Skocz do zawartości

Wymiana Oleju, Uszczelniaczy W Lagach


Gość lepko
 Share

Rekomendowane odpowiedzi

Poglądowy przekrój lagi, to co jest na czerwono to jest ta część lagi która się urwała

 

poszarpana_lagaaa.jpg

 

ten plastikowy element porusza się na tłoczysku czy jest nieruchomy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

element pierwszy od lewej to kawałek plastiku i sprężyna - jest sztywno - czy urwała Ci się w ladze ta teflonowa? wkładka czy kawałek lagi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wkładałem ten element plastikowy do lagi, dopycham lekko parę razy ręką a tu wpadło w głąb, wyciągnąłem go, przechyliłem lagę w drugą stronę i wypadł element lagi (taki cylinderek wewnętrzny metalowy, brzegi postrzępione) to co zaznaczyłem na czerwono. Dobrze że ten plastik jest sztywno, de facto wszystko poskręcałem i jak na razie nie cieknie nic, ale zrobiłem kilkadziesiąt km dopiero.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam wszystich ;d przegladam przegladam i albo zle to robie albo nie wiem podłacze sie pod ten temat ,leje mi lewa laga i potrzebuje opisu mniej wiecej krok po kroku mniej wiecej jak zabrac sie do wymiany uszczelniacza i oprócz tego co tam jeszcze wymienic . Jak by to było mozliwe to prosze o napisanie tego tu albo na prv ;d chyba ze jest ktos z okolic rzeszowa i robi takie rzeczy na bierzaco to chetnie sie skontaktuje bo pierwszy raz zawsze jest najtrudniejszy :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakby komuś były potrzebne kompletne uszczelniacze do gsf 600 to mam takowe do oddania za skromne 50zł (Tourmax) :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest gdzieś link do tutoriala jak to zrobić, poszukaj dokładnie. Dodatkowo drukujesz sobie service manuala, przeglądasz wątki o tej tematyce (np ten) i masz aż za dużo informacji ;) Jeśli masz powycierane pierścienie prowadzące, a nie chcesz mieć potem (jeśli już nie masz, ja niestety mam) wyrzeźbionych rynienek w goleniach to dobrze je wymienić - niestety są drogie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

serwiske mam :D ale tutoriala kurcze znalezc nie moge <_< no nic może znajde i do soboty mysle ze ogarne te cześci podstawowe a reszta potrzebnych elementów wyjdzie podczas rozbierania... moze nic nie sknocę hehe a ponowie zapytanie jak by ktos byl z podkarpacia tu tez z rzeszowa i bawił sie juz z tymi lagami niech sie odezwie na prv , zawsze to lepiej jak ktos juz wie co sie z czym je przy ewentualnych komplikacjach w czasie demontażu ;) ... pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

poluzuj sobie sruby od spodu zanim odkrecisz lagi morze nie bedziesz potrzebowal przyzadu

 

potem zdejmij lagi, odkrec od gury, wyjmij tuleje, sprezyny i co tam jeszcze wypadnie, wylej olej, odkrec do konca sruby od spodu, wyjmij reszte , szarpnij za lage pare razy i masz rozlorzone

 

wypucuj wszystko na cacy i skladaj w odwrotnej kolejnosci uszczelniacze wbij srubokretem za pomoca gumowego mlotka poprzez stare uszczelniacze i nalej koniecznie po 521 ml oleju

 

a jak ci trza przyzadu to nakretka 24 albo 26 nie pamietam na walku metalowym lub czyms dlugim i pojdzie

 

 

tu masz krok po kroku tylko nie pokazuje koles oleju i przyrzada

 

 

spoko nabijam licznik

Edytowane przez JackRM
6 postów połączonych!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

spoko nabijam licznik

 

O widzisz, ostatnio dostałeś 48h za pisanie CAPS LOCKIEM.

I zadziałało - nie piszesz już CAPSEM.

 

A skoro metoda działa - to za pisanie 6-ściu postów jeden pod drugim dostaniesz za każdy po 1 dniu wakacji.

Plus jeden ode mnie za recydywę - zobaczymy się za 7 dni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

To ja dodam coś od siebie w tym temacie.

 

Olej kupiłem Agip 15W w ilości 1100 ml, tak, leją z beczki więc kazałem sobie dolać setkę, a co dwa litry mam kupować? + Uszczelniacze ARI, razem zapłaciłem 67 zł w Olek Motocykle w Bielsku B.

 

Z racji oszczędności postanowiłem zająć się wymianą sam i mam parę spostrzeżeń jako osoba robiąca to pierwszy raz i tylko wg opisu.

Poluzowanie śrub poszło gładko, koło troszkę gorzej ale od czego ma się klucz pneumatyczny :)

Zaciski hamulcowe zdjęte, lagi po poluzowaniu uchwytów same prawie wyszły. I tak, lecę wg zaleceń:

- odkręcić górną nakrętkę i wysypać wszystko co wyleci i wylać olej - ok

- odkręcić dolną śrubę i spuścić olej (resztę) - lipa, otóż śruba się kręci ale nie wychodzi, no nic, to wyjmę lagę i dalej lipa. Szarpię się z tą lagą i nie wychodzi. Szukam czytam, jakiś klucz specjalny, nakrętki, wytrych ale co do czego?

 

Otóż piszę dla laików takich jak ja, po wyjęciu sprężyny, żeby wyjąć lagę należy odkręcić dolną śrubę spustową przy pomocy klucza imbusowego i tego magicznego uchwytu, który wsadzamy do lagi i blokujemy ten wewnętrzny element, bo nam się będzie obracać w kółko i będzie dupa z tego. Magiczny uchwyt, w moim przypadku była to brecha bo akurat mi pasowała, ale można wg uznania, podobno śruba lub nakrętka M16 dospawana na jakimś pręcie też spasuje, nieważne co byle zblokować ten element.

 

Jak już odkręcimy śrubę, to wysypujemy do końca co tam jest (to mi blokowało lagę) i wtedy śmiało wyciągamy lagę szarpnięciem. I poszło elegancko :) Wszystko przepłukałem benzyną ekstrakcyjną.

 

Teraz montaż, skręcamy lagę w kolejności odwrotnej zaczynając od skręcenia śruby spustowej z "elementem wewnętrznym" (nie wiem jak to się fachowo nazywa ;)). Montujemy nowy uszczelniacz napisami do góry (smarujemy dołączonym do zestawu smarem). Dobrze osadza się go rurą kanalizacyjną PCV 50 mm i wbijając delikatnie młotkiem. Zakładamy zabezpieczenie (drucik) i kapturki. Na ściśniętej ladze wlewamy olej (należy ruszyć parę razy lagą góra dół aby olej wypełnił wszystkie zakamarki i powietrze wyszło) w ilości 521 ml, aby uzyskać poziom 97 mm od górnej krawędzi (mierzyłem suwmiarką). Wrzucamy sprężynę, podkładkę i tuleję, nakrętka, skręcamy wsio do kupy i jeździmy.

 

TUTAJ wrzucam kilka fotek, może pomogą.

 

Polecam przejrzeć jeszcze maual serwis, tam też dużo można się dowiedzieć.

 

 

Uwaga:

 

W modelach starszych jest troszkę inaczej ('95-'99). Poziom oleju 97 mm, a sprężyna wsadzona gęstszym zwojem do góry.

00000023.jpg

Edytowane przez Vitold
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

napisem do góry, na uszczelniaczu masz wybite jakieś cyferki średnicę czy coś cyferkami do góry czyli zdjęcie 1 i nakładasz na lage tak by cyferki były od góry

Edytowane przez esterboy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli tak pisze w service manualu do Twojego rocznika to ciężko się z tym niezgodzić ;) komu lepiej wierzyć, producentowi motocykla czy eksperymentom użytkownika?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wiem co jest w serwisówce ale jak u Tomka na grill party robiliśmy u mnie zawieszenie to napisami poszły do góry

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ja miałem na myśli pytanie dotyczące sprężyny, odnośnie uszczelniaczy odpowiedź dał wcześniej esterboy (de facto na opakowaniu uszczelniaczy miałem napisany sposób ich montażu)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ciekawe czym się różni tak bardzo zawiecha w roczniku 99 a 00 bo w service manual do 2000 jest napisane :

 

koniec sprężyny widelca o mniejszym skoku powinna byc

w dolnej części przedniego widelca.

 

lxgb.jpg

 

może u Ciebie ma być odwrotnie, w końcu tak jest napisane w twojej serwisówce

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

może potestowali te kilka lat, zmądrzeli i zmienili decyzje, że jednak ciaśniej lepiej na dole robi :)

 

Edit: podobnie z oponą 110/150 -> 120/160

 

 

Edytowane przez Wojt
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Okej, złożyłem do kupy jak manual karze, działa, śmiga, zapierdala... ;)

 

Przetestowałem na dziurach, mam fajną drogą, coś w sam raz na enduro, efekt przyzwoity, poprawiło się tłumienie, jest troszkę sztywniejszy.

 

Jutro dokończę opis i wkleję jakieś foty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podepnę się do tematu. Mam problem z olejem na lagach. Na uszczelce lewego laga widać, że poci się olej na uszczelce. I teraz jakieś pytanko czy muszę rozebrać całe lagi czy wystarczy że spuszczę olej, kupię nowe uszczelki i olej i wymienię? Proszę o pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jak wydłubiesz uszczelniacz bez rozbierania lagi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jak wydłubiesz uszczelniacz bez rozbierania lagi?

wiadomo, że musze je wykręcić wszystkie lagi, ale nie rozumiem zdania które kolega wyżej napisał:

 

Otóż piszę dla laików takich jak ja, po wyjęciu sprężyny, żeby wyjąć lagę należy odkręcić dolną śrubę spustową przy pomocy klucza imbusowego i tego magicznego uchwytu, który wsadzamy do lagi i blokujemy ten wewnętrzny element, bo nam się będzie obracać w kółko i będzie dupa z tego

 

Z tego co wiem to lagi złożone są z 2 części (ta dolna na której jest przyczepiony błotnik) i górna (chrmomowana przyczepiona do kierownicy) czyli żeby rozebrać na 2 części potrzebuje "magiczny uchwyt" czy nie musze ich rozbierać na 2 części jeżeli chcę wymienić olej i uszczelnienie??

 

Sorry, że tak wam d**e truje, ale jestem laikiem w tej sprawie i nigdy tego nie robiłem więc chciałbym być przygotowany :)

 

Przy okazji znalazłem na YT filmik jak koleś wymienia olej w lagach w Yamaszcze XJ

 

Czy wymiana w naszych Bandytach polega na tym samym?

Edytowane przez szala90
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę nie zrozumiałeś - przy wymianie uszczelniaczy lagi rozbieramy i myjemy w środku - i tak musimy je rozebrać żeby wyciąnąć uszczelniacz - jak robić to porządnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sorry, że tak wam d**e truje, ale jestem laikiem w tej sprawie i nigdy tego nie robiłem więc chciałbym być przygotowany :)

 

Przeczytałeś jeden akapit, ale przeczytaj i ten nad nim, napisałem tam, że demontujemy koło, błotnik, hamulce i w końcu całe lagi... potem dopiero je rozkręcamy ;)

 

Poprawiłem już opis i wrzuciłem parę fotek.

 

Prawda jest taka, że musisz zacząć sam i po kolei rozkręcać wszystko, inaczej i tak nie będziesz wiedział do końca o co chodzi. Wszystko wyjdzie w praniu, powodzenia.

Edytowane przez Vitold
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
 Share

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz regulamin oraz politykę prywatności.Regulamin Polityka prywatnościUmieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.