomysł co to możne oznaczać ? Odblokowane są niby 901 1 czy to może oznaczać , że mam dwie kopułki jakoś zblokowane a dwie odblokowane ? :P Pozdrawiam

 

 

Przypominam o moim "problemie" :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam znowu w dowodzie 25kw ;) a czy zablokowany jest nie mam pojecia brak porownania do innego dziorka.. jak dla mnie zbiera sie dobrze mam go od miesiaca i przy 140 bez owiewki zaczyna sie hardcorowo robic ..:) ale tez juz gorzej przyspiesza .. chyba jednak jest zdlawiony..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podjedź do mnie to Ci powiem czy jest zablokowany czy nie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 months later...

znowu w moje ręce wpadł bandit i nie ma mocy, problem jest zapewne w gaźnikach, pod dekielkami nie ma tych wypustek tj krucćów, czy rodzaj sprężynki(twardość?) gra rolę??podobno w Intruderach tak robiono, na starym forum nie mogę odszukać linka w którym ładnie było chyba przedstawione krok po kroku które dziurki ewentualnie w przepustnicach zaślepić pamięta ktoś to?? znalazłem ogólnego linka ale to nie ten co szukałem.

Edytowane przez RabuÅ›
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

króćce to są gumowe elementy łączące gaźniki z głowica. A najpierw sprawdź membrany, i zobacz ile dziurek jest w przepustnicy podciśnieniowej. Prócz tego w tym roczniku często masz właśnie w króćcach blaszki - ale to tego trzeba zrzucić gaźniki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

http://www.banditfor...87ed0cf777a1c88 w gaźnikach co zapodał koleś na forum jest wszytko ok? jest tam parę fotek, chodzi mi o dławienie.

 

img0254d.jpg

img0256ulo.jpg

img0257y.jpg

img0258w.jpg

img0260w.jpg

 

 

 

czyli te 2 u góry zalepiać??

 

http://www.greennet....nik/pic001.html

 

dsc00041cfd.jpg

dsc00042lin.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 weeks later...

Dziś poza innymi niespodziankami (które opisałem), mój bandzior znów mnie zasmucił. Jakoś przy kupnie nie było gdzie się rozbujać, żeby sprawdzić. W przedziale do 7 tyś obrotów i tak do 3 biegu idzie jak szalony, ale dziś pojechałem w trasę, długa prosta, a tu zonk.

Motocykl nie idzie więcej jak 140 ! Wiem że to głupio brzmi, ale na 4 i 5 biegu nie chce wkręcić się powyżej 7,5 tyś obrotów. Jest to o tyle głupie, że na 2 biegu idzie jak szalony do odcinki.

Przy tych 140km/h mogę sobie kręcić manetą a reakcji zero - wcale nie idzie dalej. 150km/h to chyba z górki pójdzie... przy 120 nagle czuć, że przechodzi mu ochota na przyspieszanie.

to mój gs zapylał 170 (ale długo się rozpędzał, jednak szedł)

 

Ktoś ma jakiś pomysł co to może być? Chodzi bardzo równo, wkręca się na obroty jak trzeba i schodzi z nich błyskawicznie.

Filtry nowe, olej nowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakoś przy kupnie nie było gdzie się rozbujać, żeby sprawdzić.

 

 

nie wiem jak ty tos sprawdzal te moto przy kupnie - tego nie ma - tamto wylata... to nie dziala... t o nie jedzie...no wybacz ale nie moglem sie powstrzymac...teoretycznie 140 to na 3cim biegu bez problemu...10sekund na sprawdzenie...

 

ale juz koniec dopierdalania...popatrz w dowód - moze masz wersje zblokowaną. w co wątpie...ale zawsze cos. moze gazniki maja na kopulkach badziewko i blokirung:D poszukaj-bylo kilka tematow o dlawieniu- co i jak i gdzie. i daj znac co wynalazles

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oj tam, moto jest w dobrym stanie i w sumie najlepszym z tego co oglądałem. Jeszcze nie miałem moto w którym czegoś nie brakowało (takie są w salonie), a to była kwestia ceny. Z resztą, nie ważne - mój wybór, widziałem co biorę.

Nie było jak sprawdzić prędkości maksymalnej, gdyby było to bym wiedział, choć też pewnie bym kupił ;)

Ogólnie jestem zadowolony, tylko właśnie...

Co to może być ? blokada? poniżej 100km/h zbiera się jak szalony

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to musial by miec blokade na predkosciomierzu.bo skoro idzie do odciecia to na module nie ma nic,w przeciwnym razie by odcinal np przy 4tys obrotow.

no chyba ZE jest na linke :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem identyczny problem z tym,że wcześniej Dziorr śmigał ponad 200,potem jezdziłem rzadziej i spokojniej-nie miałem czasu,aż jakoś 2 miesiące temu wzięło mnie na ostrą jazdę i...no właśnie to samo.Do ok.130 szedł dobrze,ale nie jak kiedyś,od 130 do150 trzeba było go "mordować" i nic szybciej nie chciał jechać.Okazało się,że problemem były uszkodzone membrany 2 i 3 gaznika.Zastosowałem półśrodek-skleiłem kropelką :D Na razie śmigam,ale i tak je trzeba wymienić.Pozdrawiam.

Edytowane przez kudłaty
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Share

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz regulamin oraz politykę prywatności.Regulamin Polityka prywatnościUmieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.