Skocz do zawartości

Gość krzysiek7809
 Share

Rekomendowane odpowiedzi

25 minut temu, szymv napisał:

Chyba sobie zepsułem... tylko nie wiem jeszcze co

(wersja tl;dr na dole)

Czyściłem gaźniki, poskładałem wszystko i wio. Nie jedzie. Poziom paliwa był dużo za duży, bo robiłem z pamięci. Zostawiłem sobie niechcący na PRI no i się zaczęło. Zalało airbox i 4-ty cylinder (zaworek nowy, więc dochodzenie trwa). Postał chwilę, ale nie dało się obrócić rozrusznikiem. W międzyczasie ogarnąłem sobie klucz do świec, wykręciłem i nie myśląc wiele, nacisnąłem starter, więc wypchnęło z cylindra całe paliwo prosto w oczy... nieważne :P Ustawiłem gaźniki jak trzeba, ale motór zaczął kopcić jak wściekły na szaro. Chodzi jak traktor i ten 4-ty cylinder raz pali raz nie. Świeca cała mokra, nie wiem już sam czy to olej czy paliwo. To samo w wydechu, cały czarny, ale tyle się tego już nawdychałem, że nie pachnie mi to niczym konkretnym.

Ktoś ma pomysł o co mu chodzi?
Co zrobiłem:

ustawiłem poziomy paliwa na prawidłowe (tzn wartości wyjściowe z serwisówki), śrubami od wolnych pokręciłem trochę, żeby pracował w miarę normalnie. Lewego powietrza brak, a śrubka od wolnych obrotów na 4-tym gaźniku może być wykręcona, albo wkręcona... bez różnicy, jest tak samo źle.

Kompresja na wszystkich cylindrach ok 9bar.

Olśniło mnie teraz że może to pływak jest nieszczelny i zalewa ten nieszczęsny cylinder. Wskazuje na to także fakt, że po obniżeniu poziomu paliwa z gaźnikami zamontowanymi na motocyklu nie napełniałem ponownie komory pływakowej, tylko odpaliłem i przez chwilę pracowało to wszystko normalnie.

 

Pierwszą myśl miałem taką, że benzyna wypłukała cały olej z gładzi i tłoka i te parę obrotów wystarczyło, żeby wytrzeć to na tyle, że teraz olej leci litrami do komory spalania i dlatego dymi. Tylko czy może to być aż takie uszkodzenie żeby na tyle zalewać cylinder olejem, że ten przestałby pracować?

Teraz myślę, że to może jednak coś z paliwem. Tylko ten dym... Wszędzie piszą, że czarny to za bogato, niebieski to olej. Mi nigdy nic nie dymiło (ani samochody ani moto) więc nie umiem za bardzo doświadczalnie rozpoznać. Podpieram się teorią. Teraz jest szaro-biały, nie pachnie mi ani nieprzepalonym paliwem ani spalonym olejem, można łeb wstawić pod wylot wydechu i w sumie nie gryzie nic :P

 

 

TL;DR:
przelało paliwo przez gaźnik, zrobił się tzw. hydrolock; po spuszczeniu paliwa cylinder przestał pracować prawidłowo; pojawił się szary dym z wydechu, nie jest gęsty ale jest w dużej ilości. Kompresja w normie, bez odchyłek pomiędzy cylindrami, świeca mokra (ciężko mi stwierdzić czy olej czy paliwo).
Teorie:
- wytarta gładź cylindra, olej dostaje się do komory spalania

- problem z dawką paliwa; cylinder jest zalewany.

 

Przychodzi coś komuś do głowy jeszcze?

zaloz zaworki tourmaxa i wyreguluj poziom suwmiarka nie wezykiem i bedzie ok, oraz plywka czy nie dziurawy ale na 99 procent pierwsze , w razie czego dzwon tel w profilu 

Edytowane przez benywariat
  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i co?

3 godziny temu, benywariat napisał:

na 99 procent pierwsze

No i to. :D Dzięki :)

Miałem pod ręką zaworek+pływak, o których wiedziałem że są sprawne. Szybka podmianka i jak ręką odjął. Pracuje normalnie, nie dymi, nie ksztusi się itd.
W końcu bym pewnie doszedł do tego, ale nakierowanie na problem z paliwem oszczędziło mi błądzenia po internecie w poszukiwaniu tabelek z pierścieniami.

Edytowane przez szymv
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, szymv napisał:

No i co?

No i to. :D Dzięki :)

Miałem pod ręką zaworek+pływak, o których wiedziałem że są sprawne. Szybka podmianka i jak ręką odjął. Pracuje normalnie, nie dymi, nie ksztusi się itd.
W końcu bym pewnie doszedł do tego, ale nakierowanie na problem z paliwem oszczędziło mi błądzenia po internecie w poszukiwaniu tabelek z pierścieniami.

na drugi raz dzwon ;) ostatnio tez był taki problem u innego usera :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jeszcze inny user jeszcze nie wymienil wszystkiego :D tylko czeko na graty zeby dwa razy nie wyjmowac

@benywariat czemu sposób poziomu paliwa  na wężyki jest zły ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, bald napisał:

a jeszcze inny user jeszcze nie wymienil wszystkiego :D tylko czeko na graty zeby dwa razy nie wyjmowac

@benywariat czemu sposób poziomu paliwa  na wężyki jest zły ?

 

:D    nie wiem czemu ale mowie z doswiadczenia , pierwsze szybszy bo ustawiasz raz ijest dobrze a drugie za pomoca wezykow jak robilem to zawsze byl jakis problem mowie o tej sytuacji w moim  co rozmawialismy przez tela i potem juz zawsze robilem przez suwmarke inigdy nie bylo poprawek , no i po trzecie tak mowi serwisowka ;)

Edytowane przez benywariat
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Share

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz regulamin oraz politykę prywatności.Regulamin Polityka prywatnościUmieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.