Skocz do zawartości

Suzuki Bandit Na Zdjęciach - 3. Generacja - Detale I Różnice


Christoph
 Share

Rekomendowane odpowiedzi

Powyższy wątek ma służyć każdemu użytkownikowi, który ma zamiar nabyć motocykl Suzuki Bandit, a potrzebuje pomocy w ocenie stanu wizualnego motocykla oraz oryginalności jego wyposażenia. Umieszczam w temacie zdjęcia poszczególnych generacji, wersji i modeli Bandziora wraz z komentarzem, na co zwrócić szczególną uwagę przeglądając aukcje internetowe oraz przy oględzinach motocykla na żywo.

***************************************************************************************************

TRZECIA GENERACJA Suzuki GSF 650N i GSF 650S

- produkowana od 2005-2007 (modele K5 i K6)

Oznaczenia modelu na naklejkach:
GSF 650N: Naklejka na zadupku [Bandit].
GSF 650S: Brak naklejki na zadupku. Naklejka na owiewce [Bandit S].

W 2005 roku mały Bandit otrzymał nowy silnik o zwiększonej do 656 cm3 pojemności. Stąd nowe oznaczenie modelu: GSF 650N/S Bandit. Trzecia generacja Suzuki Bandit jest ostatnią, która otrzymała kultowego olejaka. W kolejnej generacji Suzuki wprowadza modele z silnikami chłodzonymi cieczą.


Pierwsze spojrzenie na ostatniego olejaka - najważniejsze zmiany wizualne 650 i 1200 w porównaniu do poprzedników:
1. Lakierowanie silnika: w pierwszej i drugiej generacji Bandita 600 od 1200 na pierwszy rzut oka można było odróżnić po kolorze silnika: 600 - srebrny, 1200 - czarny. W trzeciej generacji silnik w 650 lakierowany jest na czarno, natomiast w 1200 w czarnym silniku pojawiły się polerowane żeberka i dekle.
2. Zmiana kształtów owiewek i lamp (wersja S), zmieniony kształt plastików zadupka, zmieniony kształt baku i nowa, dwuczęściowa kanapa, zmienione pokrywy obudowy filtra powietrza (brak chromów, "kanciasta" obudowa), nowy kanciasty błotnik przedni.
3. Zmiana zegarów - w miejsce klasycznego wskazówkowego prędkościomierza pojawia się cyfrowy wyświetlacz.

4. Ze zbiornika paliwa znika napis SUZUKI, a pojawia się monogram "S".

ihost_1366565613__2005suzukibandit650c.j

Suzuki GSF 650S Bandit - rocznik 2005 - K5:
Bandit w modelu K5-K6 otrzymał zmienioną dwustopniową, dzieloną kanapę. 650S ma także nową lampę o dużym odbłyśniku, która zapewnia lepsze oświetlenie niż druga generacja z reflektorami soczewkowymi. Zmiana setów kierowcy w 650 - teraz mają "wycięcia".
ihost_1366565630__suzukibandit650s2005.j

Bandit 650S - rocznik 2005:
Mimo wielu zmian, Bandit zachował swoją charakterystyczną linię. Zmiany obejmują bardziej "kanciaste" wyprofilowanie plastików zadupka, zmieniona lampa, nowe owiewki, przedni błotnik i nowa przednia lampa. Silnik małego Bandita otrzymał czarne lakierowanie (do tej pory zarezerwowane dla większego brata). Brak mocowania silnika u dołu ramy (w 1200 jest przykręcany łącznik, a w 1. i 2. generacji 600 było wspawane ucho na dole ramy).
W pierwszej odsłonie Bandit 650S i 650N miały jeszcze pomarańczowe klosze kierunkowskazów - rocznik modelowy 2005.

Ciekawostka - zmiana stylistyki pokryw obudowy filtra powietrza w trzech generacji olejaków - wykazuje pewną prawidłowość - są coraz bardziej "skromne", choć przybywa elementów:
1. generacja - obudowa jednoelementowa (chromowana duża zaokrąglona).
2. generacja - obudowa dwuelementowa (zaokrąglona, mniej chromu, więcej plastiku).
3. generacja - obudowa trójelementowa (bez chromu, czarna i kanciasta - trzeci element to plastikowe boczki maskujące elementy ramy).

ihost_1366565666__suzukigsf650bandits200

Bandit 600N - rocznik 2005:
W wersji 650/1200N największe zmiany dotyczą przodu motocykla - zegary i ich obudowa. Trójkąty przy główce ramy są tym razem zabudowane plastikami - "atrapy".
ihost_1366565688__suzukibandit6502005930

Bandit 650N - rocznik 2005:
W Bandicie 650N kubki zegarów są z matowego, czarnego tworzywa (1200 ma chromowaną obwódkę), a przykrywa je delikatna owiewka łącząca lampę z zestawem wskaźników. W 650N zastosowano inne lusterka (czarne) niż w 1200N (chromowane).
ihost_1366565715__suzuki650bandit1152x86


Ogólny widok na zegary Bandita 650S:
Najważniejsza zmiana w stylistyce zegarów: obrotomierz przeniesiony na lewą stronę, a po prawej - zamiast tradycyjnego prędkościomierza - pojawia się wyświetlacz LCD.Na prędkościomierzu Bandita 650 i 1200 - pojawia się oznaczenie modelowe - dla Bandita 600 - "Bandit", dla 1200 "Bandit 1200".
Zakres obrotów dla 650 jak w 2. generacji: 12-14 tys. obrotów na minutę. Zegary małego Bandita nie posiadają chromowanej obwódki na zegarach; mają je tylko modele 1200N i 1200S.
ihost_1366565729__dscf9621v.jpg

Zegary Bandita 650SA - K6:
Na tym zdjęciu widać na tarczy obrotomierza kontrolkę ABS-u.
ihost_1366565744__p1012976.jpg

Zegary Bandita 650N:
Różnią się mocowaniem do półki - metalowy łącznik oraz nieco inną fakturą tworzywa na panelu przycisków.
ihost_1366565760__12882035931137016352su

Wyświetlacz LCD z bliska:
prędkościomierz Bandita 650S, wskaźnik paliwa, 2 przebiegi dzienne oraz godzina; na dole kontrolki.
ihost_1367588920__tachogross.jpg

Bandit 650S:
Po zmianie lampy i owiewki oblicze Bandita stało się bardziej "uśmiechnięte". Owiewka wydaje się lżejsza i nowocześniejsza.
Na obu zdjęciach wersja S i N widać nowe wyprofilowanie błotnika oraz zmienione miejsce mocowania klaksonu.
ihost_1366565779__suzukigsf650banditsowi

Bandit 650N:
W Bandicie 650N zastosowano inne lusterka niż w Bandicie 1200N; zegary nie mają chromowanej obwódki. Miejsce zamontowania klaksonu jest identyczne w obu wersjach - z boku silnika, a nie jak dotychczas przy dolnej półce.
ihost_1366565795__nakedsuzukigsf650bandi

Bandit 650 - rocznik 2005 z akcesoryjnym wydechem:
ihost_1366565809__45038.jpg

Na zdjęciu Bandit 650S z owiewką - rocznik modelowy 2006 - K6:
W modelu na 2006 zmieniono klosze kierunkowskazów na białe. Zmieniło się także prowadzenie przewodów hamulcowych. Do tej pory pod dolną półką umieszczony był trójnik (jeden przewód od pompy do trójnika, dwa przewody od trójnika do zacisków). Obecnie Jeden przewód poprowadzony jest do prawego zacisku, a dopiero od niego ciśnienie przechodzi przez łączący przewód także do zacisku lewego.
ihost_1366565823__2006modelssuzukibandit

Bandit 650S - rocznik 2006 - K6:
Kierunkowskazy, choć zachowały kształt poprzedniego modelu (znany już z 2. generacji - wspólny dla innych modeli Suzuki), mają obecnie białe klosze.
ihost_1366565842__2006modelssuzukibandit

Bandit 650S - rocznik 2006 - K6:
Bandit 650/1200 mają inne tarcze, inny jest też sposób nawiercania, tak bardzo charakterystyczny dla 600 pierwszej i drugiej generacji. Na przemodelowanym zbiorniku paliwa pojawia się monogram "S" - Suzuki. Centralny uchwyt pasażera wraz z kołkami bagażowymi jest praktycznie identyczny jak w drugiej generacji. W setach kierowcy - pojawiły się wycięcia, poza tym ich kształt wiele się nie zmienił.
ihost_1366565869__2006modelssuzukibandit

Bandit 650NA - K6:
W 2006 roku Suzuki wprowadziło model Bandit 650SA i 650NA - obie wersje wyposażone w ABS. Na zdjęciu widoczne oznaczenie ABS na błotniku, wieniec czujnika ABS-u oraz charakterystyczne dla tego rocznika białe kierunkowskazy. Co ciekawe - egzemplarz na zdjęciu ma jeszcze przewody hamulcowe z trójnikiem mocowanym przy dolnej półce zawieszenia.
ihost_1366565890__rrsgsf650k6001.jpg

Bandit 650SA - K6:
Ostatni kultowy olejak K6 w roku 2007 wychodził także w dwukolorowym malowaniu i wyposażony w ABS.
W Bandicie 650SA i 650NA oznaczenie ABS umieszczono na błotniku.
ihost_1366565906__suzukigsf650sa2006grau

Bandit 650NA - K6:
Również wersja bez owiewki była dostępna z ABS.
W Bandicie 650NA oznaczenie ABS umieszczono na błotniku, a więc inaczej niż w przypadku modeli 1200SA i 1200NA.
ihost_1366565926__suzukigsf650a2006grau.



Krzysztof.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 years later...

SUZUKI GSF 1200N Bandit i GSF 1200S Bandit

Trzecia generacja - produkowana od 2006-2007

 

Oznaczenia modelu na naklejkach:

GSF 1200N: Naklejka na zadupku [Bandit 1200].

GSF 1200NA (wersja z ABS): Naklejka na zadupku [Bandit 1200]. Brak naklejki na błotniku.

GSF 1200S: Brak naklejki na zadupku. Naklejka na owiewce [Bandit 1200 S].

GSF 1200SA (wersja z ABS): Brak naklejki na zadupku. Naklejka na owiewce [Bandit 1200 S]. Naklejka na błotniku [ABS].

 

Trzecia generacja Suzuki Bandit jest ostatnią, która otrzymała kultowego olejaka. W kolejnej generacji Suzuki wprowadza modele z silnikami chłodzonymi cieczą.

 

Najważniejsze zmiany wizualne 1200 w porównaniu do poprzedników (analogiczne jak dla 650):

1. Lakierowanie silnika: w 1200 w czarnym silniku mamy polerowane żeberka i dekle - znane z drugiej generacji.

2. Zmiana kształtów owiewek i lamp (wersja S), zmieniony kształt plastików zadupka, zmienione pokrywy obudowy filtra powietrza (brak chromów, "kanciasta" obudowa), zmieniony kształt baku i nowa, dwuczęściowa kanapa, nowy kanciasty błotnik przedni.

3. Zmiana zegarów - w miejsce klasycznego wskazówkowego prędkościomierza pojawia się cyfrowy wyświetlacz a nad nim oznaczenie modelowe Bandit 1200. W odróżnieniu do 650 duży Bandit ma chromowane obwódki na zegarach.

4. Ze zbiornika paliwa znika napis SUZUKI, a pojawia się monogram "S".

5. Białe klosze kierunkowskazów.

6. Zmienione lagi.

 

Bandit 1200S - porównanie trzech generacji olejaków:

ihost_1366565991__suzukibandit1200trzygen.jpg

 

Bandit 1200S i 1200N - oba modele bez ABS-u:

ihost_1366566015__suzukibandit12001024x76.jpg

 

Suzuki Bandit 1200N:

Pomimo kilku zmian w ramie motocykla zachowana jest charakterystyczna stylistyka poprzednich Banditów. Zmiany są analogiczne jak w przypadku modelu 650: dwustopniowa dzielona kanapa, inne kształty plastików zadupka, lampy, błotnika i oraz obudowy zegarów.

ihost_1366566037__suzukibandit12001920x12.jpg

 

Bandit 1200N - w innej kolorystyce:

Kubki zegarów w 1200 mają chromowaną obwódkę (w 650 są całe czarne). 1200 ma także inne lusterka - chromowane prostokątne. Sety kierowcy pozostały bez zmian (w 650 mają wycięcia).

ihost_1366566057__suzukibandit12001280x96.jpg

 

Na zdjęciu Bandit 1200N bez ABS-u:

Widoczne polerowanymi dekle oraz żeberka silnika chłodzonego olejem (znane z drugiej generacji). Duży Bandit zachował także charakterystyczny aluminiowy wahacz. Zamek kanapy w boczku zadupka.

ihost_1366566075__suzukibandit12001024x76.jpg

 

Suzuki Bandit 1200S bez ABS - rocznik modelowy 2006:

ihost_1366566090__2006modelssuzukibanditg.jpg

 

Suzuki Bandit 1200SA z ABS - rocznik modelowy 2006:

Na zdjęciu widoczny wieniec czujnika ABS oraz naklejka na błotniku.

ihost_1366566120__2006modelssuzukibanditg.jpg

 

Koło i lagi 1200SA:

Charakterystyczne dla ostatniego olejaka 1200 są zmienione lagi - tu w wersji z ABS-em (widoczny wieniec czujnika ABS-u):

ihost_1366566137__suzukibandit12001680x10.jpg

 

Zegary w 1200S:

Zmiana zegarów - tak jak w 650 - obrotomierz na lewą stronę, a zamiast tradycyjnego prędkościomierza pojawia się cyfrowy wyświetlacz. Oznaczenie modelu nad wyświetlaczem - Bandit 1200. Zakres obrotów czerwonego pola identyczny jak w poprzedniej generacji 1200 - 11-13 tys. obrotów na minutę.W 1200S i w 1200N na obudowach zegarów są chromowane obwódki, których nie mają zegary Bandita 650S i N.

W zegarze widoczne wskaźniki: czas, dwa przebiegi dzienne, przebieg całkowity, oraz wskaźnik paliwa; oprócz tego trzy kontrolki: bieg jałowy, smarowanie oraz światła drogowe.

ihost_1366566165__suzukibandit12001024x76.jpg

 

Bandit 1200 N - rocznik modelowy 2006:

Na zdjęciu chromowane, prostokątne lusterka - inne niż w 650N. Obudowy zegarów 1200N mają chromowaną obwódkę (w 650N sa całe czarne). Nowa zabudowa trójkątów przy główce ramy - rurki są zasłonięte "atrapami". Białe klosze kierunkowskazów, które w modelu K6 przejął również mniejszy Bandit.

ihost_1366566181__suzukibandit12001152x86.jpg

 

Bandit 1200NA - czyli N-ka z ABS-em:

Na tym zdjęciu widać bardzo dokładnie polerowane dekle i żeberka; wieniec czujnika ABS-u, w odróżnieniu od 1200SA - Bandit 1200NA nie ma naklejki ABS na błotniku, a jedynie oznaczenie modelowe na zadupku. Klaksony zniknęły z pola widzenia - jest jeden po lewej stronie silnika. W boczku - przy trójkącie ramy - jest widoczne okienko kontrolne poziomu płynu tylnego hamulca. Lampa z gładkim kloszem z poliwęglanów. Monogram "S" na zbiorniku paliwa. Kanciasty przedni błotnik. Silnik ma lakierowane na czarno mocowanie do ramy (1. i 2. generacja - bez lakierowania).

ihost_1366566198__suzukibandit12001440x90.jpg

 

1200N - widok z przodu:

Charakterystyczne jest tez dla tej generacji wypełnienie między zegarami a lampą oraz to, że zniknęły dwa klaksony dotychczas montowane przy dolnej półce - obecnie jest jeden z lewej strony silnika. Białe klosze kierunkowskazów.

ihost_1366566233__2006suzukibandit1200c.jpg

 

Bandit 1200N - widok z tyłu:

Nowe prostokątne i chromowane lusterka, nowe zegary, nowa lampa, białe kierunkowskazy, lżejszy optycznie zadupek i tylny błotnik, wielki tłumik i aluminiowy wahacz.

ihost_1366566253__2006suzukibandit1200d.jpg

 

Bandit 1200S - nie wiem, czy najpiękniejszy, ale z pewnością bardzo "bandycki":

Tu się "ukrył" klakson w obu wersjach - z lewej strony pokrywy zaworów. Centralna podstawka - seryjna w 1200.

ihost_1366566274__hondacb1300ssuzukibandi.jpg

 

 

 

Krzysztof.

 

c.d.n. (ale nie wiem kiedy).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zobacz także:

 

Suzuki Bandit 1. generacji został omówiony tu: Suzuki Bandit na zdjęciach - 1. generacja - detale i różnice

 

Suzuki Bandit 2. generacji został omówiony tu: Suzuki Bandit na zdjęciach - 2. generacja - detale i różnice

 

Suzuki Bandit 4. generacji został omówiony tu: Suzuki Bandit na zdjęciach - 4. generacja - detale i różnice

 

Suzuki Bandit 400 - różnice i zmiany modelowe: http://polishbanditc...iejszych-zmian/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
 Share

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz regulamin oraz politykę prywatności.Regulamin Polityka prywatnościUmieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.