Skocz do zawartości

Wymiana Oleju, Uszczelniaczy W Lagach


Gość lepko
 Share

Rekomendowane odpowiedzi

Wiem wiem :P ja nie mam centralki, pomocnika ani sprzętu żeby samemu rozebrać lagi więc poszedłem na skróty ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

primo czy wyciągneliście druciane zabezpieczenie pod osłoną przecikurzową? jak tak to musisz to zrobić rozbijając jakby lagę - jedna ręka trzyma goleń, druga lagę - i chowamy lagę a potem próbujemy je rozłączyć - po chwili pójdzie

 

Rozłaczyłem jedna lage tym własnie sposobem pare szarpniec i poszła ,a druga za cholere nie chce puscic już mnie rece bola od tego szarpania(rozbijania) rura chowa sie swobodnie bez zadnych zacięc wiec wszystko wydaje sie byc ok, czy jest jeszcze jakis inny patent ? Co do klucza jakby ktoś szukał to jest to nr 27.

Edytowane przez Calanthe
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale śrubę od środka rozkręciłeś ? (Tą trzymającą goleń i lagę)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozłaczyłem jedna lage tym własnie sposobem pare szarpniec i poszła ,a druga za cholere nie chce puscic już mnie rece bola od tego szarpania(rozbijania) rura chowa sie swobodnie bez zadnych zacięc wiec wszystko wydaje sie byc ok, czy jest jeszcze jakis inny patent ? Co do klucza jakby ktoś szukał to jest to nr 27.

Odkręciłeś śrubę imbusową od dołu? i odkręciłeś środek lagi (chyba tłoczeń to się nazywa)? Jak ja rozbierałem to jedna też lekko zeszła a drugą rozbierałem z bratem bo samemu nie mogłem tego rozłączyć :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wszystko juz rozebrałem z jedna sie troche naszarpałem,ale w koncu poszła :applause:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

Witam! Dzięki Wam bardzo za ten temat. Jestem właśnie przed wymianą oleju i uszczelniaczy w moim bandicie i dzięki temu tematowi, wiem wszystko. Sporo pisaliście o uszczelniaczach, niektóre nie chciaływchodzić na swoje miejsce. A co myślicie o takich, te podobno są łatwiejsze w montażu: http://moto.allegro.pl/uszczelniacze-zawieszenia-suzuki-gsf-1200-bandit-i2062259856.html Mam zamiar zalać olej motula 10w. Miałem taki w moim poprzednim motocyklu i sprawdził się. pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tour Max-y podobno najlepsze, w serwisie je montuja sam na takie wymieniłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A olej zalej 15W. Bandit lubi dobijać przodem a gęstszy olej trochę pomoże.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No nie wiem, ja przed wymiana miałem (sam nie wiem co- bajoro jakieś)- wlałem 15w motorexa (podobno motorex zaniża wartości i w rzeczywistości te oleje są bardziej lepki) i na nowy sezon zmieniam na 10w - po prostu motocykl na naszych drogach nie prowadzi się dobrze, szczególnie na dziurawych, nierównych zakrętach amor nie radzi sobie z wybieraniem nierówności - efekt brak stabilności w takich sytuacjach. Na równych winklach moto idzie bardzo dobrze, ale niestety mało takich dróg mamy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki bardzo za podpowiedzi, zrobię zakupy, części i olej i jak czas pozwoli, to wezmę sie za dłubanie przy maszynie. Nerw mnie bierze, jak za każdym razem widzę cieknącą lewą lagę. Dzięki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 weeks later...

Witam. Piszę w sprawie niejasności co do wielkości śruby do odkręcenia prętu w ladze. Otóż zamieszczam zdjęcie jak ja sobie z tym poradziłem. przyspawałem śrubę (o łbie 27mm) do jakiegoś prętu, wkęciłem to w imadło, nałożyłem lage i od góry kręciłem imbusem (8) poszło jak malina:) pozdrawiam i życzę powodzenia.

post-3773-0-11025300-1328601941_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ogólnie moja spostrzeżenia a temat wymiany oleju i uszczelniaczy w lagach które chciał bym tu dodać to odkręcanie śruby spustowej. Laga jest zrobiona z miękkiego aluminium wiec ja nie ryzykuje przy wymianie i nie wciskam w imadło choćbym miał dorobione "łapki". Popuszczam sobie tą śrubę gdy całe lagi już bez koła i zacisku spoczywają sobie w półkach to samo się dotyczy korka na górze popuszczam również w półkach. Takie me spostrzeżenie:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja mam taki bajer do rozkrecania lag. W imadlo mozna spokojnie wkladac moim zdaniem , wkladalem przez deski i skrecalem z wyczuciem i wszystko bylo git

post-2101-0-76438300-1328737652_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja mam taki bajer do rozkrecania lag. W imadlo mozna spokojnie wkladac moim zdaniem , wkladalem przez deski i skrecalem z wyczuciem i wszystko bylo git

 

tu zależy od reki:) nie widzę powodu żeby ryzykować, ale tak jak mówisz "z wyczuciem i wszystko git" no i dostęp lepszy:) aha jak porobie foty to wrzucę moje urządzenie do wbijania uszczelniaczy zrobione z paru klinków drewnianych i drucika łączącego je.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

aha jak porobie foty to wrzucę moje urządzenie do wbijania uszczelniaczy zrobione z paru klinków drewnianych i drucika łączącego je.

 

do wbijania polecam zwykła szarą rurę kanalizacyjną fi 50 :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Popuszczam sobie tą śrubę gdy całe lagi już bez koła i zacisku spoczywają sobie w półkach to samo się dotyczy korka na górze popuszczam również w półkach. Takie me spostrzeżenie:)

 

Dokładnie tak - po co się bawić ze spawaniem, jak to się lekko i łatwo się rozkręca.

Ludziska po co tak kombinujecie gdy to takie proste i logiczne. :krzeslo:

Edytowane przez Gamer
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month later...

Rozebrałem dziś lagi bo już dość mocno puszczały w moim 1200N 98r

 

Nasunęły mi się pytania:

Jak ma być założona sprężyna ? Była tak- gęstszym zwojem do dół ??

Jaki wlać olej 10w czy 15w - jakiego producenta ?

Jak odmierzać wlany olej w ml ? ile wlać do mojego- gdyż różne widziałem ilości podawane na forum?

Jakie uszczelniacze polecacie-jakich firm/producentów ?

Edytowane przez pawkog
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. gęstym w dół

2. zdania są podzielone ale 10w albo 15w - syntetyczny, ilości ml nie pamiętam,

3. odmierzać menzurką (cylindrem miarowym), wcześniej oczywiście dokładnie wypłukać lagi naftą

4. standard ze sklepów motocyklowych athena, albo dobierz sobie coś dobrego w sklepie z uszczelniaczami 43x54x11

Edytowane przez mmmarcin
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja do swojego b12 N z2000r. bez rozbierania nalałem Motula 10W 520 ml. Ponieważ mi nic nie ciekło a zlany olej był czysty nawet nie myłem tylko zlałem i poczekałem aż dobrze ścieknie i zalałem świeży. Odmierzyć odpowiednią ilość można np. w dwa jednakowe słoiki pierwszego litra [tyle miałem w oryginalnym opakowaniu] resztę strzykawką. Dodatkową setkę dostałem w warsztacie-sklepie gdzie wymieniałem napęd i kupiłem olej. Po wymianie zawiecha jest bardzo zmieniona na + bo już nie nurkuje tak bardzo jak w tamtym roku.Chociaż ważę 65 kg. przy ostrym hamowaniu dobijało na nierównym

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja w jajku wymienialem uszczelniacze nie rozbierajac lag, jestem ciekawy czy w bandziorze tak sie da???

A i stosowalem specjalne uszczelniacze do "lejacych" lag i pomoglo (wczesniej 2 razy wyymienialem na normalne uszczelniacze i po 5000 km cieklo jak by bylo sitko zamiast uszczelniaczy).Na tych specjalnych zrobilem okolo 10000 km i bylo sucho. Montaz bardzo latwy, gwarancja na uszczelniacze dozywotnia.

Edytowane przez jarokuc
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napiszesz coś więcej o tych "specjalnych" uszczelniaczach?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mialem gdzies opakowanie w domu od tych uszczelniaczy z gwarancja. Pamietam ze sa to 2 podkladki metalowe i jeden oring. Zerkne jak cos zalacze fote.

Znalazlem strone internetowa podaje linka http://www.chrome-ad...seals-43283.php ja mialem te pierwsze z lewej. A dokladnie te znalazlem na ebay tylko chyba ja mialem 41 mm jak dobrze pamietam

http://www.ebay.co.uk/itm/FORK-SEALS-39mm-LEAK-PROOF-PRO-MOLY-LIFETIME-GUARANTEE-/330715017357?pt=UK_Motorcycle_Parts&hash=item4d0026b08d

Edytowane przez jarokuc
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month later...

Witam Szanowne Grono. Mam na imię Michał i jestem z Torunia.

Sam ujeżdżam dr600 a nie Bandziora, ale zaoferowałem pomoc kumplowi z jego nowym nabytkiem - GSF600S z 2001r. I tu pojawił się problem. Mam nadzieję że uzyskam od Was pomoc i nie dostanę od razu bana.

 

Więc do rzeczy.

Problemem było jak wcześniej doczytałem dość często występujące stukanie w lagach. Rozkręciłem jedną lagę, tulejki ok, rury ok, natomiast pojawił się inny kłopot. Ze środka wysypał się pęknięty, czerwony, plastikowy pierścień (link poniżej) W serwisówce i na fiszkach nie znajduję tego elementu, a niestety jeszcze nie udało mi się rozkręcić drugiej lagi (brak możliwości zablokowania przyrządem)

Może wie ktoś co to za element i gdzie jest jego miejsce? Problem głównie w tym, że po ponownym złożeniu zupełnie zniknęło tłumienie :slash:

 

http://imageshack.us/photo/my-images/205/dscn1064k.jpg/

 

Z góry dzięki

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
 Share

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz regulamin oraz politykę prywatności.Regulamin Polityka prywatnościUmieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.