Skocz do zawartości

Suzuki Bandit Na Zdjęciach - 2. Generacja - Detale I Różnice


Christoph
 Share

Rekomendowane odpowiedzi

Powyższy wątek ma służyć każdemu użytkownikowi, który ma zamiar nabyć motocykl Suzuki Bandit, a potrzebuje pomocy w ocenie stanu wizualnego motocykla oraz oryginalności jego wyposażenia. Umieszczam w temacie zdjęcia poszczególnych generacji, wersji i modeli Bandziora wraz z komentarzem, na co zwrócić szczególną uwagę przeglądając aukcje internetowe oraz przy oględzinach motocykla na żywo.

***************************************************************************************************

DRUGA GENERACJA Suzuki GSF 600N/S i Suzuki GSF 1200N/S.

Oznaczenia modelu na naklejkach:
GSF 600N: Naklejka na zadupku [Bandit N600].
GSF 600S: Naklejka na zadupku [DOHC 16 VALVE IN-LINE-FOUR]. Naklejka na owiewce [Bandit S600].
GSF 1200N: Naklejka na zadupku [Bandit N1200].
GSF 1200S: Naklejka na zadupku [DOHC 16 VALVE IN-LINE-FOUR]. Naklejka na owiewce [Bandit S1200].

W 2000 roku Bandit 600 otrzymał nową ramę. Zmiana generacji Bandita 1200 nastąpiła rok po wprowadzeniu nowej 600-ki. Charakterystyczną dla pierwszej generacji "garbatą" ramę zastąpiła nowa konstrukcja. Zmieniły się między innymi kształty owiewek, lamp, zadupków (zabudowana plastikami tylna część ramy), kanapy, sety pasażera są teraz przykręcane do ramy i jeszcze kilka innych szczegółów, ale o tym w dalszej części.


SUZUKI GSF 600N Bandit i GSF 600S Bandit
Druga generacja - produkowana od 2000-2005
Poszczególne roczniki modelowe zostają oznaczone jako K1 - 2000/01, K2 - 2001/02, K3 - 2002/03, K4 - 2003/04 (do 2005 ostatnie egzemplarze tej generacji). W obrębie roczników K1, K2, K3 nie są znaczące, natomiast zmienia się wyposażenie elektryczne: K3 mała zmiana w zegarach - jako standard pojawia się wskaźnik paliwa na wyświetlaczu umieszczony w obrotomierzu; zastosowano również włacznik świateł awaryjnych. Bardziej zauważalne są zmiany w roczniku modelowym K4 - 2003/04 - m. in. Bandit otrzymał zupełnie nowy tłumik.

Na przedstawionych zdjęciach studyjnych, reklamowych Bandit drugiej generacji prezentuje się bardzo okazale.
Suzuki Bandit 600N:

Przy okazji spojrzyjcie na zadupek - zamiast uchwytu do przypięcia kasków przy zamku - jest teraz jedna (sic!) rurka przymocowana do ramy, która występuje tylko po lewej stronie motocykla:
ihost_1366564967__600bandit.jpg

Suzuki Bandit 600S:

Z prawej strony rurki-uchwytu nie ma.
ihost_1366564982__pic143731440x900.jpg


Bardzo bandycki Bandit:
ihost_1370372541__gsf-600-bandit-n-2002-

Suzuki Bandit 600N - drugiej generacji - co się zmieniło w porównaniu do pierwszej generacji:
1. Zmieniona rama - nazwijmy ją "trójkątna" - ze względu na charakterystyczne poprowadzenie i połączenie rurek ramy zasadniczej z ramą pomocniczą zadupka.
2. Zmieniony kształt baku - jego dolna krawędź jest poprowadzona bardziej płasko.
3. Zmienione pokrywy obudowy filtra powietrza - są mniejsze - o kształcie ściętego jajka; nowością jest pojawienie się plastikowego panelu wypełniającego "trójkąt" ramy.
4. Sety pasażera (ramię + podnóżki) są teraz w przykręcane (jak w większym Bandziorze), a nie jak dotychczas przyspawane do ramy. Przy podnóżkach są zupełnie inne, podwójne "ramki, pałąki ochronne", które zabezpieczają but pasażera przed ześlizgnięciem się z podnóżka w kierunku koła i przypaleniem buta o tłumik. Bandit 600 pierwszej generacji miał tylko jedną małą ramkę przy podnóżku.

Oprócz tego podnóżki pasażera nie są symetryczne - lewy, lekki, z ostrym zakończeniem, a prawy tępo zakończony z przymocowanym ciężarkiem, co ma zniwelować drgania tłumika przenoszone na podnóżek pasażera.
5. Podwójne dotychczas uchwyty pasażera zastąpiono jednym centralnym. Przy okazji pojawiły się "kołki" spełniające rolę haczyków do mocowania siatki bagażowe.
6. Kanapa ma nowy kształt i nie ma już paska między siedziskiem pasażera i kierowcy, plastiki zadupka otrzymały bardziej nowoczesny kształt.
7. Zmieniony kształt osłony łańcucha - jest teraz prosto zakończona, a w poprzedniej wersji była na końcu zakrzywiona.
8. Ponieważ zmieniono sposób napędzania prędkościomierza (dotychczas napęd licznika odbierany był z osi przedniego koła - ślimak przy lewej ladze i linka) - na pokrywie skrzyni biegów pojawił się dodatkowy element (napęd odbierany od zębatki zdawczej).

9. Zmienione zegary - w związku ze zmianą sterowania prędkościomierza (patrz pkt. 8) - pojawia się cyfrowy wyświetlacz pokazujący przebieg całkowity i przebiegi dzienne. W kolejnych rocznikach modelowych "sześćsetki", czyli K3 (druga połowa 2002 roku) pojawia pojawia się drugi wyświetlacz LCD ze wskaźnikiem poziomu paliwa w obrotomierzu (podobnie jak w 1200N/S). 
10. Zmienione zostały lampy tylna i przednia, zmienione zostały kierunkowskazy, Bandit w wersji S otrzymał nową owiewkę z nową lampą - soczewki, Bandit w wersji N otrzymał nową lampę z przezroczystym "szkłem".

11. Lusterka i sposób ich zamocowania w wersji N - pozostał niezmieniony.
12. Zmienione zawieszenie przednie, błotnik ma inny kształt i zmienił się sposób jego montażu - obecnie brak wyprofilowanego mostka łączącego obie lagi.
13. Zmienione zaciski hamulca przedniego, natomiast wieńce tarcz oraz sposób nawiercania tarcz pozostał taki sam jak u poprzednika.
ihost_1366565012__566336662.jpg

Suzuki Bandit 600S:
Wersja S od wersji N różni się sposobem zamocowania lusterek i zegarów. W pierwszej generacji obie wersje miały identyczny sposób mocowania lusterek i zegarów, dlatego stosunkowo łatwo było przerobić S-kę na N-kę. W drugiej generacji N-ka ma lusterka i zegary mocowane do kierownicy. Wersja S ma zupełnie inne lusterka oraz zegary mocowane do owiewki.

Uwaga: W Bandicie 600N i 1200N - obudowy pompy hamulcowej różnią się od wersji 600S i 1200S, ponieważ do obudowy mocowane jest lusterko. W 600N lewe lusterko ma osobny uchwyt, natomiast w W 1200N lewe lusterko mocowane jest do obudowy sprzęgła, dlatego obudowa pompy różni się od tej w 1200S.


Bandit 1200S - widok na oprzyrządowanie - lusterka montowane do owiewki. W odróżnieniu od pierwszych roczników 600, Bandit 1200 posiada dwa ciekłokrystaliczne wyświetlacze (jeden z przebiegiem, drugi z wskaźnikiem poziomu paliwa):
ihost_1366565048__suzukibandit1200s1680x


Bandit 1200N z mocowaniem lusterek na kierownicy (zdjęcie przykładowe nowszej generacji):
ihost_1366565077__suzukibandit12001152x8

Suzuki Bandit 600S w limitowanym żółtym kolorze z grafitową ramą, ale ze starym tłumikiem:
ihost_1366565093__suzukibandit1200s13231

Pierwsze roczniki drugiej generacji odziedziczyły układ wydechowy od poprzednika: charakterystyczne spłaszczenie u dołu i spaw. Bandit 600N i 600S po modyfikacji (model K4 - 2003/04) otrzymał nowy tłumik, który był okrągły, o regularnych kształtach i nie sprawiał już wrażenia prowizorki pospawanej naprędce z rynny dachowej.

Suzuki Bandit 600N - rocznik modelowy K4 (2003/04) z nowym tłumikiem:
ihost_1366565117__bandit6001.jpg

Suzuki Bandit 600S - K4 - z nowym tłumikiem:
ihost_1366565134__bandit600zajawka.jpg

Nowa owiewka i soczewkowa lampa wersji 600/1200S:
ihost_1366565150__suzukibandit1200s1680x

Na zdjęciu poniżej widać nową lampę, nowe kierunkowskazy i dwa klaksony w 1200N.
W pierwszej generacji kubki zegarów były inaczej zakończone: Bandit 600 kubki zegarów na końcu były "wklęsłe", a w 1200 zaokrąglone. W drugiej generacji kubki zegarów były identyczne.

Na zdjęciu widoczny jest także zbiorniczek pompy hydraulicznej sprzęgła (ma go tylko Bandit 1200) oraz czujnik sprzęgła.
ihost_1367586962__suzukigsf1200sbandit12

Centralny uchwyt pasażera za kanapą oraz kołki bagażowe:
ihost_1366565200__suzukigsf650banditpasa

Wygląd zegarów i kontrolek w 600N przed zmianą. Grube "daszki" zegarów i tylko jeden wyświetlacz na prędkościomierzu:
Ponieważ zegary są sterowane elektronicznie, przebieg całkowity motocykla oraz dystans od tankowania wyświetlane są na wyświetlaczu LCD. Poszczególne funkcje uruchamiane są przez przyciski znajdujące się na półce - SELECT i RESET. Po kolejnej zmianie modelowej Bandit 600 otrzyma drugi wyświetlacz ze wskaźnikiem poziomu paliwa. 
ihost_1366565214__sam6s.jpg

 

Widok na zegary 600S przed zmianą modelową K2/K3 (bez wskaźnika paliwa):

Zegary w 600 wyskalowane są do 240km/h i 14 tys. obr/min. W Bandicie 1200 - prędkościomierz do 260km/h, obrotomierz do 13 tys. obr./min. Proszę zwrócić uwagę na różne mocowanie zegarów: Zegary z S-ki są montowane w owiewce, a N-ki mają większą "blachę" połączoną ze stacyjką.  

ihost_1403974122__bikepics-319440-800.jp

 

Wygląd zegarów w wersji 600N - po zmianie K2/K3 - 2002/03 - pojawia się drugi cyfrowy wyświetlacz (w obrotomierzu) z godziną i wskaźnikiem poziomu paliwa jako standard - podobnie jak w 1200:
ihost_1403974282__suzuki-bandit-600-10-f

 

Wygląd zegarów w wersji 600S - po zmianie K2/K3 - 2002/03 - zmiany analogicznie do wersji 600N :

Zegary w 600 wyskalowane są do 240km/h i 14 tys. obr/min. W Bandicie 1200 - prędkościomierz do 260km/h, obrotomierz do 13 tys. obr./min. Proszę zwrócić uwagę na różne mocowanie zegarów: Zegary z S-ki są montowane w owiewce, a N-ki mają większą "blachę" połączoną ze stacyjką. Ponieważ zmiana modelowa dokonuje się w drugiej połowie roku, motocykle z rocznika budowy 2002 występują zarówno bez jak i ze wskaźnikiem paliwa.
ihost_1366565235__m164188910.jpg


Krzysztof

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

SUZUKI GSF 1200N Bandit i GSF 1200S Bandit
Druga generacja - produkowana od 2001-2005

Rok po zmianie modelowej małego Bandita przyszła pora na zmianę Bandita 1200. Maleńki szczegół - zmiana oznaczeń modelowych na naklejkach: Było [Bandit S1200] teraz jest [Bandit 1200 S].
Naklejka [DOHC 16 VALVE IN-LINE-FOUR] na zadupku w wersji S jest teraz umieszczona niżej - poniżej krawędzi zadupka.

Bandit 1200S - pierwszy rocznik po zmianie:
Zmiany dokonane w 1200 są zbliżone do modelu 600. Kilka dodatkowych szczegółów:
1. Trójkątne mocowanie silnika i dolnej części ramy jest aluminiowe, nielakierowane (inaczej niż w nowszych rocznikach tego modelu). Jest to charakterystyczny element dla 1200, ponieważ w Bandicie 600 do ramy przyspawane są "uszy" i do nich mocowany jest silnik.
2. Zmiana przednich zacisków hamulca oraz inny sposób nawiercania tarcz (porównaj z poprzednikami).
3. Zmiana przedniego zawieszenia - inny sposób zamocowania błotnika oraz brak prostego mostka łączącego obie lagi.
4. Początkowo zastosowano aluminiowy tłumik z Bandita 1200 poprzedniej generacji (przykręcany do rury wydechu za pomocą trzech śrub). Pod koniec produkcji tego modelu tłumik został zmieniony (jest połączony na stałe z rurą wydechu).
5. Bandit 1200 ma teraz dwa zegary, na których umieszczone są wyświetlacze LCD: po lewej prędkościomierz z licznikiem przebiegu, po prawej obrotomierz z zegarkiem i wskaźnikiem paliwa - występuje jako standard.

ihost_1366565281__suzukigsf1200sbandit20

Bandit 1200S:
ihost_1366565306__suzukibandit1200s13221
 

Suzuki Bandit 1200N drugiej generacji rocznik 2002:
Zmiany dokonane w 1200N są analogiczne jak w przypadku 1200S. Dwa szczegóły:
1. Zmiana kształtu lusterek - w poprzedniej generacji były okrągłe, teraz są prostokątne.
2. Zmiana naklejek na zadupku.
ihost_1366565326__suzukigsf1200bandit200

Bandit 1200N roczniki 2004-2005:
1. Zmieniony tłumik.
2. Mocowanie silnika do spodu ramy - lakierowane na czarno (maleńki szczególik) - trójkącik - na poprzednim zdjęciu Bandit go nie posiada (prawdopodobnie tylko na zdjęciach studyjnych, reklamowych).
3. Wieńce tarcz malowane w kolorze czarnym.
4. UWAGA: na zbiorniku pojawia się nowe logo [S] zamiast napisu [SUZUKI].
ihost_1366565350__suzukibandit12001600x1

Bandit 1200S - rocznik 2004 - seria limitowana The Blue Line - w specjalnym malowaniu nawiązującym do sportowych barw Suzuki:
ihost_1366565370__122110104osuzukibandit
Ciekawostka:
Na folderze reklamowym Suzuki Bandit 600N i 1200N The Blue Line - oznaczone są jako: Bandit 600Z i Bandit 1200Z:
ihost_1366565386__2004gsf6001200sonder80

W takim malowaniu 1200Z może się podobać:
ihost_1366565426__suzukibanditgsf1200nod

Bandit 1200S - nowa owiewka, mocowanie lusterek, zestaw przełączników, nowe zegary, obie pompy hydrauliczne hamulca i sprzęgła:
ihost_1366565448__bandits6.jpg

Bandit 1200S - zegary i kontrolki:
Prędkościomierz wyskalowany do 260km/h, obrotomierz do 13 tys. obr./min. Wyświetlacze w zegarach: licznik przebiegu oraz zegarek i wskaźnik paliwa.
ihost_1366565471__suzukibandit1200s1680x

Bandit 1200N - widok z tyłu na zadupek i nową lampę:
ihost_1366565487__13381094872.jpg

Krzysztof

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

Zobacz także:

 

Suzuki Bandit 1. generacji został omówiony tu: Suzuki Bandit na zdjęciach - 1. generacja - detale i różnice

 

Suzuki Bandit 3. generacji został omówiony tu: Suzuki Bandit na zdjęciach - 3. generacja - detale i różnice

 

Suzuki Bandit 4. generacji został omówiony tu: Suzuki Bandit na zdjęciach - 4. generacja - detale i różnice

 

Suzuki Bandit 400 - różnice i zmiany modelowe: http://polishbanditc...iejszych-zmian/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
 Share

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz regulamin oraz politykę prywatności.Regulamin Polityka prywatnościUmieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.