Skocz do zawartości

Hamulce - Pompa Hamulcowa - Miękka Klamka


remki
 Share

Rekomendowane odpowiedzi

Ostatnio wymieniałem klocki hamulcowe, wymieniłem też oringi w tłoczkach, ale zauważyłem, że płyn jest strasznie brudny. Spuściłem cały, wlałem nowy, odpowietrzyłem jak budda przykazał, ale klamka o wiele bardziej miękka. No ale cóż, hamować hamowały, ale jeździło się dziwnie, bo reagowały później i gwałtowniej niż wcześniej - tak jakby potrzebowały większego nacisku, żeby zareagować. Na asfalcie było ok, ale wjeżdżając do znajomego na posesję, na lekkim piaseczku wcisnąłem leciutko klamkę, zblokowało mi koło i prawie gleba... Uznałem, że hamulce nie działają jak powinny, bo wjeżdżałem do niego tysiące razy i nigdy czegoś takiego nie było. Po trzech dniach od zmiany płynu, odkręcam pokrywę pompy i patrzę, że płyn znowu ciemny, brudny, pełno syfu. Podpompowałem chwilę i zauważyłem, że bąbelki powietrza wybijane są w górę, tak jakby pompa cofała płyn. Odkręciłem przewód, a z pompy ledwo co się sączyło, więc nie ma ciśnienia. Zatem pytania brzmią:

1. Co może być przyczyną takiej usterki? Oringi przy tłoczku w pompie? Bo mam wrażenie, że nie jest to wina tego tłoczka, bo odbija dobrze, możliwe, żę pękła tam jakaś gumka...
2. Jak rozebrać pompę hamulcową?
3. Jeżeli będzie potrzebna wymiana tych oringów to lepiej zamówić zestaw naprawczy (spawdziłem - koszt 90zł) czy można wrzucić oringi ze sklepu z częściami samochodowymi?
4. Jeszcze jakieś rady? smile.gif

Pozdrawiam, Piotrek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 69
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

  • qnerk

    4

  • szoter

    4

  • remki

    9

Zacznę od pytania, po co wymieniałeś uszczelki w tłoczkach: przepuszczały, były sparciałe, czy może dlatego, że już zacząłeś zmieniać klocki to z rozpędu zmieniłeś też uszczelki?

 

Skutkiem Twojego problemu jest z pewnością zapowietrzający się układ. Jeśli z uszczelkami wszystko w porządku to musisz mozolnie odpowietrzać, przepuścić płyn ze dwa, może nawet trzy razy, aż nie będzie kompletnie bąbelków powietrza.

 

Jednak za przyczynę stawiam wspomniane uszczelki, zdejmij zacisk, spójrz na tłoczki - czy mokre, podumaj i nam opowiedz.

 

EDIT: Aha, to przód czy tył?

Edytowane przez Walkerowy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zacznę od pytania, po co wymieniałeś uszczelki w tłoczkach: przepuszczały, były sparciałe, czy może dlatego, że już zacząłeś zmieniać klocki to z rozpędu zmieniłeś też uszczelki?

 

Skutkiem Twojego problemu jest z pewnością zapowietrzający się układ. Jeśli z uszczelkami wszystko w porządku to musisz mozolnie odpowietrzać, przepuścić płyn ze dwa, może nawet trzy razy, aż nie będzie kompletnie bąbelków powietrza.

 

Jednak za przyczynę stawiam wspomniane uszczelki, zdejmij zacisk, spójrz na tłoczki - czy mokre, podumaj i nam opowiedz.

 

EDIT: Aha, to przód czy tył?

 

Przód, wymieniłem uszczelki w tłoczkach bo były sparciałe, rozciągnięte. Założyłem nowiutkie, oryginalne z ASO... Więc nie wiem czy wina leży po stronie uszczelek w zaciskach, kiedy przy naciśnięciu klamki widzę bąbelki w pompie. Tak jakby płyn się cofał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak to jest jak się spuści cały płyn z przewodów. No ale do rzeczy. Mówisz, że płyn od razu się brudzi. Brud raczej pochodzi z okolic, gdzie odkładają się spylone klocki hamulcowe, więc ja wyciągam wnioski, że raczej brud dostaje się z okolic zacisku. Przy pompie raczej dostawałyby się bąbelki powietrza, ale płyn byłby nadal czysty, a z resztą grzebałeś na dole, a nie u góry ;P

Proponuje Ci, abyś jeszcze wstrzymał się z decyzjami, a poczekał, aż ktoś potwierdzi, bądź też zaneguje moje zdanie ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no ale te bombelki ze zbiorniczka to nic strasznego i w zasadzie o niczym nie świadczy..po odpowietrzaj ile Ci się będzie chciało, potem pozakręcaj odpowietrzniki..pod pompuj heble, zacisnij klamke do kiery i zwiąż to tytytkami..i zostaw tak na noc, powtórz operacje 2-3 dni i będziesz miał wszystko odpowietrzone

Edytowane przez wojtecki
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no ale te bombelki ze zbiorniczka to nic strasznego i w zasadzie o niczym nie świadczy..po odpowietrzaj ile Ci się będzie chciało, potem pozakręcaj odpowietrzniki..pod pompuj heble, zacisnij klamke do kiery i zwiąż to tytytkami..i zostaw tak na noc, powtórz operacje 2-3 dni i będziesz miał wszystko odpowietrzone

 

Ale mówię wam, ze odpowietrzałem juz pare dni z rzędu i jest to samo... Klamka nie twardnieje. A bąbelki są, więc to tak jakby nie było ciśnienia w pompie, bo przewody nie puchną. A odnosnie tych uszczelek w tłoczkach zacisku, to co z nimi moze byc nie tak?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

..pod pompuj heble, zacisnij klamke do kiery i zwiąż to tytytkami..i zostaw tak na noc, powtórz operacje 2-3 dni i będziesz miał wszystko odpowietrzone

 

 

A po co tak??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest wiele powodów, co może być nie tak z uszczelkami ;-) generalnie to jednym z nich, jest to, że po prostu przepuszczają. Sprawdź, jak już mówiłem, czy któryś z tłoczków jest mokry to będziesz wiedział więcej. No bo jak coś wchodzi w jedną stronę to i coś musi wyjść w drugą ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja tak robię jak zapowietrze heble..do tego jeszcze abs, jak zostawisz tak na noc..to pomimo tego ze zaworki masz zakręcone to pod zaciskiem plama płynu hamulcowego..czyli resztki powietrza też wyparowały

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przed sezonem kolega w GSXR narzekal ze odpowietrza i odpowietrza i nic.Klamka miękka jak guma u gaci.

Przyjechał do mnie,rozkreciliśmy zaciski i co sie okazalo.

Miał tak zabrudzone i zapieczone tłoczki ze co drugi ledwo sie ruszał.

zrobiliśmy to co trzeba i hamulec jak beton:):)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opukaj cały układ, a szczególnie trójnik - tam często siedzi powietrze. Śrubokręt, albo drewniany patyczek i puk, puk, puk...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli prawidłowo odpowietrzyłeś układ, to wg mnie jedyną opcją jest nieszczelność. Najpierw zobacz czy nic się nie poci, a następnie sprawdź jeszcze raz uszczelki, które wymieniłeś. Może się źle spasowały.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki bardzo za rady. Zobaczę jak te uszczelki w tłoczkach się ułożyły nieprawidłowo. Ale zajmę się tym dopiero w przyszłym tygodniu, niestety - matura. Rozbiorę najpierw zacisk, a jeżeli tam będzie ok, to zobaczę co jest w pompie i wtedy albo dojdę, albo zaktualizuje dane tutaj. Dzięki once again! :*

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

weź trytką ściągnij klamkę na noc - rano odpuść - powinno się poprawić jak pompa zapowietrzona

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak qnerk napisal i Wojtecki tez - zwiaz na noc trtytka i rano powinno byc OK.

Jesli znowy sie pogorszy to powtorz ten manewr.

Jesli znowu po jakims czasie klamka zrobi sie miekka to masz problem z pompa.

Pompe rozbiera sie malinowo, jedne szczypce do zegerow wewnetrznych zalatwiaja sprawe.

Jak skladales te tloczki w zaciskach, czy przesmarowales uszczelki plynem hamulcowym przed zlozeniem ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja miałem trochę inny problem w kawał sraki zx6 słynne badziewie. Tam to w ogóle nie hamowała tylko jedna strona w połowie zaciski były tak zapieczone że nie szło ich ruszyć ale odpowiedni rozpierak i poszło dodam że cymbał jeden pomalował zaciski wraz z cylinderkami. Poszły mi 2 butelki płynu na odpowietrzanie ale się udało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przesmarowałem uszczelki płynem. Jak odkręciłem przewód hamulcowy od pompy, to moim zdaniem trzy machnięcia klamką i płynu w pompie powinno nie być, a on się ledwo sączył. Przyłożyłem palec do wylotu a ona w ogóle nie robiła ciśnienia, przeciwnie - kiedy nie mogła wypchnąć płynu, to wypierdzielała go do góry z powrotem do pompy. Więc raczej jest tu wina pompy a nie nieodpowietrzonego układu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wymień uszczelki w tłoczku od pompy hamulcowej miałem podobny problem niby nic nie ciekło ale dokupiłem uszczelki w samochodowym chyba za 6 zł i teraz hamulce działają mi zajebiście możesz zamiast samych uszczelek kupić cały zestaw naprawczy pompy hamulcowej kosztuje ok 70 zł na alledrogo kod produktu MSB 303

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wymień uszczelki w tłoczku od pompy hamulcowej miałem podobny problem niby nic nie ciekło ale dokupiłem uszczelki w samochodowym chyba za 6 zł i teraz hamulce działają mi zajebiście możesz zamiast samych uszczelek kupić cały zestaw naprawczy pompy hamulcowej kosztuje ok 70 zł na alledrogo kod produktu MSB 303

 

A które uszczelki konkretnie wymienic? W sumie nigdy nie rozbierałem pompy wiec nie wiem jak to w środku wygląda

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to jest coś takiego http://moto.allegro.pl/pompa-hamlcowa-suzuki-dl-gsx-gsf-dr-650-vs-przod-i1551236863.html

zdejmujesz klamkę wyjmujesz pierścień segera to on trzyma tłoczek żeby nie wyleciał i wyjmujesz tłoczek ze sprężyna i na tłoczku jest uszczelka zdejmujesz ja i jedziesz do sklepu z częściami samochodowymi lub do sklepu z łożyskami tam często mają rożnego rodzaje uszczelki i uszczelniacze jeśli tam nic nie dopasują pozostaje ci kupić taki zestaw naprawczy

u mnie nic z pompy nie ciekło ale jedna z uszczelek przepuszczała płyn i hamulec na początku był delikatnie twardy i miękł po zdemontowaniu tłoczka okazało się że tam tez siedzą niemałe ilości syfu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

szoter msb 303 mu nie podejdzie do rocznika 03

 

 

xfjb.jpg

 

 

bo pasuje tylko do max. 99r potem idzie ten z linku niżej

 

kupujesz zestaw naprawczy :

i wymieniasz wszystko i powinno być ok

http://www.larsson.pl/index.php?c=r&no=NDQwMDAyMQ==&bid=109984

 

 

gxcp.jpg

 

yobo.jpg

Edytowane przez baldhead
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przepraszam za wprowadzenie w błąd nie spojrzałem na rocznik mój błąd z wyglądu są takie same :P

msb 302 to jest ten

Edytowane przez szoter
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisano (edytowane)

@szoter: chodzi o tę gumkę zaznaczoną na rysunku? w samochodowym normalnie dostanę? czy to się jakoś specjalnie nazywa?

 

aozdv.jpg

Edytowane przez remki
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak o tą i jeszcze ta druga (patrz foto) z da drugą możesz mieć problem ja takiej nie mam bo mam b4 i są 2 takie zwykłe uszczelki

tak w zwykłym samochodowym powinieneś dostać poproś zeby ci dopasowali od jakiegoś samochodu chyba od wysprzeglika sprzęgła

 

zapomniałem dodac foto

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisano (edytowane)

zapomniałem dodac foto

 

Spoko, coś się pomyśli. W niedziele rozbiore pompę i zobacze co jest, jak obie beda rozpieprzone, to najpierw do samochodowego, a jak nie da rady to od razu do larssona...

Edytowane przez remki
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Share


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz regulamin oraz politykę prywatności.Regulamin Polityka prywatnościUmieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.