Skocz do zawartości

Suzuki Bandit Na Zdjęciach - 4. Generacja - Detale I Różnice


Christoph
 Share

Rekomendowane odpowiedzi

Powyższy wątek ma służyć każdemu użytkownikowi, który ma zamiar nabyć motocykl Suzuki Bandit, a potrzebuje pomocy w ocenie stanu wizualnego motocykla oraz oryginalności jego wyposażenia. Umieszczam w temacie zdjęcia poszczególnych generacji, wersji i modeli Bandziora wraz z komentarzem, na co zwrócić szczególną uwagę przeglądając aukcje internetowe oraz przy oględzinach motocykla na żywo.

 

***************************************************************************************************

 

CZWARTA GENERACJA Suzuki GSF 650N i GSF 650S

- produkowana od 2007-2009 (modele K7, K8)

 

Oznaczenia modelu na naklejkach:

GSF 650N: Naklejka na zadupku [Bandit], wersja z ABS-em ma na przednim błotniku naklejkę [ABS]

GSF 650S: Brak naklejki na zadupku. Naklejka na owiewce [Bandit S] wersja z ABS-em ma na przednim błotniku naklejkę [ABS]

 

W 2007 roku Bandity otrzymały nowe silniki - chłodzone cieczą, które zastąpiły dobrze znane i przyjęte na rynku legendarne "olejaki". Z materiałów prasowych można było wyczytać, że ma to związek ze zwiększeniem wymagań ekologicznych na rynku europejskim. Nowy silnik z wtryskiem paliwa i katalizatorem spełniał normę spalania Euro 3.

Duży Bandit otrzymał również silnik chłodzony cieczą o zwiększonej do 1251 cm3 pojemności (dotychczas 1157 cm3) dlatego nowy model ma oznaczenie Bandit 1250.

 

Nowy silnik zasilany wtryskiem i chłodzony cieczą to największa zmiana w motocyklach Suzuki Bandit:

ihost_1367676822__2007suzukibandit1250sab.jpg

 

Pierwsze spojrzenie na pierwszego "wodniaka" olejaka - najważniejsze zmiany wizualne 650 i 1250 w porównaniu do poprzedników:

1. Największą zmianą w czwartej generacji jest kompletnie nowy, chłodzony cieczą silnik, pozbawiony żeberek tak charakterystycznych dla chłodzonych powietrzem olejaków. Silnik w nowych modelach ma srebrne malowanie.

2. Nowy silnik spełnia normę emisji Euro 3 - stąd ogromny tłumik i katalizator umieszczony pod silnikiem. Nowa skrzynia biegów i nowa dźwignia zmiany biegów.

3. Ze względu na nowy silnik chłodzony cieczą - zamiast chłodnicy oleju pojawia się chłodnica cieczy.

4. Po raz pierwszy w małym Bandicie pojawiają się nowe podnóżki pasażera wyłożone gumą (dotychczas były tylko w 1200).

5. Poza wspomnianymi zmianami i nieco inną kolorystyką (szara rama) - Bandit zachował stylistykę poprzednika - plastiki, owiewki, kanapa pozostały niezmienione.

 

Bandit 650S - z ABS-em - rocznik - K7:

ihost_1367610985__suzukigsf650sbandit2007.jpg

 

Bandit 650S - K7 - lewa strona:

Nowy silnik, nowa skrzynia i zmieniona dźwignia zmiany biegów.

Na lewym deklu silnika nie ma już napisu SUZUKI. Na zdjęciu widać centralną podstawkę i czarną osłonę łańcucha.

ihost_1367675534__suzukibandit650s2007021.jpg

 

Bandit 650N - z ABS-em - K7:

Nowy silnik, chłodnica cieczy, katalizator i ogromny tłumik. Czarne lusterka w plastikowej obudowie znane z 3. generacji.ihost_1367613658__gsfbandit650n2007.jpg

 

Spojrzenie na Lewą stronę Bandita 650N ABS - K7:

ihost_1367675404__suzukibandit6501280x800.jpg

 

Bandit 1250S oraz 650N - widok z przodu:

Bandit 1250S - po lewej - można odróżnić po innych lagach "żebrowane" (zobacz opisy zmian w 3. generacji);

Bandit 650N - po prawej - otrzymał sprzęgło hydrauliczne (dotychczas tylko w 1200) - stąd na kierownicy pojawił się zbiornik płynu hydraulicznego pompy sprzęgła. Z lewej strony silnika widać także gruby gumowy przewód układu chłodzenia i dużą chłodnicę cieczy.

ihost_1367616067__98051428.jpg

 

Dla porównania z 1250S - Bandit 650S:

Bandit 650S i 650N ma "gładkie" lagi.

ihost_1367616931__suzukibanditgsf65004.jpg

 

Bandit 650 S - widok z tyłu:

Uwagę zwraca wielki tłumik. Zmienione mocowanie tłumika - sety pasażera są inaczej wyprofilowane. Niewielkie zmiany w wyglądzie lampy i zadupka. Białe kierunkowskazy pojawiły się już w poprzedniej generacji. Mały Bandit ma jak wszystkie dotychczasowe generacje plastikową osłonę łańcucha.

ihost_1367619308__2007suzukibandit650gsf6.jpg

 

Dla porównania tył Bandita 1200 w 3. generacji:

ihost_1367619587__2006suzukibandit1200d.jpg

 

Bandit 650S - widok na oprzyrządowanie:

Dwa szczegóły, którymi 650S odróżnia się od 1250S, to zakres czerwonego pola na obrotomierzu 12,5 - 14 tys. obr./min. (w 1250 jest 9,5-12 tys. obr./min.) oraz czarne obwódki zegarów (1250 ma chromowane - podobnie jak w 3. generacji).

Oznaczenie modelowe w zegarze prędkościomierza jest teraz dla 650 i 1250 identyczne [bandit]. W 3. generacji było [bandit] i [bandit 1200].

ihost_1367617169__suzukigsf650bandit20071.jpg

 

Zegary Bandita 650SA - z ABS-em:

W zegarze prędkościomierze pod wyświetlaczem LCD znajdują się cztery kontrolki (w 3. generacji były 3):

- kontrolka biegu jałowego, smarowania, temperatury cieczy chłodzącej i świateł drogowych.

- na obrotomierzu kontrolka wtrysku paliwa FI (Fuel Injection) oraz systemu ABS.

ihost_1367617693__suzukibandit6501600x120.jpg

 

Zegary Bandita 650 - w wersji bez ABS-u - brak kontrolki na zegarze obrotomierza:

ihost_1367618573__42suzukigsf650banditpho.jpg

 

 

Krzysztof

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 years later...

SUZUKI GSF 1250N Bandit i GSF 1250S Bandit
Czwarta generacja - produkowana od 2007-2009

Oznaczenia modelu na naklejkach:
GSF 1250N: Naklejka na zadupku [Bandit 1250].
GSF 1250NA (wersja z ABS): Naklejka na zadupku [Bandit 1250]. Nklejka na błotniku.
GSF 1250S: Brak naklejki na zadupku. Naklejka na owiewce [Bandit 1250 S].
GSF 1250SA (wersja z ABS): Brak naklejki na zadupku. Naklejka na owiewce [Bandit 1250 S]. Naklejka na błotniku [ABS].

W czwartej generacji duży Bandit otrzymał również silnik chłodzony cieczą, ale o zwiększonej do 1255 cm3 pojemności (dotychczas 1157 cm3) dlatego nowy model ma oznaczenie Bandit 1250.


Silnik Bandita 1200S:
Na deklu nie ma już napisu SUZUKI - (będzie łatwiej zatuszować ewentualne szkody). W miejscu baterii gaźników znajduje się obecnie aparatura wtryskowa. Widoczne grube gumowe przewody układu chłodzącego i mocowanie klaksonu.

ihost_1386968650__02221040legrosmoteurde

 

Najważniejsze zmiany wizualne 1250 w porównaniu do poprzedników 1200 (analogiczne jak dla 650):
1. Nowy, chłodzony cieczą silnik, w srebrnym malowaniu (po raz pierwszy w dużym Bandicie silnik nie jest lakierowany w czarnym kolorze).
2. Nowy silnik spełnia normę emisji Euro 3 - stąd ogromny tłumik i katalizator umieszczony pod silnikiem.
3. Ze względu na nowy silnik chłodzony cieczą - zamiast chłodnicy oleju pojawia się chłodnica cieczy.
4. Zmiana setów kierowcy - obecnie sety z "wycięciami" - wyglądają optycznie lekko, jak w Bandicie 650 w 3. i 4. generacji.

5. Poza wspomnianymi zmianami i nieco inną kolorystyką (szara rama - jak w Bandicie 650) - Bandit zachował stylistykę poprzednika - plastiki, owiewki, kanapa pozostały niezmienione.

Bandit 1250SA - rocznik 2007 - K7:
Nowy silnik z katalizatorem i wielkim tłumikiem. Na owiewce widoczne oznaczenie modelowe Bandit 1200 S oraz napis ABS na błotniku. Lagi ze wzmocnieniami przy zaciskach - tak jak w 3. generacji - to znak rozpoznawczy dużego Bandita.
ihost_1367673595__2007suzukibandit1250sa

Bandit 1250 - K7:
Nowy silnik, nowa skrzynia biegów stąd podobnie jak w Bancicie 650N i S - nowa dźwignia zmiany biegów. Na lewym deklu nie ma już napisu SUZUKI.
Na zdjęciu widoczna także centralna podstawka.
ihost_1367673901__2007suzukibandit1250sa

Owiewka i lampa Bandita 1250S:
W zbliżeniu widoczne oznaczenia modelowe.
ihost_1367678966__suzukibandit1250s1680x

Bandit 1250N - z ABS-em - rocznik 2007 - K7:
Chromowane lusterka odróżniają 1250N od 650N. Oznaczenie modelowe na zadupku [bandit 1200N]:
suzukibandit1250.jpg

Lampa Bandita 1250N:
Mocowanie lusterek do kierownicy. Chromowane obwódki zegarów (w 650 są czarne). Plastikowe atrapy przy główce znane z 3 generacji.
ihost_1367679164__suzukibandit12501680x1

-----

Widok na instrumenty pokładowe Bandita 1250SA:
Od trzeciej generacji wyróżniają je tylko dwa szczegóły - dodatkowe kontrolki oraz identyczne oznaczenie modelowe [bandit] dla 650 i 1250w zegarze prędkościomierza. Widoczny włącznik świateł awaryjnych - pojawiły się w 3. generacji.
suzukibandit1250sspeedo.jpg

Zegary Bandita 1250S - wersja z ABS-em:
ihost_1367681028__gaugesg.jpg

Zegary Bandita 1250S - wersja bez ABS-u:
Od Bandita 650 S i N różnią je chromowane obwódki i mniejszy zakres obrotów - czerwone pole: 9,5-12 tys. obr/min.
ihost_1367680299__1250gauges.jpg

Zegary Bandita 1250N bez ABS-u:
Widoczny metalowy łącznik między półkami i zegarami - nie ma go w wersji "S".
ihost_1367679863__suzukibandit125002.jpg

Zegary Bandita 1250N wersja z ABS-em:
Widoczna kontrolka ABS-u na tarczy obrotomierza.
ihost_1367680121__suzukibandit1250compte


Wątek w budowie, proszę o wyrozumiałość i cierpliwość.


Krzysztof.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zobacz także:

 

Suzuki Bandit 1. generacji został omówiony tu: Suzuki Bandit na zdjęciach - 1. generacja - detale i różnice

 

Suzuki Bandit 2. generacji został omówiony tu: Suzuki Bandit na zdjęciach - 2. generacja - detale i różnice

 

Suzuki Bandit 3. generacji został omówiony tu: Suzuki Bandit na zdjęciach - 3. generacja - detale i różnice

 

Suzuki Bandit 400 - różnice i zmiany modelowe: http://polishbanditc...iejszych-zmian/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
 Share

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz regulamin oraz politykę prywatności.Regulamin Polityka prywatnościUmieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.