Skocz do zawartości

Wyciągniecie Wydechu - Kilka Problemów


Gość tyla
 Share

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich !


Chce w swoim bandycie (GSF 600 N '97) sciagnac caly wydech.

Udalo mi sie odkrecic sruby przy silniku (strasznie zapieczone) i sciagnac takie nakladki do mocowania tych rur w silniku aczkolwiek dalej nie moge wyciagnac tych rur - sa strasznie zapieczone i ani drgna.

Ma ktos jakis pomysl albo patent smile.gif na ich wyciaganie ?

Chodzi o te rury i ich polaczenie:

http://img97.imageshack.us/i/banditi.png/





pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Końcówkę z dolotem już odkręciłeś zostały same kolektory jak rozumiem ?

Wystarczy nimi pobujać góra dół.Jest tak wielka dźwignia że nie ma bata muszą się rozruszać.No chyba że ktoś coś cudował z uszczelnieniami to wtedy zostaje deska i z młota.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak Tomek pisze - najpierw odkręć puchę z dolotem, inaczej będzie ciężko zdemontować cały wydech i ruszaj kolektorami góra, dół i na boki, napewno wyjdzie.

Jak będziesz już skręcał, to przesmaruj wszystkie łączenia smarem miedzianym, unikniesz podobnego problemu w przyszłości.

Edytowane przez Lukasz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie... nie przystoi... Koleś się ładnie nie przywitał a Wy już z pomocą pędzicie. Apeluję o odrobinę konsekwencji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Racja - nie przywitalem sie - blad naprawiony :)

 

 

Z tym wydechem to powiedzcie mi co nazywacie pucha z dolotem ?

 

Wykrecilem dzisiaj tlumik i idac od silnika mamy 4 rury wsadzone w silnik ktore lacza sie w takiej puszce - ale ona cala jest pospawana.

Od tych 4 rur zaraz przy silniku odkrecilem takie obejmy na 2 sruby imbusowe ale dalej nic ani drgnie. Zauwazylem, ze pod tymi obejmami sa (dalej na swoim miejscu czyli na laczeniu rura - silnik) takie jakby uszczelki bardzo zardzewiale - mam je jakos zdemontowac ? Czy one wyjda razem z rurami ?

 

 

Chodzi o ta uszczelke :

 

http://img692.imageshack.us/i/uszczelka.png/

 

 

Czerwona kreska oznaczylem co mam wyciagniete a kolkiem co jest pospawane :

 

http://img535.imageshack.us/i/wydeeeee.jpg/

 

 

BTW - to nie jest moje moto :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tłumik końcowy łączy się z kolektorem jakieś 15 cm za środkiem twojego kółka z rysunku - jest tam obejma - odkręcasz i końcówka wychodzi. Uszczelki przy składaniu dajesz nowe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te rury to jest kolektor, który schodzi się w jedną rurę (to czerwone na zdjęciu). Czerwoną kreską zaznaczyłeś miejsce łączenia kolektora z dolotem (czyt. rurą i tłumikiem) Musisz odkręcić najpierw opaskę maskującą, a następnie opaskę zaciskową i roździelić kolektor od dolotu. Oczywiście odkręć opaskę tłumika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za opis

 

 

Oddzielilem juz tlumik od puszki przez rozkrecenie ten opaski sciskajacej. Ale dalej nie wiem jak te 4 rury oddzielic od silnika ? Jak wyciagnac te uszczelki ? Jest jakis sposob ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ale w czym problem? Masz odkręcone wszystkie 8 śrub od cylindrów ? Jeśli tak, to powinno samo wylecieć. No prawie samo, ale już Ci napisali jak masz postępować. Złap za kolektor i go w dół lekko palnij. A jak nie to gumowym młotkiem go. Innej opcji nie ma, on się tylko na tych 8 śrubach trzyma

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem podobny problem, ale jak to mówią bez młota to nie robota. Weź gumowy młotek i spróbuj delikatnie i z wyczuciem, jak z kobietą, ale od dołu. Po paru puknięciach, złap i potrząsając w górę i w dół tymi "czterema rurami" powinienieś wyciągnąć bez problemu. Powinny być tam takie okrągłe, aluminiowe uszczelki - pamiętaj aby je wymienić przy ponownym zakładaniu kolektorów.

 

Istnieje też możliwość użycia RUSKIEGO KLUCZA :) czyt. jakiejś rury i próba wyważenia kolektora z otworów, wszak osobiście bym tej metody nie polecał. (-:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyciagnac te uszczelki przed wyciagnieciem wyedechy czy same wyjda ?

 

 

Na jakiej podstawie kupic nowe uszczelki ? Srednica ?

 

Moze podacie jakis link bo nie za bardzo jeszcze sie orientuje :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyciagnac te uszczelki przed wyciagnieciem wyedechy czy same wyjda ?

 

 

Na jakiej podstawie kupic nowe uszczelki ? Srednica ?

 

Moze podacie jakis link bo nie za bardzo jeszcze sie orientuje :)

 

Nie wyciągniesz ich przed wyciągnięciem wydechu, bo żeby je wyjąć należy najpierw zdjąć kolektory. Powinny wyskoczyć same, pomóż im ewentualnie palcem czy śrubokrętem.

 

A co do wyboru no to.. Np. coś takiego http://www.select-shop.pl/uszczelka-kolektora-wydechowego-suzuki-42x35x5-p-4994.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 years later...

Podłącze sie pod temat mam podobny problem tyle ze ja spedzilem 3 h i nic... 2 zewnetrzne rury kolektora odpusiciły ale 2 wewnętrzne jak przyspawane... już używałem łomów młotków różnego kalibru chociaż nie bardzo jest w co uderzyc. I nic ruszam całym kolektorem prawo lewo góra dół i tylko te dwie co odpuciły sie ruszają dwie srodkowe nic;/ już nawet podłożylem lewarek pomiędzy kolektor a ramę ale efekt taki ze pękł lewarek a kolktor dalej uparty. Jakieś pomysły? a jeżeli to nie jest oczywiste śruby poodkręcałem wszystkie ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

już nawet podłożylem lewarek pomiędzy kolektor a ramę ale efekt taki ze pękł lewarek a kolktor dalej uparty. Jakieś pomysły? a jeżeli to nie jest oczywiste śruby poodkręcałem wszystkie  ;)

 

chyba między kolektor a silnik włożyłeś lewarek? chcesz je wyciągnąć czy wbić w głowice?

masz osiem śrub  w ręce? patrzyłeś dokładnie, może jakiś cudotwórca wcześniej coś przyspawał lub inne czary poczynił? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wlasnie z zewnatrz nic nie bylo widac zadnych spawow ani nic magicznego. Skonczypo sie ze odcielem szlifierka dwa kolektoey ktore trzymaly. A tak co do walki to ostateczna decyzja na ciecie zapadla jak przywiazalem motor za rame do drzewa kolektory do auta i szarpiac pekla lina i poddalem sie. Teraz tylko pozostaje kupic nowy kolektor. Tylko teraz mam dylemat czy kolektor od 600 rozni sie id 1200 lub 650 wsadzilem siknik 750 od gsxf i mysle jaki kolektor dobrac bo moj od 600 mial w srodku tak jakby druga rure ktora pomiejszala srednice i zastanawiam sie jak z innymi wyglada bo od 600 do wyboru do koloru w niskich cenach a od 1200 jak na lekarstwo i ceny inne bo wizualnie wygladaja tak samo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A tak co do walki to ostateczna decyzja na ciecie zapadla jak przywiazalem motor za rame do drzewa kolektory do auta i szarpiac pekla lina i poddalem sie.

Powiedz że nagrałeś, chciałbym to zobaczyć :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety nie, bylem pewny ze jedno szarpniecie i wyjdzie w koncu auto to ponad tona rozpedzona a tu nic;/ wiec szarpnalem jeszcze raz i jeszcze az w koncu pekla lina hahaha i podarowalem dalsza walke

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

całkiem ciekawie by było jak by kawałek głowicy wyrwało :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Glowica i tak na straty szla ;) to moze ktos pomoze w wyborze kolektora czy ladowac 600 czy od 1200 i roznice pomiedzy nimi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślałem,że takie rzeczy tylko w Rosji .

Nie chcial bym kupić od Ciebie motocykla bo bał bym się innych ciekawych niespodzianek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niespodzianek tzn? Tez bym nie kupil od siebie nic bo zyjemy w polsce... Ale generalnie co masz mi do zazucenia?Gdybys przeczytal moje posty wiedzial bys w jakim celu go wyjmuje ze silnik i kolektor ida na zlom,wiec nie wiem moze twierdzisz ze rama w miejscu mocowania wahacza jest slabsza niz polaczenie sniedz i rdza? Tak masz racje nie sprzadaje dobrych rzeczy a motoru przez najblizszy czas napewno sie nie pozbede bo Kto inwestuje i sprzedaje? A jak zrobilem zle to moze jakas propozycja jak bys wyjal silnik bez wyjecia kolektora lub jak bys wyjal kolektor?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wlasnie z zewnatrz nic nie bylo widac zadnych spawow ani nic magicznego. Skonczypo sie ze odcielem szlifierka dwa kolektoey ktore trzymaly. A tak co do walki to ostateczna decyzja na ciecie zapadla jak przywiazalem motor za rame do drzewa kolektory do auta i szarpiac pekla lina i poddalem sie. Teraz tylko pozostaje kupic nowy kolektor. Tylko teraz mam dylemat czy kolektor od 600 rozni sie id 1200 lub 650 wsadzilem siknik 750 od gsxf i mysle jaki kolektor dobrac bo moj od 600 mial w srodku tak jakby druga rure ktora pomiejszala srednice i zastanawiam sie jak z innymi wyglada bo od 600 do wyboru do koloru w niskich cenach a od 1200 jak na lekarstwo i ceny inne bo wizualnie wygladaja tak samo

 

O kurw.. :o  Co ja pacze?!? SERIO?

Edytowane przez MetalBeast
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niespodzianek tzn? Tez bym nie kupil od siebie nic bo zyjemy w polsce... Ale generalnie co masz mi do zazucenia?Gdybys przeczytal moje posty wiedzial bys w jakim celu go wyjmuje ze silnik i kolektor ida na zlom,wiec nie wiem moze twierdzisz ze rama w miejscu mocowania wahacza jest slabsza niz polaczenie sniedz i rdza? Tak masz racje nie sprzadaje dobrych rzeczy a motoru przez najblizszy czas napewno sie nie pozbede bo Kto inwestuje i sprzedaje? A jak zrobilem zle to moze jakas propozycja jak bys wyjal silnik bez wyjecia kolektora lub jak bys wyjal kolektor?

Przywiązałeś moto do drzewa i szarpałeś linką. Juz samo to daje nam obraz jakie masz podejście do mechaniki i motocykla.

Jesteś na forum pasjonatów marki/modelu wiec nie pisz, że motocykle z Polski/od Nas są złe, nie mierz wszystkich swoją miarą.

Powodzenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobrze zadalem pytanie jak bys rozwiazal taki problem prosze pomysly i czemu teraz a nie jak zadalem pytanie. A pojecie wydaje mi sie ze jakiekolwiek nie bede sie chwalil co gdzie robilem bo nie ma to sensu licytowanie kto ma jakie doswiadczenie z mechanika. Slucham jak bys to zrobil? Pewnie oddal bys moto do serwisu a tam odcieli by kolektory szlifierka tak jak ja ostatecznie zrobilem i glowice z kolektorami by wymienili a moja glowica idzie w zlom tylko kolektory chcialem uratowac, co dalo by ladna sume Dalo mysle przekraczjaca wartosc mojego motocykla jakies 3 razy jak nie lepiej... I dalej nie odpowiedziales na moje pytanie tylko zarzucasz mi zle podejscie z ta Polska fakt troszke ironicznie powiedzialem nie twierdze ze u nas sa zle maszyny ale jest masa ulepow polatana na opaski na rynku wtornym bo zadko sie zdaza aby ktos sprzedawal dobry sprzet a jezeli juz to cena jest mocno przesadzona.a jak juz mierzysz "swoja miara" to uwielbiam teoretykow ktorzy uwazaja ze w 18 letnim motorze kupionym za 1000 zl odkreci sie wszystko w bialych rekawiczkach kluczem dynamometrycznym z ustawiona sila z serwisowki...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Share

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz regulamin oraz politykę prywatności.Regulamin Polityka prywatnościUmieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.