Skocz do zawartości

Patent Na Klucz Do Rozbiórki Lag (Gsf 600)


Gość Connector
 Share

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,
Ci co zabierali się za wymienianie uszczelniaczy w dziorach, lub z innego powodu rozbierali lagi zapewne doświadczyli problemu ze śrubką u dołu, trzymającą tłok tłumika.
Mnie nie pomogły ani wskazówki serwisówki, mówiące by poluzować ją jeszcze gdy całość jest zmontowana (już wtedy kręciła się razem z tłokiem), ani inne patenty pt. "kije od szczotki"... :(
Powertowałem trochę i znalazłem pewne wskazówki jak zmajstrować narzędzie które od góry zablokuje obracającą się część, wyszło mi coś takiego:


ihost_1330690648__20042011302.jpg

ihost_1330690665__20042011303.jpg

ihost_1330690680__20042011304.jpg


Zakupy w markecie budowlanym:
-gwintowany pręt M12 (nakręcają się na niego nakrętki 19)
-4 nakrętki 19
-nakrętka, kontra - półcalówka - pasuje w nią klucz 27 <-- najważniejszy element, gdyż to on wchodzi w to gwiazdkowate gniazdo tłoka tłumika

Ściskamy dwiema nakrętkami kontrę, tak żeby zniszczyć w niej gwint, co zagwarantuje że nie będzie się ona obracać. Na odpowiedniej wysokości skręcamy dwie pozostałe nakrętki, również mocno żeby się nie odkręciły.
Narzędzie gotowe :)
Cena materiałów: kilkanaście złotych, kolejna samodzielnie zrobiona rzecz przy moto: bezcenne :D

Rozkręciłem i skręciłem bez problemowo u siebie. Miałem zrobić zdjęcia w czasie rozbiórki, ale w ferworze walki wyleciało mi z głowy;/ Ale zapewniam, że działa :P

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Share

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz regulamin oraz politykę prywatności.Regulamin Polityka prywatnościUmieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.