Skocz do zawartości

Wymiana Oleju, Uszczelniaczy W Lagach


Gość lepko
 Share

Rekomendowane odpowiedzi

z tego co sam wyczytałem to:

-kijowe uszczelniacze lub źle założone

-krzywa, porysowana laga lub goleń

-w*****ane pierścienie prowadzące

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fabryczna serwisowka poleca wymiane tulei prowadzacych razem z uszczelniaczami, czy ktos to robi ?

Edytowane przez Adam M
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdzie oprócz serwisu można tuleje kupić ktoś zna inne źródło.

Serwis proponował na czerwiec 2010rok ceny: 145,99zł brutto za komplet na jedną lagę , to sporo!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tylko serwis - chcesz to podskoczę - drobne, bo drobne ale zniżki u nich mam - napisz mi dokładnie które panewki potrzebujesz? - górne czy dolne?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tylko serwis - chcesz to podskoczę - drobne, bo drobne ale zniżki u nich mam - napisz mi dokładnie które panewki potrzebujesz? - górne czy dolne?

 

 

Za jakiś czas będę wymieniał uszczelniacze w lagach to i przy okazji tuleje bym wymienił.

Jeżeli możesz to sprawdź jak jest cena na dzień dzisiejszy do do B 6,5. górne i dolne .Z góry dzięki.

Edytowane przez widman
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Próbowałem dziś złożyć lagę i kurczę mam problemy z umiejscowieniem uszczelniacza - wkładam lagę, umiejscawiam górny pierścień który też zbytnio gładko nie wchodzi, a następnie uszczelniacz i staram się go dopchać starym uszczelniaczem, ale kurczę ciężko w p**du. Uszczelniacze athena, macie jakieś patenty? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja go wbiłem za pomocą troszke przerobionej rurki kanalizacyjnej fi 50 dł 0.5m

 

 

rura-kanalizacyjna-pvc-wavin-75x2-5x315-popiel.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przesmaruj olejem uszczelniacz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja mam trochę dziwne pytanie.

 

Jak się mierzy poziom oleju w lagach? Bo po wymianie zaczął mi dobijać na większych dziurach a zalałem 15W. Powinno być ponad 11cm od górnej krawędzi , ale ze sprężyną czy bez ??

Wcześniej nie było problemu z dobijaniem, ale może dlatego, że nie było tam oleju tylko jakaś dziwnie gęsta ciecz olejopodobna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepiej laga wyciągnięta z moto w miarę w pionie bez sprężyny na ściśniętej ladze, jak lagi opróżnianie ze starego oleju i myte to po nalaniu trzeba parę razy poruszać lagą góra/dół aby olej zassalo ;) zaraz wrzucę fotkę jak znajdę

 

wija.jpg

Edytowane przez baldhead
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Laga wciśnięta do końca, bez sprężyny. Zalewasz olejem i teraz sprytna metoda, którą sam wymyśliłem, chociaż każdy moze na to wpaść.

Bierzesz słomkę do napoju, od 1/4 przykładasz linijkę i markerem robisz podziałkę od zera, do powiedzmy 14cm.

Wkładasz słokę do środka lagi, tak żeby zero na podziałce było na wysokości krawędzi rury, przytykasz kciukiem górę słomki tak żeby olej został w niej i patrzysz na jakiej jest wysokości tafla od krawędzi.

Prosciej się nie da chyba.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tzn. samo zmierzenie nie jest problemem. Lagi były wyjęte, tyle że zmierzyłem poziom na ladze najmocniej wysuniętej, czyli najdłuższej ze sprężyną. Co prawda wlałem dokładnie odmierzoną ilość oleju ale efekt jest taki że dobija. Chyba będę musiał jeszcze raz rozebrać i dolać.

 

A mierzyłem suwmiarką postawioną na krawędzi a druga część wchodziła do środka, jak bagnet w samochodzie :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki baldhead za patent z rurą, kupiłem, pasuje jakby była pod to zrobiona ale kuźwa nadal nie mogę dopchać uszczelniacza :angry: Waliłem w tą rurę młotkiem gumowym, potem zwykłym, kumpel walił, zawisałem brzuchem na niej, pchałem i k**wa nic. Wchodzi na jakieś 4 mm, potem przeszlifowałem drobnym papierem ściernym te gniazda w goleni bo były trochę wżarte brudem, smarowałem uszczelke olejem i znowu wpychanie, młotkiem walenie i to całkiem solidnie, wieszanie i kuźwa p**da nie chce wejść głębiej. Wcześniej miałem uszczelniacze Nikone, mierzyłem wymiary i są na szerokość takie same praktycznie choć kształt mają trochę inny. Co z tym zrobić, drugi dzień się z tym mocuję. Mam przyszlifować uszczelniacz <_<

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co pamiętam z Atheną mialem podobną akcję w GSie. Ledwo zawleczkę zapiąłem, dobijając ją w gniazdo płaskim śrubokrętem. Tez miala nieco inny kształt ale wysokość tą samą, więc nie wiem skąd miałem te problemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napiszę tak, ostatnio wymieniałem uszczelniacz e ARI FORK SEALS i raczej problemu nie było po zastosowaniu rury PCV posmaruj uszczelniacz olejem z zewnątrz i najpierw sprawdź czy element 3 chyba nazywa się to pierścień prowadzący nie pamiętam w każdym bądź razie jet to pierścień/tulejka przecięta w jednym miejscu, pod czy dobrze siedzi w swoim miejscu czyli z tego co pamiętam to ma byc na równo z dolną płaszczyzną gniazda w którym siedzi uszczelniacz, może nie wszedł do końca i po prostu wystaję trochę i uszczelniacz się na nim opiera jak, wystaję troche to spróbuj go tam umieścić stukając jakimś drewienkiem delikatne z różnych stron na 90% ma być na równo ;)

 

chodzi mi o coś takiego:

hief.jpg

 

rtey.jpg

 

 

to jest fota z gs 500 chodzi o element k

 

t_uszczelniacze2_125.jpg

Edytowane przez baldhead
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten pierścień usadowiłem dobrze na pewno, posmarowałem olejem, na niego poszła podkładka (J) i rurą dopchałem, zmierzyłem suwmiarką głębokość między tą podkładką a krawędzią goleni i było 16mm, uszczelniacz ma grubość 8 mm a ja go wepchałem na 4 mm wgłąb zatem 8+4=12 i 16-12=yyy czekaj 4 ( ;) ) - powinienem go jeszcze wepchać na 4 mm. Uszczelniacz smarowałem olejem, te atheny są twarde ni c***a się je da zgiąć, byłem przed chwilą w suzuki i oni chyba też montują te ARI - jak się wk**wie to je kupie a atheny spale.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to nic innego mi do głowy nie przychodzi :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś spróbuje z drugą lagą, zobacze jak tam będzie szło. Widzę bald, że co chwile jakiś obrazek updatujesz :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

spróbuj z drugą i zwróć uwagę na ten pierścien o którym pisałem u mnie w jednej ladze nie zauważyłem że nie wszedł do końca i nie chciał wejść uszczelniacz poprawiłem pierścień i poszło gładko

 

ps.mam fajny programik robisz screenshota i od razu wysyla na serwer bardzo pomocny do celów forumowych :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest, udało się weszły uszczelniacze ale nie byłem zbytnio delikatny :rolleyes: Tak jak metalbeast napisał przywaliłem młotkiem w śrubokręt i weszły, ale są slady po waleniu, lepszy by był jakiś kawałek drewienka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hueheheh ;D to chyba musisz mi plusa nacisnąc ;P

Może atheny tak mają, że coś konstrukcyjnie jest inaczej. Ale tak samo jak Ty w pewnym momencie straciłem do nich cierpliwość i zacząłem z tym śrubokrętem i młotkiem i o dziwo poszło, też były ślady, a uszczelniacze i tak 3 sezony przetrzymały, aż sprzedałem moto i chyba kupiec też nie narzeka bo mam z nim kontakt, więc jak widać sposób skuteczny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Super partia k**wa :angry: Robiłem z drugą lagą, usadawiam element 5 (posłużę się obrazkiem baldheada) rtey.jpg i kurde element do którego się to wpycha odpadł! Jaśniej, jak jest laga to na dole urwało mi się taka tulejka, wyciągnąłem ją brzegi jej były postrzępione :o wsadziłem to, udało mi się wszystko skręcić ale czy jest sens próbować na tym jeździć??

 

poskładane, zamontowane, teraz tylko patrzeć kiedy zaczną przeciekać - ważne że na zlot się pojedzie :)

Edytowane przez lepko
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tzn. samo zmierzenie nie jest problemem. Lagi były wyjęte, tyle że zmierzyłem poziom na ladze najmocniej wysuniętej, czyli najdłuższej ze sprężyną. Co prawda wlałem dokładnie odmierzoną ilość oleju ale efekt jest taki że dobija. Chyba będę musiał jeszcze raz rozebrać i dolać.

 

A mierzyłem suwmiarką postawioną na krawędzi a druga część wchodziła do środka, jak bagnet w samochodzie :P

 

 

Okazuje się, że jeśli mierzy się poziom oleju na całkowicie wysuniętej ladze ze sprężyną w środku to poziom przy ściśniętej ladze bez sprężyny jest taki sam, tzn. zawsze wlejemy tyle samo oleju :P

 

Moim problemem okazał się za niski poziom w lewej ladze. Prawdopodobnie przy nalewaniu nie wygoniłem całego powietrza i stąd efekt dobijania. Po uzupełnieniu oleju problem znika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przecież ten plastikowy element siedzi na tłoczysku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
 Share

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz regulamin oraz politykę prywatności.Regulamin Polityka prywatnościUmieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.