Skocz do zawartości

Gaźniki I Inne Rzeczy - Problem


Gość cyb3rm4n
 Share

Rekomendowane odpowiedzi

Ello

Wiec tak zaczniemy od pozcatku. Zrobione zawory, wczoraj jeszcze sprawdzilem sa ok( kolektory wszystkie cieple ). Odpala, swiece tez sprawdzone , prad tez jest . Ogólnie chodzi !
Zabralem sie za synchro gaziorów. Jako ze mam home made power synchronizator wiec mozliwe ze to po czesci jego wina, ale siegam waszej opini.

1.Moto rozgrzane faluja obroty ( wydech uszczelniony juz na 100% nie cisnie bokiem ). Dalej podlanczam moje waku pod te magiczne 4 rureczki na poczatku gaznikow . 3 sa pod kapturkami, 1 ma przewód do kranika. odlanczam wszystko-podłanczam moje. Odpalam moto i zaczyna sie rzeźnia....

Pojawia sie milion baniek powietrza w przewodach ktora sa cisniete do gory.Pierwsza rurka praktycznie wciaga caly plyn z 3 i 4 . w 2 lece tylko banieczki ktore pekaja sobie od czasu do czasu . Czwarty gaznik zima wogole plynu tam nie ma jakby wogole nie ciagnol tej cieczy, trzeci lekko lekko ale tez wielkie D! Sprobowalem krecic srubkami od ustawiania ( mam naiedzej ze to te 3 srubki miedzy gaznikami ) nic nie dalo . 4 dalej zima 3 cos sie wzdrygnol.

----Pytania-----

Krecac w ktora strone "podciagamy" gaznik parzysty, a w ktora nie parzysty ?
Skad to powietrze do ***** !
Kiedys krecono mi sruba u doly ( ta od wolnych , wiec pewnie tez rozregulowana ! :/ ) Jak najlepiej to ustawic aby gadalo do synchro ?
Przy gaznikach na dole ( chyba to komory plywakowe ) sa sruby na imbo numer 3 . w 1 i 2 u mnie sa wkrecone na maksa a w 3 i 4 wykrecone troche . Nie powinny byc tak samo ?
Miedzy gaziorami jest podlaczony duzy przewód ( miedzy 1 i 2 oraz miedzy 3 i 4) do czego on sluzy bo on nigdzie wpiety nie jest ani jeden ani drugi a go nei ruszalem !
Da rade to ogarnac ? czy jest tak nakichane z lepiej wziasc kontówke i pociac ch*** na złom ?

---------


Dzieki Koledzy smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zacznijmy od początku.Czy przed demontażem gaźników moto działało.Czy były jakieś problemy.

Te dwie grube rurki nie są nigdzie podłączone ani niczym zaślepione.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Drogi Tomku .

 

Nie demontowalem gazniwków. Przed zakupem moto mialo oborty na 2,5 tys. okazalos ie peknieta membrana w gaziorach ( to robil serwis - membrane dostarczyl Qnerk wiec na 100% jest ok ) . Wymienili swiece ( nowe ) ja teraz zrobilem zaowry u uszczelnilem wydech bo pchal bokiem . Kompresje niby oni tam robili, ale skoro oni nawet cholera fajek do swiec dobrze mi nie podlaczyli to czego ja moge byc pewien ( podlaczyli mi 1-2-3-4 ) .

 

moto nie kopci ( tylko na bialo tak przez 3 minuty jak leci na ssaniu i jest wilgotno ) nie sypie na niebiesko . problem jest taki ze faluja te oborty lekko teraz . Po mojej zabawie boje sie ze ja mu jeszcze pomoglem z tymi gaziorami. moto odpala od strzalu teraz po zimie. Szlo dobrze w tamtym sezonie.

 

Czy brak tej komprechy da jakis znak oprocz falowania ? Dym niebieski itp ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzałeś czy nie ciągnie lewego powietrza? Filtr powietrza w jakim stanie (czysty, nowy)?

 

Sprzęt jest do opanowania tylko potrzebuje trochę pieszczot :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiec jaki jest teraz problem, czy tylko falujace obroty ?

Jezeli tak to zamiast uczyc sie regulacji gaznikow na forum radze oddac do dobrego serwisu.

A kilka ich na Slasku chyba jest.

Gazniki powinny byc wyregulowane przed synchronizacja, ktora rowniez powinni zrobic na koniec regulacji gaznikow.

Trzeba po prostu poszukac kogos dobrego a nie najtanszego - to cala filozofia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli mamy falujące obroty.

Zacznijmy od sprawdzenia gumowych łączników miedzy obudową filtra powietrza a gaźnikiem czy nie są sparciałe/popękane.

Jeżeli one są całe to sprawdź gumowe łączenia gaźnika z cylindrem czy nie są sparciałe/popękane.

Jeżeli całe,Zobacz czy kapturki zasłaniające wyjścia podciśnienia nie są sparciałe/popękane.

Jeżeli na wszystko odpowiedź będzie dobre napisz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po kolei :

Dzieki za porady to raz !

 

Dwa filtr powietrza funkiel nowka !

 

@Adam - oddalem skroili mnie na 1000zl i g**no zrobili ! Moto jak chodzilo tak chodzi cisnac mi ciemnote .

 

Tomek sprawdze jutro z rana bo teraz ciemno juz troche. Moze byc nie szczelny ten waku ze ciagnie tlen? To mnie zastanawia skad to powietrze!Zalozylem kaptruki na krocce podcisnienie i ten wezyk do baku i ciagnie tam lekko na palcu czuc bylo.

 

Tomku licze na twa fachowa pomoc!

 

Dzieki Ci bardzo :):)

Edytowane przez cyb3rm4n
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Adam - oddalem skroili mnie na 1000zl i g**no zrobili ! Moto jak chodzilo tak chodzi cisnac mi ciemnote .

Masz podstawy do reklamacji. Skoro gówno zrobili, to niech oddają kasę. Jak nie to UOKiK się zajmie sprawą.

 

 

Pokaż zdjęcie tego waku Twego bo coś mnie zastanawia w nim. Coś mi nie gra

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

obiezyswiat - robie nowy ! z 14 metrow rurki giety w u na pare gaznikow ! bez trojnikow przejsciowek , dlawikow 1. Czyto rura i ciecz ! Obadamy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak masz kanał lub coś podobnego to powinno wystarczyć 4 rurki zanurzone w wiadrze na dnie kanału. Jeżeli bwiadro będzie pionowo pod moto, to nawet gdy gaźnik osiągnąłby moc zdolną do wytworzenia próźni idealnej to nie podniesie wody wyżej jak 10m ;) A tak wystarczą te rurki przewieszone na czymś wyżej niż moto (nie wiem ile gaźnik jest w stanie podnieść wody)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jezeli robili za taka kase i dalej jest zle, to nic nie robisz tylko w tyl zwrot i wracasz do zakladu z reklamacja.

Ma byc zrobione dobrze i tyle.

Albo jak obiezyswiat stwierdzil zwrot kasy, albo skarga do urzedu zajmujacego sie takimi sprawami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrobili zle ale trudno bylo minelo. Sytacja troche inna - nie wazne

 

Stwierdzenia po dzisiejszym :

1.Zrobilem nowy wakuometr z 14m rurki fi6

2.Przy wcisnieciu tych dupsikow czarnych na gazniki 3i4 oraz podlaczenia do waku gaznikow 1 i 2 . 1 i 2 chodza idealnie ! bardzo fajnie rowno troche drobnej regulacji ale chodza ok !

3. przy podlaczniu 3i 4 pod te same rurki . 3 ciagnie!!! na 2m w gore plyn a 4 jakby plul powietrzem do srodka . Efekt pelno baniek olej rozbryzgany w rurkach nic nie widac.

4. Po wszystkim sprawdzilem kolektory i tutaj ku memu zaskczeniu kolektor 3 wyraznie ale to abrdzo wyraznie zimniejszy od 4 ! 4 pieron tak goracy ze jak splunolem to az odparowalo, gdy 3 moglem trzymac reka przez krotka chwile .

5.Sprawdzilem wszystkie gumy przy gazniku wygladaja na bardzo ladne 0 najmniejszego pekniecia itp.

6.Przy podlaczeniu pod gaznik 1,2,3 kaptórków tych czarnych a pod 4 rurki czuc ze ten gaznik zasysa ale od czasu robi pssss w druga strone jak sie wezmie palec ktorym sie zatyka rurki wlot.

 

------Pytania--------

1. Znowu zwalilem zawory ? ;/

2. Czy na objawy z goracym 4 i zminiejszym 3 mogla miec wplyw za ciasne lub/i za duze przerwy zaworowe ?

3. Watpie ze to swiece bo byly czyszczone oraz sprawdzane

4. Przy ustawianiu zaworów gdy jest ta czarna kosteczka odstajaca i ta krecha przy literze T to one maja byc jak najblizej siebei, czy ta krecha powinna byc w poziomie bardziej ? a moze walek przy 4 cylindrze ( wlotach 0 jego kreska powinna byc najbardziej w poziomie ? Bo cholera ni 1 ani drugie ani 3 nie graja idealnie ze soba! Jak blisko pudelka czarnego to krecha kolo litery T jest bardziej nisko ( nie w poziomie ) tak jak krecha na tym walku ! Wiec prosze ktora jak ! Bo na zdjeciach od anarcho ciezko to wykukac

5.Czy istnieja jakies normyy co do wciskania szczelinomierza w zawory ? Nie chodzi mi o 0.1 i 0.2 tylko czy bardziej lekko, ciasno ? z oporem bez oporu ?

 

 

 

Dzieki za pomoc :)

Edytowane przez cyb3rm4n
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawdę mówiąc nie ważne gdzie jest to T. Najprościej by nic nie zwalić jest ustawić tak, by regulowane w danej chwili krzywki były naprzeciw zaworu - inaczej mówiąc w górze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Update

 

http://www.youtube.com/watch?v=_3zdfRtpJJg

 

Robione na 1 petli drugie gazniki w tym momencie przytkane kapturkami.

 

po przytkaniu tych 2 wezy do nikad ( grubych) moto przygasa ( widac na filmie )

4 gaznik zaciaga powietrze na zasadzie tsyk-tsyk-tsyk nie plynnie caly czas rowno

 

2hefuau.jpg

Edytowane przez cyb3rm4n
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę, iż to nie dziwne, że moto przygasa jak te rurki masz niepozatykane bo logicznie rozumując wtedy podciśnienie przez nie 'ucieka', a jak ucieka to nie zasysa paliwa odpowiednio więc przygasa. Co do innych kwestii niech się doświadczeni wypowiedzą.

  • Downvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę, iż to nie dziwne, że moto przygasa jak te rurki masz niepozatykane bo logicznie rozumując wtedy podciśnienie przez nie 'ucieka', a jak ucieka to nie zasysa paliwa odpowiednio więc przygasa. Co do innych kwestii niech się doświadczeni wypowiedzą.

 

 

Zle mnie zrozumiales. jak zatkam to przygasa jak sa otwarte idzie normlane. Odwrotnie jest z roruka przy 4 gazniku idaca do baku ( do kranika ) jak ja zatkam moto wkreca sie jak nie to spadaja obroty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale zatykałeś tamte '2 do nikąd'? Po co? One mają być wolne, nie wiem dokładnie po co one są ale to chyba rodzaj odpowietrznika/upustu - jakbyś przewrócił gaźniki do góry nogami to z tamtąd będzie Ci bęnzyna się wylewać.

Skoncentruj się na 4 wyjściach gdzię się podpina waku, to że tsyka to też chyba normalne - to nie jest odkurzacz, zasysanie mieszanki odbywa się raz na 4 suwy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cyb3rm4n etap drugi.

 

Jeżeli wszystkie połączenia gumowe są sprawne przechodzimy do sprawdzenia zaworów.

I tu proponuje zdjąć pokrywę impulsatora i tym się sugerować.

znacznik do znacznika ustawimy 8 zaworów potem przekręcamy o jeden obrót i ustawimy pozostałe 8 zaworów.

Które sa do regulacji.

Do regulacji są te które nie są napięte przez krzywkę.Są luźne.

Podam że podczas ostatniej mojej regulacji poprawiałem tylko 2 zawory! i nigdy nie trafiłem do poprawieni więcej niż 4 szt z 20.

Które osiem.Będzie to po jednej stronie silnika 2 wydechowe i jeden dolotowy a z drugiej strony silnika odwrotnie.Znaczy dwa dolotowe i jeden wydech.Po przekręceniu o jeden obrót wału sytuacja się odwróci.Tam gdzie były do regulacji dolot będzie wydech.Proste jak budowa cepa.

Jak się reguluje.

Ja ustawiam tak

Dolot luźne 10 a 15 nie wchodzi

Wydech luźne 20 a 25 nie wchodzi

Po regulacji przed przykreceniem pokrywy sprawdzam jeszcze po obrocie wału czy luz jest prawidłowy na kazdym zaworze.Czyli obracam jeszcze 2 razy wałem.

 

Prościej nie potrafię wytłumaczyć

 

 

PS.Zostaw w spokoju te dwie grubsze rurki od gaźnika.Ułóż je na obudowie filtra przy ramie i przestań się nimi interesować :)

Do czego one sa?

mogę się bardzo mylić.Powiem szczerze że nie interesowałem się nimi aż nadto jak zobaczyłem że są luźno ułożone i niczym zaślepione.Wydaje mi się o ile dobrze rozgryzłem temat że są do wyrównania ciśnienia na dolocie paliwa do poszczególnych gaźników.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te weze " do nikad" to weze odpowietrzajace komory plywakowe / odprowadzajace nadmiar paliwa gdy nastapi przelanie z jakiegos powodu.

Z tego co piszesz wynika ze zawory ssace na 4 tym cylindrze sa podparte.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cyb3rm4n etap drugi.

 

Jeżeli wszystkie połączenia gumowe są sprawne przechodzimy do sprawdzenia zaworów.

I tu proponuje zdjąć pokrywę impulsatora i tym się sugerować.

znacznik do znacznika ustawimy 8 zaworów potem przekręcamy o jeden obrót i ustawimy pozostałe 8 zaworów.

Które sa do regulacji.

Do regulacji są te które nie są napięte przez krzywkę.Są luźne.

Podam że podczas ostatniej mojej regulacji poprawiałem tylko 2 zawory! i nigdy nie trafiłem do poprawieni więcej niż 4 szt z 20.

Które osiem.Będzie to po jednej stronie silnika 2 wydechowe i jeden dolotowy a z drugiej strony silnika odwrotnie.Znaczy dwa dolotowe i jeden wydech.Po przekręceniu o jeden obrót wału sytuacja się odwróci.Tam gdzie były do regulacji dolot będzie wydech.Proste jak budowa cepa.

Jak się reguluje.

Ja ustawiam tak

Dolot luźne 10 a 15 nie wchodzi

Wydech luźne 20 a 25 nie wchodzi

Po regulacji przed przykreceniem pokrywy sprawdzam jeszcze po obrocie wału czy luz jest prawidłowy na kazdym zaworze.Czyli obracam jeszcze 2 razy wałem.

 

Prościej nie potrafię wytłumaczyć

 

 

PS.Zostaw w spokoju te dwie grubsze rurki od gaźnika.Ułóż je na obudowie filtra przy ramie i przestań się nimi interesować :)

Do czego one sa?

mogę się bardzo mylić.Powiem szczerze że nie interesowałem się nimi aż nadto jak zobaczyłem że są luźno ułożone i niczym zaślepione.Wydaje mi się o ile dobrze rozgryzłem temat że są do wyrównania ciśnienia na dolocie paliwa do poszczególnych gaźników.

 

pokrywa impulsatora to ta z napisem suzuki po prawej stronie moto ? Jutro z rana ide znowu rozgrzebac te zawory ;/ Miejmy nadzieje ze to bedzie to .

 

Co do cieploty spalin . gdy za cieple to zaduzo benzyny czy za malo ? na logike byloby za duzo ale nie wiem ja juz glupieje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mała dawka paliwa = wyższa temp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pokrywa impulsatora to ta z napisem suzuki po prawej stronie moto ? Jutro z rana ide znowu rozgrzebac te zawory ;/ Miejmy nadzieje ze to bedzie to .

Tak

Co do cieploty spalin . gdy za cieple to zaduzo benzyny czy za malo ? na logike byloby za duzo ale nie wiem ja juz glupieje

 

Nie uważałeś w szkole na chemi :) Im więcej utleniacza (w naszym przypadku powietrza a co za tym idzie tlenu) tym temperatura wyższa :)

Co odnosi się że im ubozsza mieszanka tym temperatura wyższa.Dlatego po swiecach tak łatwo poznać czy mieszanka jest uboga cze bogata.Znaczy ma za mało paliwa lub za dużo.Jak za dużo świeca jest czarna okopcona.Jak za mało świeca jest biała szklista.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawory - git majonez ustawione lekkie poprawki ale nie na 4 ani 3 . na 4 zalozylem kapturek a na 3 ten wezyk zakichany co idzie do baku.

 

 

i przyznam się

 

 

 

przejechalem sie nim! Kurde nie moglem poprostu nie moglem robie go 2 tydzien dzien w dzien musialem to zrobic. Przejechalem tylko 5 km w sumie, ale jak to zapie***la ! Jezus maria az sie wystraszylem !

 

Waku nie podpinalem.Wiec co dalej nie wiem. jutro chyba moge zrobic trase ok 20 km ?

 

mam naciagnieta linke od ssania! Jest do du*y. Czy to moze byc wina tego ?

 

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ello

 

Wiec tak zaczniemy od pozcatku. Zrobione zawory, wczoraj jeszcze sprawdzilem sa ok( kolektory wszystkie cieple ). Odpala, swiece tez sprawdzone , prad tez jest . Ogólnie chodzi !

Zabralem sie za synchro gaziorów. Jako ze mam home made power synchronizator wiec mozliwe ze to po czesci jego wina, ale siegam waszej opini.

 

1.Moto rozgrzane faluja obroty ( wydech uszczelniony juz na 100% nie cisnie bokiem ). Dalej podlanczam moje waku pod te magiczne 4 rureczki na poczatku gaznikow . 3 sa pod kapturkami, 1 ma przewód do kranika. odlanczam wszystko-podłanczam moje. Odpalam moto i zaczyna sie rzeźnia....

 

Pojawia sie milion baniek powietrza w przewodach ktora sa cisniete do gory.Pierwsza rurka praktycznie wciaga caly plyn z 3 i 4 . w 2 lece tylko banieczki ktore pekaja sobie od czasu do czasu . Czwarty gaznik zima wogole plynu tam nie ma jakby wogole nie ciagnol tej cieczy, trzeci lekko lekko ale tez wielkie D! Sprobowalem krecic srubkami od ustawiania ( mam naiedzej ze to te 3 srubki miedzy gaznikami ) nic nie dalo . 4 dalej zima 3 cos sie wzdrygnol.

 

----Pytania-----

 

Krecac w ktora strone "podciagamy" gaznik parzysty, a w ktora nie parzysty ?

Skad to powietrze do ***** !

Kiedys krecono mi sruba u doly ( ta od wolnych , wiec pewnie tez rozregulowana ! :/ ) Jak najlepiej to ustawic aby gadalo do synchro ?

Przy gaznikach na dole ( chyba to komory plywakowe ) sa sruby na imbo numer 3 . w 1 i 2 u mnie sa wkrecone na maksa a w 3 i 4 wykrecone troche . Nie powinny byc tak samo ?

Miedzy gaziorami jest podlaczony duzy przewód ( miedzy 1 i 2 oraz miedzy 3 i 4) do czego on sluzy bo on nigdzie wpiety nie jest ani jeden ani drugi a go nei ruszalem !

Da rade to ogarnac ? czy jest tak nakichane z lepiej wziasc kontówke i pociac ch*** na złom ?

 

---------

 

 

Dzieki Koledzy :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Share

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz regulamin oraz politykę prywatności.Regulamin Polityka prywatnościUmieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.